Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Auto moto si producatori de autovehicule

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    22 Mesaje 6 Posters 1.4k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • C Deconectat
      casio @vancouver
      ultima editare de casio

      @vancouver
      Grăiești exact pe sufletul meu !
      Eu practic am avut aproape o religie legată de acest gen de mașină : 8+1 locuri. L-am deținut din ianuarie 1995 până în mai anul acesta

      • VW T4 Transporter Bj 1992, motor 2 l, 85 KW benzina (motor care venea si pe Passat B4 al anilo r90 dar cu alta cutie )
      • VW T4 Multivan banchetele din spate se faceau pat, tot din 92 , l/m dat prin 98 cred
      • VW T4 ,Transporter 1997, cumparat in 98, LangeRadStand (var. lunga), primul meu TDI de 2,5 l, cred ca cel mai reusit 2.5 TDI ever , dat in 2001
      • VW T4 Caravelle 2001, luat tot ca jahreswagen in 2002, tot 2.5 TDI , dar cutie automata ! si tot lung ! Dat unuia din baietii mei in 2010

      Apoi,dupa un deceniu fara 8+1, in 2020 la ev de pandemie, am mai luat- mai mult in virtutea nostalgiei- un T5 1.9 TDI, tot lung,
      Insa dupa aproape 4 ani in care nu am facut decat sa tot bag bani in el si sa parcurg sub 2000 de km (ati citit bine ) a trebuit sa ma despart de ultimul, cu regrete pentru ca vrand nevrand /la varsta deja de 70, a trebuit sa admit ca timpul meu pentru acest gen de masina a ramas in urma .
      Privind inapoi, pot spune ca ''the time of my life'' dpv auto 8+1, a fost cel dintre 1995 si 2010, cand -sincronizat cu apogeul varstei biologice- am cutreierat tara si Europa, iar, nu in ultimul rand, primul bus lung TDI, datorita versatilitatii (demontat si scos banchetele) si-a adus un aport consistent la edificarea unei case .

      Drumuri spre izvoare

      C 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
      • C Deconectat
        casio @casio
        ultima editare de

        @casio a spus în Auto moto si producatori de autovehicule:

        Apoi,dupa un deceniu fara 8+1, in 2020 la ev de pandemie, am mai luat- mai mult in virtutea nostalgiei- un T5 1.9 TDI, tot lung,
        Insa dupa aproape 4 ani in care nu am facut decat sa tot bag bani in el si sa parcurg sub 2000 de km (ati citit bine ) a trebuit sa ma despart de ultimul, cu regrete pentru ca vrand nevrand /la varsta deja de 70, a trebuit sa admit ca timpul meu pentru acest gen de masina a ramas in urma .

        Apropo de VW T5 : aveam pe bord un mic Der Bulli - Transporterul anilor 50 (VW Type 2) , cu care, de altfel Estafette al lui Renault a fost contemporan.
        cbdfbdec-8d5e-45ef-aa7a-e7a6b7970614-T5apr 24.jpg

        Asadar, la vremea cand T 5 - ul si-a gasit alt stapan, nicio clipa nu m-am gandit sa il pastrez pe Der Bulli : mi s-a parut firesc sa isi urmeze stranepotul , eu fiind doar un detinator vremelnic.

        Deci revenind la Dacia Estafette, se cuvine a fi notat ca la mijlocul anilor 70, el si cu confratele VW T2, erau deja masini de epoca , fiecare emblematic : unul in spatiul francofon , iar celalalt in cel teuton.

        Drumuri spre izvoare

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • C Deconectat
          casio @vancouver
          ultima editare de casio

          @vancouver a spus în Auto moto si producatori de autovehicule:

          Interesante informatii. Pacat ca s-a oprit productia din cauza hachitelor unei proaste. VW si Mercedes au vandut milioane de microbuze, ulterior si Renault, Ford etc. Se putea dezvolta frumos.

          Eu de mult tot zic, ca si acum Dacia ar trebui sa intre pe piata de microbuze de transport marfa si pasageri gen muncitori, adica 8-9 locuri. Nu pe zona premium, gen V-Klasse sau Multivan, dar pe zona de "VW Transporter" ar avea un succes imens.

          Cum e piata acum ar putea intra direct cu un hibrid cu autonomie electrica zdravana de 200-300 km + diesel, in prima faza numai cu 3 locuri + zona de marfa, apoi si 8-9 locuri.

          Dar de ăsta ce zici ?

          Ford Tourneo Connect | Vehicul de 5 sau 7 locuri | Ford RO

          Ford Tourneo Connect | Vehicul de 5 sau 7 locuri | Ford RO

          Noul Tourneo Connect este conceput pentru a fi la fel de versatil ca si tine. Afla mai multe despre Noul Tourneo Connect aici!

          Și, ia ghici unde se face ?😎
          Ai zis cumva Craiova ? Ei bine, acum e doar la 7 locuri dar mie unul .imi pare mult mai plauzibil, ca dintre cei doi producatori nationali, cel care va atinge targetul de 9 locuri sa fie chiar cel mai nou venit in branșa !
          Dacia a ratat sansa asta acum o jumatate de veac, dar pionieratul in materie nu confera drepturi similare perene. Dupa cum si istoria ne invata .
          In limbaj autohton, cea mai apropiata cugetare imi pare a fi aceea : nu e pentru cine se pregateste....

          Drumuri spre izvoare

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • C Deconectat
            casio
            ultima editare de casio

            O istorie condensată a fabricației de motociclete în România poate fi citită aici
            [link text](https://gadgetreport.ro/povestea-motocicletelor-romanesti-de-la-iar-01-la-celebrele-mobra-![f408094f-45dd-4b54-979d-d4773cc11d71-chrome_hhc2DaZuu1.png](/assets/uploads/files/1733817369727-f408094f-45dd-4b54-979d-d4773cc11d71-chrome_hhc2dazuu1.png) si-carpati/)

            Drumuri spre izvoare

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Asteptam sa fie testata si pe zapada:

              https://www.youtube.com/watch?v=gI5eytyvwfw

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • C Deconectat
                casio
                ultima editare de

                evenimentulmuscelean  /  ian. 2

                1987. Agricultorul în 4 timpi. ARO, cărăuşul şoselelor, transformat într-un tractor de putere medie - Evenimentul Muscelean

                1987. Agricultorul în 4 timpi. ARO, cărăuşul şoselelor, transformat într-un tractor de putere medie - Evenimentul Muscelean

                Inteligenţa românească în acţiune În 1987, în revista „Flacăra” apărea un articol sub semnătura lui Florin Condurățeanu despre adaptarea autoturismului de teren fabricat la Câmpulung muncilor agricole, prin adaptarea pe acesta a unor accesorii care îi permiteau să cosească, să grebleze, să are, să...

                Drumuri spre izvoare

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Deconectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Nou record pentru productia auto din Romania: 560.000 vehicule / an. In conditiile in care alte marci europene au de suferit. Si cred ca si 2025 va fi cel putin la fel de bun:

                  Auto

                  Record dublu în industria auto românească în 2024: 560.000 de maşini au fost produse la Craiova şi Mioveni. Uzina Ford Otosan de la Craiova a produs în premieră peste 250.000 de maşini şi a dus...

                  Record dublu în industria auto românească în 2024: 560.000 de maşini au fost produse la Craiova şi Mioveni. Uzina Ford Otosan de la Craiova a produs în premieră peste 250.000 de maşini şi a dus...

                  Ford Transit&Tourneo Courier, Ford Puma dar şi noul Dacia Duster au dus producţia auto din România la un volum record de peste 560.000 de maşini,...

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • P Deconectat
                    PaulS
                    ultima editare de

                    BYD factory - Szeged (Hungary) - February 2025
                    chimdrone
                    https://www.youtube.com/watch?v=V8t4eN1XkZQ

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • P Deconectat
                      PaulS
                      ultima editare de

                      BYD factory - Szeged (Hungary) - April 2025
                      chimdrone
                      https://www.youtube.com/watch?v=wnO1gKzH23U

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • P Deconectat
                        PaulS
                        ultima editare de

                        BYD factory - Szeged (Hungary) - May 2025
                        chimdrone

                        BYD factory - Szeged (Hungary) - May 2025
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          Masini electrice made in Romania, inclusiv acumulatorii:

                          Auto

                          Una din două Forduri Puma produse la Craiova, este o electrică Gen-E, cu baterii asamblate în România

                          Una din două Forduri Puma produse la Craiova, este o electrică Gen-E, cu baterii asamblate în România

                          La două luni de la demararea oficială a livrărilor Puma Gen-E, uzina Ford Otosan de la Craiova a ajuns la un total de 10.000 de astfel de modele...

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            mai 19

                            FOTO&VIDEO Gigantul Yokohama confirmă Profit.ro - A cumpărat fabrică în România

                            FOTO&VIDEO Gigantul Yokohama confirmă Profit.ro - A cumpărat fabrică în România

                            Yokohama Rubber, corporație japoneză cu istorie de peste 107 ani, confirmă informațiile anunțate anterior de Profit.ro conform cărora a cumpărat fabrica de anvelope-gigant pentru industria minieră, precum și pentru utilaje terasiere și de transport agabaritice, de la Drobeta Turnu Severin.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              DUSTER si BIGTER de acum inainte cu un nou motor hybrid G 150 4x4 automata

                              Deci WOW atentie:

                              • este 4x4
                              • este cu cutie automata
                              • este hibrid (mild hibrid)
                              • este cu benzina si GPL
                              • autonomie 1500 km !!!
                              • putere totala 154 CP (din care 130 motorul termic)
                              Așa Arată DACIA de acum Înainte!

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                              • JohnDoeJ Deconectat
                                JohnDoe @vancouver
                                ultima editare de

                                In sfarsit Severinul, prin Yokohama, o sa aiba si ceva de facut, sa nu mai moara de foame.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                • A Deconectat
                                  Adrianb1 @vancouver
                                  ultima editare de Adrianb1

                                  @vancouver Imi pare rau, dar nu sunt impresionat. Pe hartie suna bine, dar in realitate ramane de vazut.

                                  1. Puterea aia e irelevanta. Duster normal are motorul cam slabut pentru depasiri, arhisuficient ca sa mearga la viteze la care aerodinamica de caramida il face sa consume cat o jumatate de autotren. Motorul electric o sa ajute la depasiri, aia e de bine, dar totalul de 150 e inutil.
                                  2. 100 de litri de carburant pentru autonomia aia de care nici macar nu are nevoie? Cred ca varianta doar pe benzina e alegerea mai serioasa, 8-900 km autonomie e suficient daca nu traversezi Africa.
                                  3. 4x4 suna bine, 4x4 cu motor electric pe spate suna excelent (se elimina pierderile in transmisie), dar cum se distribuie tractiunea cand intri prin noroaie ramane de vazut. Am umblat cu Duster 4x4 clasic prin creierii muntilor si foarte rar am avut nevoie de 4x4, dar cand am avut nevoie era cazul de tractiune egala intre punti sau chiar mai multa pe spate, nu 80% fata si 20% spate ca la asta nou.
                                  4. Motor turbo pe benzina de 1.2 litri inseamna multa putere pe hartie, putina in realitate si cuplu destul de mic. As vrea sa vad un grafic pe dyno si, in special, maparile de ECU, ca sunt exagerat de "verzi" pentru testele de omologare si motoarele sunt gatuite.
                                  5. Bateria motorului electric e ingrijoratoare, la capacitatea aia ca sa scoti 30 CP din ea nu doar ca trebuie un curent urias pe cablu (are doar 48V, cam 440 A), dar o sa o distruga destul de repede. Chiar daca e LiFePO4 cu cicli mai multi, o sa faca o gramada de cicli in regim de utilizare intensa, s-ar putea sa moara foarte reped si nu e ieftina si simplu de inlocuit ca bateria de 12V.
                                  JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • JohnDoeJ Deconectat
                                    JohnDoe @Adrianb1
                                    ultima editare de

                                    @Adrianb1 confirm ca un motor de la Renault de 1,3L benzina cum e pe GLA 250e e anemic atunci cand trebuei sa depasesti 6 camioane pe Lugoj - Severin.
                                    Da, treci pe electric si ai sanse, totusi uneori am impresia ca devii pianist cu butonul de profile de tractiune.

                                    Pentru autostrada, motorasul ala e perfect, nu are niciun dezavantaj, dar in rest, e foarte subdimensionat.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • F Conectat
                                      Flo87 @vancouver
                                      ultima editare de

                                      Dacia ar putea adapta platforma de Nissan Serena C27 sau C28 si ar fi hit la vânzări în Europa pt 7-8 locuri.
                                      Îmi place totuși că au venit cu ideea de Kei car prin Dacia Hipster, deci posibil că varianta finala să fie un Roox/Delica mini cu emblema Dacia asta dacă vor păstra motoarele termice de 0,66l sau Sakura pt versiunea full electric.

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • First post
                                        Last post