Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    DX14+A14 - Autostrada Nordului Satu Mare - Baia Mare – Dej - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
    35 Mesaje 11 Posters 1.3k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Si totusi Bolojan are 100% dreptate. Iata un traseu posibil de doar 4,8 km! Care pe 65-70% din traseu urmareste strazi existente, 20% este in camp si doar ca. 10-15% trebuie suspendata (pod peste CF in capatul vestic si pod peste pârâul Humor si peste podul deja existent acolo). Chiar mai simplu decat la Comarnic, fara sa treaca nicaieri peste raul Moldova, asa cum se intampla la Comarnic peste Prahova.

      Asadar 4,8 km x 50 milioane lei / km = ca. 250 milioane lei = 50 milioane € !!!

      QED!

      centura gura Humorului simplificata.png
      (click pe poza pentru zoom in)

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • A Deconectat
        Azzl
        ultima editare de

        Monitorul de Suceava (www.monitorulsv.ro)  /  nov. 8  /  Administrație

        Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumente folosite de Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului

        Oportunitatea investiției și amenințarea cu „măsuri extreme”, argumente folosite de Șoldan la negocierile cu Bolojan pentru șoseaua de centură de la Gura Humorului

        Negocierile președintelui Consiliului Județean Suceava, Gheorghe Șoldan, cu premierul Ilie Bolojan pentru avizarea investiției în construcția rutei ocolitoare a orașului Gura Humorului au continuat, vineri dimineață și, potrivit șefului administrației județene, sunt șanse bune pentru...

        Am venit cu cofinanțare. Suntem primul consiliu județean din România care punem o cofinanțare de 20% din C+M. Din 180 de milioane de euro, 60 % este pe programul operațional de transport – fonduri europene și 40 % cofinanțare din partea guvernului. Am convenit să pună Consiliul Județean Suceava jumătate din cofinanțarea guvernului, care ar însemna 20% din suma totală. Am avut discuții cu dumnealui [cu premierul Ilie Bolojan] și insistă foarte mult pe reducerea devizului cu 10%. I-am explicat, inclusiv ieri dimineață, că nu sunt eu inginer constructor, cum nu e nici dumnealui, iar prețul real al pieței îl dă licitația.

        Am drumuri la CJ pe fonduri europene, 85 de milioane de euro, unde am 118 firme înscrise. E clar că prețul final îl va da cel care câștigă licitația pentru că așa se stabilește un preț corect în România. Economia de 10% pe care și-o dorește dumnealui va fi oricum făcută de licitație”, a spus Gheorghe Șoldan.

        Președintele Consiliului Județean a afirmat că nu a vrut să fie „încăpățânat” ca prim-ministrul și a refăcut devizul, cu 150 de milioane de euro, inclusiv TVA, arătând că după discuția de vineri, de la guvern, a transmis deja comisiei tehnice de la CNAIR noile date, urmând ca săptămâna viitoare proiectul să fie din nou trecut prin toate cele trei comisii.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • A Conectat
          Adrianb1 @vancouver
          ultima editare de Adrianb1

          @vancouver a spus în DX14+A14 - Autostrada Nordului Satu Mare - Baia Mare – Dej - Suceava:

          Si totusi Bolojan are 100% dreptate. Iata un traseu posibil de doar 4,8 km!

          Aia se poate face ca centura, ieftin, usor si repede, dar nu cred ca se preteaza pentru A sau DX. Nu cred ca primaria Gura Humorului o sa autorizeze un traseu de asemenea rang in zona aia, e doar o parere, dar daca s-ar fi vrut nu mai vorbeam de kilometri de viaducte in albia raului. Nici cu limita de viteza redusa la 100 km/h si panouri fonoabsorbante duble ca inaltime.

          O parte din traseu nu e nici pe Google Maps/Street view, desi e drum public. Oare de ce? Poate de-aia nu trece DX pe acolo.

          Dar Ascoro ar putea da un comunicat cu propunerea. Poate chiar convins si API sa se alature, ca ideea e excelenta.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Conectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Ideea este sa nu se faca autostrada / DX deocamdata. Exact modelul Comarnic. Deocamdata o centura la nivel de DN.

            Daca primaria nu da aviz, atunci sa zaca in ambuteiaje. E o prostie monumentala sa nu dea aviz, ca ar descongestiona centrul localitatii. Da, se trece pe langa un numar foarte limitat de case, gen la centura Fagaras sau centura Alesd sau centura Comarnic. Asa si?

            Dupa ce se va face si A / DX o sa ramana localitatea cu un drum de calitate la marginea orasului, bun pentru dezvoltari industriale sau logistice.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • C Deconectat
              CristiM @vancouver
              ultima editare de

              @vancouver a spus în DX14+A14 - Autostrada Nordului Satu Mare - Baia Mare – Dej - Suceava:

              centura Alesd

              La Alesd trece prin partea de sud a orasului, prin mijlocul unui cartier!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • vancouverV Conectat
                vancouver
                ultima editare de

                Asa si? Scopul principal este sa apara chiar si prin oras o a doua artera care sa o dubleze pe prima si sa permita un debuseu al congestiei de trafic. Cand o localitate are fix o singura artera prin care se poate trece dintr-un capat in altul atunci e jale. Si sufera mai ales localnicii. Bran, Busteni, Predeal si multe altele. De ex. la Bran vara sunt momente cand dureaza 1 ora traversarea. Mi-au spus localnicii, ca eu ca turist vin mai spre seara inapoi la cazare si chiar daca stau nu e asa grav. Pentru ei e nasol, nu pot face aprovizionarea, in loc sa stea la magazin sau sa faca ceva la pensiunea lor sau ceva productiv, stau cu orele in ambuteiaj.

                De ce trebuie acum sa facem direct MAXIM? De ce in prima faza nu poate fi facuta o a doua artera, tot prin localitate, ca macar sa nu se mai stea o ora. Sa se stea doar cateva minute poate la 1-2 semafoare.

                Da, nu se rezolva scoaterea traficului greu din localitate in aceasta faza. Dar dezavantajul asta minor paleste pe langa avantaje:

                • dispare sau se reduc dramatic ambuteiajele
                • se reduce mult traficul si poluarea in centru
                • se reduce poluarea in general, pentru ca masinile care stau pe loc sau fac stop-and-go polueaza in plus fata de cele care se misca uniform cu 40-50-60 km/h
                • se poate face mult mai repede decat A/DX
                • costuri de cateva ori mai mici

                Si ok, la Alesd trece printr-un cartier, dar la Gura Humorului este ca la Comarnic, ce am propus eu trece printr-o margine, casele nu sunt direct langa drum, cu cateva exceptii.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • vancouverV Conectat
                  vancouver
                  ultima editare de vancouver

                  Hai sa urmarim un pic centura propusa de mine si sa nu mai comentam aiurea, ca efectiv NU trece pe langa case sau doar extrem de limitat:

                  Incepem din stanga de la km 0 din planul general (adica incepem in vest si mergem spre est).

                  Vedem cum traseul merge pe câmp, intersecteaza 2 strazi (se poate face giratoriu la DJ177D si a doua se poate intrerupe). Cu un cerc este marcat punctul in care avem o prima posibilitate de a ne uita cu street-view. Cu sageata directia privirii in poza 1 respeciv 2:

                  0.png

                  POZA 1, vedere spre vest
                  1.png

                  POZA 2, in acelasi loc, ne intoarcem 180° spre est:
                  2.png

                  POZA 3, continuam spre est:
                  3.png

                  POZA 4:
                  4.png

                  POZA 5:
                  5.png

                  POZA 6: ne intersectam cu pârâul Humor, cam la jumatatea traseului si trebuie pod peste rau si peste podul mic existent, care ramane pentru deservire locala:
                  6.png

                  POZA 7: am trecut raul, ne uitam inapoi la pod de unde vine peste pârâu (vedere spre vest)
                  7.png

                  POZA 8: intoarcem iar privirea spre est ca sa continuam traseul:
                  8.png

                  din pacate nu mai avem street view, dar vedem din satelit cum se continua dupa pod curba la stanga, necesar ceva zid de sprijin spre râul Moldova, apoi continuam pe Strada Digului, unde se afla o zona non-rezidentiala, doar cu intreprinderi si depozite:
                  9.png

                  apoi se iese inapoi in câmp:
                  10.png

                  Click pe orice poza si vedeti mai mare.

                  Nicaieri nu trebuie darâmata nici o casa, nu este afectata nici o gospodarie. In locurile unde trece aproape de case se pot pune panouri fono, case fiind mereu doar pe o singura parte. Structuri extrem de putine necesare. La intersectia cu acel DJ la inceput pe langa giratoriu la sol eventual se poate face pasaj superior pentru noua centura - dar sincer nu cred ca un giratoriu poate fi o problema. Oricum capacitatea drumului este limitata la 1 banda pe sens, care fara probleme este dusa de un giratoriu. Plus o parte a traficul este local si o va lua oricum prin centru, deci traficul se distribuie.

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • A Deconectat
                    Azzl
                    ultima editare de Azzl

                    Exact. Problema la gura humorului este ca nu ai alternativa sa-l ocolesti. Varianta lui @vancouver este realizabila doar cu 2 mentiuni.
                    1-Diferenta dintre street-view si realitate este ca astazi in mare parte din zona trasata este amenajat deja parc de agrement, parcari, etc.
                    2- O parte din traseu se suprapune varianta initiala de Autostrada ceea ce ar implica modificari sau demolari ulterioare .
                    Ambele produc oprodul public.
                    Propun o alta abordare pentru traficul de tonaj mic care este majoritar. Cu un cost de aprocimativ 10-20 mil. Legam doua localitati prin zona de munte. Doroteia si Gaineati.
                    5e5c3a4d-3461-498e-a8b6-fe41539c65d1-image.jpeg
                    Astfel avem alteranativa sa ajungem in DN2E via Gaineati-Slatina-Malini pana la Cornu Luncii. De acolo am posibilitatea sa ajung la Iasi sau suceava.
                    Traseul scuteste si durata fata de traseul clasic Iasi-Cluj.

                    V 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • V Deconectat
                      Victoras @Azzl
                      ultima editare de

                      @Azzl Si transportul greu ce face? Tot prin oras? Ce rezolvare e asta -transportul usor!!! Pai daca rezolvi transportul greu implicit ai rezolvat si transportul usor. Vezi tu vreun politician dispus sa se bata pentru un drum nou oarecare prin munte, cand oamenii din Gura humorului vor altceva - centura la orasul lor? ( pe banii de la Bucuresti).

                      A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • A Deconectat
                        Azzl @Victoras
                        ultima editare de Azzl

                        @Victoras Ma gandesc la o solutie rapida si ieftina.
                        Ma gandesc ca nu e chiar ok ca traficul greu sa-l bagam prin Doroteia-Gainesti-Malini. Sunt satui oamenii aia de zecile de camioane cu lemne. Da. Traficul greu ramane prin oras . Ca acum de altfel. Dar traficul usor care este preponderent are o alternativa. Alternativa ce o sa fie folosita si ulterior constructiei Autostrazii sau centurii. Cum am spus. Aceasta varianta scurteaza cu 30-40 min traseul de la iasi la Cluj. La urma urmei sa fie facuta si ptr trafic greu. Si daca reducem la jumatate nr de masini poate scapam si de acele ambuteaje.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • A Deconectat
                          Azzl
                          ultima editare de

                          New Times Media  /  nov. 13

                          Gheorghe Șoldan: Proiectul variantei ocolitoare de la Gura Humorului merge înainte. Am ales să fac eu pasul care să deblocheze situația pentrui că e un proiect care nu mai poate fi amânat

                          Gheorghe Șoldan: Proiectul variantei ocolitoare de la Gura Humorului merge înainte. Am ales să fac eu pasul care să deblocheze situația pentrui că e un proiect care nu mai poate fi amânat

                          Șoldan: Un singur lucru vreau să fie clar: Nu renunțăm la acest proiect. Indiferent de piedici, îl ducem până la capăt. Avem la Gura Humorului al treilea blocaj rutier din România, iar varianta ocolitoare va decongestiona traficul de pe DN17, principala rută care leagă Moldova de Transilvania

                          De la devizul uriaș de 540 de milioane de euro, lăsat de fosta administrație, am găsit singura soluție realistă: realizarea variantei ocolitoare în două etape, în half-profile. Prima etapă ar costa în jur de 160 de milioane de euro, cu tot cu TVA. Asta a făcut posibilă finanțarea acestei investiții și a scos-o din „sertarul cu desene”. Deși mare parte din finanțare e acoperită de fonduri europene, Consiliul Județean Suceava vine cu o contribuție proprie de 20% din valoarea totală a investiției, aceeași sumă care trebuie susținută din fonduri guvernamentale”, a mai declarat Șoldan.

                          Aparent a iesit fum alb la 160 milioane.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • First post
                            Last post