Lucrări de reabilitare sau construcție căi ferate
-
de pe canalul "Tot Ce Zboară Se Mănâncă":
-
[CN1083083] STUDIU DE FEZABILITATE PENTRU OBIECTIVUL ,,PROIECTE DE ELECTRIFICARE CF– SRCF BRAȘOV:
LOT 1 BRAȘOV-PODU OLT;
LOT 2 PODU OLT – SIBIU – VINȚU DE JOS;
LOT 3 SIBIU - COPȘA MICĂ;
LOT 4 TG. MUREȘ – RĂZBOIENI;
LOT 5 DEDA - TG. MUREȘ" - SRCF BRAȘOVData publicare: 04.07.2025
Autoritate contractanta: C.N.C.F "C.F.R." S.A. - SUCURSALA REGIONALĂ C.F. BRAȘOVValoarea totala estimata: 122.373.000 lei
Program/Proiect: Programul Operational Transport POT 2021-2027
Se va elabora Studiul de Fezabilitate pentru
Lot 1: Brașov-Podu Olt: Linia 205 Brașov – Podu Olt (km 0+856 – 127+693)
Lot 2: Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos, Linia 203 Podu Olt – Sibiu fir I+II (km 367+577 – 392+534), si Linia 210 Sibiu – Vințu de Jos (km 0+334– 81+300 vârf sch. 9 st. Vințu de Jos)
Lot 3: Sibiu - Copșa Mică, Linia 203 Sibiu – Copșa Mică (km 392+534 – 436+338 vârf S4 st. Copșa Mică)
Lot 4: Tg. Mureș – Războieni, Linia 316 Deda - Târgu Mureș (km 229+891 călcâi S4 st. Deda – km. 281+743 semnal intrare Tg Mureș)
Lot 5 Deda - Tg. Mureș, Linia 316 Târgu Mureș – Războieni (km 281+743 semnal intrare Tg.Mureș – 344+166 vârf S 8 st. Războieni)
Preluat de pe PUM. - Tom Sawyer . -
-
-
-
-
S-a deschis tunelul Bata. Vmax 120 deocamdată, limitare temporară 70 pe cele 2 poduri noi peste Mureș (pe poduri nu se poate vibra prisma de piatră și atunci e nevoie de un anumit număr de trenuri de marfă să treacă pe pod pentru a se stabiliza, după care se dă drumul treptat la viteze mai mari). Pe vechea variantă se circula cu 30-50 km/h, ceea ce creștea enorm timpii între Arad și Deva.
-
-
-
-
-
-
-
-
Bawi Construction - Valu lui Traian, primele linii de cale ferată
Presshouse
-
-
-
CFR Infrastructura :
6 kilometri de cale ferată nou-construită redeschiși circulației pe LOTUL 2 Lugoj - Timișoara EST (PNRR)
🚆 Joi 31 iulie 2025, la ora 21:22, s-au dat în circulație 6 km de cale ferată nouă pe traseul JABĂR - LUGOJ, interval inclus în LOTUL 2 Lugoj - Timișoara EST, parte a proiectului de reabilitare a liniei CF Caransebeș - Timișoara - Arad, finanțat din fonduri PNRR.
🚆 Primul tren care a circulat pe noul traseu a fost IR 1992 Timișoara – Mangalia.
📍 Lucrări finalizate pe traseul JABĂR - LUGOJ pentru redeschiderea circulației:
▪️ firul II Lugoj - Jabăr de la km 517+226 la km 521+800 (linie nou-proiectată), linia III de la km 516+699 la km 517+226 (linie nou-proiectată) și accesul liniei 12 (linie de tragere proiectată);
▪️ 2 variante de traseu de la km 516+593 la km 516+699 și de la km 521+800 la km 522+200;
▪️ trecerea la nivel cu calea ferată de la km 517+850 la niveleta proiectată;
▪️ 3 aparate de cale noi în Lugoj;
▪️ linie de contact nouă;
▪️ 3 podețe noi.
📍 Viteze maxime de circulație după finalizare:
✔️ 160km/h pentru trenurile de călători
✔️ 120km/h pentru trenurile de marfă
📍Date contractuale:
▪️ Contract semnat în decembrie 2022
▪️ Perioada de execuție: 6 luni proiectare și 36 luni execuție
▪️ Progres fizic: 41,6%
▪️ Valoare: 1.916.221.849,14 lei fără TVA
▪️ Antreprenor: FCC CONSTRUCCION S.A
▪️ Finanțare: PNRR
-
-
Download DRR 2025/ Network Statement – Compania Națională de Căi Ferate ”CFR” – SA
FOTO. AKTOR România progresează constant pe subsecțiunea Apața–Cața