Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare
    1. Acasă
    2. mike_us
    3. Cel mai bun
    M
    Deconectat
    • Profil
    • Îi urmărește pe 0
    • Urmărit de 0
    • Subiecte 0
    • Mesaje 459
    • Grupuri 0

    Mesaje

    Recente Cel mai bun Controversial
    • RE: A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

      @PaulS

      Nu știu de când urmărești evoluția infrastructurii din România, așa că o să încerc să explic de ce cred că ideea aceasta nu este corectă.
      Între 2015 și 2021 (adică 7 ani), lista inaugurărilor arată așa: 32, 22, 18, 56, 43, 60, 29 de kilometri.
      Asta înseamnă o medie de doar 37–38 de kilometri pe an — o performanță modestă, ca să nu spunem rușinoasă.
      După 8 ani consecutivi în care nu s-a construit aproape nimic, era inevitabil ca piața să rămână fără firme cu capacitate reală.
      Nimeni nu investește în utilaje sau forță de muncă într-un sector atât de slab și impredictibil.
      Dacă te uiți pe mesajele PUM din 2021, chiar și din 2022, vei vedea că exista un consens: atingerea pragului de 100 de kilometri pe an părea un vis frumos, dar irealizabil.
      Cu 40 de kilometri pe an nu ajungeam nicăieri — ne-ar fi trebuit 25 de ani ca să atingem 2.000 de kilometri de autostradă, adică undeva în 2050. Îngrozitor.

      În jurul anilor 2021–2022 s-a făcut o încercare clară de a crește capacitatea pieței prin semnarea unui număr mult mai mare de contracte.
      Ritmul de atribuire a fost fără precedent.
      Problema a fost că nicio firmă din piață nu avea, la acel moment, capacitatea reală de a duce la capăt toate aceste lucrări.
      Desigur, firmele private se pot adapta, dar în lumea reală asta nu se întâmplă peste noapte.
      Trebuie cumpărate utilaje, angajați și integrați oameni — procese complexe, greu de înțeles pentru cei care „monitorizează” de la distanță, fără să fi lucrat vreodată în mediul privat sau în proiecte inginerești de anvergură.

      E ca la o fabrică ce produce 40.000 de mașini pe an și, dintr-o dată, i se cere să producă 200.000.
      În mod clar, vor urma 2–3 ani de întârzieri în livrare, în funcție de cât de repede poate fi scalată producția.
      Tu ce ai prefera: 40 de kilometri fără întârzieri sau 200 de kilometri cu 6 luni de „întârziere”?
      Oricine are cât de cât o înțelegere reală a fenomenului ar înțelege că numărul de kilometri livrați anual este mult mai important decât eventualele întârzieri.

      Așadar, în doar 2–3 ani, producția a fost scalată de 4–5 ori. Asta este, pur și simplu, fantastic.
      Dacă la 200 de kilometri pe an încă spunem că „nu avem capacitate”, atunci cum ai descrie anul 2021, cu doar 29 de kilometri? Catastrofă?
      UMB, între 2019 și astăzi, a crescut de la aproximativ 1.900 la în jur de 7.000 de angajați — o creștere de aproape 4 ori.
      Și asta fără să mai vorbim despre zecile (poate sutele) de utilaje cumpărate în această perioadă, ori despre experiența acumulată de managementul companiei după atâția kilometri de autostradă construiți.
      Sper că aceste cifre te ajută să înțelegi că așa-zisa „problemă a capacității” este, în realitate, un drob de sare — o temere exagerată, creată artificial, care ignoră complet realitatea din teren.
      Din punctul meu de vedere, cifrele acestea arată clar că scalarea pieței românești — nu doar a UMB — este deja un succes.

      Să ne uităm la întârzieri.
      Pe A7, unde UMB are grosul lucrărilor pe 3 tronsoane, în total aproximativ 240 de kilometri, primul tronson s-a terminat cu vreo 4 luni înainte de termen, al doilea cam la timp, iar al treilea cu aproximativ 6 luni întârziere.
      Dacă cineva știe puțină matematică — și am făcut acest calcul și la PUM — media întârzierilor este foarte mică.
      Și asta într-un proiect imens pentru România, realizat în contextul unei scalări semnificative a capacității pieței.
      Același exercițiu se poate face și pentru celelalte loturi ale UMB: încearcă să faci o medie a întârzierilor și vei vedea că matematica contrazice ideea unor întârzieri semnificative, cu atât mai puțin catastrofale.

      Ultima idee: hai să privim doar 12 luni în față, în primăvara/vara anului 2026.

      • A0, DEx12 și DEx6 probabil vor fi terminate toate anul acesta.
      • A7 va fi, în mare parte, finalizată.
      • A3 parte deja terminată, iar restul va ajunge la 90%.

      După cum vezi, scalarea capacității rezolvă singură problema.
      Care lot crezi că nu va avea resurse alocate în vara anului 2026?
      Problema nu este „lipsa capacității”, ci ce facem cu această capacitate 2026 / 2027.
      Provocarea reală este să continuăm să finanțăm capacitatea care deja s-a construit în ultimii ani.
      Faptul că farul călăuzitor al României în infrastructură nu poate să vadă nici măcar 12 luni înainte și continuă să repete aceleași idei limitate și rigide îmi spune foarte clar cât de „specialiști” sunt.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @FMFM a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      frustrari personale

      În ultimele luni, @vancouver a făcut o treabă foarte bună explicând, pe înțelesul nespecialiștilor, ce s-a întâmplat atât la podul de la Buzău, cât și pe tronsonul Ploiești–Buzău.
      Și a reușit să o facă într-un ton echilibrat, fără istericalele specifice unui alt forum.
      Personal, tind să am mai multă încredere în părerea cuiva care a lucrat ca inginer constructor decât în a unui șomer de lux sau a unui IT-ist devenit politician — asta, dacă ne pasă măcar un pic de meritocrație.

      Dezgustul și revolta față de minciună și dezinformare nu au nimic de-a face cu „frustrările personale”.
      Pur și simplu, unii dintre noi am văzut suficient cât să înțelegem că scopul principal al unei anumite organizații nu este informarea corectă a publicului și nici dezvoltarea infrastructurii sau a firmelor românești.
      Scopul lor principal este propagarea intereselor unui anumit partid, grup dornic să ajungă la butoane in funcții bine plătite.
      Și eu cred că nu putem fi o societate sănătoasă atâta timp cât acceptăm ca astfel de organizații să fie formatori de opinie.

      Nu vreau să poluez forumul, așa că acesta va fi ultimul meu comentariu legat de PUM.
      Fiecare înțelege cât poate.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Nu e departe momentul în care vom avea București – Adjud integral pe autostradă.
      Nu aș fi crezut acum 4-5 ani că o să se întâmple.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Autostrada A7 | Focșani-Bacău Lot 2 | Pasaj Domnești Târg | Pod Peste Râul Trotuș | 29.08.2025 | UMB

      Autostrada A7 | Focșani-Bacău Lot 2 | Pasaj Domnești Târg | Pod Peste Râul Trotuș | 29.08.2025 | UMB
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      POD peste râul Buzău si bretelele de acces din nodul rutier cu DN2B 16.06.2025

      AUTOSTRADA A7 # 359 POD peste râul Buzău si bretelele de acces din nodul rutier cu DN2B 16.06.2025
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @Iulian Te referi la linkul pe care l-am postat, cu articolul despre amenda de la ISC?
      Da, băieții par foarte fericiți că s-a întâmplat ceva rău celor de la UMB.
      Atâta ură față de o firmă românească îmi depășește capacitatea de înțelegere.
      Probabil că, atunci când nu ești capabil să construiești nimic, îți rămâne doar satisfacția de a dărâma.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Foarte frumos arată. Bravo, UMB! Bravo, Nurol!
      Probabil că pentru unii va fi surprinzător că nu se va dărâma când trec camioanele peste el.
      Așa cum nu sar bucăți de asfalt în parbrize pe Buzău – Focșani.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Pod Peste Râul Putna | Pasaj Peste CF500 | Focșani-Bacău Lot 1 | 05.07.2025 (UMB)

      Autostrada A7 | Pod Peste Râul Putna | Pasaj Peste CF500 | Focșani-Bacău Lot 1 | 05.07.2025 (UMB)
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @SwatKat Din câte am înțeles, un nobil de acolo a prins din nou un post călduț de secretar de stat.
      Toată isteria de acolo se dovedește profitabilă pentru unii, în timp ce alții sunt de bună credință, dar naivi.
      Interesant este că @vancouver, @mihai și restul nu cer nicio donație aici.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A3 București - Brașov - Cluj Napoca - Borș

      @mihai
      Să sperăm că Precon va face o treabă bună de data asta.
      Ceea ce merită menționat este că, în sfârșit, toate loturile de la Târgu Mureș până la graniță sunt în lucru (exceptând o „gaura” la lotul cu tunelul Meseș):

      • 42 km – UMB
      • 26 km – Erbașu
      • 28 km – Precon

      Cu un pic de noroc, în următorii doi ani (vara lui 2027), am putea reuși să le terminăm pe toate trei (~100 km).
      Interesant: pe A3, toate firmele care lucrează în prezent sunt românești.
      Eu le-aș ura succes tuturor celor trei și să sperăm că partenerul serios va plăti la timp.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Actualizare procente pe Cestrin:

      Focșani – Bacău:

      • Lot 1: 60%
      • Lot 2: 55%
      • Lot 3: 31%

      Bacău – Pașcani:

      • Lot 1: 36%
      • Lot 2: 34%
      • Lot 3: 35%

      Și Nurol este la 67%.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @vancouver La fel au făcut și anul trecut.
      Cred că puțin mai târziu, prin septembrie, nu au mai fost săptămâni libere, din câte îmi amintesc.
      La fel ca anul trecut, o să vedem foarte mult progres în următoarele 3–4 luni.

      Să sperăm că, în următoarele luni, vor începe să vină și plățile pentru lucrările executate.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A0 și DNCB, centuri București

      Autostrada A0 Nord – Lot 4 (UMB) | Primele grinzi metalice peste Lacul Cernica🏗️ #A0Nord #Lot4 #a0

      UMB a auzit discuțiile noastre și a zis:
      «Hai să vă dau și un tablier metalic. Ce, credeți că e mare lucru?» 😀

      🛣️Autostrada A0 Nord – Lot 4 (UMB) | Primele grinzi metalice peste Lacul Cernica🏗️ #A0Nord #Lot4 #a0
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      AUTOSTRADA A7 FOCȘANI - BACĂU | LOT 2 DOMNEȘTI TÂRG - RĂCĂCIUNI Stadiu lucrări 03.09.2025

      AUTOSTRADA A7 FOCȘANI - BACĂU | LOT 2 DOMNEȘTI TÂRG - RĂCĂCIUNI Stadiu lucrări 03.09.2025
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      @snake69fast a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

      Sunt contestatii depuse pe Pascani - Suceava Lotul 1

      Nu am găsit nicio informație online care să indice existența unei contestații.
      Probabil că se poate semna contractul.
      După 2026, UMB va avea de lucru în zona de nord a Moldovei, atât la A7 Pașcani – Suceava, cât și la A8.
      Personal, este o situație care mă bucură.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      AUTOSTRADA A7 #327 Focsani-Bacau loturi 1, 2 si 3 | Stadiu lucrari 14-15.04.2025

      AUTOSTRADA A7 #327 Focsani-Bacau loturi 1, 2 si 3 | Stadiu lucrari 14-15.04.2025
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A0 și DNCB, centuri București

      Au început să monteze grinzile la podul mare.
      Ultimele luni au adus un progres imens aici.

      03 IUN 2025 UMB RIDICA GRINZI!! AUTOSTRADA A0 NORD LOT 4!!
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A7 Ploiești - Bacău - Suceava

      Bacău LOT 3 Răcăciuni - Bacau | Stadiu lucrari 12.06.2025

      AUTOSTRADA A7 Focșani - Bacău LOT 3 Răcăciuni - Bacau | Stadiu lucrari 12.06.2025 #356
      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: A0 și DNCB, centuri București

      @mihai ptul că, în sfârșit, se va putea ocoli Bucureștiul – fie că e în două săptămâni sau într-o lună – e un mare câștig.
      Și faptul că, pe zona rutieră, am scăpat de Aktor... parcă aș zice că e un alt câștig. 😊

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us
    • RE: DX-uri zona Galați - Brăila si DR21 Brăila-Slobozia-Călărași

      S-au ridicat două segmente de tablier pe malul dinspre Galați în ultima săptămână.
      Cred că mai sunt încă două de montat (exceptând ultimul, cel de peste râu).
      De asemenea, se pare că se pregătește suprabetonarea la podul peste calea ferată.

      Eu rămân optimist că este fezabil să circulăm în decembrie.

      postat în AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
      M
      mike_us