A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
@PaulS Eu am vazut multisor hate pe turcii astia. Si cel putin partial este gratuit.
Nici mie nu-mi place ca-s turci (dmpdv nu prea as da drumul la contracte pe bani EU pt companii care nu-s in EU - asta alta discutie, nu sovinista, ci geopolitica), ca s-au miscat relativ greutz pe zonele unde au pana acum AC, dar per ansamblu vad ca se misca, pare ca acelereaza un pic, chiar cred ca o sa duca pana la final lucrarea. De terminat in termen, asta totusi pare improbabil - dar om vedea, mai ales daca factorizam si situatia bugetului national.
-
-
-
-
-
-
^
@mihai , erai optimist ca termina anul asta si dau drumul la trafic. Dar iata ca dupa ce se termina strapungerea mai trec ceva luni bune pana camasuiesc tot. Groso modo un an, aici au reusit mai repede (6-7 luni) pentru ca au folosit tunelul de legatura de la mijloc si au avansat mult cu camasuirea inainte sa fie gata strapungerea. Deci oricum bine.
Si tot groso modo din experienta mea cu tuneluri in Germania, dupa ce e gata camasuirea 100% mai dureaza cam 7-8 luni dotarea cu instalatii.
-
@vancouver corect. Am fost optimist, dar nu-mi pare rau. PORR are de acum front deschis pentru o finalizare in vara lui 2026. Pot lucra toata iarna in tunel, indiferent de vreme. Iar lucrarile de la exterior se termina fara probleme pana atunci.
-
-
@vancouver a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
^
@mihai , erai optimist ca termina anul asta si dau drumul la trafic. Dar iata ca dupa ce se termina strapungerea mai trec ceva luni bune pana camasuiesc tot. Groso modo un an, aici au reusit mai repede (6-7 luni) pentru ca au folosit tunelul de legatura de la mijloc si au avansat mult cu camasuirea inainte sa fie gata strapungerea. Deci oricum bine.
Si tot groso modo din experienta mea cu tuneluri in Germania, dupa ce e gata camasuirea 100% mai dureaza cam 7-8 luni dotarea cu instalatii.
E foarte bine și dacă termină în mai – iunie 2026, ceea ce mi se pare foarte posibil.
Cred că accentul ar trebui pus pe porțiunea din lotul 3 care descarcă traficul de pe lotul 4 — pentru că, în forma actuală, acesta nu este prea util.Aveți cumva informații noi despre echipamentul de forare a tunelului?
Parcă era vorba să ajungă în toamna acestui an, ca să poată începe lucrările la primăvară.Nu sunt foarte familiar cu zona lotului 3 — care este lungimea segmentului care descarcă lotul 4? În jur de 10 km?
Și, din punctul vostru de vedere, care ar fi un termen realist pentru finalizarea acestei porțiuni din lotul 3? -
@mike_us tot lotul 3 este necesar ca sa se ajunga de pe lotul 4 pana pe DN7 pe Valea Oltului. Adica 37,40 km. Din care acum au AC pe doar ca. 12 km, inclusiv pe tunel. Dupa ce primesc AC complet numarati vreo 4 ani. La nivel politic AC este promis pentru primavara, dar realist sa zicem vara 2026. Adica vara 2030 sau poate cu ceva noroc decembrie 2029 pentru inaugurarea lotului 3. Tot cu ceva noroc, primii 8 km de langa lotul 4 pot fi deschisi prin 2028, poate chiar prin vara, si reducem cu 9km drumul pe judetean.
-
Legat de lotul 4, atat Scriosteanu cat si alte surse din santier zic: august 2026. Si asta asa o tot zic de vreo jumatate de an, de cand au finalizat strapungerea. Probabil acesta este calendarul Porr si pe semne ca se tin de el, fara intarzieri pana acum, dar si fara semne ca se va devansa.
-
De pe harta API se vede clar unde au AC. Am marcat cu cerc galben nodurile. Unde au AC este cu verde-turcoaz deschis. Lotul 4 este marcat turcoaz inchis (adica aproape gata). Unde scrie Greblesti e o mica pata de turcoaz deschis, acolo este tunelul Robesti de pe lotul 2.
