Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    272 Mesaje 11 Posters 67.9k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      https://www.mt.ro/web14/poim-2014-2020/cef/5710-cef21012025

      Proiectul depus acoperă sectorul Ploiesti – Triaj – Focșani, în lungime de 143 km, și vizează eliminarea restricțiilor de viteză introduse ca urmare a stării fizice proaste a elementelor de infrastructură, a deteriorării și degradării construcțiilor feroviare existente, prin implementarea măsurilor de tip light modernization, astfel:

      Creșterea vitezei maxime a trenurilor de călători până la 140 km/h (aprox. 20 km/h peste viteza proiectată a liniei existente) și a trenurilor de marfă până la 100 km/h;
      Asigurarea sarcinii pe osie de 22,5 t;
      Efectuarea de intervenții de mică amploare care vizează asigurarea drenării și evacuării apei din zona platformei căii, precum și asigurarea scurgerii libere a apei în zona podurilor și pasarelelor.
      Bugetul total al proiectului este de 363 mil. EUR.

      Asadar cu 363 / 143 = 2,53 mil € / km se poate face un upgrade light pentru 140. In loc de coridoreala de 160 pe care nu se circula decat cu 150, pe care dam acum cam 10 mil. € / km in relief usor (nu discutam de zona cu tunele, unde se ajunge lejer la 30 mil. € / km).

      Deci se poate de 4 ori mai ieftin si ajungem cam tot pe acolo. Iar amploarea lucrarilor fiind si ea de 4 ori mai mica, putem spera si la o perioada de executie de 3-4 ori mai redusa.

      Nu blocam linia 10 ani, dam de 4 ori mai putin si ajungem aproape tot acolo! Automat cu aceeasi bani putem moderniza de 4 ori mai multi km!

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 7
      • M Deconectat
        MihaiD @vancouver
        ultima editare de

        @vancouver aș da likeuri multiple la mesajul ăsta dacă aș putea. Cu diferența de bani se pot face pasaje subterane și supraterane la calea ferată, să nu mai fie treceri la nivel.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          de pe canalul "Tot Ce Zboară Se Mănâncă":

          ⛏ Lucrări Calea Ferată Gara Brașov Ep 20 🚆 05.07.2025

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • P Conectat
            PaulS
            ultima editare de

            dec. 7, 2023

            Download DRR 2025/ Network Statement – Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” – SA

            Download DRR 2025/ Network Statement – Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” – SA

            Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” – SA

            [CN1083083] STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU OBIECTIVUL ,,PROIECTE DE ELECTRIFICARE CF– SRCF BRAȘOV:
            LOT 1 BRAȘOV-PODU OLT;
            LOT 2 PODU OLT – SIBIU – VINȚU DE JOS;
            LOT 3 SIBIU - COPȘA MICĂ;
            LOT 4 TG. MUREȘ – RĂZBOIENI;
            LOT 5 DEDA - TG. MUREȘ" - SRCF BRAȘOV

            Data publicare: 04.07.2025
            Autoritate contractanta: C.N.C.F "C.F.R." S.A. - SUCURSALA REGIONALĂ C.F. BRAȘOV

            Valoarea totala estimata: 122.373.000 lei

            Program/Proiect: Programul Operational Transport POT 2021-2027

            Se va elabora Studiul de Fezabilitate pentru

            Lot 1: Brașov-Podu Olt: Linia 205 Brașov – Podu Olt (km 0+856 – 127+693)

            Lot 2: Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos, Linia 203 Podu Olt – Sibiu fir I+II (km 367+577 – 392+534), si Linia 210 Sibiu – Vințu de Jos (km 0+334– 81+300 vârf sch. 9 st. Vințu de Jos)

            Lot 3: Sibiu - Copșa Mică, Linia 203 Sibiu – Copșa Mică (km 392+534 – 436+338 vârf S4 st. Copșa Mică)

            Lot 4: Tg. Mureș – Războieni, Linia 316 Deda - Târgu Mureș (km 229+891 călcâi S4 st. Deda – km. 281+743 semnal intrare Tg Mureș)

            Lot 5 Deda - Tg. Mureș, Linia 316 Târgu Mureș – Războieni (km 281+743 semnal intrare Tg.Mureș – 344+166 vârf S 8 st. Războieni)
            Preluat de pe PUM. - Tom Sawyer .

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • M Deconectat
              mihai
              ultima editare de

              Stadiul Lucrarilor de Electrificare & Modernizare in Gara Oradea / Lotul 4 - 02 Iulie 2025 [DRONA] 🚧
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • M Deconectat
                mihai
                ultima editare de

                Electrificarea în Episcopia Bihor-Cu toată viteza înainteeeeeee ⚡⚡⚡⚡⚡⚡🚂🚧🚩 09-10.07.2025
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                • M Deconectat
                  mihai
                  ultima editare de

                  Tunelul BATA
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                  • M Deconectat
                    mihai
                    ultima editare de

                    Moment feroviar istoric ❗❗❗ Linia de frontieră dintre România și Ungaria-Hai cu electrificarea ⚡💖🚂🚩🚧
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de vancouver

                      S-a deschis tunelul Bata. Vmax 120 deocamdată, limitare temporară 70 pe cele 2 poduri noi peste Mureș (pe poduri nu se poate vibra prisma de piatră și atunci e nevoie de un anumit număr de trenuri de marfă să treacă pe pod pentru a se stabiliza, după care se dă drumul treptat la viteze mai mari). Pe vechea variantă se circula cu 30-50 km/h, ceea ce creștea enorm timpii între Arad și Deva.

                      S-a deschis cel mai modern tunel feroviar din ţară, unde trenurile vor circula cu 160 km/h
                      TU NELU BA TA - 17 IULIE 2025
                      Bârzava Nouă - Vărădia (prin Bata) și retur - 17 iulie 2025

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                      • P Conectat
                        PaulS
                        ultima editare de

                        Redactia Club Feroviar  /  iul. 18

                        FOTO. AKTOR România progresează constant pe subsecțiunea Apața–Cața

                        FOTO. AKTOR România progresează constant pe subsecțiunea Apața–Cața

                        AKTOR România anunță progresul susținut al lucrărilor de forare a celor patru tuneluri feroviare de pe subsecțiunea Apața – Cața, parte a liniei de cale ferată Brașov – Sighișoara, unde compania operează cu utilajele TBM (Tunnel Boring Machines).

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                        • M Deconectat
                          mihai
                          ultima editare de

                          Primele Utilaje pe Ruta Modernizata Episcopia Bihor-Ungaria/Incarcare&Descarcare Piatra-15 July 2025
                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                          • M Deconectat
                            mihai
                            ultima editare de

                            La pas pe linia frontierei-Electrificare Episcopia Bihor-Biharkeresztes-18.07.2025 ⚡🚂🚩🚧💖
                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • M Deconectat
                              mihai
                              ultima editare de

                              ⛏ Stadiu Lucrări Calea Ferată Gara Brașov Ep 21 🚆 20.07.2025
                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • F Deconectat
                                fulgernc
                                ultima editare de

                                DRUMURILE NOASTRE. GARA CONSTANȚA TRANSFORMATĂ ÎN MALL/ ADIO ELECTRIFICARE CONSTANȚA-MANGALIA.
                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                • ncbN Deconectat
                                  ncb
                                  ultima editare de

                                  Zona cetate Vărădia - 17 iulie 2025

                                  Zona cetate Vărădia - 17 iulie 2025

                                  District EA

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • ncbN Deconectat
                                    ncb
                                    ultima editare de

                                    Cu suta prin tunelul Bata

                                    Cu suta prin tunelul Bata

                                    District EA

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                    • ncbN Deconectat
                                      ncb
                                      ultima editare de

                                      Bawi Construction - Valu lui Traian, primele linii de cale ferată

                                      Bawi Construction - Valu lui Traian, primele linii de cale ferată

                                      Presshouse

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • M Deconectat
                                        mihai
                                        ultima editare de

                                        Lucrari Episcopia Bihor - Ungaria / Linia Filmata Complet - Ultimele Detalii - 21 Iulie 2025 👷🚂
                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                        • M Deconectat
                                          mihai
                                          ultima editare de

                                          Magistrala Feroviară 300 | Lot Cața-Apața | Gara Racoș | Pod peste Olt | 26.07.2025 (Aktor-Alstom)
                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                          • P Conectat
                                            PaulS
                                            ultima editare de

                                            CFR Infrastructura :
                                            6 kilometri de cale ferată nou-construită redeschiși circulației pe LOTUL 2 Lugoj - Timișoara EST (PNRR)
                                            🚆 Joi 31 iulie 2025, la ora 21:22, s-au dat în circulație 6 km de cale ferată nouă pe traseul JABĂR - LUGOJ, interval inclus în LOTUL 2 Lugoj - Timișoara EST, parte a proiectului de reabilitare a liniei CF Caransebeș - Timișoara - Arad, finanțat din fonduri PNRR.
                                            🚆 Primul tren care a circulat pe noul traseu a fost IR 1992 Timișoara – Mangalia.
                                            📍 Lucrări finalizate pe traseul JABĂR - LUGOJ pentru redeschiderea circulației:
                                            ▪️ firul II Lugoj - Jabăr de la km 517+226 la km 521+800 (linie nou-proiectată), linia III de la km 516+699 la km 517+226 (linie nou-proiectată) și accesul liniei 12 (linie de tragere proiectată);
                                            ▪️ 2 variante de traseu de la km 516+593 la km 516+699 și de la km 521+800 la km 522+200;
                                            ▪️ trecerea la nivel cu calea ferată de la km 517+850 la niveleta proiectată;
                                            ▪️ 3 aparate de cale noi în Lugoj;
                                            ▪️ linie de contact nouă;
                                            ▪️ 3 podețe noi.
                                            📍 Viteze maxime de circulație după finalizare:
                                            ✔️ 160km/h pentru trenurile de călători
                                            ✔️ 120km/h pentru trenurile de marfă
                                            📍Date contractuale:
                                            ▪️ Contract semnat în decembrie 2022
                                            ▪️ Perioada de execuție: 6 luni proiectare și 36 luni execuție
                                            ▪️ Progres fizic: 41,6%
                                            ▪️ Valoare: 1.916.221.849,14 lei fără TVA
                                            ▪️ Antreprenor: FCC CONSTRUCCION S.A
                                            ▪️ Finanțare: PNRR

                                            Facebook
                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                            • First post
                                              Last post