Siguranță rutieră, accidente, legislație
-
@mihai a spus în Siguranță rutieră, accidente, legislație:
Deci da, in cazul accidentului in chestiune, vina principala este a drumului
A lovit autoturismul?? Sau doar pe cel accidentat??
Aici ai răspunsul ptr vina principală. În rest , sunt de acord că trebuie revizuită acea bandă de urgență. -
Au fost cel putin 3 accidente mortale cu lovituri din spate pe Dex12, la cele mortale a lovit un TIR si s-a ales praful.
In scolile de soferi ar trebuii predate ca si legislatie si masurile de siguranta atunci cand se strica masina pe banda de urgenta / acostament si anume sa coboare din masina toti pasagerii sa se dea dupa parapet si sa astepte interventia .Sunt ceva zone scurte din Dex12 unde nu este parapet lateral si acolo se poate oprii mai pe lateral.
Daca nu se faca banda de urgenta macar sa faca cateva alveole de urgenta la intervale regulate de km ca atunci cineva cu probleme la masina sa poata sa o puna in siguranta.
-
@fulgernc Aici ar ajuta o campanie publicitara la televizor si pe tik-tok + youtube shorts, de informare asupra comportamentului in aceasta situatie.
Ca omul caruia i se strica masina numai calm nu e si nu gandeste limpede. Am fost si eu in situatia asta in oras, cu masina stricata in intersectie, si primele 10 minute eram complet bulversat. Am sunat la politie, m-au trimis la plimbare, ca nu e un eveniment rutier si nu au echipaje... deci ce faci?
Noi acum din spatele ecranului gandim limpede. Ok. Dar oricine ajunge in situatia aia are o singura sansa sa actioneze corect: sa aibe scenariul invatat de dinainte. Si imposibil sa stii scenariul asta daca nu este repetat obsesiv si improspatat macar o data la 2-3 ani, ca deh, uitam.
Asa ca:
- Tragi masina la maxim lipita de parapet. Pui avariile!
- Te asiguri, iesi afara, scoti toti pasagerii afara, toata lumea in spatele parapetului (mai putin pe pod, atunci o iau toti frumos la pas spre capatul podului mai apropiat)
- Iei triunghiul si il pui 100m mai in spate. Minim 100m pe A si DX, ca altfel e prea tarziu si oamenii nu mai pot reactiona, de ex. cei care vin in spatele unui camion, adica nu vad nimic in fata! (cu ocazia asta incerci sa te edifici asupra locului in care te afli)
- Anunti la 112. Esential spui UNDE te afli. Asta e mereu prima informatie pe care o dai!
- Anunti depanarea sa vina sa te ridice.
IMPORTANT: intai asiguri oamenii din masina, in nici un caz nu suni prima data la 112, politie sau depanare, sau mai rau pe la prieteni. Prima data tu si ceilalti trebuie sa fie in siguranta. Doi: Asiguri ca nu intra nimeni in masina in pana, adica triunghi. Pe ceata faci semne de pe margine la 100-200m mai in spate. ABIA APOI, dupa ce ai ASIGURAT oamenii si perimetrul vine telefonul! Valabil chiar si in caz de accident. Important este sa te asiguri ca nu se accidenteaza mai multi oameni sau cei accidentati o patesc mai rau, de aceea ASIGURAREA PERIMETRULUI este prioritatea maxima. Apoi 112!
-
intelegeti acum de ce jucaria aia spaniola trebuie sa stea in buzunarul usii soferului?
Aia odata activata trimite mesaj de alarma la monitorizarea autostrazii, cu locatia si masinile de interventie pot veni foarte repede.Ma pun eu in situatia de masina stricata, noaptea, pe ploaie, cu masina plina.
Da, inconstient sa pleci cu rabla, dar uneori nu ai incotro.Nu ai baliza spaniola in usa!
Tragi masina pe dreapta, dar nu chiar pe dreapta ca trebuie sa iasa lumea din masina.
Te gandesti unde e triunghiul, poate in portbagaj, sub valize.
Masina s-a oprit, incep ultimele 20 de minute din viata, pe DEx12.Te asiguri sa poti iesi din masina, trebuei sa iei vesta reflectorizanta.
Te-a ratat un autotren deja.
Se instaleaza panica.Nu mai scriu la scenariu, ca e de groaza.
Drumuri line sa aveti!
-
@JohnDoe
Am văzut jucăria aceea în funcțiune. Are doar două avantaje. Semnalul trimis și vizibilitatea noaptea , sau în condiții de ceață. Valabil și ptr echipele de intervenție ca să te licalizeze rapid in situ. Și faptul că ptr mulți șoferi e ok că nu mai trebuie să se dea jos din mașină(o condiție esențială , după părerea mea , în majoritatea condițiilor de trafic. E esențial să nu te dai jos , până nu ai făcut o evaluare a situației. Care trebuie făcută în mașină. În mașină ești protejat). Dar triunghiul nu trebuie înlocuit. Ajută la atenționare și prevenție. E esențial.Chestia cu părăsitul mașinii e una din cauzele principale de accidente grave. Trebuie făcută numai când condițiile o permit. În alt fel râmăi în mașină "priponit" în centură. Ptr că mașina are sisteme de siguranță și gabarit cât să încapă pe aceaste benzi. Părăsirea vehiculului trebuie făcută numai după o evsluare a situației. În nici un caz nu ești mai protejat la un metru în fața mașinii , sau în lateral. Un eventual impact împinge autoturismul ..și poate desprinde părți din el.
-
Între timp Bulgaria a redus la jumătate numărul de accidente pe sectoarele unde au montat camere ce calculează viteza medie.
-
O stire din feroviar, dar dupa parerea mea rezolvarea tine intr-o oarecare masura de rutier. Adica pasaje peste CF pe care se circula cu viteza superioara (sa zicem 120 si peste). Cu inchiderea trecerilor vechi, nu precum la Drajna, unde trecerea veche a fost pastrata sub pasaj (aberant), desi pasajul este special prevazut cu sensuri giratorii la ambele capete, sa deserveasca toate directiile.
-
Acest mesaj a fost șters! -
Destul de interesnt de lecturat
-
Gasesc ideile dlui Budescu si ale CNIR in general bune sau chiar foarte bune, cu unele observatii. Cel mai important este ca exista o gandire, o strategie. Cineva isi bate capul ca o optimizare a costurilor. Asta e cel mai important. Observatiile mele sunt insa urmatoarele:
- sensul drumurilor express in Europa nu este de a economisi 10% sau poate cu compromisuri suplimentare 20% din cost, ci de a economisi sume importante de bani ACOLO UNDE O LARGIRE AR COSTA EXORBITANT. Unde adica? La intrarea in marile orase, unde avem multe constructii existente, deci deranjul pentriu orice metru expropiat in plus ar fi enorm, costurile enorme. PLUS ca fix tot la intrarea in marile orase sunt 99% masini mici si atunci este OK o ingustare a benzilor, o ingramadire. Renuntarea la banda de urgenta etc...
- in schimb renuntarea la banda de urgenta sau proiectarea uneia usor mai inguste in camp ESTE O PROSTIE! Cu atat mai mare, cu cat drumul va fi folosit de mai multe camioane, care reduc enorm vizibilitatea si creste dramatic riscul de accident cu un vehicul in pana. O pana inseamna un ceas care ticaie pana la impactul cu un vehicul greu, adica ultimele 10-20 de minute de trait pentru aceia care nu se refugiaza in spatele parapetelui de protectie
- cu cat un drum express este mai lung, cu atat apare mai mult relaxarea si atentia la drum devine redusa, pentru ca nu se intampla nimic. Acesta efect psihologic maximizeaza sansele unor accidente grave cu morti.
De aceea pledez si pledam la ASCORO pentru pastrarea benzii de urgenta de 2,5m latime la drumurile express la șes. Suplimentar pledam pentru adoptarea standardului de autostrada plina la DRUMURILE PRINCIPALE DE TRANZIT cu multe camioane. Cum este de exemplu DeX12 Pitesti - Craiova. Sau A7 Suceava - Siret. Sau DeX16 Arad-Oradea.
Cel mai lung drum express din Germania are doar 40 km! De ce? Exact din motivele expuse mai sus. Mai mult, drumurile express din Germania si Franta au in general banda de urgenta cu latime normala, de 2,5m. In Austria cel mai lung drum express are 110 km si este cu trafic redus, inlusiv putine camioane.
Alte observatii:
- eliminarea obligatiei ca DX sa fie la minim 1,2m peste cota terenului din jur: absolut de acord, inclusiv automat renuntarea la parapetele lateral acolo unde drumul este la o cota apropiata de teren.
- realizarea de alveole de urgenta cu renuntarea completa la acostament sau banda de urgenta: da, de acord, in sau langa orase mari si in relief de deal si munte
- reducerea latimii spatiului median si folosirea spatiului castigat pentru benzi mai late: da, de acord, cu exceptia reliefului montan si in orase, unde dimpotriva latimea trebuie sa poata fi redusa pana la 3m pe benzile 2,3 etc - doar prima banda sa ramana de 3,5.
- utilizarea exclusiva de parapeti din beton: da, da si da. Metalul se importa, betonul se produce local, exista statii in orice judet iar construtorii au oricum statii de betoane pe santier si le pot face in-house; ciment, pietris, apa si ceva armatura, toate se produc local.
Unde s-ar preta excelent standardul de drum express fara banda de urgenta si cu benzi ingustate? La DR - drumurile radiale din jurul Bucurestiului. Daca este loc, mai bine 3 benzi, decat o banda de urgenta la aceste DR.
104 accidente la trecerile la nivel în 2025, soldate cu 13 decese
„Struțo-cămila” din infrastructura românească. Cum vrea Compania care gestionează construcția autostrăzilor să rezolve o problemă costisitoare