A5 București - Giurgiu + A7BG Ruse - Veliko Tarnovo
-
lucrari la centura Byala la sud de Ruse spre Veliko Tarnovo:
-
-
Inteleg intrucatva logica variantei care incepe din Corbii Mari, in sensul ca dirijezi traficul de tranzit spre Bulgaria - Turcia cat mai departe de Bucuresti. Totusi, varintele care pornesc si A1 duc la un tronson comun A5/A6, adica la repetarea greselii din nord cu tronsonul comun A3/A7. Sunt tronsoane care se vor bloca la 1-2 ani dupa deschiderea respectivelor autostrazi.
-
Sa notam ca mai exista o varianta in discutie, cu intrarea in Bucuresti via DR9:
Eu prefer aceasta varianta, cea mai estica. Are urmatoarele avantaje:
- folosește alte artere de intrare în București față de A6 și DN5, degrevându-le astfel pe acestea, creând alternative.
- nu se termină în A0 sau DBCB, adică nu adaugă trafic total inutil pe A0, cum era într-o variantă anterioară
- se bifurca la intrarea in Bucuresti, asa cum si A3 se bifurca acum si nu sunt ambuteiaje - in schimb avem exemplul prost al A1, care intra fara bifurcatie si este jale in Militari si pe A1 la intrarea in Bucuresti
- oferă o șansă în plus și altor localități, nu doar fix celor de pe DN5. De-a lungul acestui traseu se afla o salba intreaga de sate si comune
- este cea buna varianta pentru traficul greu care majoritar vrea sa continue pe axa sud-nord (adica legatura Ucraina+Moldova cu Bulgaria+Turcia).
- este cea mai buna varianta pentru a ajunge de la Giurgiu+Ruse la aeroport Otopeni
- este mult mai ieftin, fiind mult mai putini km de construit
Dar de departe cel mai mare trafic este din si dinspre orasul de 2 milioane de locuitori: Bucuresti. Asa ca aici e cheia. Intrebarea cheie: care traseu duce la cea mai fluida intrare in Bucuresti / iesire din Bucuresti. Si clar aici castiga DR9.
-
Am mixed feelings despre varianta asta. Da, varianta cu intrare prin sud intr-un DR e mai buna decat celelalte.
Pe de alta parte DR-urile astea sunt exact genul de drumuri care sunt demolate sau abandonate acum in occident pentru ca genereaza atat de mult trafic incat blocheaza orasul. Personal as anula proiectul acestor DR-uri acum, in fasa.
-
Dupa mine, Corbii Mari, all the way !
Acolo merge grosul traficului suddunarean, nicidecum cel Nord-Sud spre Moldova si Ukraina : ultimul nu cred ca aduna, comparativ, mai mult de un sfert fata de cel spre vestul Eu.
De altfel, asta e si ideea CNIR ca aceasta varianta sa materializeze- de facto- primul segment dintrun viitor al doilea inel de centura a Capitalei, unul la distanta.
Caruia, adaug eu, i s-ar putea cumva circumscrie si planuitul DEx Gaesti-Targoviste- Ploiesti.Asta pentru o imagine macro.