Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.4k Mesaje 48 Posters 520.6k Vizualizări 9 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • F Deconectat
      fulgernc @PaulS
      ultima editare de

      @PaulS
      Caută acronimul PUM la mine în comentariu. E precum acuzațiile aduse pe un nu știu ce forum.

      P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • P Conectat
        PaulS @fulgernc
        ultima editare de

        @fulgernc Ok, imi cer scuze, nu ai scris de PUM dar la cine te refereai ?

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • P Conectat
          PaulS
          ultima editare de

          Autostrada A7 - Focșani - Bacău, Lot 2, Filmare Integrală, UMB [11.07.2025] [Ep. 13 - 52%]
          Ștef

          Autostrada A7 - Focșani - Bacău, Lot 2, Filmare Integrală, UMB [11.07.2025] [Ep. 13 - 52%]
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
          • vancouverV Conectat
            vancouver @rocklee
            ultima editare de vancouver

            @rocklee a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

            Bună ziua.....am o rugăminte pentru cei cunoscătorii
            Vreu sa ma lămurească cineva...care este situația celor trei pasaje ...de pe lotul coni ...si care este termenul pe cand se va da drumul....
            Vreau sa fac un drum de la Simeria București.Focsani. și vreun să merg doar pe autostrada....

            @rocklee iti recomand să faci drumul Simeria-București-Focșani în decembrie dacă vrei să mergi doar pe autostradă de la București la Focșani. Sau în 2033, dacă vrei să mergi de la Simeria direct numai pe autostradă până la Focșani.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
            • M Deconectat
              mike_us @daniel22_22
              ultima editare de mike_us

              @daniel22_22
              Eu mă refeream strict la partea de autostrăzi — știu că mai există și proiecte feroviare sau de metrou...

              Din ce știu eu (și te rog să mă corectezi dacă greșesc):
              PNRR (A1 - UMB, A3 - UMB, A7, capetele din A8) + A0 sunt finanțate exclusiv prin împrumuturi, fără nicio componentă nerambursabilă.
              Dobânda preferențială PNRR se aplică doar la 50% din aceste împrumuturi: 50% sunt atrași prin mecanismele UE (la dobânzi mai bune decât ar putea obține România de pe piață), iar ceilalți 50% provin din finanțări directe contractate de statul român.
              POT 2021–2027 are o valoare totală de 9,6 miliarde € — dintre care 4,6 miliarde € din fonduri europene și circa 5 miliarde € contribuție din bugetul de stat (practic, o cofinanțare de aproximativ 40–60%).
              Iar cu supracontractarea am ajuns la aproximativ 31 de miliarde €, adică ~300% față de alocarea inițială.

              Cred, sincer, că o parte dintre autostrăzile incluse în PNRR au fost puse „la plesneală” de domnul Ghinea (nu doar metroul :)).
              În 2021, când România reușea să finalizeze doar 29 km de autostradă într-un an, foarte puțini și-ar fi imaginat că în următorii 5 ani (până în 2026) vom putea construi ~430 km
              (320 km A7, 42 km A3, 60 km A8, ...)
              .
              Și asta în timp ce trebuia să ducem la capăt și contractele deja începute — unele dintre ele întârziate.
              Ca să nu mai vorbim că, la acel moment, multe dintre noile proiecte PNRR nici măcar nu aveau contractele semnate.
              Asta doar ca să reamintim că, dacă reușim anul viitor să terminăm 42 km din A3 și 320 km din A7, adică un total de 362 km, va fi o mare performanță.
              Nu vreau să intru în politică, dar faptul că Ghinea este autorul PNRR și secretomania din jurul întregului proces mă fac să fiu foarte sceptic în legătură cu ce se află, de fapt, acolo.

              Când spui că PNRR „e totul sau nimic pe fiecare proiect”, ce înseamnă exact?
              Hai să luăm un exemplu:
              Bacău – Pașcani — se termină loturile 1 și 2, dar nu și lotul 3.
              E afectat doar lotul 3 sau toate cele 3 loturi? Parca toate 3 is definite ca un singur proiect. Greșesc?

              Cred că măcar o parte din întrebările mele merită o discuție:

              • De ce, la 4 ani de la lansarea PNRR, presa continuă să transmită impresia că PNRR include o componentă nerambursabilă? Cunosc destui oameni în România care încă cred că UE ne oferă 100% din finanțare, ceea ce este foarte departe de adevăr..
              • De ce există această presiune imensă să finalizăm toate proiectele exclusiv prin PNRR? Ar trebui să ne asigurăm, mai întâi, că valorificăm integral cei 9,6 miliarde euro alocați prin POT. Știu că programul este supracontractat, însă multe proiecte nu par realiste să fie finalizate până în 2027.
              • Care este planul pe termen lung? Cum intenționăm să finanțăm diferența dintre 9,6 miliarde și 31 miliarde euro? Și ce se întâmplă cu proiectele pe care nu le finalizăm prin PNRR?
                Ar trebui măcar să avem o idee cât vom investi în următorii 5 ani — o estimare simplă, de genul 2 miliarde euro pe an.
              V F D 4 Replies Last reply Răspunde Citează 1
              • V Deconectat
                Valioglu @mike_us
                ultima editare de

                Vreo veste despre lotul 2 Mizil - Pietroasele?

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                • F Deconectat
                  fulgernc @mike_us
                  ultima editare de

                  @mike_us a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                  Și ce se întâmplă cu proiectele pe care nu le finalizăm prin PNRR?

                  Și așa , părerea mea , e că multe plăți "prin PNRR" au fost făcute din împrumuturi. Și de la buget. Ptr că banii nu au intrat , dar plățile trebuiesc făcute. Și guvernul a ieșit de mai multe ori să se împrumute , sau a căutat surse.

                  @PaulS
                  Ai dreptate. La ei mă refeream😁. Mai băgam și eu puțin bățul printre gard😁.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Conectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Proiectele PNRR vor fi fazate pe PT. Nu se va pierde nici un cent! Nu exista povestea asta ca daca un proiect este la 99,99% pe 31.08.2026, deci nu e gata 100%, atunci se pierde toata finanțarea …

                    Se va deconta prin PNRR ce se lucrează până pe 31.08.2026, iar ce se lucrează ulterior se va deconta prin PT.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    V D M 3 Replies Last reply Răspunde Citează 6
                    • V Deconectat
                      Valioglu @vancouver
                      ultima editare de

                      Oare se deschide vineri? S-a mai dat informatia asta mai sus, posibil sa se confirme.

                      Redactia  /  iul. 13

                      De vineri mergem de la Buzău la București doar pe autostradă ? – Buzoienii.ro

                      De vineri mergem de la Buzău la București doar pe autostradă ? – Buzoienii.ro

                      Reporterul buzoienii.ro a fost vineri la deschiderea oficială a „podului lui Umbrărescu” și a nodului A7 cu DN2B. Pentru că

                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • D Deconectat
                        daniel22_22 @vancouver
                        ultima editare de

                        @vancouver Doamne ajuta sa fie asa. Sper ca m-am inselat eu cu fazarea.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • D Deconectat
                          daniel22_22 @mike_us
                          ultima editare de

                          @mike_us Bugetul PNRR poate fi consultat aici. Sunt sumele venite de la UE, nu include co-finantarile.

                          https://www.edu.ro/sites/default/files/_fi%C8%99iere/Minister/2023/PNRR/Documente_strategice/05-Buget-PNRR.pdf
                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • M Deconectat
                            mihai @Valioglu
                            ultima editare de mihai

                            @Valioglu deschiderea lotului pe 18 nu este certa la acest moment. E doar o posibilitate, optimista as zice.

                            Da, testele statice ale podului de la Km 38 au trecut cu succes. Dar asta nu e suficient.

                            Trebuie ca toate partile implicate in constructie (CNAIR + Expert, Proiectant, Constructor, Supervizor) sa fie de acord cu solutiile aplicate la Km 38. Ceea ce inca nu s-a intamplat.

                            PS. Articolul de pe buzoienii.ro are o informatie incorecta: aceea ca descarcarea de la Stalpu va fi deschisa traficului local, ceea ce este imposibil.

                            Acea descarcare provizorie nu ideplineste normativul de siguranta pentru o iesire de autostrada permanenta, intre altele pentru ca nu are banda de franare. In varianta de descarcare provizorie, franarea se facea pe benzile principale ale autostrazii pentru intreg traficul. Ceea ce iese din discutie in cazul unei iesiri permanente.

                            Deci nu, iesirea si giratoriul din Stalpu nu vor folosi la nimic.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • M Conectat
                              MihaiD @vancouver
                              ultima editare de

                              @vancouver a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

                              Nu se va pierde nici un cent!

                              Se va pierde diferența care nu va fi trasă din PNRR, dacă nu va putea fi realocata pe altceva. Sper să fie o sumă cât mai mică aici, la infrastructură.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • D Deconectat
                                daniel22_22 @mike_us
                                ultima editare de

                                @mike_us : POT 2021-2027 in link

                                https://mfe.gov.ro/pt-21-27/

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • ncbN Deconectat
                                  ncb
                                  ultima editare de

                                  Autostrada A7 . Al III-lea strat de asfalt pe lotul Cleja-Faraoani Bacau.Autostrada Moldovei

                                  Autostrada A7 . Al III-lea strat de asfalt pe lotul Cleja-Faraoani Bacau.Autostrada Moldovei

                                  Ovidiu Imbrea

                                  M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • M Deconectat
                                    mihai @ncb
                                    ultima editare de mihai

                                    ^^ Exact ce comentam dupa filmarea lui Raducu: zone cu asfalt in multe straturi si rigole de acostament pe tronsoane care cel mai probabil vor fi inaugurate in Martie - Iunie 2026.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                    • First post
                                      Last post