A0 și DNCB, centuri București
-
@PaulS Simpatic BabaDog!
-
-
[01 SEPT 2025] AUTOSTRADA A0 NORD LOT 4 UMB!
Infrastructura Romania
-
A aparut macaraua de ridicat grinzi metalice. Dar tot e greu de crezut ca termina anul asta podul metalic. Restul lotului pare ca termina undeva la mijloc de octombrie si muta din echipe.
-
@vancouver Ai dreptate. Au gata doar 6 grinzi din 28 necesare, deci nici macar 2 deschideri. Muncitorii termina saptamana asta lucrarile la partea cu grizile de beton. Sigur vor fi relocati pe A7 si aici vor ramane doar cativa sudori.
-
@vancouver eu sunt mai optimist, bazat pe experienta de pe A7.
Am vazut in mod repetat la podurile metalice de pe A7 (Ramnicu Sarat, Buzau, Putna, Susita, Trotus) ca atunci cand UMB se apuca de ridicat structura metalica, finalizeaza ridicarea in 2-4 saptamani, in functie de lungimea podului.
Pe A0N4 cred ca odata ce se apuca de ridicat termina in maxim 3 saptamani. Dupa care au vreo 3 saptamani de montat predale, timp in care se apuca si de armat placa.
In ritmul lor mi se pare in continuare plauzibila o inaugurare a A0N4 in noiembrie 2025.
Cred ca singura exceptie ar fi daca se pun de acord cu CNAIR sa prioritizeze A7 Focsani - Adjud si sa mobilizeze echipele acolo. Pentru ca e clar ca Baxcom nu termina A0N3 anul asta si la stadiul actual nu mai are sens o descarcare temporara in DN3. Deci un A0N4 finalizat in noiembrie n-ar folosi oricum nimanui. In schimb A7 Focsani - Adjud ar fi utila imediat.
-
Irinel Ionel Scriosteanu :
𝗚𝗮𝘁𝗮, 𝗮𝗺 𝗿𝗲𝘃𝗲𝗻𝗶𝘁!
𝑷𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕 𝒄𝒐𝒇𝒊𝒏𝒂𝒏𝒕̦𝒂𝒕 𝒅𝒊𝒏 𝒇𝒐𝒏𝒅𝒖𝒓𝒊 𝒆𝒖𝒓𝒐𝒑𝒆𝒏𝒆
Primul șantier vizitat după revenirea din scurta vacanță a fost șantierul 𝗟𝗼𝘁𝘂𝗹𝘂𝗶 𝟯 𝗡𝗼𝗿𝗱 al 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝘇𝗶𝗶 𝗕𝘂𝗰𝘂𝗿𝗲𝘀𝘁𝗶𝘂𝗹𝘂𝗶 #𝗔𝟬, pentru a menține o presiune crescută pe constructor, în așa fel încât să aibă o mobilizare care să asigure darea în trafic cât mai repede.
Față de acum aproximativ 2 săptămâni, mobilizarea este puțin crescută, dar nu satisfăcătoare. Trebuie insistat, mai ales, în zona terasamentelor pentru a profita cât mai mult de vremea încă favorabilă.
Stadiul pe diferența de 8,6 km rămași de executat este următorul:
️ se execută lucrări de așternere a stratului de asfalt de bază, fiind realizați 800 ml;
️ sunt în curs de finalizare lucrările de decapare și stabilizare a terenului de fundare (99,3%);
️ este în curs de finalizare execuția celor 26 podețe (97,62%);
️ se execută lucrări de umpluturi cu pământ stabilizat, fiind realizați 630.000,00 mc (84%);
️ se lucrează la stratul de forma din balast, realizat aproximativ 65% din volumul total;
️ stratul de fundație din balast este realizat aproximativ 55% din volumul total;
️ se lucrează la stratul de agregate naturale stabilizate cu lianți hidraulici, fiind executat în proporție de 22%;
️ se lucrează la sistemul de evacuare a apelor din zona mediană a autostrăzii;
️ se lucrează la sistemul ITS și la sistemul de iluminat public;
️ Pasajul pe autostradă peste DN2 -> continuă lucrările la armarea plăcii de suprabetonare și umplerea rampelor de acces pe ambele capete;
️ Pasajele de la nodul rutier DN2 -> sunt în curs de finalizare umpluturile rampelor de acces;
️ Pasajul pe autostradă peste DC27 -> se execută lucrări pregătitoare pentru montarea aparatelor de reazem și grinzilor prefabricate;
️ Pasajul pe DJ300 peste autostradă -> s-a finalizat montarea grinzilor prefabricate, se lucrează la cofrarea și armarea antretoazelor și la rampele de acces;
️ Pasajul pe autostradă peste CF800 București - Constanța-> a început montarea aparatelor de reazem, se lucrează la umplutura rampelor de acces și se execută lucrări pregătitoare pentru montarea grinzilor prefabricate, activitate care va începe săptămâna viitoare;
️ Pasajul pe DN3 peste autostradă -> după finalizarea relocării rețelelor de utilități publice, se vor demara forajele piloților;
️ relocarea rețelelor de utilități publice a fost finalizată în zona pasajului peste CF800 București - Constanța și nodului rutier DN2 și sunt în curs de finalizare în restul zonelor: drumului comunal DC27, DJ300, pasajului DN3.
️ Monitorizarea acestui șantier reprezintă o prioritate, motiv pentru care, până la momentul finalizării lucrărilor, este obiectivul pe care voi merge des, pentru a sprijini și presa antreprenorul să finalizeze lucrările cât mai repede posibil, astfel încât diferența de timp dintre darea în trafic dintre Lotul 3 și Lotul 4 să fie cât mai scurtă. De altfel, analizăm posibilitatea ca până la finalizarea pasajului de la DN3, să realizăm un nod rutier provizoriu similar cu cel de la DN2, în așa fel încât să se poată utiliza Lotul 4 la momentul finalizării lucrărilor, chiar și Lotul 3.
-
02 SEPT 2025 AUTOSTRADA A0 NORD LOT 3 COMPLET CCECC!
Infrastructura Romania
-
Autostrada A0 Lot 4 Nord si Cateva Comentarii. UMB 31.08.25
BabaDog
-
@mihai Și eu cred că pot finaliza lucrările anul acesta, însă rămâne întrebarea: care ar fi beneficiul?
O abordare mai logică ar fi să definitiveze partea podului cu grinzile de beton — hidroizolație, borduri, stâlpi de iluminat — după care să lase doar o echipă restrânsă pentru montajul grinzilor metalice.
În paralel, ar putea finaliza supratraversarea, execuția straturilor de asfalt, precum și aplicarea marcajelor rutiere.
Restul forței de muncă să fie redistribuită pe A7.Când antreprenorul chinez se apropie de finalizarea lucrărilor, pot reveni pentru montarea predalelor și execuția suprabetonării pe ultimii 500–600 m, operațiuni care, cel mai probabil, ar necesita circa două luni.
-
@daniel22_22
Cred că grinzile alea pot fi asamblate la sol în două săptămâni și ridicate în alte două. Ce mă surprinde este lipsa de suporturi temporare. Vedem unul singur(de fapt două conectate. Sa ridice toate grinzile, sa le ecliseze, predale, armare si suprabetonare cu in singur suport.... si nici nu vad alte tevi de esafodaj stocate pe șantier. Într-o vreme vedeam multe pe A3 și vedem unele la podul peste Siret. -
@Iulian ai dreptate. La asta ma uit si eu de vreo doua luni, de cand a aparut perechea aia de suporti stinghera, pentru o singura elevatie. N-am inteles cum de nu sunt mai multe / toate in santier deja.
-
Cred ca suportii pot fi repede adusi si asamblati. Pana la urma...e doar un fel de schela. Eu ma uit la faptul ca nu au sudat decat 6 grinzi din 28. La primele deschideri chiar nu au mai avut loc unde sa le puna, dar nu lipsa spatiului de manevra e cauza atat timp cat la celelalte deschideri este spatiu si nu au sudat nimic.
Mai degraba e vorba de faptul ca cei mai multi sudori sunt pe A7 ca acolo arde, iar pe A0 sunt la minim. Cred ca pana la final de septembrie avem tot tablierul metalic ridicat pana la Adjud si apoi vom vedea cresterea vitezei aici. -
@daniel22_22
28 de grinzi !? Împărțit la patru dă 7.
Au 2 deschideri de 70m și 5 de 100m. Pentru grinzile de fier.
Deci 8 puncte de sprijin pe elevații.
Au 12 puncte de sprijin temporare. Deci 20. Ori 4 căi.
Împărțit 20 la 7 dă vreo 3 puncte de sprijin per segment suit sus.
Am îndoieli ! Cu 3 puncte faci un plan perfect, dar greu cu linie dreaptă.
Adică vor fi mult mai multe segmente de ridicat, decăt 28=4x7.
640m. 7 deschideri.Ce mi se pare mie curios este că durează instalarea bordurilor mai mult decât la alte structuri ! Să fie mai mari, mai voluminoase, mai greu de manevrat !?
Salut și pe colegul misogin care mi-a dat un -1 aiurea, la o postare unde lăudam 2 firme oltenești pentru implicarea în alte proiecte prin țară. Nu mă așteptam aici, dar se confirmă că grădina e mare oriunde!
-
@oneLess La care postare te referi cu -1 ? Poate a apasat din greseala. Oricum, din cate stiu ceilalti nu pot vedea minusurile, doar autorul postarii si adminii.
-
^ La postarea asta care e un comentariu la filmarea din postarea dinainte. Are și un +1 care dă pe 0.
Eu am închis-o chestiunea, hai s-o lăsăm așa, suficient comentat.On-topic, eu, toți ne-am bucura de un șantier eliberat de UMB anul ăsta.
Adică A0 Nord 4. Adică resurse mai multe pentru A7 & fiii !Dar, după mine, statistic, structura CF e juma' din cea peste baltă ca ~lungime. Stim căt s-a lucrat la ea.
A de peste baltă e juma' fer, juma' beton. Betonul încă e la borduri care merg greu. Stim căt s-a lucrat și la partea asta și se va mai lucra până la hidro. 7+9=16 deschideri.
La partea cu fer, 640m, au asamblate 6 grinzi. Știm că durează de acum până la predale, armare, suprabetonare, hidro ....
Zău, chiar sunt speranțe pentru anul ăsta acolo !?? -
@oneLess Da, am vazut. Insa nici macar eu ca admin nu pot sa vad cine ti-a dat minus. Automat nici nimeni altcineva.
Cat despre A0 lot 4 UMB, asta zic si eu, ca nu cred ca termina anul asta. Da, pot sa forteze daca vor, dar acum nu au capacitatea pentru o fortare si nici nu are sens sa o aduca.
-
@oneLess Cu ce te ajuta/incurca daca cineva ti-a dat un minus ? Nu trebuie sa iei lucrurile asa personal ( snowflake ), e normal sa fie si oameni cu alte parareri, chiar e sanatos sa existe si oameni de genul intr-o societate.
@vancouver acelasi lucru il spuneam si eu legat de capitatea celor de la UMB, dar mi s-a taiat "macaroana" :)) si postarea a fost stearsa de pe topicul cu A8. -
^ Pas, cum am zis.
Mai e o chestie, eu, nu cred că se va mai pune problema pe undeva de ceva deschidere cu descărcare temporară care costă în plus ...
Banii vorbesc. Asta e.
De vorbit, da, nu costă.Nu înțeleg de ce mai există licitații noi patronate de CNAIR, CNIR-ul da, ni s-a băgat pe gât sau impus, o fi bine o fi rău, dar există ...
-
@oneLess a spus în A0 și DNCB, centuri București:
@daniel22_22
Adică vor fi mult mai multe segmente de ridicat, decăt 28=4x7.Nu contest ca nu sunt de specialitate. Doar inmultisem 7 deschideri cu 4. Nu am idee din care piese va iesi puzzle.