Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    102 Mesaje 19 Posters 11.7k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Deconectat
      mihai @Allucard54-96
      ultima editare de mihai

      @Allucard54-96 linile de transport, adica drumurile si caile ferate, sunt lungi si inguste, ceea ce le face imposibil de distrus in intregime, chiar si in caz de razboi. Distrugerea lor poate fi doar punctuala, ceea ce, in conditii de razboi, fie se repara relativ repede, fie se pot gasi rapid solutii alternative in punctele unde sunt distrugeri, restul caii de comunicatie ramanand intacta.

      Cele mai vulnerabile segmente de infrastructura sunt podurile, pentru ca terasamentele se refac usor, iar tunelele sunt foarte greu de distrus. Numai ca majoritatea podurilor construite azi sunt din beton armat. Iar betonul "iubeste" compresia, deci rezista foarte bine la socurile exploziilor. In plus, avand multe deschideri, lovirea unui pod dezafecteaza doar una-doua deschideri, eventual doar pe un sens la podurile de autostrada, deci calea de comunicatie ramane utilizabila si se si reface relativ usor.

      S-a vazut asta foarte bine in razboiul din Ucraina. Imi vin in minte doua exemple:

      • Podul de la barajul peste Nipru de la Herson (inainte ca rusii sa arunce in aer barajul de pe Nipru). Era un pod scurt, de cateva zeci de metri, si care nu a fost complet scos din uz nici dupa 10 atacuri cu HIMARS. Rusia nu a avut nicio problema sa mentina in uz linia de aprovizionare peste pod pana cand s-a retras de pe malul drept al Niprului.
      • Podul Kerch dintre Rusia si Crimeea: desi este o structura mare si expusa, eforturile de a-l scote din uz prin numeroase explozii au avut doar efect temporar, podul fiind rapid reparat si re-adus la capacitate.

      Apoi in razboi resursele militare sunt valoroase, deci folosirea lor trebuie optimizata. Decat sa concentrezi eforturi mari pe scoaterea din uz temporara a unor cai de comunicatie pe care oricum e greu sa le dezafectezi complet, e mult mai eficienta concentrarea pe distrugerea depozitelor de combustibil si de armament. Pentru ca acestea din urma explodeaza singure atunci cand sunt lovite, adica amplifica singure efectul loviturii militare si se poate ajunge chiar la distrugerea totala.

      Asa ca da, liniile de comunicatie sunt o tinta militara, dar sunt foarte greu si ineficient (din punct de vedere muitar) de scos din uz. In acelasi timp, chiar si daca sunt partial lovite, sunt de extrem de mare utilitate pentru partea care le opereaza. Deci, da, din punct de veder defensiv, e foarte util sa construiesti cai de comunicatie, mai ales cu rute alternative.

      A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • S Deconectat
        SILVIUFG
        ultima editare de

        Filmare completa a lotului 4 de pe A13, lot cuprins intre Sambata de Jos si Fagaras.

        Autostrada A13 Sibiu - Fagaras | Autorizatie emisa, santier deschis! | Lot 4 - 21.07.25
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
        • P Deconectat
          PaulS
          ultima editare de

          DRDP Brașov :
          Progres semnificativ pe Lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș.
          🟠Progres semnificativ pe Lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș.
          🟠La 2 luni de la debutul lucrărilor efective, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la deja la aproximativ 5%.
          🟠Constructorul, o asociere din Turcia, a avansat atât cu lucrările de terasamente cât și cu fundațiile structurilor de pe traseu.
          🟠Lotul 2 al autostrăzii A13 Sibiu – Făgăraș are o lungime de 19,92 km și se întinde între Avrig (Mârșa) și Arpașu de Jos (DN1).

          11 reactions | 🟠Progres semnificativ pe Lotul 2 al autostrăzii Sibiu...

          11 reactions | 🟠Progres semnificativ pe Lotul 2 al autostrăzii Sibiu...

          🟠Progres semnificativ pe Lotul 2 al autostrăzii Sibiu – Făgăraș. 🟠La 2 luni de la debutul lucrărilor efective, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la deja la aproximativ 5%. 🟠Constructorul, o...

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • ncbN Deconectat
            ncb
            ultima editare de

            *𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐀𝟏𝟑 𝐁𝐫𝐚𝐬̦𝐨𝐯-𝐁𝐚𝐜𝐚̆𝐮: 𝐟𝐨𝐫𝐚𝐣𝐞𝐥𝐞 𝐠𝐞𝐨𝐭𝐞𝐡𝐧𝐢𝐜𝐞 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐢𝐧𝐮𝐚̆ 𝐢̂𝐧 𝐳𝐨𝐧𝐚 𝐝𝐞 𝐦𝐮𝐧𝐭𝐞

            🛣️ Forajele geotehnice din cadrul Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A13 Brașov-Bacău continuă în zona de munte, chiar dacă în ultimele zile s-au înregistrat avertizări meteo de vreme nefavorabilă.

            📍 CNIR a efectuat, astăzi, o nouă verificare a mobilizării în teren, evoluția în cadrul studiului geotehnic fiind de 𝟏𝟏 𝟕𝟐𝟓 𝐦𝐞𝐭𝐫𝐢 𝐥𝐢𝐧𝐢𝐚𝐫𝐢, un progres de 1400 metri liniari față de raportarea de luna trecută.
            În prezent, Prestatorul desfășoară investigațiile geotehnice între localitățile Hârja și Ferăstrău-Oituz, în zona de munte a județului Bacău.

            ✅ Studiul de fezabilitate este necesar pentru stabilirea traseului final al viitoarei autostrăzi și a costului estimat pentru etapa de proiectare și execuție. Sectorul Brașov-Bacău al Autostrăzii A13 se va conecta cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraș-Brașov printr-un nod de mare viteză în zona localității Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni, cu Autostrada Moldovei -A 7.

            Detalii despre proiectul A13 Brașov-Bacău :

            https://www.cnir.ro/proiecte/autostrada-a13-brasov-bacau/*

            CNIR

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • A Deconectat
              Allucard54-96 @mihai
              ultima editare de

              @mihai mersi tare mult de lamurire. foarte bine mi-a prins raspunsul tau.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • M Deconectat
                mike_us
                ultima editare de

                Updaturi Cestrin pe Sibiu–Făgăraș:

                • Lot 4: 7,46%
                • Lot 3: 9,60%
                A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • A Deconectat
                  Allucard54-96 @mike_us
                  ultima editare de

                  @mike_us lotul 3 are ac din noiembrie si lotul 4 de acum de curand, nu e cam ciudat ?

                  M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • M Deconectat
                    mike_us @Allucard54-96
                    ultima editare de

                    @Allucard54-96
                    Procentele de pe Cestrin reflectă ce s-a facturat și, în general, pot fi cu 2-3 luni în urmă.
                    Între noiembrie și februarie, probabil oricum nu s-a lucrat mare lucru, iar lotul 3 este puțin mai avansat.
                    E drept, doar cu 2%, dar, din nou, e posibil să fie lucrări nefacturate.
                    Pe site-ul Cestrin apare ca termen de finalizare anul 2028, deci, teoretic, au timp.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • P Deconectat
                      PaulS
                      ultima editare de PaulS

                      https://mt.ro/web14/informatii-de-interes-public/alte-informatii/autorizatii-2025/6056-autoriz2025-67
                      SZgIvnL.png

                      • fotografia preluata de pe API - user Feri
                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • M Deconectat
                        mihai @PaulS
                        ultima editare de

                        Toate firmele se misca mai repede decat Mapa.

                        P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • P Deconectat
                          PaulS @mihai
                          ultima editare de

                          @mihai Asa pare deocamdata. Dar, cred ca toata lumea se astepta ca lucrarile de pe lotul celor de la MAPA sa inainteze lent.
                          Totusi sper ca dupa ce o sa primeasca AC pe tot lotul o sa prinda avant.
                          Pana atunci asteptam mai multa miscare pe loturile de pe A13.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • F Deconectat
                            fulgernc
                            ultima editare de

                            Eu sunt de părere că începând cu septembrie , octombrie o să vedem ceva mai mult dezgheț pe lotul Mapa. Și că anul viitor deja vom putea vorbi.
                            Eu sunt de părere că loturile montane au nevoie de ceva mai multă pregătire. Ptr a face lucrurile ok. Nu pot fi abordate heirupist precum loturile de "câmpie".

                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • M Deconectat
                              marius.firtonea @fulgernc
                              ultima editare de

                              @fulgernc la WeBuild cum se poate lucra mai serios?
                              Acum turcii au cat de cat front de lucru. I vezi sa atace toate portiunile cu 2 foreze si 2 echipe de fierari?

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • F Deconectat
                                fulgernc
                                ultima editare de

                                We build au autorizație pe aproape tot lotul.
                                Mapa au pe 5 bucăți.

                                Eu te întreb pe tine , când ai niște căi de acces extrem de limitate , și ai autorizație pe 5 bucățele ,ce faci?? Te repezi în ele?? Dacă într-un grafic de lucrări ...blochezi , sau restrângi accesul cu acele lucrări ..ce faci?? De exemplu , la Galați de abia se pot învârti în jurul pilonilor ..și au spațiu cât cuprinde.
                                Eu sunt încrezător că Mapa va intra serios în teren.

                                M M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                                • M Deconectat
                                  marius.firtonea @fulgernc
                                  ultima editare de

                                  @fulgernc WeBuild au autorizatie pe vreo 11 km dim 37, asta inseamna tot lotul?
                                  Ce o opreste pe Mapa sa-si pregatesca drumurile tehnologice? De anul trecut au facut forajele, dar nici acum nu e gata proiectul, hai sa vedem realitatea si sa nu mai gasim scuze.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • M Deconectat
                                    mihai @fulgernc
                                    ultima editare de mihai

                                    @fulgernc imi permit sa nu fiu de acord. Viaductul de la Boita putea fi deja la stadiu de placa turnata cel putin pe sectiunea de beton. La fel si la restul de viaducte pana in tunelul Boita. Si tot ar fi avut front de lucru in fata pentru cateva luni.

                                    Mapa n-are niciun risc major de blocaj in acest contract. Cel putin nu in urmatorii 1-2 ani. N-au nicio justificare sa nu fie mobilizati.

                                    PiSi 2 e lot pe care sa lucrezi cu 800 - 1000 oameni, pentru ca e plin de lucrari de arta si tunele. Cand vor avea autorizatie pe mai multe tronsoane, Mapa nu cred ca vor depasi 2-300 de oameni pe tot santierul. Adica tot asa "la foc mic", doar ca intinsi pe distanta mai mare.

                                    WeBuild au autorizatie doar pe o treime din tronson, dar au intrat clar in forta pe sectoarele unde pot lucra. Ceea ce nu se poate spune despre Mapa.

                                    P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • P Deconectat
                                      PaulS @mihai
                                      ultima editare de PaulS

                                      @mihai Poate ca cei de la WeBuild au intrat asa in forta pt lotul 3 din A1 pt ca deja aveau echipele in zona si nu e primul lor contract in Romania.
                                      Din cate stiu eu, MAPA a fost singura firma care a licitat pentru A1 Lot 2 ( din cele 6 firme care s-au precalificat ). Cred ca e un lucru destul de important care nu trebuie uitat. Nu as vrea sa intru in mai multe detalii pt ca suntem pe topicul din A13.

                                      F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • F Deconectat
                                        fulgernc @PaulS
                                        ultima editare de

                                        @PaulS a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:

                                        Din cate stiu eu, MAPA a fost singura firma care a licitat pentru A1 Lot 2.

                                        Eu zic că e un lot mai dificil , cel al lui Mapa. Eu nu am fost impresionat de ce am văzut pe lotul We build. Să mutăm discuția pe topicul dedicat.

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • First post
                                          Last post