Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Aerian

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    25 Mesaje 6 Posters 580 Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Da, ai dreptate, Suceava makes sense cu o aerie destul de mare pe care o acopera, toata Bucovina (mai ales jud. Suceava e mare ca populatie si multi plecati) si parti din Ucr.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • A Deconectat
        Adrianb1 @mihai
        ultima editare de

        @mihai a spus în Aerian:

        Intrebarea este: pe unde zboara avioanele daca ai aeroport la 10' de fiecare oras? Intrebarea este cat se poate de serioasa, pentru ca spatiul aerian in Europa, tocmai din cauza densitatii mari de acum, e deja la limita. Pur si simplu nu mai e loc de avioane pe cer.

        Spatiul aerian e 3D. Avioanele de linie merg optim la 10-12,000 m altitudine din motive tehnice, dar un ATR Bucuresti-Timisoara nu urca acolo pentru ca nu are ce cauta. Intre 3000 m si 8000 cerul e pustiu, e atat de pustiu ca mi-au oferit sa intru cu un avion mic care uzual zboara sub 3000, pentru o simpla traversare a Carpatilor, fara un plan de zbor macar. Eram singur pe cer la altitudinea aia. E 3D, se numeste separatie verticala.

        20 de trenuri pe zi intre Bucuresti si Cluj pot transporta 15-20.000 de oameni pe sens. Ti-ar trebui 65 si 85 de zboruri cu un A321 ca sa poti transporta acelasi numar de pasageri.

        Iarasi vorbim de capacitate. Da, daca e nevoie de 15,000 de oameni pe sens pe Bucuresti-Cluj evident ca nu ii cari cu avionul, dar la 200 de euro biletul nu cred ca ai nici 1500 pe zi care vor sa mearga, poate 150. Si aia 150 poate o sa prefere avionul. Cifrele sunt grosiere, e vorba doar ca idee generala, nu un calcul pentru un studiu de fezabilitate.

        Per total, daca am avea o flota de zeci sau sute de avioane mici care sa faca zboruri regionale intre 20 de orase mari si medii ar rezolva in mare parte nevoia de transport rapid. Pentru restul nevoilor, trenuri de 160 km/h sunt suficiente, sunt mai ieftine si mai rapide decat masina pentru o persoana, probabil mai scumpe pentru o familie de 3-4. Asa ca autostrazile o sa ramana competitie pentru asemenea trenuri din cauze economice si pentru calea ferata pentru transportul de marfa rapid - curierat, marfuri perisabile etc.

        A nu se intelege ca am vreo problema cu CF sau HSR. Doar ca nu cred ca ne permitem suficient HSR si consider ca CF e una din multiplele optiuni, as prefera un mix de autostrazi, CF de 160-200 km/h cat de mult se poate si aeroporturi regionale. Fara elefanti albi numiti HSR si aeroporturi mari.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • A Deconectat
          Adrianb1 @Azzl
          ultima editare de

          @Azzl a spus în Aerian:

          Aeroportul suceava nu este pentru mers la Bucuresti sau Cluj. De aici se pleaca in europa la munca si inapoi (multi din Ucraina) sau City Break. Si Charter in concedii.

          Poate fi si pentru Bucuresti sau Cluj. Asa cum Sibiu este si pentru Bucuresti, desi distanta e mult mai mica. Nu sunt mutual exclusive, desi mentalitatea pare a fi in general exclusiva. Aviatia generala in Romania e copilul pe are nu l-a dorit nimeni si e tratata ca atare, iar tot ce e mai mic decat un 737 e prea usor ignorat ca optiune. Daca pe vremuri si mie mi se parea ca un ATR cu elice e o vechitura in lumea aviatiei cu reactie, mi-am schimbat parerea cand am avut de-a face direct cu aviatia si mai apoi cand am inceput sa ma lovesc de mentalitatea potrivnica in Romania, care incepe cu "nu se poate" si continua cu "dar la ce iti trebuie", "zborul e un privilegiu" si "ai drepturi cand ti se dau", fiecare sef de companie aviatica e un mic baron sau un mic idiot util (am avut pe cineva apropiat care a fost intr-o asemena pozitie si era in a doua categorie), fiecare comandant de aeroport e un mic conte si aeroportul e fieful lui dat de stapanire. Si George Rotaru (Aeroclubul Romaniei), care pe hartie are ca scop dezvoltarea aviatiei, dar care nu poate arata un singur lucru pe care l-a facut care sa faca lucrurile obiectiv mai bune pentru aviatie. Noroc cu unii oameni de prin tara care incearca cat pot ei mai bine sa faca sa fie bine.

          JohnDoeJ A 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
          • JohnDoeJ Deconectat
            JohnDoe @Adrianb1
            ultima editare de

            Confirm o chestiune importanta HSR + Aviatie sunt combo-ul perfect.

            Aveam inainte de Brexit o multime de colegi ce faceau BXL - Londra saptamanal si unii preferau avionul pentru ca ajungeau mai repede acasa din Lutton si altii ce preferau Eurostar ca erau si ei la randul lor mai repede in oras.
            Toti plateau mai mult de 100 de lire pe saptamana, decontat

            Calafat - Severin - Lugoj

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • A Deconectat
              Azzl @Adrianb1
              ultima editare de

              @Adrianb1 Nu m-am aplecat eu foarte mult in explicatii. In montul asta exista 2 zboruri spre Bucuresti de pe Suceava. Tarom si Animawings. Ce vroiam sa transmit este ca daca ar fi cerere ptr intern se gasesc operatori. Problema actuala este ca aeroportul este alcatuit din 2 terminale mici. unul vechi mostenit de la infiintare si unul nou. La fel de mic dar nou. Se vrea terminal si CARGO acum.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • A Deconectat
                Azzl
                ultima editare de Azzl

                Si inca un aspect
                a0fa5ea2-12e0-4a77-9393-4677f6a1db02-image.png

                Cate din aeroporturile sub numarul de calatori a Sucevei au aerogari noi? Nu mai spun ca la suceava la imbarcare se mai sta in containere prefabricate.
                SIBIU
                ef8e76e7-dc65-46a0-84ec-212ae60dda39-image.png
                BRASOV
                d1ca0ac7-f0f0-4688-ab69-6f15c57baecf-image.png
                CRAIOVA
                af303c0a-df76-4989-8048-937888b66fd0-image.png
                SUCEAVA
                de853f48-66a8-4010-a3b7-58ce938a87fe-image.png
                c936323b-0655-419b-be0d-94044910c439-image.png
                Comparati cu avionul dimensiunea terminalului celui de-al V-lea aeroport din tara ca numar de pasageri.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                • A Deconectat
                  Azzl
                  ultima editare de

                  Aeroportul Henri Coandă ar putea avea un frate, Otopeni II, la Buzău: propunerea primarului Constantin Toma pentru Baza Aeriană Boboc

                  Aeroportul Henri Coandă ar putea avea un frate, Otopeni II, la Buzău: propunerea primarului Constantin Toma pentru Baza Aeriană Boboc

                  Primarul municipiului Buzău, Constantin Toma, anunţă că au fost începute demersurile în direcţia realizării unui proiect privind transformarea aeroportului militar Boboc într-unul civil şi militar, care ar putea avea denumirea de Otopeni II, Ministerul...

                  Potrivit conducerii Primăriei Municipiului Buzău, amenajarea unui aeroport civil la Boboc ar aduce beneficii, în situaţia în care se află în imediata proximitate a Autostrăzii A7 şi a Magistralei 500 de cale ferată. În situaţia unor perturbări de trafic aerian, aeroportul ar putea prelua o parte dintre zboruri. Proiectul ar putea fi realizat prin intermediul instrumentului Acţiunea pentru Securitatea Europei (SAFE). „Noi am transmis pe SAFE, n-am primit niciun răspuns deocamdată, consider că şi din punct de vedere militar este foarte important, suntem cu războiul la graniţă. Sper într-un viitor destul de apropiat să avem aeroport civil la Buzău. În primul rând trebuie studiile făcute, am vorbit cu domnul Marcel Ciolacu, este de acord să începem aceste studii. Eu am făcut o propunere acolo şi o spun oarecum în premieră, am făcut propunerea la Guvern ca aeroportul de la Boboc să fie Otopeni II, pentru că acum când este ceaţă pe Bucureşti, este mult mai multă ceaţă decât ar fi la Buzău, acele avioane aterizează ori la Sibiu, ori la Kogălniceanu. D

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • A Deconectat
                    Azzl
                    ultima editare de

                    Monitorul de Suceava (www.monitorulsv.ro)  /  dec. 16  /  Actualitate

                    Șoldan anunță că Aeroportul Suceava intră în noua etapă de dezvoltare majoră prin construcția noului terminal și operaționalizarea sistemului ILS CAT III

                    Șoldan anunță că Aeroportul Suceava intră în noua etapă de dezvoltare majoră prin construcția noului terminal și operaționalizarea sistemului ILS CAT III

                    Președintele Consiliului Județean, Gheorghe Șoldan, a anunțat că Aeroportul „Ștefan cel Mare” intră oficial în noua etapă de dezvoltare majoră, prin construcția unui nou terminal modern și operaționalizarea sistemului ILS CAT III pentru aducerea aeronavelor...

                    Aeroportul Suceava intră în noua etapă de dezvoltare majoră prin construcția noului terminal și operaționalizarea sistemului ILS CAT III

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • A Deconectat
                      Azzl
                      ultima editare de

                      Cristi Pătru

                      A fost inaugurat noul terminal al Aeroportului Internațional Craiova

                      A fost inaugurat noul terminal al Aeroportului Internațional Craiova

                      Aeroportul Internațional Gogu Constantinescu Craiova a inaugurat, pe 18 decembrie,  noul terminal de pasageri, un proie

                      Aeroportul Internațional “Gogu Constantinescu” Craiova a inaugurat, pe 18 decembrie, noul terminal de pasageri, un proiect ambițios care transformă semnificativ experiența călătorilor și capacitatea operațională a aeroportului. Terminalul, cu o suprafață de aproximativ 32.000 mp, dispus pe mai multe niveluri, include ghișee de check-in și self-check-in, control de securitate, fluxuri separate pentru zonele Schengen și non-Schengen, spații comerciale și de food-court, precum și dotări tehnice moderne

                      JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • JohnDoeJ Deconectat
                        JohnDoe @Azzl
                        ultima editare de JohnDoe

                        Dadu Domnu si avem si noi oltenii un loc modern de unde sa plecam cat vedem cu ochii ;)

                        Calafat - Severin - Lugoj

                        G 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • G Deconectat
                          gruia88 @JohnDoe
                          ultima editare de

                          @JohnDoe Speram sa si bage curse alti operatori aerieni nu doar Wizz Air si ceva Chartere , nu ca pe astea de le avem le-am folosit :) .

                          Dar sa stiu ca le avem acolo si cand vrem putem sa le folosim , in rest da un aeroport modern frumos nou care o sa aduca alte mii de vizitatori la targurile de Craciun , Paste , etc :)

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • First post
                            Last post