A0 și DNCB, centuri București
-
Autostrada A0 Lot 3 Sud. Aktor Aproape de Finalul Lucrarilor. Sambata 14.06.25
Interesanta abordare facuta de BabaDog la ce a declarat domnul secretar de stat.
BabaDog
-
Pe filmarea lui Baba Dog la 4:54 vedeti o relocare de LEA. LEA actuala este prea joasa si nu se poate da drumul la autostrada fara a fi relocata pe stâlpi noi. Se vad fundatiile noilor stalpi, se vad noii stalpi alaturi. Dureaza cam 2 saptamani sa termine aici, daca totul merge ceas, adica are loc oprirea curentului imediat.
-
Deci ăștia încă mai au de mutat 2 stâlpi. Incredibil!!
-
@PaulS a spus în A0 și DNCB, centuri București:
Autostrada A0 Lot 3 Sud. Aktor Aproape de Finalul Lucrarilor. Sambata 14.06.25
Interesanta abordare facuta de BabaDog la ce a declarat domnul secretar de stat.Mi se pare mie sau abia acum BabaDog a descoperit contul de Facebook al S.S. Scrioșteanu?
-
@spooky din pacate comentariile lui BabaDog nu reflecta defel realitatea. Nu e niciun dubiu ca cel putin in ultimii 3 ani a fost o presiune extrem de mare pusa de MT si CNAIR pe constructori sa finalizeze A0.
Cazul Aktor este unul special, care merita reamintit. Intarzierile Aktor nu sunt rezultatul lipsei de presiune, ci rezultatul lipsei de bani in companie, care in urma cu 3 ani, in mijlocul contractului, ajunsese in prag de faliment si nu mai avea capacitatea de a metine ritmul de constructie pe niciun santier, inclusiv pe A0.
Salvarea Aktor a venit de la Grupul Intrakat, care a achizitionat falimentara Aktor abia in primavara lui 2023.
Deblocarea financara cu bani finantati / girati de Intrakat a devenit efectiva abia de la finele lui 2023, cand Aktor a putut relua lucrarile pe A0. Oricine lucreaza in mediu corporate, stie ca o astfel de tranzactie nu se finalizeaza peste noapte, iar deblocarea financiara intr-un asemenea context dureaza cateva luni bune.
Alternativa MT si CNAIR in tot acest timp ar fi fost rezilierea si relicitarea, care insa ar fi dus la o finalizare a lotului cu cel putin un an mai tarziu (>2026). Ar fi fost o situatie similara cu cazul contractelor Tirrena Scavi, precum DX12 Lot 1, reziliate din cauza incapacitatii financiare a companiei.
Decizia de a lasa Aktor sa finalizeze lotul a fost una corecta, chiar daca lucrurile n-au avut viteza dorita.
Sigur ca nici PR-ul Intrakat nu a ajutat. Mi-e imposibil sa inteleg decizia stupida a Intrakat, in contextul dat, de a da comunicate incepand cu primavara lui 2024 despre date de finalizare nerealiste ale lotului: martie 2024, iunie 2024, august 2024, septembrie 2024 etc. etc. etc.
Este cea mai mare tampenie ca atunci cand esti in culpa fata de client sa-i faci promisiuni nerealiste. Esti mult mai castigat daca ii comunici o singura amanare rezonabila si te tii de ea. In fine, nu oricine lucreaza in PR si vanzari stie ce face.
Falimentul pe langa care a trecut Aktor a lasat urme, pe care Intrakat se chinuie sa le stearga si azi. Aktor este inca supusa la controale din partea UE pe diverse contracte si in general are probleme cu transferul lichiditatilor. Este fix ceea ce se vede si in teren, unde lucrarile sunt intermitente, chiar si pe ultima suta de metri.
De exemplu lucrarile la marcaje s-au oprit fara niciun motiv aparent, cel mai probabil in asteptarea unor plati. La fel si rosturile de dilatatie au fost livrate cu intarziere, tot asa, cel mai probabil in asteptarea unor plati, pentru ca probabil putin sunt cei dispusi sa crediteze Aktor astazi.
Deci A0 Sud Lot 3 este intarziat nu din lipsa presiunilor politice, care au fost continue, ci din cauza faptului ca Aktor a fost timp de aproape 2 in incapacitate financiara, in mijlocul contractului pentru acest lot.
In caz particular Scriosteanu are zeci de filmari pe contul personal cu vizite pe santier si prezentari de stadiu de executie pe acest lot inca de prin 2023, daca nu cumva chiar de prin 2022.
-
@daniel22_22 a spus în A0 și DNCB, centuri București:
Deci ăștia încă mai au de mutat 2 stâlpi. Incredibil!!
Sunt 4!
Mai sunt inca doi spre Bâcu... -
A0 sud lot 3 Aktor:
-
@adix se vede progres bun la rosturile de dilatatie. Aparent sunt 24 in total, fata de 22 cat numarasem anterior, pentru ca la podul peste Magistrala 100 sunt 4 rosturi pe sens in loc de 3.
Situatia la momentul fimarii este:
- 14 rosturi montate
- 10 rosturi pregatite/in pregatire pentru montaj
Restul lucrarilor la parapeti, gard perimetral si marcaje sunt minore ca efort.
La noul ritm de lucru al Aktor, devine posibila finalizarea lotului luna aceasta. Sper sa nu le mai "patineze ambreiajul" pana la finalul lucrarii.
-
@mihai Le mai ia 1 luna sa puna lampile lipsa.
-
A0 Nord Lot 1 si Lot 4. Pizzarotti vs. UMB. Monitorizare lucrari 14-15.06.25
-
S-au reluat lucrarile la marcaje, care se vor finaliza in urmatoarele doua zile. Progres bun si pe restul fronturilor de lucru.
-
Mulțumim Infrastructura Romania - Adix!
Și se vede că UMB-ul apasă pe accelerație, probabil că vom vedea progres semnificativ pana la vacanta de la sfârșitul lui Iunie. -
@Iulian Anul trecut, pe PUM, m-am contrazis cu ei că vor termina înaintea chinezilor de pe lotul 3. Se pare că am avut dreptate, la fel ca și pe A7.
Anul acesta vor închide toate cele trei lucrări din sud (DEx12, DEx6 și A0).
In cel mai rău caz, vor mai rămâne doar lucruri minore, care nu vor necesita mulți oameni în primăvara lui 2026. -
@mike_us pana nu vad tablierul sus pe dex6..nu cred ca dau în trafic anul asta
-
Din păcate DX6 rămâne pentru 2026. Suntem la jumatea anului și la podul hobanat e pauza.
-
Autostrada Centura A0 Bucuresti, Lot 3 Sud
De sus cu Vlad -
Cristian Pistol :
Lucrările pentru construcția celor 4,5 km ai lotului 4 al A0 Nord (Pantelimon - Glina) au depășit 70%!
Constructorul român (UMB) este mobilizat în șantier cu 420 de muncitori și 180 utilaje.
Se lucrează acum în special la fundațiile de susținere a tablierului metalic de la podul peste lacul Cernica în lungime de 1274 m.
La sfârșitul lunii iulie 2025 antreprenorul va începe montarea tablierului metalic.
Dacă antreprenorul își va menține mobilizarea și ritmul actual de lucru, lucrările vor fi încheiate în această toamnă, deși termenul contractual de finalizare este primăvara anului 2026
-
Scriosteanu mentioneaza la final posibilitatea de deschidere a A0 S3 pana la finalul lunii iunie.
-
Pai daca rezolva cu acei 2 stalpi LEA nu vad ce mai poate impiedica deschiderea lotului pana la sfarsitul lunii.
-
Cristian Pistol :
Circulația pe lotul 3 al A0 Sud (Joița-Bragadiru) se apropie de deschidere!
Constructorul grec Aktor este în plin proces de finalizare a ultimelor lucrări necesare pentru a permite deschiderea circulației pe acest tronson esențial.
Mai sunt de realizat câteva lucrări de mică anvergură, dar indispensabile pentru siguranța și funcționalitatea autostrăzii:- montarea a 3 km de parapete;
- instalarea a 7 atenuatori de șoc;
- fixarea plaselor de protecție pe 6 structuri;
- montarea consolelor la 15 stâlpi;
- trasarea a 3 km de marcaje rutiere;
- instalarea a 7 km de gard de protecție;
- montarea a 200 m de panouri fonoabsorbante;
- instalarea a 10 portaluri de semnalizare pe A1;
- finalizarea relocării rețelei de înaltă tensiune care intersectează traseul autostrăzii.
Lotul 3 al A0 Sud (18 km) este crucial pentru conectarea în regim de autostradă între A1 și A2, pe coridorul 4 Pan-european, în proximitatea Bucureștiului.
Deși termenul de finalizare era sfârșitul anului 2023, iar mobilizarea constructorului a întârziat proiectul, lucrările sunt acum într-un stadiu avansat.
Mă aștept ca această ultimă etapă să fie finalizată în scurt timp, permițând șoferilor să beneficieze de o autostradă modernă și sigură