A13 Sibiu-Brașov-Bacău
-
Toate firmele se misca mai repede decat Mapa.
-
@mihai Asa pare deocamdata. Dar, cred ca toata lumea se astepta ca lucrarile de pe lotul celor de la MAPA sa inainteze lent.
Totusi sper ca dupa ce o sa primeasca AC pe tot lotul o sa prinda avant.
Pana atunci asteptam mai multa miscare pe loturile de pe A13. -
Eu sunt de părere că începând cu septembrie , octombrie o să vedem ceva mai mult dezgheț pe lotul Mapa. Și că anul viitor deja vom putea vorbi.
Eu sunt de părere că loturile montane au nevoie de ceva mai multă pregătire. Ptr a face lucrurile ok. Nu pot fi abordate heirupist precum loturile de "câmpie". -
@fulgernc la WeBuild cum se poate lucra mai serios?
Acum turcii au cat de cat front de lucru. I vezi sa atace toate portiunile cu 2 foreze si 2 echipe de fierari? -
We build au autorizație pe aproape tot lotul.
Mapa au pe 5 bucăți.Eu te întreb pe tine , când ai niște căi de acces extrem de limitate , și ai autorizație pe 5 bucățele ,ce faci?? Te repezi în ele?? Dacă într-un grafic de lucrări ...blochezi , sau restrângi accesul cu acele lucrări ..ce faci?? De exemplu , la Galați de abia se pot învârti în jurul pilonilor ..și au spațiu cât cuprinde.
Eu sunt încrezător că Mapa va intra serios în teren. -
@fulgernc WeBuild au autorizatie pe vreo 11 km dim 37, asta inseamna tot lotul?
Ce o opreste pe Mapa sa-si pregatesca drumurile tehnologice? De anul trecut au facut forajele, dar nici acum nu e gata proiectul, hai sa vedem realitatea si sa nu mai gasim scuze. -
@fulgernc imi permit sa nu fiu de acord. Viaductul de la Boita putea fi deja la stadiu de placa turnata cel putin pe sectiunea de beton. La fel si la restul de viaducte pana in tunelul Boita. Si tot ar fi avut front de lucru in fata pentru cateva luni.
Mapa n-are niciun risc major de blocaj in acest contract. Cel putin nu in urmatorii 1-2 ani. N-au nicio justificare sa nu fie mobilizati.
PiSi 2 e lot pe care sa lucrezi cu 800 - 1000 oameni, pentru ca e plin de lucrari de arta si tunele. Cand vor avea autorizatie pe mai multe tronsoane, Mapa nu cred ca vor depasi 2-300 de oameni pe tot santierul. Adica tot asa "la foc mic", doar ca intinsi pe distanta mai mare.
WeBuild au autorizatie doar pe o treime din tronson, dar au intrat clar in forta pe sectoarele unde pot lucra. Ceea ce nu se poate spune despre Mapa.
-
@mihai Poate ca cei de la WeBuild au intrat asa in forta pt lotul 3 din A1 pt ca deja aveau echipele in zona si nu e primul lor contract in Romania.
Din cate stiu eu, MAPA a fost singura firma care a licitat pentru A1 Lot 2 ( din cele 6 firme care s-au precalificat ). Cred ca e un lucru destul de important care nu trebuie uitat. Nu as vrea sa intru in mai multe detalii pt ca suntem pe topicul din A13. -
@PaulS a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:
Din cate stiu eu, MAPA a fost singura firma care a licitat pentru A1 Lot 2.
Eu zic că e un lot mai dificil , cel al lui Mapa. Eu nu am fost impresionat de ce am văzut pe lotul We build. Să mutăm discuția pe topicul dedicat.
-
AC pentru aproape intreg lotul 1, cel care cuprinde nodul cu A1 la Boita:
-
-
-
Arata destul de bine peisajul pe cele doua tronsoane.. ma asteptam ca pe T2 sa vad peisaje asemanatoare ca pe T1. O surpriza placuta din partea Makyol!
-
Doar ce au primit AC pe lotul 1, era normal sa arate asa.
Imi place cum se misca si Makyol -
-
@ncb da am vazut si eu, ma bucur ca s-au inceput lucrarile ! Sper sa termine la timp si sa fie o lucrare de calitate. Nu am vazut cine stie ce mobilizare (nu sunt asa multe utilaje) dar inteleg ca se lucreaza constant.
-
-
Autostrada A13 Sibiu - Făgăraș | 19.08.2025 | Lucrări loturi 1, 2, 3, 4
AlexCDrone
-
Tinand cont de stadiu si de mobililizare, Makyol poate finaliza loturile 2 si 3 pana la final de 2026.
Care sunt termenele de finalizare contractuale pe A13?
-
@mihai
Lot 1 Boita (A1) - Avrig/Marsa (DJ105G), 14,25km. Constructor desemnat in septembrie 2023: MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET, pret: 1,90 miliarde lei (fara TVA), durata proiectare: 12 luni, durata executie: 36 luni. Contract semnat in noiembrie 2023. Termen de deschidere: 2027
Lot 2 Avrig/Marsa - Arpasu de Jos, 19,92km. Constructor desemnat in octombrie 2023: MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S., pret: 1,54 miliarde lei (fara TVA), durata proiectare: 12 luni, durata executie: 36 luni. Contract semnat in noiembrie 2023. Termen de deschidere: 2027
Lot 3 Arpasu de Jos - Sambata de Sus, 17,61km. Constructor desemnat in iunie 2023: MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S., pret: 1,77 miliarde lei (fara TVA), durata proiectare: 12 luni, durata executie: 36 luni. Contract semnat in august 2023. Termen de deschidere: 2027
Lot 4 Sambata de Sus - Fagaras, 16,26km. Constructor desemnat in mai 2023: Asocierea Makyol Insaat Sanayi Turizm VE Ticaret AS - Yapi Merkezi Insaat VE Sanayi AS, cost: 1,19 miliarde lei fara TVA, durata proiectare: 12 luni, durata executie: 36 luni. Contract semnat in septembrie 2023. Termen de deschidere: 2027