A6, DEx12 autostrăzi și drumuri express Oltenia
-
Nu te contrazic si sunt de acord ca este posibil si fezabil ceea ce spui. Totusi eu imi mentin estimarea de iunie-iulie si incurajez UMB sa nu concentreze forte importante aici, ci sa lucreze lejer, normal, fara asfaltari in perioada ianuarie-martie. Inclusiv umpluturile rampelor pasajelor ar trebui facute incepand doar din martie-aprilie.
In schimb in perioada ianuarie-martie "trupele" se pot concentra pe lacul Cernica, pe portalurile tunelurilor de pe Holdea-Margina, pe A7 la finalizarea rapida a podului peste Buzau, la inaltarea structurilor pe Focsani-Adjud, la umpluturi pe tot A7, pe finalizarea podului peste Siret (daca vine tablierul metalic).
-
Pe Domasnea Caransebes a fost transmisa analiza multicriteriala 2 pe 29 Noiembrie, in rest niciun update fata de ce a transmis colegul @daco
A aparut pe Cestrin si lotul Caransebes Lugoj -
-
@vancouver Cum ți s-a părut calitatea drumului?
-
N-am fost pe Dex12 inca. Filmările sunt ale lui Mihai Mateescu. Scuze daca nu am fost suficient de explicit. O sa scriu data viitoare.
În schimb o sa merg zilele astea pe A7 și spun apoi cum a fost.
-
@vancouver Scuze, am fost neatent și nu m-am uitat de unde sunt filmările.
Oricum, sunt curios de părerea ta despre A7, deoarece s-a făcut mult tam-tam despre scăderea calității din cauza grabei. Mulțumesc. -
Din întâmplare, am întâlnit așa-numita zonă de refugiu de urgență ERA (Emergency Refuge Area) sau, mai recent, EA.
Deși acesta este un exemplu din GB (de unde locația traficului pe stânga) din așa-numitul concept și aplicație Smart Motorway (la care banda de urgenta lipseste, fiind inlocuita de o extrabanda suplimentara), cred că ar putea fi o idee bună să implementăm această soluție pe DEx-urile noastre, deoarece plasând astfel de ERA-uri la fiecare 1,5 mile (2,5 km) va fi mai economic decât lărgirea DEx pentru a oferi lățimea de bandă adecvată a benzii de urgență.
Image
-
O idee excelenta.
In plus sunt cateva locuri in care se poate largi usor banda de urgenta existenta si adusa la nivelul standard de autostrada: in dreptul nodurilor rutiere intre punctul de iesire si cel de intrare, respectiv in dreptul parcarilor / spatiilor de servicii intre intrare si iesire. Estimez ca astfel se rezolva 5-7% din lungimea DX-ului, ceea ce scade riscul pentru un accident cu un vehicul in pana cu aceeasi 5-7%. Mie cel putin mi se pare o scadere semnificativa.
De ce am ales aceste zone? Pentru ca de regula si parcarile si nodurile sunt facute unde terenul este relativ plat, iar suprafata dintre DX si parcare / resp. dintre DX si bretele oricum este si ea deja expropiata.
-
@vancouver
In Irlanda exact asta s-a facut : s-au implementat aceste ERA pe drumurile cu 4 benzi, fara hard shoulders (benzi de urgenta de facto ) , cumva similare cu DN1 Buc-Ploiesti.Cu rezultate excelente se pare.
Ele sunt dimensionate ca sa permita stationarea unui TIR, sau autocar si a vehiculului de tractare.. -
@vancouver
Ma gandesc ca poate nu ar strica daca Ascoro ar face o ( prima ?) propunere in spatiul public privind implementarea acestor refugii, atat ca upgrade la existent, dar mai ales includere, pentru viitor, la ce e in stadiul de proiect si apoi chiar modificat norma tehnica .
Modalitatile de a creste vizibilitatea asociatiei nu sunt chiar a rocket science.Nu trebuie decat aruncat o privire prin vecini.Iar de la vizibilitate pana la a capta atentia si interesul massmediei si in cele din urma si a politicienilor nu ar mai fi mult. Sigur ca aceste etape nu e neaparat necesar sa fie parcurse in ordinea expusa.