Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
-
https://www.mt.ro/web14/poim-2014-2020/cef/5710-cef21012025
Proiectul depus acoperă sectorul Ploiesti – Triaj – Focșani, în lungime de 143 km, și vizează eliminarea restricțiilor de viteză introduse ca urmare a stării fizice proaste a elementelor de infrastructură, a deteriorării și degradării construcțiilor feroviare existente, prin implementarea măsurilor de tip light modernization, astfel:
Creșterea vitezei maxime a trenurilor de călători până la 140 km/h (aprox. 20 km/h peste viteza proiectată a liniei existente) și a trenurilor de marfă până la 100 km/h;
Asigurarea sarcinii pe osie de 22,5 t;
Efectuarea de intervenții de mică amploare care vizează asigurarea drenării și evacuării apei din zona platformei căii, precum și asigurarea scurgerii libere a apei în zona podurilor și pasarelelor.
Bugetul total al proiectului este de 363 mil. EUR.Asadar cu 363 / 143 = 2,53 mil € / km se poate face un upgrade light pentru 140. In loc de coridoreala de 160 pe care nu se circula decat cu 150, pe care dam acum cam 10 mil. € / km in relief usor (nu discutam de zona cu tunele, unde se ajunge lejer la 30 mil. € / km).
Deci se poate de 4 ori mai ieftin si ajungem cam tot pe acolo. Iar amploarea lucrarilor fiind si ea de 4 ori mai mica, putem spera si la o perioada de executie de 3-4 ori mai redusa.
Nu blocam linia 10 ani, dam de 4 ori mai putin si ajungem aproape tot acolo! Automat cu aceeasi bani putem moderniza de 4 ori mai multi km!
-
@vancouver aș da likeuri multiple la mesajul ăsta dacă aș putea. Cu diferența de bani se pot face pasaje subterane și supraterane la calea ferată, să nu mai fie treceri la nivel.
-
de pe canalul "Tot Ce Zboară Se Mănâncă":
-
LOT 1 BRAȘOV-PODU OLT;
LOT 2 PODU OLT – SIBIU – VINȚU DE JOS;
LOT 3 SIBIU - COPȘA MICĂ;
LOT 4 TG. MUREȘ – RĂZBOIENI;
LOT 5 DEDA - TG. MUREȘ" - SRCF BRAȘOVData publicare: 04.07.2025
Autoritate contractanta: C.N.C.F "C.F.R." S.A. - SUCURSALA REGIONALĂ C.F. BRAȘOVValoarea totala estimata: 122.373.000 lei
Program/Proiect: Programul Operational Transport POT 2021-2027
Se va elabora Studiul de Fezabilitate pentru
Lot 1: Brașov-Podu Olt: Linia 205 Brașov – Podu Olt (km 0+856 – 127+693)
Lot 2: Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos, Linia 203 Podu Olt – Sibiu fir I+II (km 367+577 – 392+534), si Linia 210 Sibiu – Vințu de Jos (km 0+334– 81+300 vârf sch. 9 st. Vințu de Jos)
Lot 3: Sibiu - Copșa Mică, Linia 203 Sibiu – Copșa Mică (km 392+534 – 436+338 vârf S4 st. Copșa Mică)
Lot 4: Tg. Mureș – Războieni, Linia 316 Deda - Târgu Mureș (km 229+891 călcâi S4 st. Deda – km. 281+743 semnal intrare Tg Mureș)
Lot 5 Deda - Tg. Mureș, Linia 316 Târgu Mureș – Războieni (km 281+743 semnal intrare Tg.Mureș – 344+166 vârf S 8 st. Războieni)
Preluat de pe PUM. - Tom Sawyer . -
-
-
-
-
S-a deschis tunelul Bata. Vmax 120 deocamdată, limitare temporară 70 pe cele 2 poduri noi peste Mureș (pe poduri nu se poate vibra prisma de piatră și atunci e nevoie de un anumit număr de trenuri de marfă să treacă pe pod pentru a se stabiliza, după care se dă drumul treptat la viteze mai mari). Pe vechea variantă se circula cu 30-50 km/h, ceea ce creștea enorm timpii între Arad și Deva.
-
-
-
-
-
-
-
-
Bawi Construction - Valu lui Traian, primele linii de cale ferată
Presshouse
-
-
-
CFR Infrastructura :
6 kilometri de cale ferată nou-construită redeschiși circulației pe LOTUL 2 Lugoj - Timișoara EST (PNRR)
Joi 31 iulie 2025, la ora 21:22, s-au dat în circulație 6 km de cale ferată nouă pe traseul JABĂR - LUGOJ, interval inclus în LOTUL 2 Lugoj - Timișoara EST, parte a proiectului de reabilitare a liniei CF Caransebeș - Timișoara - Arad, finanțat din fonduri PNRR.
Primul tren care a circulat pe noul traseu a fost IR 1992 Timișoara – Mangalia.
Lucrări finalizate pe traseul JABĂR - LUGOJ pentru redeschiderea circulației:
️ firul II Lugoj - Jabăr de la km 517+226 la km 521+800 (linie nou-proiectată), linia III de la km 516+699 la km 517+226 (linie nou-proiectată) și accesul liniei 12 (linie de tragere proiectată);
️ 2 variante de traseu de la km 516+593 la km 516+699 și de la km 521+800 la km 522+200;
️ trecerea la nivel cu calea ferată de la km 517+850 la niveleta proiectată;
️ 3 aparate de cale noi în Lugoj;
️ linie de contact nouă;
️ 3 podețe noi.
Viteze maxime de circulație după finalizare:
️ 160km/h pentru trenurile de călători
️ 120km/h pentru trenurile de marfă
Date contractuale:
️ Contract semnat în decembrie 2022
️ Perioada de execuție: 6 luni proiectare și 36 luni execuție
️ Progres fizic: 41,6%
️ Valoare: 1.916.221.849,14 lei fără TVA
️ Antreprenor: FCC CONSTRUCCION S.A
️ Finanțare: PNRR