Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate

    Scheduled Pinned Închis Moved CĂI FERATE
    217 Mesaje 11 Posters 63.0k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Iar solutia este extrem de simpla:

      • pe durata lucrarilor antreprenorul trebuie sa fie obligat sa intretina linia veche pentru minim 80 km/h pe toata distanta
      • pe cel putin 30% din traseu (partea mai usoara) trebuia sa asigura minim 120 km/h pentru trenurile IC si IR internationale si 100 pentru restul
      • exceptii doar ziua cand se lucreaza si doar exact acolo unde sunt muncitori si lucrari grele + pe podurile noi pana la atingerea tonajului de trecere
      • penalizari prestabilite atunci cand nu respecta cerintele
      • in felul acesta, daca sta si freaca menta, contructorul trebuie sa dea mai multi bani pe intretinere sau sa plateasca penalizarile - este astfel direct interesat sa grabeasca treaba
      • daca in anumite situatii statul este de vina pentru intarzieri (gen lipsa avize), atunci obligatia de mentinere a vitezei sa ramâna, dar antreprenorul are dreptul sa primeasca de la stat costurile de intretinere a liniei la nivelul cerut pentru perioada imputabila statului.
      • valabil si daca CFR SA o lalaie cu receptia si invoca imperfectiuni minore - in acest caz tot statul trebuie sa plateasca; nu de alta, dar si acum CFR se pare ca are aceasta meteahna, prefera sa nu acorde receptia si sa o frece a la long, pentru ca pe durata santierului nu au de intretinut linia! Gandire de handicapti!
      • Astfel, orice ar fi si oricine ar fi de vina pentru intarziere, circulatia va fi asigurata la 80-100-120 km/h iar vinovatul plateste;
      • antreprenorul va fi incurajat sa ceara receptii partiale, pe sectoare terminate; acest lucru trebuie sa fie posibil si sa nu depinda de operationalizarea ERTMS, care poate fi receptionat separat si numai dupa ce toate lucrarile civile sunt gata pe zone intinse.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Si partea deja reabilitata, filmata din IC Avram Iancu: Teius - Sighisoara, Road Runner 1821:

        Teiuș - Sighișoara cu trenul, Iunie 2025.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • ncbN Deconectat
          ncb
          ultima editare de

          Vărădia - Valea Mureșului h. și Bârzava - Bârzava Nouă (25 iunie 2025)

          District EA

          Vărădia - Valea Mureșului h. și Bârzava - Bârzava Nouă (25 iunie 2025)
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • M Conectat
            mihai
            ultima editare de

            Arad - Noul pod feroviar peste Mures - 07.2025
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • F Deconectat
              fulgernc
              ultima editare de

              Istorie feroviară 🚂🚦🚝Primele macaze noi montate în Episcopia Bihor-01.07.2025
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                https://www.mt.ro/web14/poim-2014-2020/cef/5710-cef21012025

                Proiectul depus acoperă sectorul Ploiesti – Triaj – Focșani, în lungime de 143 km, și vizează eliminarea restricțiilor de viteză introduse ca urmare a stării fizice proaste a elementelor de infrastructură, a deteriorării și degradării construcțiilor feroviare existente, prin implementarea măsurilor de tip light modernization, astfel:

                Creșterea vitezei maxime a trenurilor de călători până la 140 km/h (aprox. 20 km/h peste viteza proiectată a liniei existente) și a trenurilor de marfă până la 100 km/h;
                Asigurarea sarcinii pe osie de 22,5 t;
                Efectuarea de intervenții de mică amploare care vizează asigurarea drenării și evacuării apei din zona platformei căii, precum și asigurarea scurgerii libere a apei în zona podurilor și pasarelelor.
                Bugetul total al proiectului este de 363 mil. EUR.

                Asadar cu 363 / 143 = 2,53 mil € / km se poate face un upgrade light pentru 140. In loc de coridoreala de 160 pe care nu se circula decat cu 150, pe care dam acum cam 10 mil. € / km in relief usor (nu discutam de zona cu tunele, unde se ajunge lejer la 30 mil. € / km).

                Deci se poate de 4 ori mai ieftin si ajungem cam tot pe acolo. Iar amploarea lucrarilor fiind si ea de 4 ori mai mica, putem spera si la o perioada de executie de 3-4 ori mai redusa.

                Nu blocam linia 10 ani, dam de 4 ori mai putin si ajungem aproape tot acolo! Automat cu aceeasi bani putem moderniza de 4 ori mai multi km!

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
                • M Deconectat
                  MihaiD @vancouver
                  ultima editare de

                  @vancouver aș da likeuri multiple la mesajul ăsta dacă aș putea. Cu diferența de bani se pot face pasaje subterane și supraterane la calea ferată, să nu mai fie treceri la nivel.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    de pe canalul "Tot Ce Zboară Se Mănâncă":

                    ⛏ Lucrări Calea Ferată Gara Brașov Ep 20 🚆 05.07.2025

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • P Conectat
                      PaulS
                      ultima editare de

                      dec. 7, 2023

                      Download DRR 2025/ Network Statement – Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” – SA

                      Download DRR 2025/ Network Statement – Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” – SA

                      Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” – SA

                      [CN1083083] STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU OBIECTIVUL ,,PROIECTE DE ELECTRIFICARE CF– SRCF BRAȘOV:
                      LOT 1 BRAȘOV-PODU OLT;
                      LOT 2 PODU OLT – SIBIU – VINȚU DE JOS;
                      LOT 3 SIBIU - COPȘA MICĂ;
                      LOT 4 TG. MUREȘ – RĂZBOIENI;
                      LOT 5 DEDA - TG. MUREȘ" - SRCF BRAȘOV

                      Data publicare: 04.07.2025
                      Autoritate contractanta: C.N.C.F "C.F.R." S.A. - SUCURSALA REGIONALĂ C.F. BRAȘOV

                      Valoarea totala estimata: 122.373.000 lei

                      Program/Proiect: Programul Operational Transport POT 2021-2027

                      Se va elabora Studiul de Fezabilitate pentru

                      Lot 1: Brașov-Podu Olt: Linia 205 Brașov – Podu Olt (km 0+856 – 127+693)

                      Lot 2: Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos, Linia 203 Podu Olt – Sibiu fir I+II (km 367+577 – 392+534), si Linia 210 Sibiu – Vințu de Jos (km 0+334– 81+300 vârf sch. 9 st. Vințu de Jos)

                      Lot 3: Sibiu - Copșa Mică, Linia 203 Sibiu – Copșa Mică (km 392+534 – 436+338 vârf S4 st. Copșa Mică)

                      Lot 4: Tg. Mureș – Războieni, Linia 316 Deda - Târgu Mureș (km 229+891 călcâi S4 st. Deda – km. 281+743 semnal intrare Tg Mureș)

                      Lot 5 Deda - Tg. Mureș, Linia 316 Târgu Mureș – Războieni (km 281+743 semnal intrare Tg.Mureș – 344+166 vârf S 8 st. Războieni)
                      Preluat de pe PUM. - Tom Sawyer .

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • M Conectat
                        mihai
                        ultima editare de

                        Stadiul Lucrarilor de Electrificare & Modernizare in Gara Oradea / Lotul 4 - 02 Iulie 2025 [DRONA] 🚧
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • First post
                          Last post