Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.1k Mesaje 37 Posters 370.0k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Varainata fara tunel era semnificativ mai ieftina, sub jumatate de pret.

      Impactul asupra mediului este o gluma. Gen un bob de orez cazut in oceanul Pacific. Daca ne raportam de exemplu la toata suprafata agricola a Europei, adica suprafata luata cu japca de om de la natura. Puteam bine mersi sa cumparam 10 hectare pe undeva pe la Lehliu, de-a lungul A2, impaduream si mai si protejam A2 de viscol. Ca sa compensam defrisarea de la Holdea. Nu mai vorbim ca in 40 de ani tot debleul ala era evident din nou o padure matura, iar 40 de ani sunt nimic raportat la viata pe pamant si mai ales la viata plantelor.

      In trecut in Germania in perioada 1200-1700 fiecare sat avea impartita padurea in 40 de parti. In fiecare an se defrisa total cate o parte. Dupa 40 de ani era din nou padure acolo si se lua de la zero (aveau nevoie de lemne sa faca carbune din lemne, pe care apoi il ardeau si numai asa puteau atinge temperaturile necesare prelucrarii metalelor, sa faca sabii etc). Apoi au avut nevoie de paduri pentru a construi vapoare si alte lucruri si asa suprafata impadurita a Germaniei a ajuns la doar 9% din total in 1918 dupa WW1. De atunci au revenit, au reimpadurit. Astazi au 32% impaduriti (de la 28-29% acum 10-15 ani). Cand mergi prin Germania zici ca e o padure acum.... Deci ce conteaza ca erau sa extermine padurile acum 100-150 de ani?

      Si noi ne c***m pe noi pentru cateva hectare, care, mai mult, o sa-si revina in cativa ani!

      Deci tampenia cu tunelurile de la Holdea e greu de egalat. Aveam contract semnat dar noi am vrut neaparat sa aratam ca suntem cu coada intre vine.

      De remarcat, linia rosie era mai sus in varianta cu deblee, se mai urca un pic in zona actualelor tuneluri , deci debleele nu erau chiar asa uriase. Doar punctual se atingea o adancime de 40 de metri.

      O alta problema la tuneluri o sa fie intretinerea si costurile acestora. O sa ne para si mai rau peste 30-40 de ani, cand poate ca trebuie inchise si reabiliatate, colmatate fisuri etc... Cand nu ai de ales ca pe Sibiu - Pitesti e una, dar sa faci tunel de-a-mboulea...

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
      • C Deconectat
        chapo
        ultima editare de

        Spaniolii au spus ca trebuie tunel. Nu aia de la mediu, nu aia de la CNAIR.
        Ai nostrii au incercat sa o dea pe toate partile ca sa nu faca tunel.

        La fel si cu cei care au avut contractele din zona unde lucreaza UMB acum pe A3 au vrut sa schimbe traseul desenat de Bechtel ca stiau ca o sa plece dealurile.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • A Deconectat
          Azzl @vancouver
          ultima editare de

          @vancouver s-ar fi putut face deblee si in zona tunelurilor cu 1 sau doua ecoducte pentru trecere fauna (ca presupun ca nu sunt numai ursi ) tehnic si economic poate ar fi fost mai ok. Vizual? Cicatrici in munti. Mentenanta e si la deblee adanci. Daca mai si scapi apa in infiltratii si incepe da plece din el e urat. De acord si la tunele. Daca ai infiltratii e jale. Pana una alta e stabilit, inceput, in mod sigur finantat ca sa scape de rusinea asta.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • M Deconectat
            marius.firtonea
            ultima editare de mihai

            Salut,

            Autostrada A1 - Sibiu-Pitesti - Lot 2 - Boita - Cornetu - 19.10.2025 - Lucrari Boita

            De data asta pare ca betonul a iesit mai bine
            1000076517.jpg

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Crăpăturile pot să apără și după câteva zile, dacă e foarte cald sau au băgat prea mult aditiv de accelerare de priză. Ca să evite orice risc trebuiau să acopere cu folie de plastic după elicopterizare. Vară udat cu apă zilnic , acum nu e cazul, doar folia.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • P Deconectat
                PaulS
                ultima editare de PaulS

                A1-19.10.2025 - Curtea de Argeș-Tigveni
                OL10X

                A1-19.10.2025 - Curtea de Argeș-Tigveni
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                • P Deconectat
                  PaulS
                  ultima editare de

                  Autostrada A1 Boița-Cornetu, Tunel Robesti-sens spre Sibiu. Mapa-Cengiz la prima oră!
                  remus matache

                  Autostrada A1 Boița-Cornetu, Tunel Robesti-sens spre Sibiu. Mapa-Cengiz la prima oră!
                  M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • M Deconectat
                    mihab @PaulS
                    ultima editare de mihab

                    @PaulS Eu am vazut multisor hate pe turcii astia. Si cel putin partial este gratuit.

                    Nici mie nu-mi place ca-s turci (dmpdv nu prea as da drumul la contracte pe bani EU pt companii care nu-s in EU - asta alta discutie, nu sovinista, ci geopolitica), ca s-au miscat relativ greutz pe zonele unde au pana acum AC, dar per ansamblu vad ca se misca, pare ca acelereaza un pic, chiar cred ca o sa duca pana la final lucrarea. De terminat in termen, asta totusi pare improbabil - dar om vedea, mai ales daca factorizam si situatia bugetului national.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • ncbN Conectat
                      ncb
                      ultima editare de

                      PE ȘANTIER Autostrada cu tuneluri Holdea Margina, misiune dificilă
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • ncbN Conectat
                        ncb
                        ultima editare de

                        HOLDEA. La pas pe șantier și prin satul Autostrăzii cu tuneluri
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • daniel22_22D Deconectat
                          daniel22_22
                          ultima editare de daniel22_22

                          Se pare ca treaba e nasoala rau, daca au ajuns sa dea nucleara pe mediu. Dupa ce apare aceasta HG va urma o ploaie de procese deschise de ONG-urile de mediu.

                          oct. 21

                          ULTIMA ORĂ Autostrada Sibiu - Pitești va fi declarată proiect major de importanță națională, pentru a putea fi construită pe arii naturale protejate și cu defrișarea unor păduri

                          ULTIMA ORĂ Autostrada Sibiu - Pitești va fi declarată proiect major de importanță națională, pentru a putea fi construită pe arii naturale protejate și cu defrișarea unor păduri

                          Guvernul se pregătește să declare Autostrada Sibiu - Pitești drept proiect major de importanță națională, astfel încât finalizarea autostrăzii să fie permisă pe raza unor arii naturale protejate de interes național, cu exproprieri în siturile Natura Cozia și Cozia - Buila - Vânturarița, respectiv...

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            Puii mei, de cand zic ca trebuie facut ceva de genul asta. Tocmai aceasta lipsa de actiune a statului de pana acum este ceea ce reclama si populatia nemultumita si care trage concluzia ca suntem condusi de o gasca de impotenti.

                            NU EXISTA alta varianta decat sa se faca aceasta autostrada. Ca si A8 sau A3 prin munti. Pur si simplu NU EXISTA. Si atunci ce o mai tot frecam cu mediul? Vrem neaparat sa dureze 200 de ani pana gasim solutie individualizata pentru fiecare gandac? Sau vrem sa facem tuneluri de 50km?

                            Daca se face orice ar fi, hai s-o facem imediat. Hai sa sarim peste orice mediu si ulterior vedem ce trebuie facut in plus pentru mediu. Pe proiect separat, gen panouri fonice extra, treceri pentru animale etc.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • ncbN Conectat
                              ncb
                              ultima editare de

                              Autostrada A1 - Sibiu-Pitești - Lot 2 - Boița - Cornetu - 21.10.2025 - Lucrări Boița
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • First post
                                Last post