Auto moto si producatori de autovehicule
-
@casio a spus în Auto moto si producatori de autovehicule:
Apoi,dupa un deceniu fara 8+1, in 2020 la ev de pandemie, am mai luat- mai mult in virtutea nostalgiei- un T5 1.9 TDI, tot lung,
Insa dupa aproape 4 ani in care nu am facut decat sa tot bag bani in el si sa parcurg sub 2000 de km (ati citit bine ) a trebuit sa ma despart de ultimul, cu regrete pentru ca vrand nevrand /la varsta deja de 70, a trebuit sa admit ca timpul meu pentru acest gen de masina a ramas in urma .Apropo de VW T5 : aveam pe bord un mic Der Bulli - Transporterul anilor 50 (VW Type 2) , cu care, de altfel Estafette al lui Renault a fost contemporan.
Asadar, la vremea cand T 5 - ul si-a gasit alt stapan, nicio clipa nu m-am gandit sa il pastrez pe Der Bulli : mi s-a parut firesc sa isi urmeze stranepotul , eu fiind doar un detinator vremelnic.
Deci revenind la Dacia Estafette, se cuvine a fi notat ca la mijlocul anilor 70, el si cu confratele VW T2, erau deja masini de epoca , fiecare emblematic : unul in spatiul francofon , iar celalalt in cel teuton.
-
@vancouver a spus în Auto moto si producatori de autovehicule:
Interesante informatii. Pacat ca s-a oprit productia din cauza hachitelor unei proaste. VW si Mercedes au vandut milioane de microbuze, ulterior si Renault, Ford etc. Se putea dezvolta frumos.
Eu de mult tot zic, ca si acum Dacia ar trebui sa intre pe piata de microbuze de transport marfa si pasageri gen muncitori, adica 8-9 locuri. Nu pe zona premium, gen V-Klasse sau Multivan, dar pe zona de "VW Transporter" ar avea un succes imens.
Cum e piata acum ar putea intra direct cu un hibrid cu autonomie electrica zdravana de 200-300 km + diesel, in prima faza numai cu 3 locuri + zona de marfa, apoi si 8-9 locuri.
Dar de ăsta ce zici ?
Ai zis cumva Craiova ? Ei bine, acum e doar la 7 locuri dar mie unul .imi pare mult mai plauzibil, ca dintre cei doi producatori nationali, cel care va atinge targetul de 9 locuri sa fie chiar cel mai nou venit in branșa !
Dacia a ratat sansa asta acum o jumatate de veac, dar pionieratul in materie nu confera drepturi similare perene. Dupa cum si istoria ne invata .
In limbaj autohton, cea mai apropiata cugetare imi pare a fi aceea : nu e pentru cine se pregateste.... -
O istorie condensată a fabricației de motociclete în România poate fi citită aici
[link text](https://gadgetreport.ro/povestea-motocicletelor-romanesti-de-la-iar-01-la-celebrele-mobra-si-carpati/)
-
Asteptam sa fie testata si pe zapada:
-
-
Nou record pentru productia auto din Romania: 560.000 vehicule / an. In conditiile in care alte marci europene au de suferit. Si cred ca si 2025 va fi cel putin la fel de bun:
-
BYD factory - Szeged (Hungary) - February 2025
chimdrone
https://www.youtube.com/watch?v=V8t4eN1XkZQ -
BYD factory - Szeged (Hungary) - April 2025
chimdrone
https://www.youtube.com/watch?v=wnO1gKzH23U -
BYD factory - Szeged (Hungary) - May 2025
chimdrone
-
Masini electrice made in Romania, inclusiv acumulatorii: