Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Aerian

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    20 Mesaje 5 Posters 361 Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      De exemplu aeroportul din Bacau cred ca are zilele numarate. La anu pe vremea asta va exista autostrada directa Bacau - aerop. Otopeni in 275 km = 2h20'. Hai 3 ore cu tot cu o mica rezerva. Iar din 2028 sau 2029 va exista autostrada la Iasi in 140 km = 1 ora si cateva minute. De la Iasi ajungi cam oriunde, iar de la Bucuresti nu mai vorbesc.

      Acum la Bacau sunt 6 curse pe zi. Nu ai cum sa rezisti pe termen lung cu doar 6 curse. Nu vad cum sa creasca acest numar, dar vad cum ar putea sa scada. Mai ales dupa 2030 cu autostrada la Iasi intr-o ora!

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • M Deconectat
        mihai @Adrianb1
        ultima editare de

        @Adrianb1 a spus în Aerian:

        @vancouver E mai simplu si mai ieftin sa faci un aeroport mic decat un HSR, din cate stiu. Doar ca noi nu facem mic si ieftin.

        Si daca ai aeroport la 10 minute de fiecare oras mare, nu iti mai trebuie atata infrastructura de tranzit.

        Intrebarea este: pe unde zboara avioanele daca ai aeroport la 10' de fiecare oras? Intrebarea este cat se poate de serioasa, pentru ca spatiul aerian in Europa, tocmai din cauza densitatii mari de acum, e deja la limita. Pur si simplu nu mai e loc de avioane pe cer. Si asta nu din cand in cand, ci zi de zi.

        Se vede bine asta in faptul ca uzual avioanele de seara au intarzieri. Pentru ca toate isi incep rotatiile de dimineata la timp, dar acumuleaza gradual intarzieri in cele 4-6 zborui zilnice din cauza ca nu li se poate aloca slot de zbor la timp. Iar situatia devine dramatica atunci cand, des, apare si cate o furtuna sau o zona de interdictie de zbor pe alte criterii meteo.

        20 de trenuri pe zi intre Bucuresti si Cluj pot transporta 15-20.000 de oameni pe sens. Ti-ar trebui 65 si 85 de zboruri cu un A321 ca sa poti transporta acelasi numar de pasageri.

        A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • M Deconectat
          mihai @vancouver
          ultima editare de

          @vancouver a spus în Aerian:

          Acum la Bacau sunt 6 curse pe zi. Nu ai cum sa rezisti pe termen lung cu doar 6 curse. Nu vad cum sa creasca acest numar, dar vad cum ar putea sa scada. Mai ales dupa 2030 cu autostrada la Iasi intr-o ora!

          La Iasi intr-o ora, la Otopeni in 2h30..

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • A Deconectat
            Adrianb1 @vancouver
            ultima editare de Adrianb1

            @vancouver a spus în Aerian:

            ...

            Nu si nu si nu si nu... Inteleg ce zici si sunt de acord cu aproape tot, dar nu si cu concluziile.

            Suntem o tara cu mult munte, nu poti face HSR care sa acopere directiile principale la costuri pe care sa ni le permitem. In schimb pentru avioane muntii nu conteaza, ca abia trec de 2000m, nu sunt Himalaia. Imi place HSR, dar tot 1980 este. Daca ar fi accesibil, as vrea HSR pe Constanta-Timisoara, Giurgiu-Suceava si Iasi-Cluj-Timisoara, dar tot nu ar acoperi suficient si oricum nu ne permitem. Dar in schimb putem zbura. Cum am fost eu reticent la WiFi esti si tu la zburat ca mijloc de transport de masa. Nu cu trenul si 737, ci cu microbuzul si avioane de 15-20 de locuri. Pentru ca HSR nu o sa fie accesibil pentru toata lumea, cei pentru care timpul e scump o sa plateasca biletul pentru HSR si restul merg cu acceleratu', iar cei care isi permit biletul de HSR o sa prefere avionul pe unele rute, mai ales pe cele pe care nu exista HSR direct la destinatie, dar are un aeroport la 10 km.

            Noul Bucuresti nu e toata tara. Pucioasa nu o sa aibe autobuze la 5 minute, iar Buzau poate va avea legaturi dese cu Bucurestiul dar e o exceptie, nu o regula. Nu ne permitem aproape tot ce spui ca "asa trebuie sa ai". Nu, nu trebuie, trebuie sa ne intindem cat tine plapuma si stiu ca Europa are o boala pe creier numita intinsul mai mult decat plapuma si traiul pe datorie, dar nu cred ca o sa mai tina.

            Un avion Bucuresti-Cluj s-ar putea sa fie mult mai ieftin ca un HSR Bucuresti-Cluj. Cred ca am spus deja de ce. Si daca din Cluj ai de mers la Dej, nu ocolesti pe la Cluj, zbori la Dej.

            Aeroporturile sunt viitorul. Dar nu mega-aeroporturile care acopera 3 judete, ci alea care acopera orasele mari.

            @mihai , cu tot respectul, cred ca stiu cu ce se mananca aviatia in SUA. Multumesc pentru explicatii, sunt de acord cu ele, dar stiam deja si cand am scris ce am scris era cu informatia aia deja inclusa.

            Exemplul cu HSR in China e ... hai sa luam o exceptie ca argument pentru o regula. Ce vedem in China in domeniul investitiilor e o subventie masiva guvernamentala in diverse scopuri (nu intru in politica) care nu e economic viabila nicaieri. Stiu ca nu ai intentii malitioase in mesaj, dar stiu ca nu e corect si nici util pentru discutia asta.

            Ai dreptate cu volumul pentru HSR. Sunt tronsoane care sunt economic viabile. Dar si costul de constructie si apoi intretinerea costa, enorm. Si matematica nu minte, unele rute ies pe plus, altele pe minus, si biletele nu sunt deloc ieftine. Sunt in medie mai scumpe decat un zbor low-cost cumparat din timp, daca tin bine minte.
            PS: Fibra are volum mai mare decat WiFi. WiFi are acoperire mai mare decat fibra. Culmea, folosim de toate, dar in cazuri diferite solutia optima e diferita, nu e fibra peste tot pentru ca volumul nu e intotdeauna factorul principal. Altfel am face port in fiecare oras cu rau sau am construi canale pentru Panamax.

            Aeroporturile mari sunt aur curat cand ai un hub aerian, dar pot fi si un elefant alb. Faptul ca asigura flux predictibil nu spune nimic din punct de vedere economic, in balanta economie de scala vs flexibilitate si comoditate nu sunt suficiente date ca sa tragi concluzii intr-un sens sau altul.

            De acord ca avem elefanti albi, asta am spus din start, din primul mesaj. Nu am folosit cuvintele astea, ci "mari si scumpe" vs mic si ieftin. Dar concluziile sunt diferite, eu zic ca trebuie mici si ieftine cat de multe e nevoie, tu spui ca trebuie HSR. Caransebes o sa aibe HSR? Poate ca nu.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • A Deconectat
              Azzl
              ultima editare de

              Aeroportul suceava nu este pentru mers la Bucuresti sau Cluj. De aici se pleaca in europa la munca si inapoi (multi din Ucraina) sau City Break. Si Charter in concedii.

              A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Da, ai dreptate, Suceava makes sense cu o aerie destul de mare pe care o acopera, toata Bucovina (mai ales jud. Suceava e mare ca populatie si multi plecati) si parti din Ucr.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • A Deconectat
                  Adrianb1 @mihai
                  ultima editare de

                  @mihai a spus în Aerian:

                  Intrebarea este: pe unde zboara avioanele daca ai aeroport la 10' de fiecare oras? Intrebarea este cat se poate de serioasa, pentru ca spatiul aerian in Europa, tocmai din cauza densitatii mari de acum, e deja la limita. Pur si simplu nu mai e loc de avioane pe cer.

                  Spatiul aerian e 3D. Avioanele de linie merg optim la 10-12,000 m altitudine din motive tehnice, dar un ATR Bucuresti-Timisoara nu urca acolo pentru ca nu are ce cauta. Intre 3000 m si 8000 cerul e pustiu, e atat de pustiu ca mi-au oferit sa intru cu un avion mic care uzual zboara sub 3000, pentru o simpla traversare a Carpatilor, fara un plan de zbor macar. Eram singur pe cer la altitudinea aia. E 3D, se numeste separatie verticala.

                  20 de trenuri pe zi intre Bucuresti si Cluj pot transporta 15-20.000 de oameni pe sens. Ti-ar trebui 65 si 85 de zboruri cu un A321 ca sa poti transporta acelasi numar de pasageri.

                  Iarasi vorbim de capacitate. Da, daca e nevoie de 15,000 de oameni pe sens pe Bucuresti-Cluj evident ca nu ii cari cu avionul, dar la 200 de euro biletul nu cred ca ai nici 1500 pe zi care vor sa mearga, poate 150. Si aia 150 poate o sa prefere avionul. Cifrele sunt grosiere, e vorba doar ca idee generala, nu un calcul pentru un studiu de fezabilitate.

                  Per total, daca am avea o flota de zeci sau sute de avioane mici care sa faca zboruri regionale intre 20 de orase mari si medii ar rezolva in mare parte nevoia de transport rapid. Pentru restul nevoilor, trenuri de 160 km/h sunt suficiente, sunt mai ieftine si mai rapide decat masina pentru o persoana, probabil mai scumpe pentru o familie de 3-4. Asa ca autostrazile o sa ramana competitie pentru asemenea trenuri din cauze economice si pentru calea ferata pentru transportul de marfa rapid - curierat, marfuri perisabile etc.

                  A nu se intelege ca am vreo problema cu CF sau HSR. Doar ca nu cred ca ne permitem suficient HSR si consider ca CF e una din multiplele optiuni, as prefera un mix de autostrazi, CF de 160-200 km/h cat de mult se poate si aeroporturi regionale. Fara elefanti albi numiti HSR si aeroporturi mari.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • A Deconectat
                    Adrianb1 @Azzl
                    ultima editare de

                    @Azzl a spus în Aerian:

                    Aeroportul suceava nu este pentru mers la Bucuresti sau Cluj. De aici se pleaca in europa la munca si inapoi (multi din Ucraina) sau City Break. Si Charter in concedii.

                    Poate fi si pentru Bucuresti sau Cluj. Asa cum Sibiu este si pentru Bucuresti, desi distanta e mult mai mica. Nu sunt mutual exclusive, desi mentalitatea pare a fi in general exclusiva. Aviatia generala in Romania e copilul pe are nu l-a dorit nimeni si e tratata ca atare, iar tot ce e mai mic decat un 737 e prea usor ignorat ca optiune. Daca pe vremuri si mie mi se parea ca un ATR cu elice e o vechitura in lumea aviatiei cu reactie, mi-am schimbat parerea cand am avut de-a face direct cu aviatia si mai apoi cand am inceput sa ma lovesc de mentalitatea potrivnica in Romania, care incepe cu "nu se poate" si continua cu "dar la ce iti trebuie", "zborul e un privilegiu" si "ai drepturi cand ti se dau", fiecare sef de companie aviatica e un mic baron sau un mic idiot util (am avut pe cineva apropiat care a fost intr-o asemena pozitie si era in a doua categorie), fiecare comandant de aeroport e un mic conte si aeroportul e fieful lui dat de stapanire. Si George Rotaru (Aeroclubul Romaniei), care pe hartie are ca scop dezvoltarea aviatiei, dar care nu poate arata un singur lucru pe care l-a facut care sa faca lucrurile obiectiv mai bune pentru aviatie. Noroc cu unii oameni de prin tara care incearca cat pot ei mai bine sa faca sa fie bine.

                    JohnDoeJ A 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                    • JohnDoeJ Deconectat
                      JohnDoe @Adrianb1
                      ultima editare de

                      Confirm o chestiune importanta HSR + Aviatie sunt combo-ul perfect.

                      Aveam inainte de Brexit o multime de colegi ce faceau BXL - Londra saptamanal si unii preferau avionul pentru ca ajungeau mai repede acasa din Lutton si altii ce preferau Eurostar ca erau si ei la randul lor mai repede in oras.
                      Toti plateau mai mult de 100 de lire pe saptamana, decontat

                      Calafat - Severin - Lugoj

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • A Deconectat
                        Azzl @Adrianb1
                        ultima editare de

                        @Adrianb1 Nu m-am aplecat eu foarte mult in explicatii. In montul asta exista 2 zboruri spre Bucuresti de pe Suceava. Tarom si Animawings. Ce vroiam sa transmit este ca daca ar fi cerere ptr intern se gasesc operatori. Problema actuala este ca aeroportul este alcatuit din 2 terminale mici. unul vechi mostenit de la infiintare si unul nou. La fel de mic dar nou. Se vrea terminal si CARGO acum.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • A Deconectat
                          Azzl
                          ultima editare de Azzl

                          Si inca un aspect
                          a0fa5ea2-12e0-4a77-9393-4677f6a1db02-image.png

                          Cate din aeroporturile sub numarul de calatori a Sucevei au aerogari noi? Nu mai spun ca la suceava la imbarcare se mai sta in containere prefabricate.
                          SIBIU
                          ef8e76e7-dc65-46a0-84ec-212ae60dda39-image.png
                          BRASOV
                          d1ca0ac7-f0f0-4688-ab69-6f15c57baecf-image.png
                          CRAIOVA
                          af303c0a-df76-4989-8048-937888b66fd0-image.png
                          SUCEAVA
                          de853f48-66a8-4010-a3b7-58ce938a87fe-image.png
                          c936323b-0655-419b-be0d-94044910c439-image.png
                          Comparati cu avionul dimensiunea terminalului celui de-al V-lea aeroport din tara ca numar de pasageri.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                          • First post
                            Last post