Aerian
-
Aeroportul suceava nu este pentru mers la Bucuresti sau Cluj. De aici se pleaca in europa la munca si inapoi (multi din Ucraina) sau City Break. Si Charter in concedii.
-
Da, ai dreptate, Suceava makes sense cu o aerie destul de mare pe care o acopera, toata Bucovina (mai ales jud. Suceava e mare ca populatie si multi plecati) si parti din Ucr.
-
Intrebarea este: pe unde zboara avioanele daca ai aeroport la 10' de fiecare oras? Intrebarea este cat se poate de serioasa, pentru ca spatiul aerian in Europa, tocmai din cauza densitatii mari de acum, e deja la limita. Pur si simplu nu mai e loc de avioane pe cer.
Spatiul aerian e 3D. Avioanele de linie merg optim la 10-12,000 m altitudine din motive tehnice, dar un ATR Bucuresti-Timisoara nu urca acolo pentru ca nu are ce cauta. Intre 3000 m si 8000 cerul e pustiu, e atat de pustiu ca mi-au oferit sa intru cu un avion mic care uzual zboara sub 3000, pentru o simpla traversare a Carpatilor, fara un plan de zbor macar. Eram singur pe cer la altitudinea aia. E 3D, se numeste separatie verticala.
20 de trenuri pe zi intre Bucuresti si Cluj pot transporta 15-20.000 de oameni pe sens. Ti-ar trebui 65 si 85 de zboruri cu un A321 ca sa poti transporta acelasi numar de pasageri.
Iarasi vorbim de capacitate. Da, daca e nevoie de 15,000 de oameni pe sens pe Bucuresti-Cluj evident ca nu ii cari cu avionul, dar la 200 de euro biletul nu cred ca ai nici 1500 pe zi care vor sa mearga, poate 150. Si aia 150 poate o sa prefere avionul. Cifrele sunt grosiere, e vorba doar ca idee generala, nu un calcul pentru un studiu de fezabilitate.
Per total, daca am avea o flota de zeci sau sute de avioane mici care sa faca zboruri regionale intre 20 de orase mari si medii ar rezolva in mare parte nevoia de transport rapid. Pentru restul nevoilor, trenuri de 160 km/h sunt suficiente, sunt mai ieftine si mai rapide decat masina pentru o persoana, probabil mai scumpe pentru o familie de 3-4. Asa ca autostrazile o sa ramana competitie pentru asemenea trenuri din cauze economice si pentru calea ferata pentru transportul de marfa rapid - curierat, marfuri perisabile etc.
A nu se intelege ca am vreo problema cu CF sau HSR. Doar ca nu cred ca ne permitem suficient HSR si consider ca CF e una din multiplele optiuni, as prefera un mix de autostrazi, CF de 160-200 km/h cat de mult se poate si aeroporturi regionale. Fara elefanti albi numiti HSR si aeroporturi mari.
-
Aeroportul suceava nu este pentru mers la Bucuresti sau Cluj. De aici se pleaca in europa la munca si inapoi (multi din Ucraina) sau City Break. Si Charter in concedii.
Poate fi si pentru Bucuresti sau Cluj. Asa cum Sibiu este si pentru Bucuresti, desi distanta e mult mai mica. Nu sunt mutual exclusive, desi mentalitatea pare a fi in general exclusiva. Aviatia generala in Romania e copilul pe are nu l-a dorit nimeni si e tratata ca atare, iar tot ce e mai mic decat un 737 e prea usor ignorat ca optiune. Daca pe vremuri si mie mi se parea ca un ATR cu elice e o vechitura in lumea aviatiei cu reactie, mi-am schimbat parerea cand am avut de-a face direct cu aviatia si mai apoi cand am inceput sa ma lovesc de mentalitatea potrivnica in Romania, care incepe cu "nu se poate" si continua cu "dar la ce iti trebuie", "zborul e un privilegiu" si "ai drepturi cand ti se dau", fiecare sef de companie aviatica e un mic baron sau un mic idiot util (am avut pe cineva apropiat care a fost intr-o asemena pozitie si era in a doua categorie), fiecare comandant de aeroport e un mic conte si aeroportul e fieful lui dat de stapanire. Si George Rotaru (Aeroclubul Romaniei), care pe hartie are ca scop dezvoltarea aviatiei, dar care nu poate arata un singur lucru pe care l-a facut care sa faca lucrurile obiectiv mai bune pentru aviatie. Noroc cu unii oameni de prin tara care incearca cat pot ei mai bine sa faca sa fie bine.
-
Confirm o chestiune importanta HSR + Aviatie sunt combo-ul perfect.
Aveam inainte de Brexit o multime de colegi ce faceau BXL - Londra saptamanal si unii preferau avionul pentru ca ajungeau mai repede acasa din Lutton si altii ce preferau Eurostar ca erau si ei la randul lor mai repede in oras.
Toti plateau mai mult de 100 de lire pe saptamana, decontat -
@Adrianb1 Nu m-am aplecat eu foarte mult in explicatii. In montul asta exista 2 zboruri spre Bucuresti de pe Suceava. Tarom si Animawings. Ce vroiam sa transmit este ca daca ar fi cerere ptr intern se gasesc operatori. Problema actuala este ca aeroportul este alcatuit din 2 terminale mici. unul vechi mostenit de la infiintare si unul nou. La fel de mic dar nou. Se vrea terminal si CARGO acum.
-
Si inca un aspect

Cate din aeroporturile sub numarul de calatori a Sucevei au aerogari noi? Nu mai spun ca la suceava la imbarcare se mai sta in containere prefabricate.
SIBIU

BRASOV

CRAIOVA

SUCEAVA


Comparati cu avionul dimensiunea terminalului celui de-al V-lea aeroport din tara ca numar de pasageri. -
Potrivit conducerii Primăriei Municipiului Buzău, amenajarea unui aeroport civil la Boboc ar aduce beneficii, în situaţia în care se află în imediata proximitate a Autostrăzii A7 şi a Magistralei 500 de cale ferată. În situaţia unor perturbări de trafic aerian, aeroportul ar putea prelua o parte dintre zboruri. Proiectul ar putea fi realizat prin intermediul instrumentului Acţiunea pentru Securitatea Europei (SAFE). „Noi am transmis pe SAFE, n-am primit niciun răspuns deocamdată, consider că şi din punct de vedere militar este foarte important, suntem cu războiul la graniţă. Sper într-un viitor destul de apropiat să avem aeroport civil la Buzău. În primul rând trebuie studiile făcute, am vorbit cu domnul Marcel Ciolacu, este de acord să începem aceste studii. Eu am făcut o propunere acolo şi o spun oarecum în premieră, am făcut propunerea la Guvern ca aeroportul de la Boboc să fie Otopeni II, pentru că acum când este ceaţă pe Bucureşti, este mult mai multă ceaţă decât ar fi la Buzău, acele avioane aterizează ori la Sibiu, ori la Kogălniceanu. D -
Aeroportul Suceava intră în noua etapă de dezvoltare majoră prin construcția noului terminal și operaționalizarea sistemului ILS CAT III -
Aeroportul Internațional “Gogu Constantinescu” Craiova a inaugurat, pe 18 decembrie, noul terminal de pasageri, un proiect ambițios care transformă semnificativ experiența călătorilor și capacitatea operațională a aeroportului. Terminalul, cu o suprafață de aproximativ 32.000 mp, dispus pe mai multe niveluri, include ghișee de check-in și self-check-in, control de securitate, fluxuri separate pentru zonele Schengen și non-Schengen, spații comerciale și de food-court, precum și dotări tehnice moderne -
Dadu Domnu si avem si noi oltenii un loc modern de unde sa plecam cat vedem cu ochii ;)
-
@JohnDoe Speram sa si bage curse alti operatori aerieni nu doar Wizz Air si ceva Chartere , nu ca pe astea de le avem le-am folosit :) .
Dar sa stiu ca le avem acolo si cand vrem putem sa le folosim , in rest da un aeroport modern frumos nou care o sa aduca alte mii de vizitatori la targurile de Craciun , Paste , etc :)
A fost inaugurat noul terminal al Aeroportului Internațional Craiova