Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    83 Mesaje 11 Posters 10.9k Vizualizări
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      De departe cel mai important lot este Iasi - Tg. Frumos. Apoi urmatorul, Tg. Frumos - Pascani - Motca, prin care Iasi-ul va fi legat prin turbion de A7 si implicit de restul retelei de autostrazi. Si extrem de util mai este jumatate din lotul Tg. Mures - Miercurea Nirajului, cel care leaga A3 de DN13. Cam aici se opreste partea cu adevarat utila.

      Restul e o poveste frumoasa cu justificare prin necesitatea de a uni provinciile istorice, de a crea o punte peste zona montana. E bine ca se face, dar trebuie sa ramana o exceptie - nu trebuie sa mai aruncam bani vreodata pe ceva asemanator.

      Daca totusi e sa luam loturile de munte la analizat, de departe cel mai util este Ditrau - Bradu (sau Ditrau - Grinties cum este cunoscut oficial). De ce? Este singurul lot care NU ESTE DUBLAT DE UN DN. Ca atare este parcurs acum in ca. 1:05 - 1:10 (pe DN-uri cu ocolire mare, DJ 127 fiind impracticabil). Cu autostrada gata 38 km se parcurg in 19 minute !!!! BAM! O economie de aproape 1 ora. Este lotul 2A, singura oferta de la UMB, 6,4 miliarde RON. Adica 10% din valoarea intregii A8 Tg. Mures - Tg. Neamt, dar aduce 30-35% din economia de timp!

      lot 2A CNIR-24.jpg
      lot 2A Ditrau - Grinties, 38km, aduce singur o economie de timp de aproape 1 ora si costa doar 10% din valoarea sectiunii montane.

      Singura problema care ramane daca sa zicem s-ar face numai acest lot si restul nu: si de o parte si de alta a lotului ramane o zona de serpentine moderate. Pasul Bucin pe DN13A si zona Pipirig - Petru Voda de pe DN15B.

      Bine, la scenariul acesta cu lotul 2A gata si loturile cele mai grele inca in lucru probabil chiar se va ajunge. Tocmai pentru ca acest lot 2A este ceva mai usor si chiar poate fi gata in 3 ani dupa ce are AC (sa zicem AC in 2027, gata in 2030), pe cand exact loturile unde acum avem serpentine vor dura cu siguranta 2-3 ani in plus.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Unu sa SAPE, doi cu MAPA! Intre Grinties si Pipirig. Ghici ciuperca ce-i?

        Hint: SA&PE e prieten cu UMBrarescu. Si MAPA e tocmai din Turcia.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
        • vancouverV Conectat
          vancouver
          ultima editare de vancouver

          Da, ati ghicit:

          Compania Națională de Investiții Rutiere

          Compania Națională de Investiții Rutiere

          𝐃𝐨𝐮𝐚̆ 𝐨𝐟𝐞𝐫𝐭𝐞 𝐝𝐞𝐩𝐮𝐬𝐞 𝐥𝐚 𝐜𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐩𝐫𝐨𝐢𝐞𝐜𝐭𝐚𝐫𝐞𝐚 𝐬̦𝐢 𝐞𝐱𝐞𝐜𝐮𝐭̦𝐢𝐚 𝐥𝐨𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝟐 𝐁 𝐆𝐫𝐢𝐧𝐭̦𝐢𝐞𝐬̦-𝐏𝐢𝐩𝐢𝐫𝐢𝐠 𝐚𝐥 𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚̆𝐳𝐢𝐢 ,,𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢” -𝐀𝟖 Compania Națională de Investiții Rutiere a primit, astăzi, două oferte...

          Este cel mai dificil lot dintre toate. Daca acum cateva zile discutam de lotul 2A, care merge 99% la UMB, fiind singurii care au licitat, acest lot 2B este cel care continua spre est, pana la Pipirig.

          Apoi urmeaza lotul 2C Pipirig - Vanatori Neamt, castigat de UMB (3 participanti, nici o contestatie) si urmeaza sa se semneze cat de curand.

          Asadar 2B este incadrat de 2 loturi UMB. Sa vedem daca MAPA au indraznit si au mers cu un pret mic, cat sa bata UMB-ul. Mai merita mentionat ca atat MAPA cat si UMB nu au indraznic aici singuri. UMB este impreuna cu bosniacii cu care lucreaza si pe A1, iar MAPA impreuna cu o alta fima din Turcia.

          Date tehnice:

          Lotul 2 B are o lungime de 31,5 kilometri, o durată de realizare de 54 de luni, din care 14 luni pentru etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție, iar valoarea estimată a contractului este de 6,9 miliarde lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin fonduri europene, Programul Transport 2021-2027 și din fonduri de la Bugetul de Stat.

          Lotul 2 B, Grințieș-Pipirig, cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii este un proiect de o complexitate tehnică ridicată, incluzând numeroase structuri, dar și volume semnificative de lucrări de consolidări și excavări :

          • 16 tuneluri (cel mai lung având 940 metri)

          • 60 de poduri și viaducte, două dintre acestea cu peste 1000 metri lungime
            (cel mai lung pod este cel peste râul Bistrița cu 1275 metri)

          • aprox. 20 de kilometri-lungimea pasajelor și a tunelurilor, reprezentând aproape 70 % din lungimea întregului lot

          • 12,7 milioane mc de excavări. Materialul evacuat din șantier, care devine surplus, poate fi pus la dispoziția autorităților publice locale sau a oricăror alte autorități publice, cu titlu gratuit.

          Lotul 2 B care se desfășoară în județul Neamț include un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș), conexiune cu lotul 2 A și o descărcare provizorie la Est, conexiune cu lotul 2 C (Pipirig-Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • P Conectat
            PaulS
            ultima editare de

            Monitorizare Autostrada A8 Targu Mures - Targu Neamt, Sectiunea 3 (03/03/2025)
            Asociatia "#HaiCaSePoate"
            https://www.youtube.com/watch?v=shyD3rcAnY4

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Conectat
              vancouver
              ultima editare de

              O recapitulare a loturilor montane, ca sa incercam sa le retinem mai usor:

              Tg. Mures 1A - 1B - 1C - 1D - Secuime - 2A - 2B - 2C - Tg. Neamt - 3 - Motca

              Cand zic secuime ma refer la zona depresionara din jurul orasului Gheorghieni, jud. Harghita. Lotul 1D este cel extrem de simplu si de scurt, practic la campie, din aceasta zona. Singurul cu indicativ D.

              Loturile 1A si 3 sunt capetele PNRR pe care sa zicem ca se lucreaza deja.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • C Deconectat
                chapo
                ultima editare de

                UMB liciteaza doar cu bosniacii, inca nu au experienta pe tuneluri.
                Ambele variante sunt nasoale. UMB are deja extrem de mult, oricat de mult i-ati iubi, loturile astea montane fac cat 2 A7, iar MAPA e varza, chiar daca nu a avut material de lucru si ii inteleg, deja dureaza foarte mult proiectarea

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • vancouverV Conectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  Da, va fi cel putin la fel de rau ca acum pe lotul 2 din PiSi. Zone greu accesibile, foraje facute pana acum nema! Adica intai o sa fie nevoie sa-si faca firmele drumuri de acces prin padure, pentru care trebuie n avize, si abia dupa aceea pot face proiectarea in detaliu. Adica dupa 1-2 ani abia se vor apuca de proiectare. Apoi inca 2 pentru proiectare si avizare. La 4 ani dupa semnarea contractului cel mai devreme vom avea lucrari incepute pe intregul lot. Mai devreme doar asa de spectacol, gen acum la Boita.

                  Asta e valabil pentru orice firma, Porr, Strabag, egal cine. Trebuie intai facut cu adevarat studiul geo si nu pot intra in padure pana nu au avize de defrisare, etc, care dureaza ca suntem in Romania. Nefiind din vina lor, vor duce la prelungirea contractului.

                  Legat de constructia propriu-zisa: aici intr-adevar ar fi fost de preferat o firma mare europeana: Vinci, Strabag, Bouygues, WeBuild, FCC, Porr etc...

                  Pe de alta parte avem finantarea. Licitam acum ca nebunii, de parca banii curg din cer. La un moment dat vor fi n loturi montane concomitent in toata Romania. Nu se pot duce toate la o turatie maxima, gen gata in 40 de luni (3 ani si un pic) cum zice contractul. Asa ca o prelungire pe 5-10 ani e numai buna pentru sanatatea bugetului.

                  Eu personal asa am si propus sa se faca A8, ca sa putem duce cele 6+4 miliarde € (pentru toata autostrada, de la Ungheni la Ungheni). Distribuit pe 20 de ani inseamna 0,5 miliarde pe an, ceva in zona in care putem sa mai lucram si prin alte parti in acelasi timp. Adica un 2025-2045. Dar cum se dezvolta acum lucrurile, pare ca in 2035-2036 chiar o sa o avem complet gata - ceea ce mi se pare senzational de bine.

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • M Deconectat
                    MihaiD
                    ultima editare de

                    Eu nu-s așa pesimist în ceea ce privește partea financiară. Mă aștept la realocari în cadrul PNRR, știu că se discută despre asta, se fac niște situatii, iar sumele alocate infrastructurii trebuie sa urmeze creșterea procentuala a PIB. Deci, să fie mai mari. "Ajută" bugetul și faptul că unii constructori nu duc. De aici, avantaj pentru tronsoanele UMB, care împinge șantierele, deci trage banii. Dacă putem face pe rutier investiții de 2 spre 3 miliarde euro / an eu sunt mulțumit, în condițiile în care mi-aș dori să văd feroviarul peste rutier.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • vancouverV Conectat
                      vancouver
                      ultima editare de vancouver

                      Propunere nod la Poiana Largului. Nu mi se pare ok ca s-a omis.

                      nod Poiana Largului.png

                      Mai importanta mi se pare jumatatea vestica de nod, adica bretelele pentru traficul dinspre si catre Iasi. Altfel, cine vine din Moldova si vrea sa ajunga "jos" in Poiana Largului sau la unul din DN-urile perpendiculare, trebuie sa iasa inca de la Pluton, pe DN15B si sa mai mearga aproape 20km pe serpentine, pe DN, la umbra autostrazii.

                      Bretelele nordice servesc pentru a ajunge pe autostrada spre Tg. Mures, resp. celor care vin dinspre Tg. Mures. Lipsa lor nu ar fi asa dramatica, urmatorul nod fiind tot cam la fel de departe spre vest, dar macar nu sunt serpentine de parcurs.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      N 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                      • M Deconectat
                        mike_us
                        ultima editare de mike_us

                        Absolut de acord cu ce spune @vancouver. E mai bine să licităm peste ceea ce putem face, atât din punct de vedere financiar, cât și al posibilității de construire.
                        În felul acesta, construim cât mai mult în paralel și nu riscăm să pierdem bani.
                        Am încercat să explic de câteva ori și pe forumul PUM că e mult mai bine să avem 200 de kilometri inaugurați pe an, chiar și cu "întârzieri", decât 40 de kilometri pe an fără întârzieri. Dar acolo sunt prea multe idei fixe pentru ca cineva să își poată deschide ochii

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                        • vancouverV Conectat
                          vancouver
                          ultima editare de vancouver

                          Compania Națională de Investiții Rutiere

                          Compania Națională de Investiții Rutiere

                          𝐏𝐑𝐈𝐌𝐔𝐋 𝐂𝐎𝐍𝐓𝐑𝐀𝐂𝐓 𝐀𝐓𝐑𝐈𝐁𝐔𝐈𝐓 𝐋𝐀 𝐂𝐍𝐈𝐑 : 𝐂𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐢𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐨𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝟏 𝐂 𝐒𝐚̆𝐫𝐚̆𝐭̦𝐞𝐧𝐢-𝐉𝐨𝐬𝐞𝐧𝐢, 𝐚𝐭𝐫𝐢𝐛𝐮𝐢𝐭 𝐀𝐬𝐨𝐜𝐢𝐞𝐫𝐢𝐢 𝐒𝐀&𝐏𝐄 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐜𝐭-𝐄𝐮𝐫𝐨 𝐀𝐬𝐟𝐚𝐥𝐭 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐮𝐧 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐚𝐫𝐝...

                          CNIR, A8, lot 1C:

                          Lotul 1 C Sărățeni-Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita are o lungime de 32,4 kilometri și include

                          • 39 de poduri și pasaje
                          • 3 tuneluri unidirecționale
                          • 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).

                          Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aprox. 16 kilometri reprezentând 50 % din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1721 metri (pasajul peste DN 13 A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct, 45 de metri).

                          Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice. Lotul Sărățeni-Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă.

                          Contractul urmează să fie semnat după finalizarea tuturor procedurilor necesare.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          G 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • G Deconectat
                            gruia88 @vancouver
                            ultima editare de gruia88

                            @vancouver O sa fie UMB all the way Targu Neamt - Sarateni?
                            Dupa mine nu suna urat , suna interesant ca o sa atace de pe 2 flancuri 🙂 - Armata - A3 vine dinspre Mures, Armata - A7 vine dinsre Targul Neamt .

                            Cu suportul necesar din sud - A0 / Dex12 / Dex6 si sa vezi atac pe toate fronturile .

                            Mi-a luat ceva sa analizez toate loturile , la cum sunt merita un tabel 🙂 .

                            vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • P Conectat
                              PaulS
                              ultima editare de

                              AUTOSTRADA A8 #007 | Motca - Leghin Stadiu lucrari 05.03.2025
                              Raducu P Drum
                              https://www.youtube.com/watch?v=_EqtqbkGcls

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • vancouverV Conectat
                                vancouver @gruia88
                                ultima editare de

                                @gruia88 a spus în A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași:

                                @vancouver O sa fie UMB all the way Targu Neamt - Sarateni?

                                Toate drumurile duc la Roma. Cel putin pana acum asa pare. Nu stiu pe lotul 1D, cel usor si scurt, acolo parca sunt mai multe oferte.

                                Sunt curios daca se baga UMB si de la Iasi la Motca.

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                D G 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
                                • D Deconectat
                                  daniel22_22 @vancouver
                                  ultima editare de

                                  Ar fi de mirare sa nu se bage pe Iasi-Motca.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • G Deconectat
                                    gruia88 @vancouver
                                    ultima editare de

                                    @vancouver Da pe 1D sunt 9 oferte , m-am uitat de ce , este superba depresiunea aia acolo la sud de Toplita unde o sa fie construit , liber campie intre munti .

                                    Abia astept sa fie A8 o afacere UMB sa bage material pe munte la greu si la structuri, o sa apara iarasi carcoteli dar atat timp cat se construieste si se da inainte acestea nu cotneaza deloc.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                    • C Deconectat
                                      chapo
                                      ultima editare de

                                      De unde ai scos 9 oferte? :)) Sunt 5.

                                      G 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                      • C Deconectat
                                        chapo
                                        ultima editare de

                                        @mike_us 1b Nurol si Ozaltin
                                        1c doar UMB azi a fost declarat castigator

                                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                        • M Deconectat
                                          mike_us @chapo
                                          ultima editare de mike_us

                                          @chapo
                                          Mersi, o să updatez. Dacă mai vedeți greșeli, o să corectez.
                                          Cred că este util ca viziune de ansamblu.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • M Deconectat
                                            mike_us
                                            ultima editare de mike_us

                                            @chapo @gruia88 @vancouver

                                            Lotul 1a: Targu Mures - Miercurea Nirajului 24,40km
                                            Executie (asteptam AC) 24 luni
                                            Nurol

                                            Miercurea Nirajului - Leghin 161,50 km
                                            Avem 6 loturi:
                                            1 câștigat, 1 așteptăm contestații, 4 în licitație.

                                            Lotul 1b: Miercurea Nirajului – Sărățeni 23,4 km
                                            Licitație - aprilie 2024
                                            Ofertanți: Nurol, Ozaltin (2)

                                            Lotul 1c: Sărățeni – Joseni 32,4 km
                                            Câștigat de UMB (6 martie) , se poate semna dacă nu sunt contestații in 10 zile.
                                            Perioada de execuție este de 40 de luni.

                                            Lotul 1d: Joseni – Ditrău 14,4 km
                                            Licitație - octombrie 2024
                                            Ofertanți: Nurol Insaat, Geiger Transilvania, Danlin XXLGroma Hold - Intertranscom Impex, MIS Grup, UMB - Tehnostrade SRL (5)

                                            Lotul 2a: Ditrău – Grințieș 37,9 km
                                            Licitație - octombrie 2024
                                            Ofertant: UMB

                                            Lotul 2b: Grințieș – Pipirig 34,1 km
                                            Licitație - noiembrie 2024
                                            Ofertanți: UMB, Mapa Inșaat VE Ticaret (2)

                                            Lotul 2c: Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) 19,3 km
                                            Câștigător: UMB.
                                            Perioada de execuție este de 36 de luni.

                                            Lotul 3: Leghin - Targu Neamt 29,90km
                                            Executie 24 luni
                                            UMB

                                            G 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                            • First post
                                              Last post