Cârcoteala de pe drum
-
@vancouver zici de Mîndrescu sau de Bunduc?
-
@Duta-C Si Adrian Năstase era arogant, dar față de Horațiu Cosma, Năstase se baza pe intelect, experiență și ceva mai multă cunoaștere.
Horațiu și Tanasa Scatiu de la USR Iași sunt exponenții noului val de politicieni, care urăsc pe toată lumea înainte să învețe ce este respectul. -
@Andulii a spus:
Aberant e cand proiectantii trebuie sa includa parerile "politicului" ca la bucla de la focsani, iar pentru respectarea normativelor o sa le multumim multi ani dupa pentru lipsa de incidente.
@Andulii - legat de bucla de la Focșani, în zona mult blamată pe unde trebuia să treacă autostrada mai drept au apărut deja case, depozite și ceva business-uri. Spre capătul lotului 4 Buzău - Focșani e deja plin de case și blocuri noi. Acolo este adevărat că autostrada trece aproape de ele și nu au putut evita asta. De asemenea, în partea stângă a buclei cum te uiți pe hartă este un teren extravilan al Focșaniului care, conform primarului, ar urma să devină parc.
În fine, nu spun că nu au fost interese, dar cred că mare parte din populația locală este mulțumită cu bucla, mai ales că în zona Focșani Nord - Petrești deja au fost reclamații de la localnici din cauza zgomotului produs de autostradă. Motivul? În zona locuințelor lor nu există panouri fonoabsorbante. De ce? Pentru că autostrada s-a construit în baza unui proiect vechi și atunci acolo era doar câmp gol. Între timp, au apărut vile și blocuri noi.
-
parc în extravilan "conform primarului", ca să nu se câștige niște km de autostradă pe un câmp liber... Perdeaua forestiera de pe A7 va fi mai parc decât parcul primarului din extravilan. Și e și mai certă.
-
@MihaiD În zona propusă inițial pentru traseu, adică o linie mai dreaptă ca să mă exprim direct, sunt deja case construite. Nu știu câtor dintre voi v-ar plăcea să treacă autostrada pe lângă casa voastră și să auziți zgomot de trafic continuu. Mă uit și la zona Focșani Nord și Petrești și oricât de frumoase sunt blocurile recente sau vilele de pe acolo, nu mi-ar plăcea să stau în vreuna din ele cu zgomotul de la traficul autostrăzii lângă mine.
Pentru majoritatea dintre voi care nu locuiți în zonă, bucla vi se pare o risipă. Pentru mulți localnici bucla înseamnă liniște.
-
@Moldorancea In 2013-2017 conform istoric Google Earth nu erau construite case pe traseu. Atat primaria Focsani cat si Mandresti-Muntei erau la curent cu traseul. Au bagat un PUG si s-au tinut de el. Dar ce este oarecum iesit din comun este faptul ca unele persoane cumpara terenuri langa unitati sau activitati generatoare de poluare si zgomot ce erau edificate in afara localitatilor si pe urma fac scandal. Un exemplu concret este o situatie in care o societate a facut PUZ in extravilan la distanta semnificativa de frontul construit un Service Auto. Oamenii s-au extins ulterior catre el si acum il bombardeaza cu reclamatii, Este corect? Este corect sa construim cu sau fara autorizatie de construire pe terenuri ieftine intr-o zona in care stim ca o sa fie poluare (fonica sau de alta natura) si ulterior sa sarim ca ne este afectata calitatea vetii? Este corect sa nu avem alt criteriu decat banul sau sa intrebam un arhitect sau pe cineva din primarie cand achizitionam un teren? Este corect sa blocam investitii in infrastructurasau in economie (productie sau servicii) pe premiza ca pe terenul meu fac ce vreau?
-
@Azzl evident ca nu e corect, dar atat timp cat arhitectul nu este incarcerat pentru fapte ilegale, e permis.
-
@Moldorancea Bucla mult blamata de la Focsani se putea indrepta cand au hotarat sa mute autostrada spre est. Si la sud de Focsani, si la nord de Focsani, se puteau indrepta curbele si nu mai iesea un ocol de mare frumusetea si kilometri in plus de autostrada, adica cheltuieli de sute de milioane de euro in plus.
Intotdeauna apar conflicte intre infrastructura si sate sau orase. Toti locuitorii de langa o autostrada vor sa aibe acces la autostrada, daca s-ar putea sa aibe nodul in fata casei, dar autostrada sa fie la 10 km distanta ca sa aibe liniste. Sau isi fac case langa autostrada si dupa aia se plang ca nu au panouri. O colega acum cativa ani avea nesimtirea sa se planga de zgomotul avioanelor pentru ca si-a facut casa la 100 de metri de pista, iar aeroportul era acolo de aproape 100 de ani. In SUA s-au inchis cateva mii de aeroporturi locale sau aerodromuri prin metoda asta. Eu nu cred ca cei de genul asta merita bagati in seama.
-
@Adrianb1, înțeleg argumentele tale și sunt de acord că dacă era îndreptată autostrada spre est, putea fi o opțiune bună. Planul inițial era să fie îndreptată spre vest și adevărul e că ar fi trecut fix prin oraș și printr-o zonă locuită tot mai mult.
Legat de case, situația în zona Focșani Nord / Petrești nu a fost chiar așa. În acea zonă au început să apară case începând cu anul 2012, perioadă în care autostrada A7 era doar un vis, nici măcar o speranță. În exemplul tău, aeroportul era acolo de 100 de ani și casele s-au construit ulterior. În cazul nostru, casele și blocurile au venit cu 5-10 ani înaintea autostrăzii.
Înțeleg de asemenea că s-a lucrat pe un proiect vechi și neactualizat (a fost FIDIC roșu dacă nu mă înșel). Asta a ajutat la construirea mult mai rapidă a autostrăzii, dar a dus și la situații în care într-o anumită zonă nu au pus panouri fonoabsorbante pentru că în baza proiectului din 2000 toamna acolo nu era nimic construit, pe când realitatea din teren e diferită.
Oricum, faptul e consumat. Am înțeles că problema cu panourile fonoabsorbante va fi rezolvată în viitor, dar nu mâine sau poimâine.
Și poate fi și o ocazie pentru autorități să actualizeze din vechile proiecte ale viitoarelor autostrăzi din timp ca să nu se ajungă iar la astfel de situații. Doar că cel mai probabil costă și nu știu dacă sunt dispuși la costuri suplimentare.
-
In alte tari, panorule fonoabsorbante se adauga pe autostrazi in functie de cum se dezvolta comunitatile din apropiere.
Anul asta 2025 Belgia a adaugat vreo 30 de kilometri de panouri fonoabsorbante simple mai ales in Flandra pe langa Leuven. -
Asta cu "au aparut case" e de cascadorii rasului. In tarile in care apa calda s-a inventat acum mai multe sute de ani, este voie sa se faca case doar strict intravilan, iar cand se atrage o noua zona in intravilan aceasta este compacta, primaria face drumurile cu canal si apa si curent, apoi loturile trebuie construite in max. 10 ani, altfel se revoca AC si trebuie sa faca altcineva.
Aceasta abordare are n avantaje:
- lungimea conductelor de gaz, curent, apa, canal este minima
- este nevoie de o singura noua statie de autobuz / microbuz pentru noul mini-cartier
- o singura gradinita
- cantitatea de asfalt si beton pentru strazi minima
- oamenii locuiesc compact, se pot intalni, pot avea viata sociala, farmacie, magazine, un dentist etc...
Dezvoltarea asta haotica cu locuinte care "au aparut" ale dracu' asa in mijlocul campului este cea mai mare cretinitate. In fapt este si ilegala, dar la noi cu spaga si relatii se atrag intravilan zone imense de teren agricol, din care mare parte raman sa fie lucrate agricol cu zecile de ani.
Toate acele "au aparut case" din estul Focsanilui TREBUIE DARAMATE, arhitectii si primarii trebuie sa mearga la pârnaie. In frunte cu Oprisan, Bacinschi (mai traieste?) si Misaila si toata gasca de angajati superiori din primarie si CJ.
-
@vancouver Asta e abordarea socialista/comunista/supraetatista europeana, in care oamenii au voie sa faca ce li se da voie sa faca si li se da voie sa faca ce e eficient pentru societate, ca primaria le face strada, canalizare, gradinita si autobuz. Exista si tari mai libere (as in freedom) care nu au un lung istoric de dictatori, regi, imparati si feudalism in care oamenii pot sa isi faca case cam pe unde vor, daca e pe terenul lor, dar nimeni nu le da si nu le face nimic, e pe cont propriu: isi fac fose septice, isi pun panouri solare, fantana etc. Si mai exista si variante intermediare, pe toata plaja. De pilda si in Romania sunt sate cu casele la sute de metri una de alta si toata lumea a multumita, in unele cazuri au curent electric si cam atat.
Fiecare sistem are avantaje si dezavantaje. Fiecare sistem e influentat de istorie, cultura si traditii, ceea ce are efecte de gradul 2,3 etc din care unele sunt bune, altele sunt proaste. Europa se sinucide in diverse moduri, suprareglementarea e unul, coruptia e altul, la Focsani pare a fi coruptia. Dar ce poate fi observat e ca desi populatia totala scade, nu doar in sate ci si in orase, aproape toate orasele se extind enorm, de parca ar fi boom demografic. Si nu se extind putin, ci kilometri intregi, spre exemplu acum in Bucuresti pe partea de vest de la Valea Oltului, granita orasului in 1990, s-a mai extins cu vreo 2 km. Deja se apropie de calea ferata, punem panouri si la aia sau o inchidem, ca e zgomot?
In fine, construim infrastructura, dar cam in bataie de joc. Cocoasa de la Focsani e acolo pentru vreo 100 de ani, pana cand nu vor mai circula masini prin Romania si va fi folosita o vreme pentru calareti si carute, precum fostele drumuri romane dupa caderea imperiului, dar in astia 100 de ani cu cateva milioane de vehicule pe an si 5 km in plus inseamna vreun miliard de kilometri de ocol. Cat inseamna 1 miliard de kilometri in plus ca timp, carburant, poluare, uzura, intretinere, reparatii etc? @Moldorancea , poti face calculul? Stiu ca nu ai facut tu devierea, dar pari ca incerci sa o justifici. Ca sa te ajut cu calculul: populatia Focsaniului va scadea drastic in 50 de ani, iar in 100 de ani probabil orasul nu va mai exista deloc.
-
@Adrianb1 Gresita si abordarea si intelegerea. Te incadrezi perfect in analfabetism functional in materie de constructii si autorizare a lor. Sa se extinda localitatile pana la cer. Da. Dar corect. Primariile trebuie sa gandeasca in perspectiva si sa intosmeasca PUG-uri (Plan Urbanstic General) sau local PUZ-uri (Plan urbansitic zonal) prin care sa fie bine stabilite reguli de construire, zonificari, interdictii etc. Ce inseamna asta. Prin aceste docmunetatii care legal trec prin majoritatea autoritatilor avizatoare pot identifica din timp unele necesitati. O primarie desteapta stie ca daca introduce in intravilan o suprafata de 100 ha poate stabili o zona dedicata spatiilor industriale astfel incat lumea stie acolo se pot construi doar hale, productie etc. locuirea este interzisa ( nu mai este scandal), poate stabili clar unde se fac case, blocuri parcuri DRUMURI. Un PUG trecand si pe la CNAIR ala zice. STOP. pe aici trec cu autostrada si atunci se impune interdictie de construire. (nu mai este scandal). @vancouver (inafara de partea cu puscaria) are perfecta dreptate. A se construi dupa reguli stabilite pentru toti cu predictibilitate nu este stalinism, comunism etc. Este doar normalitate. Lege este trebuie doar aplicata. Ai gasit un imbecil care a construit fara autorizatie atunci cnstatat, amendat si introdusa automat actiune in vederea demolarii. Fara lacrimi...fara cunistinte cu primarul. demolat 1...10...100 de case si blocuri ilegale si lumea v-a intelege.
-
Cred ca discutia e foarte interesanta si o putem continua in threadul dedicat.
Macar aici avem voie sa ne spune pasurile fara sa ne luam ban. -
Inca din antichitate si evul mediu casele se construiau in jurul unul centru (Marktplatz, piata, târg) tocmai pentru ca toti oamenii sa ajunga cat mai repede la primarie, la acest punct central de aprovizionare. Majoritatea satelor transilvanene, ca si in toata europa de vest sunt circulare, si evident si mai toate orasele.
Asa ca nu este vreo suprareglementare, ci este un instinct primordial de aparare si de EFICIENTIZARE.
Constructia de case in lungul unui rau sau a unui drum este dovada de multa prostie si saracie, cum vedem pe la noi pe alocuri. Culmea ca asta ne mentine in saracie, face ca aductiunile de apa si canal sa fie scumpe si lungi, sa coste mult intretinerea.
De diverse case razlete si catune ce sa mai zic...
-
@vancouver Exact ! In perioada aia ratiunea era apararea si exploatarea in comun a resurselor. Acum ratiunea este a beneficia in comun de resurse limitate. Un proprietar nu poate face tot ce ii trece prin cap doar ca e proprietar. Asta e anarhie. Ca aia care iti pun muzica noaptea ca ei sunt in curtea lor si fac ce vor.
-
@daniel22_22 In perioada nu foarte in urma cand erau premizele de schimbare a unei linii de guvernare existau discutii care sunau cam asa" lasa ca vine.... si nu mai avem nevooie de atatea autorizatii si hartii care sunt facute doar ca sa mulga bani de pe urma noastra". Asta este dorinta unora. Sa fac ce vreau . Cumva regulile si ordinea ar incurca dezvoltarea unora. Multa nevoie este de control si sanctionare care sa fie si implementata. S-a lasat lantul atat de lung incat cu greu pot fi implementate prevederile legale
-
@Azzl Din perspectiva etatista, ai dreptate. Daca vezi lucrurile prin prisma unei foste tari comuniste, ai dreptate. Daca asta e singura perspectiva pe care o ai, nu m-as arunca sa vorbesc despre analfabetism. Incearca sa vezi si alte perspective, culturi, practici.
@vancouver , nu mai suntem in antichitate si nici in Evul Mediu. Avem electricitate si WC in case, avem masini si avioane si distantele nu mai impun aceleasi limitari. Culmea, avem si niste simulacre de drepturi, gen dreptul la proprietate care implica sa poti sa faci tot ce doresti cu ea atata timp cat nu impactezi negativ pe altii (altfel nu e proprietate). Deci putem sa gandim cu vreo cateva sute de ani mai modern, in care Marktplatz nu mai are relevanta in plan fizic, oamenii se intalnesc mai mult pe Internet decat in persoana (evident chiar din modul in care se poarta discutia de fata), iar cumparaturile se muta online si Cooperativa nu mai e singurul loc de cumparat paine pe cartela. Poate ca ceea ce era necesar acum 400 de ani nu mai e acum, poate ce facem acum trebuie adaptat la vremuri, de la infrastructura la societate. Cat timp o sa mai exista si una si alta, ca acum construim autostrazi pentru generatii care nu se mai nasc si cu norme de siguranta irelevante pentru vehicule robotice.
Casele in lungul unui rau sunt o dovada de practicalitate, cateodata singura solutie posibila. Sunt o gramada de locuri in care zonele construibile sunt pe cate o vale strabatuta de un rau. Stiu foarte bine zona cu inundatiile din iulie, e singurul mod in care se poate construi. Nu a construit nimeni in albie, a fost un fenomen meteo extrem, din ala de se intampla la vreo 100 de ani sau mai rar. Dupa tine islandezii sunt niste cretini ca traiesc pe insula aia cu vulcani, ca si toti americanii care traiesc pe Tornado Alley. Sunt prosti si saraci. Daca ar locui toti in New York ar fi mai ieftina aductiunea de apa si canal. Asta voiai sa spui? Ca toata Romania ar trebui sa se mute in 5-6 orase pentru eficientizarea infrastructurii?
-
@daniel22_22 Comparatia e de mere cu pere. Aia care iti pun muzica noaptea deranjeaza vecinii, daca un proprietar isi face o cabana pe un teren de pe un munte care ii apartine nu e nici anarhie, si nici nu iti strica somnul. Diferenta e atat de mare ca se vede cu ochiul liber de pe orbita. Nu totul e alb si negru.
Tocmai s-a schimbat legislatia si poti construi case mici sau solarii fara autorizatie. E un semn de anarhie?
-
@Adrianb1 Hai sa incepem. NU. Nu s-a schimbat legislatia. Nu se pot construi case mici si solarii fara autorizatii. Ceea ce ai citit tu este o propunere legislativa ce asteapta o aprobare. In ce forma v-a iesi vom vedea. Este vorma de "CODUL AMENAJĂRII TERITORIULUI, URBANISMULUI ȘI CONSTRUCȚIILOR" care inca nu este aprobat ci doar in dezbatere. La fel cum constructiile cu caracter provizoriu (containere, chioscuri etc), constructiile pe fundatii izolate etc AU nevoie de autorizatie. Singurile lucari ce sunt exceptate de la emiterea autorizatiei de construire sunt cele prevazute in legea 50/1991 actualizata.
Nu inteleg totusi urmatoarele aspecte.
Daca conduc un autovehicul accept ca trebuie sa respect un set de reguli.
Daca merg la un eveniment sau la un restaurant respect un set de reguli
Daca sunt la biblioteca sau la biserica respect un set de reguliDoar cand construiesc caut sa nu respect un set de reguli?
Este anarhie. Si mai poate fi si lipsa de respect fata de cei ce respecta acele reguli.