Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A5 București - Giurgiu + A7BG Ruse - Veliko Tarnovo

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    21 Mesaje 8 Posters 1.1k Vizualizări
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      @rocklee nu stiu exact cat ofera UE, dar in mod normal ar trebui sa fie aceleasi conditii ca si pentru Romania. Au si ei fondurile de coeziune si la acest capitol cofinantarea este de 40%. Prin PNRR nu are cum sa fie, Romania fiind singura tara din Europa care are voie sa cheltuie bani din PNRR pentru autostrazi (ceea ce arata cat bull-shit pot sa mãnânce unii, care se dau aparatori ai neamului, cum ca vai vai noi acum suntem sclavii europenilor si nu stam cu fruntea sus sa negociem, bla bla bla... e fix invers si UE chiar incurajeaza acest mod de lucru: fiecare tara poata sa ceara exceptii sau derogari, poata sa contribuie la organizarea intregii UE, etc. Nu doar ca nu suntem sclavii UE, noi suntem UE! Si ca atare iata cel mai bun exemplu, banii din PNRR ii folosim la autostrazi pentru ca aici suntem in urma rau - in schimb bulgarii nu au cerut asa ceva, ei finanteaza doar cu bani din FC).

      Contractul centurii Byala este semnat in 2022 pentru 450 de milioane euro si are ca termen anul 2028. Putem presupuna ca UE contribuie cu aprox. 180 milioane euro.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • M Conectat
        mike_us @vancouver
        ultima editare de mike_us

        @vancouver

        Perioada de programare 2014-2020:
        În cadrul Programului Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020, rata standard de cofinanțare era de 85% din partea UE și 15% contribuție națională. Totuși, pentru Axa Prioritară 1 – destinată dezvoltării rețelei TEN-T de transport rutier, care include construcția de autostrăzi și drumuri expres – s-a aplicat o rată de cofinanțare diferită, cu doar 60% finanțare din partea UE și 40% contribuție națională. ​
        Grup Infrastructura

        Perioada de programare 2021-2027:
        Pentru actuala perioadă de programare, Programul Transport 2021-2027 prevede, în continuare, o rată de cofinanțare de 40% din partea UE și 60% contribuție națională pentru proiectele de autostrăzi.

        Deci, finanțarea a scăzut la 40% partea UE, ceea ce înseamnă că trebuie să fim pregătiți să contribuim cu cea mai mare parte din fonduri.
        Oricum, este mult peste ceea ce oferă PNRR, care este doar un împrumut cu dobânzi ceva mai mici.
        Mie mi se pare pură propagandă felul în care a fost prezentat PNRR pentru autostrăzi anul trecut, de parcă ar fi fost 100% nerambursabil.
        Aproape nimeni din media nu a explicat clar în ce constă, de fapt, PNRR pentru autostrăzi.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • C Deconectat
          chapo
          ultima editare de

          Chiar daca este imprumut pe autostrazi, PNRR este mana cereasca pentru noi pt ca le facem la dobanzi infime. Ceea ce ar trebui sa zbiere toata lumea este ca se vor pierde banii pe feroviar unde sunt granturi (bani gratis)

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • R Deconectat
            rocklee
            ultima editare de

            spunea cineva pe celalalt forum ca suma pentru acest proiect este undeva la 2,1 miliarde de euro podul plus drumurile de legatura ....am intrebat pentru am vrut sa stiu daca aceasta suma este oferita de UE ...
            SI CUM VA FI IA IMPARTITA .....
            cat Romania ....avand in vedere ca noi vom construi podul ....si cat Bulgaria

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • C Deconectat
              chapo
              ultima editare de

              Nu ai cum sa stii cat va costa podul Ruse. Aceasta suma de 2 miliarde e scoasa din burta de cineva…

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Corect. Deocamdata nu se stie inca exact unde va fi amplasat, automat nici exact cat de lung va fi. Nici ce structura va avea. Sigur ca se pot face niste aproximari. Podul relativ similar de la Vidin-Calafat a costat 250 milioane de euro acum 15 ani. Poate ca acum o sa coste 500 de milioane. Podul de la Braila, care este mai lung, dar fara cale ferata, a costat 540 milioane - dar cu tot cu drumuri de legatura de 25km, o parte cu 4 benzi.

                La pod este posibil sa beneficiem de o finantare de 50% din fonduri UE si Romania sa puna restul de 50%. Daca nu 50% UE, atunci macar 40% UE.

                Drumurile de legatura si calea ferata pe partea bulgara le fac bulgarii.

                Mai devreme de 10 ani nu are cum sa fie gata.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Mădălina Podaru  /  mai 9  /  Rutier

                  Drumul de mare viteză București – Giurgiu. CNIR a anunțat câștigătorul pentru studiul de fezabilitate / Cele trei variante de traseu FOTO

                  Drumul de mare viteză București – Giurgiu. CNIR a anunțat câștigătorul pentru studiul de fezabilitate / Cele trei variante de traseu FOTO

                  Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) a anunțat vineri că a desemnat Asocierea de firme din România SC Proiect Construct Regiunea Transilvania

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • P Deconectat
                    PaulS
                    ultima editare de

                    Sorin Grindeanu :
                    CNIR a atribuit contractul pentru proiectarea Drumului de mare viteză București-Giurgiu!

                    Asocierea de firme din România care a câștigat licitația pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate va avea la dispoziție 31,2 milioane lei (fără TVA), sumă asigurată prin Programul Transport 2021-2027 și 16 luni, pentru a finaliza proiectarea.

                    În baza acestui contract se va stabili profilul viitorului drum de mare viteză (autostradă sau drum expres), traseul și punctul de conexiune cu frontiera dintre România și Bulgaria, prin noul pod peste Dunăre din zona Giurgiu -Ruse.

                    Contractul va putea fi semnat după 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații.

                    https://www.facebook.com/photo?fbid=1420062182808415&set=a.536037454544230
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      mai 9  /  Infrastructura

                      Autostrada de la București la Giurgiu: Contract atribuit pentru o firmă din Transilvania / Care sunt variantele de traseu ce sunt luate în calcul - HotNews.ro

                      Autostrada de la București la Giurgiu: Contract atribuit pentru o firmă din Transilvania / Care sunt variantele de traseu ce sunt luate în calcul - HotNews.ro

                      Dintre acestea, o variantă care ar putea fi analizată este cea în care drumul de mare viteză București – Giurgiu să continue pe la sud-vest de Capitală și să

                      alt text

                      Sunt adeptul variantei estice, via DR9:

                      • de departe cea mai scurta varianta, nu avem bani sa aruncam chiar pe orice; de altfel se profileaza un stop joc pe autostrazi, pentru ca s-a sarit calul si asta se vede si in deficit. Trebuie sa fim pragmatici, nu stupizi
                      • varianta Bolintin Vale practic dubleaza A0 de la Ghimpati la Bolintin, un non sens
                      • varianta Corbii Mari e exagerat de lunga
                      • nici una din cele 3 varianta nu ajunge la vreun oras important, nici macar la vreun oras secundar. Doar intr-o oarecare masura varianta estica cu DR9 va putea fi folosita pe relatia Oltenita - Bucuresti, ca alternativa la DN4, in masura in care DN41 va fi un drum de calitate
                      • din punctul meu de vedere un argument esential: AMBUTEIAJELE. De la intrarea in Bucuresti / iesirea din Bucuresti. Le vedem in toate marile orase europene, le vedem pe A1 la noi. Si o sa le vedem si aici daca se alege una din cele 2 varinate vestice, prin Ghimpati. Pentru ca tot traficul adunat, si de la Alexandria, si de la Giurgiu (acum pe DN5 si DN6) se va varsa in DR10, adica pe un singur bulevard. O imensa greseala. Pe cand in varianta DR9 estica, traficul se va imparti in 3: Alexandria ramane pe DR10, Giurgie pe DR9, care la randul lui se spliteaza inca o data la intrarea in Bucuresti.
                      • pentru relatia Giurgiu - Pitesti (mai departe Sibiu etc), da, varianta vestica este o scurtatura. Dar la fel de bine este un ocol pentru relatia Giurgiu - Constanta sau Giurgiu - Buzau sau Giurgiu - Ploiesti. Ce-i drept un ocol mai mic, dar alambicat: Giurgiu - Buzau ar fi asa: A5 - A6 - A0 - A3 - A7. Pe varianta estica macar dispare A6 din ecuatie.
                      • prin est ocolul pentru traficul Giurgiu - Pitesti este relativ redus ca timp: ca. 10 minute pentru autoturisme si 15 pentru camioane. Cum prea putini oameni din Giurgiu au treaba la Pitesti si invers, de fapt discutam despre traficul international Istanbul - Budapesta - desi acesta are alte cai mai bune, via Sofia-Belgrad (posibil Serbia in UE peste 10-20 de ani).
                      • in varianta Ghimpati (oricare din ele), va avea loc o aglomerare a A6 intre Ghimpati si Bucuresti. Nu doar intrarea in Bucuresti se va congestiona, dar tot acest segment va aduna trafic de pe 2 rute principale spre Bucuresti (spre si dinspre Bucuresti curge un trafic infinit mai mare decat tranzitul inter-regional spre Pitesti). A6 Ghimpati - Bucuresti va trebui facuta la 3 benzi (cost indirect suplimentar generat de aceasta configuratie).

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • R Deconectat
                        rocklee
                        ultima editare de

                        salut
                        din ce vad pe variantele propuse ....as merge pe doua variante
                        1 Corbii mari Ghimpati Giurgiu ....fara descarcare directa in A0 ...doar legatura pe varianta Alexandria Bucuresti ...cu A0...
                        2 DR 9 -A0 ...GIURGIU....Pentru o legatura directa cu BUCURESTIUL ...si traficul care il genereaza capitala ....
                        dar sustin cu tarie construirea intre timp a A SUD ...LUGOJ CRAIOVA BUCURESTI si refacerea A1...la trei benzi
                        iar una din marile greseli a vizionarilor infrastructuri romanesti din acest kknair ...proiectarea si executare A0 ...la doua benzi ...
                        tot ce am spus ....m-am bazat pe dezvoltarea urbana a zonei Bucurest si imprejurimile lui....si cat trafic genereaza ...aceasta zona

                        este doar o parere de nespecealist

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • R Deconectat
                          rocklee
                          ultima editare de

                          Acest mesaj a fost șters!
                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • First post
                            Last post