Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Auto moto si producatori de autovehicule

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    25 Mesaje 7 Posters 1.8k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • P Deconectat
      PaulS
      ultima editare de

      BYD factory - Szeged (Hungary) - May 2025
      chimdrone

      BYD factory - Szeged (Hungary) - May 2025
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de

        Masini electrice made in Romania, inclusiv acumulatorii:

        Auto

        Una din două Forduri Puma produse la Craiova, este o electrică Gen-E, cu baterii asamblate în România

        Una din două Forduri Puma produse la Craiova, este o electrică Gen-E, cu baterii asamblate în România

        La două luni de la demararea oficială a livrărilor Puma Gen-E, uzina Ford Otosan de la Craiova a ajuns la un total de 10.000 de astfel de modele...

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de

          mai 19

          FOTO&VIDEO Gigantul Yokohama confirmă Profit.ro - A cumpărat fabrică în România

          FOTO&VIDEO Gigantul Yokohama confirmă Profit.ro - A cumpărat fabrică în România

          Yokohama Rubber, corporație japoneză cu istorie de peste 107 ani, confirmă informațiile anunțate anterior de Profit.ro conform cărora a cumpărat fabrica de anvelope-gigant pentru industria minieră, precum și pentru utilaje terasiere și de transport agabaritice, de la Drobeta Turnu Severin.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
          • vancouverV Conectat
            vancouver
            ultima editare de

            DUSTER si BIGTER de acum inainte cu un nou motor hybrid G 150 4x4 automata

            Deci WOW atentie:

            • este 4x4
            • este cu cutie automata
            • este hibrid (mild hibrid)
            • este cu benzina si GPL
            • autonomie 1500 km !!!
            • putere totala 154 CP (din care 130 motorul termic)
            Așa Arată DACIA de acum Înainte!

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
            • JohnDoeJ Deconectat
              JohnDoe @vancouver
              ultima editare de

              In sfarsit Severinul, prin Yokohama, o sa aiba si ceva de facut, sa nu mai moara de foame.

              Calafat - Severin - Lugoj

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • A Deconectat
                Adrianb1 @vancouver
                ultima editare de Adrianb1

                @vancouver Imi pare rau, dar nu sunt impresionat. Pe hartie suna bine, dar in realitate ramane de vazut.

                1. Puterea aia e irelevanta. Duster normal are motorul cam slabut pentru depasiri, arhisuficient ca sa mearga la viteze la care aerodinamica de caramida il face sa consume cat o jumatate de autotren. Motorul electric o sa ajute la depasiri, aia e de bine, dar totalul de 150 e inutil.
                2. 100 de litri de carburant pentru autonomia aia de care nici macar nu are nevoie? Cred ca varianta doar pe benzina e alegerea mai serioasa, 8-900 km autonomie e suficient daca nu traversezi Africa.
                3. 4x4 suna bine, 4x4 cu motor electric pe spate suna excelent (se elimina pierderile in transmisie), dar cum se distribuie tractiunea cand intri prin noroaie ramane de vazut. Am umblat cu Duster 4x4 clasic prin creierii muntilor si foarte rar am avut nevoie de 4x4, dar cand am avut nevoie era cazul de tractiune egala intre punti sau chiar mai multa pe spate, nu 80% fata si 20% spate ca la asta nou.
                4. Motor turbo pe benzina de 1.2 litri inseamna multa putere pe hartie, putina in realitate si cuplu destul de mic. As vrea sa vad un grafic pe dyno si, in special, maparile de ECU, ca sunt exagerat de "verzi" pentru testele de omologare si motoarele sunt gatuite.
                5. Bateria motorului electric e ingrijoratoare, la capacitatea aia ca sa scoti 30 CP din ea nu doar ca trebuie un curent urias pe cablu (are doar 48V, cam 440 A), dar o sa o distruga destul de repede. Chiar daca e LiFePO4 cu cicli mai multi, o sa faca o gramada de cicli in regim de utilizare intensa, s-ar putea sa moara foarte reped si nu e ieftina si simplu de inlocuit ca bateria de 12V.
                JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • JohnDoeJ Deconectat
                  JohnDoe @Adrianb1
                  ultima editare de

                  @Adrianb1 confirm ca un motor de la Renault de 1,3L benzina cum e pe GLA 250e e anemic atunci cand trebuei sa depasesti 6 camioane pe Lugoj - Severin.
                  Da, treci pe electric si ai sanse, totusi uneori am impresia ca devii pianist cu butonul de profile de tractiune.

                  Pentru autostrada, motorasul ala e perfect, nu are niciun dezavantaj, dar in rest, e foarte subdimensionat.

                  Calafat - Severin - Lugoj

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • F Deconectat
                    Flo87 @vancouver
                    ultima editare de

                    Dacia ar putea adapta platforma de Nissan Serena C27 sau C28 si ar fi hit la vânzări în Europa pt 7-8 locuri.
                    Îmi place totuși că au venit cu ideea de Kei car prin Dacia Hipster, deci posibil că varianta finala să fie un Roox/Delica mini cu emblema Dacia asta dacă vor păstra motoarele termice de 0,66l sau Sakura pt versiunea full electric.

                    JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • vancouverV Conectat
                      vancouver
                      ultima editare de vancouver

                      Cum se produc grilele de Dacia Duster la o firma românească (Metaplast - firma fondata in 1991 si care acum puteti vedea in reportaj unde a ajuns, condusa si cu ajutorul celor doi copii ai fondatorului):

                      De la granule la grila Duster în 60 de secunde | Fabrica 100% românească transformă plasticul

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • JohnDoeJ Deconectat
                        JohnDoe @Flo87
                        ultima editare de

                        @Flo87 a spus în Auto moto si producatori de autovehicule:

                        Dacia ar putea adapta platforma de Nissan Serena C27 sau C28 si ar fi hit la vânzări în Europa pt 7-8 locuri.

                        Au avut parca Lodgy facut in Maroc, prin Belgia umbla vorba ca dupa ce ajungea masian la dealer, o luau la ciocane precum francezii dadeau la Oltcit in anii optzeci.

                        Ce observ e ca Renault a segmentat piata, pe plaja de preturi sub 35.000 a ramas in principal Dacia iar peste sunt Renault-urile majoritatea electrice.

                        Si cum Germania a lasat locul de locomotiva economica a UE pentru Franta, si mai ales ca Hella e acum proprietate a francezilor, ma astept la falimente spectaculoase in Germania.

                        Calafat - Severin - Lugoj

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • A Deconectat
                          Azzl
                          ultima editare de

                          România întrece Ungaria și Italia la producția de mașini. Este al șaselea cel mai mare producător auto din UE

                          România întrece Ungaria și Italia la producția de mașini. Este al șaselea cel mai mare producător auto din UE
                          România a realizat o producție de 235.561 autoturisme în prima jumătate a anului, o scădere de 6,5% față de anul precedent, adică peste 17.000 de unități mai puține. Această scădere se datorează cererii mai mici pentru anumite modele și anulării Programului Rabla, care ar fi favorizat un plus de 10.000 de autovehicule produse.

                          România este în primele 6 luni din 2025 peste state cu mult mai multe uzine auto, precum Ungaria (218.823 de autoturisme) și Italia (136.229), care au înregistrat scăderi sistematice în ultimii ani, mai scrie sursa citată.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • First post
                            Last post