Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    129 Mesaje 15 Posters 11.8k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Compania Națională de Investiții Rutiere

      Compania Națională de Investiții Rutiere

      𝐏𝐑𝐈𝐌𝐔𝐋 𝐂𝐎𝐍𝐓𝐑𝐀𝐂𝐓 𝐀𝐓𝐑𝐈𝐁𝐔𝐈𝐓 𝐋𝐀 𝐂𝐍𝐈𝐑 : 𝐂𝐨𝐧𝐭𝐫𝐚𝐜𝐭𝐮𝐥 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐜𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐢𝐫𝐞𝐚 𝐥𝐨𝐭𝐮𝐥𝐮𝐢 𝟏 𝐂 𝐒𝐚̆𝐫𝐚̆𝐭̦𝐞𝐧𝐢-𝐉𝐨𝐬𝐞𝐧𝐢, 𝐚𝐭𝐫𝐢𝐛𝐮𝐢𝐭 𝐀𝐬𝐨𝐜𝐢𝐞𝐫𝐢𝐢 𝐒𝐀&𝐏𝐄 𝐂𝐨𝐧𝐬𝐭𝐫𝐮𝐜𝐭-𝐄𝐮𝐫𝐨 𝐀𝐬𝐟𝐚𝐥𝐭 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐮𝐧 𝐦𝐢𝐥𝐢𝐚𝐫𝐝...

      CNIR, A8, lot 1C:

      Lotul 1 C Sărățeni-Joseni, care se desfășoară în județele Mureș și Harghita are o lungime de 32,4 kilometri și include

      • 39 de poduri și pasaje
      • 3 tuneluri unidirecționale
      • 4 polate și 2 pasaje pentru permeabilitatea animalelor (ecoducte).

      Lungimea pasajelor și a tunelurilor este de aprox. 16 kilometri reprezentând 50 % din lungimea totală a acestui lot de autostradă. Cel mai lung pasaj va avea 1721 metri (pasajul peste DN 13 A și calea ferată, iar cel mai înalt viaduct, 45 de metri).

      Pe traseul lotului 1 C sunt prevăzute două parcări de scurtă durată (stânga/dreapta) cu 12 spații de încărcare pentru mașini electrice. Lotul Sărățeni-Joseni va avea și descărcări provizorii pentru a asigura funcționarea independentă.

      Contractul urmează să fie semnat după finalizarea tuturor procedurilor necesare.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      G 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • G Deconectat
        gruia88 @vancouver
        ultima editare de gruia88

        @vancouver O sa fie UMB all the way Targu Neamt - Sarateni?
        Dupa mine nu suna urat , suna interesant ca o sa atace de pe 2 flancuri 🙂 - Armata - A3 vine dinspre Mures, Armata - A7 vine dinsre Targul Neamt .

        Cu suportul necesar din sud - A0 / Dex12 / Dex6 si sa vezi atac pe toate fronturile .

        Mi-a luat ceva sa analizez toate loturile , la cum sunt merita un tabel 🙂 .

        vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • P Deconectat
          PaulS
          ultima editare de

          AUTOSTRADA A8 #007 | Motca - Leghin Stadiu lucrari 05.03.2025
          Raducu P Drum
          https://www.youtube.com/watch?v=_EqtqbkGcls

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver @gruia88
            ultima editare de

            @gruia88 a spus în A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași:

            @vancouver O sa fie UMB all the way Targu Neamt - Sarateni?

            Toate drumurile duc la Roma. Cel putin pana acum asa pare. Nu stiu pe lotul 1D, cel usor si scurt, acolo parca sunt mai multe oferte.

            Sunt curios daca se baga UMB si de la Iasi la Motca.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            D G 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
            • D Deconectat
              daniel22_22 @vancouver
              ultima editare de

              Ar fi de mirare sa nu se bage pe Iasi-Motca.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • G Deconectat
                gruia88 @vancouver
                ultima editare de

                @vancouver Da pe 1D sunt 9 oferte , m-am uitat de ce , este superba depresiunea aia acolo la sud de Toplita unde o sa fie construit , liber campie intre munti .

                Abia astept sa fie A8 o afacere UMB sa bage material pe munte la greu si la structuri, o sa apara iarasi carcoteli dar atat timp cat se construieste si se da inainte acestea nu cotneaza deloc.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • C Deconectat
                  chapo
                  ultima editare de

                  De unde ai scos 9 oferte? :)) Sunt 5.

                  G 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • C Deconectat
                    chapo
                    ultima editare de

                    @mike_us 1b Nurol si Ozaltin
                    1c doar UMB azi a fost declarat castigator

                    M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • M Conectat
                      mike_us @chapo
                      ultima editare de mike_us

                      @chapo
                      Mersi, o să updatez. Dacă mai vedeți greșeli, o să corectez.
                      Cred că este util ca viziune de ansamblu.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • M Conectat
                        mike_us
                        ultima editare de mike_us

                        @chapo @gruia88 @vancouver

                        Lotul 1a: Targu Mures - Miercurea Nirajului 24,40km
                        Executie (asteptam AC) 24 luni
                        Nurol

                        Miercurea Nirajului - Leghin 161,50 km
                        Avem 6 loturi:
                        1 câștigat, 1 așteptăm contestații, 4 în licitație.

                        Lotul 1b: Miercurea Nirajului – Sărățeni 23,4 km
                        Licitație - aprilie 2024
                        Ofertanți: Nurol, Ozaltin (2)

                        Lotul 1c: Sărățeni – Joseni 32,4 km
                        Câștigat de UMB (6 martie) , se poate semna dacă nu sunt contestații in 10 zile.
                        Perioada de execuție este de 40 de luni.

                        Lotul 1d: Joseni – Ditrău 14,4 km
                        Licitație - octombrie 2024
                        Ofertanți: Nurol Insaat, Geiger Transilvania, Danlin XXLGroma Hold - Intertranscom Impex, MIS Grup, UMB - Tehnostrade SRL (5)

                        Lotul 2a: Ditrău – Grințieș 37,9 km
                        Licitație - octombrie 2024
                        Ofertant: UMB

                        Lotul 2b: Grințieș – Pipirig 34,1 km
                        Licitație - noiembrie 2024
                        Ofertanți: UMB, Mapa Inșaat VE Ticaret (2)

                        Lotul 2c: Pipirig – Vânători Neamț (Leghin) 19,3 km
                        Câștigător: UMB.
                        Perioada de execuție este de 36 de luni.

                        Lotul 3: Leghin - Targu Neamt 29,90km
                        Executie 24 luni
                        UMB

                        G 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                        • G Deconectat
                          gruia88 @chapo
                          ultima editare de

                          @chapo confundai cu alea de supervizare acolo erau 9 🙂

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • G Deconectat
                            gruia88 @mike_us
                            ultima editare de

                            @mike_us Lotul 2B Grințieș-Pipirig s-au depus oferte UMB si Mapa.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              Din cate stiu, pe 2c UMB inca nu a fost declarat castigator. Este doar ofertant, ca si pe 2a.

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • C Deconectat
                                chapo @vancouver
                                ultima editare de

                                @vancouver a spus în A8 Iași - Tg. Mureș și centuri jud. Iași:

                                Da, a fost stire la un moment dat ca nu sunt contestatii si se poate semna cu UMB. La 5 zile dupa termen nu contestase nimeni.

                                .

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • M Conectat
                                  mike_us
                                  ultima editare de mike_us

                                  @gruia88 Am căutat pe net și ai dreptate. Am actualizat pentru lotul 2B cu cei doi ofertanți. Mulțumesc!

                                  @vancouver Pentru lotul 2C, UMB a fost declarat câștigător și se pare că nu au fost contestații.
                                  Nu am reușit să găsesc data semnării, dar dacă în două săptămâni nu au fost contestații, ar trebui să se poată semna contractul.

                                  UMB are șansa să câștige partea leului pe A8, la fel ca pe A7.
                                  Cred că anul acesta va finaliza DEx12 (în vară), DEx6, A0, o porțiune din A3 și probabil încă cel puțin două loturi pe A7.
                                  Asta înseamnă că, din vara anului viitor, va avea nevoie să înceapă alte șantiere.
                                  Au crescut enorm și au o capacitate imensă, care trebuie folosită eficient.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • M Conectat
                                    mike_us
                                    ultima editare de mike_us

                                    Știe cineva cum va fi drumul de legătură între A8 și A3? Va avea una sau două benzi pe sens?
                                    Nu ar fi fost normal să fie realizat la nivel de autostradă? (gen A3 -> A7)

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • C Deconectat
                                      chapo
                                      ultima editare de

                                      Va fi aceeasi Autostrada nu este niciun drum de legatura se continua ca si la Bacau. De asta s-a propus ca de la Ungheni la Bors sa fie numerotat toata A8

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                                      • vancouverV Deconectat
                                        vancouver
                                        ultima editare de

                                        Sustin aceasta numerotare. A3 sa ramana doar Bucuresti-Brasov. Cand se va face Fagaras (sau Brasov) - Tg. Mures poate primi alt indicativ.

                                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                        • vancouverV Deconectat
                                          vancouver
                                          ultima editare de vancouver

                                          COMUNICAT CONSTRUIM ROMANIA:

                                          Construim Romania

                                          𝗖𝗼𝗻𝘀𝘁𝗿𝘂𝗶𝗺 𝗥𝗼𝗺â𝗻𝗶𝗮 𝘁𝗿𝗮𝗴𝗲 𝘂𝗻 𝘀𝗲𝗺𝗻𝗮𝗹 𝗱𝗲 𝗮𝗹𝗮𝗿𝗺ă: 𝗧𝗲𝗿𝗺𝗲𝗻𝗲 𝗻𝗲𝗿𝗲𝗮𝗹𝗶𝘀𝘁𝗲 𝗽𝗲 𝗹𝗼𝘁𝘂𝗹 𝟮𝗕 𝗚𝗿𝗶𝗻ț𝗶𝗲ș – 𝗣𝗶𝗽𝗶𝗿𝗶𝗴 𝗮𝗹 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿ă𝘇𝗶𝗶 𝗔𝟴

                                          2025.03.08 – Asociația Construim România își exprimă îngrijorarea profundă cu privire la termenele stabilite pentru licitația celui mai dificil lot al autostrăzii A8, lotul 2B Grințieș – Pipirig.

                                          CNIR a anunțat recent depunerea a doar două oferte pentru acest lot, cu o lungime de 31,5 km, din care aproximativ 70% reprezintă poduri și tuneluri. Termenul de proiectare și execuție stabilit este de 54 de luni (14 luni pentru proiectare și 40 de luni pentru execuție).

                                          Această situație ridică semne de întrebare, având în vedere că pe loturile vecine 2A și 1C a fost depusă câte o singură ofertă, iar marii constructori europeni par să ocolească acest proiect.

                                          În paralel, pe autostrada A9 Timișoara – Belgrad, un proiect mult mai simplu, cu termene mai realiste, se înregistrează o concurență acerbă, cu 10 ofertanți pe fiecare lot. De exemplu, lotul 2 al autostrăzii A9, cu o lungime de 33,5 km, este situat complet la câmpie, are un singur pod de 500m (sub 2% din lungime pe pod) și niciun tunel, iar termenul de proiectare și execuție este de 12+24 de luni.

                                          Considerăm că unul din principalele motive al acestei situații este termenul nerealist de proiectare de doar 14 luni pentru un proiect montan de o asemenea complexitate.

                                          În proiectarea autostrăzilor montane, un punct critic îl reprezintă realizarea studiilor geotehnice. Însă, chiar și aceste studii geotehnice complexe necesită lucrări pregătitoare dificile, precum drumurile de acces, pentru care sunt necesare mini-proiecte ce implică aprobări, exproprieri, defrișări și altele. Astfel, realizarea proiectelor tehnice pentru o autostradă în zona montană necesită mult mai mult timp, iar un termen de 14 luni este total nerealist.

                                          Exemplul autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, unde pe lotul 3 o companie, care a semnat contractul de proiectare și execuție în 2022, a avut nevoie de peste 24 de luni pentru proiectare, depășind termenul contractual de 14 luni, iar pe lotul 2, o altă companie, care a semnat contractul de proiectare și execuție tot în 2022, cu un termen inițial de proiectare de 18 luni, încă nu a finalizat proiectul tehnic, confirmă nerealismul termenelor scurte de proiectare pentru autostrăzile montane.

                                          Termenele prea scurte cresc riscul de întârzieri, costuri suplimentare și compromiterea calității lucrărilor. În schimb, termenele ceva mai mari, cum au fost cele de pe loturile 3, 4 și 5 ale autostrăzii A1 Sibiu-Pitești, au atras la licitație participarea mai multor companii, iar pe lotul 4 finalizarea lucrărilor va fi în termenul prevăzut inițial din contract.

                                          𝘾𝙤𝙣𝙨𝙩𝙧𝙪𝙞𝙢 𝙍𝙤𝙢â𝙣𝙞𝙖 𝙨𝙤𝙡𝙞𝙘𝙞𝙩ă 𝘾𝙉𝙄𝙍 ș𝙞 𝘾𝙉𝘼𝙄𝙍 𝙨ă 𝙨𝙩𝙖𝙗𝙞𝙡𝙚𝙖𝙨𝙘ă 𝙩𝙚𝙧𝙢𝙚𝙣𝙚 𝙧𝙚𝙖𝙡𝙞𝙨𝙩𝙚 𝙥𝙚𝙣𝙩𝙧𝙪 𝙥𝙧𝙤𝙞𝙚𝙘𝙩𝙖𝙧𝙚𝙖 ș𝙞 𝙚𝙭𝙚𝙘𝙪ț𝙞𝙖 𝙡𝙤𝙩𝙪𝙧𝙞𝙡𝙤𝙧 𝙢𝙤𝙣𝙩𝙖𝙣𝙚: 30-36 𝙙𝙚 𝙡𝙪𝙣𝙞 𝙥𝙚𝙣𝙩𝙧𝙪 𝙥𝙧𝙤𝙞𝙚𝙘𝙩𝙖𝙧𝙚 ș𝙞 48-60 𝙙𝙚 𝙡𝙪𝙣𝙞 𝙥𝙚𝙣𝙩𝙧𝙪 𝙚𝙭𝙚𝙘𝙪ț𝙞𝙚.

                                          În realitate, un lot montan necesită aproximativ 10 ani pentru a fi finalizat, incluzând studiul de fezabilitate, proiectarea și execuția. Însă, termenele nerealiste generează așteptări false în rândul publicului, determină autoritățile să evite asumarea responsabilității, iar constructorii să se concentreze pe aspecte juridice în detrimentul soluțiilor tehnice.

                                          Costurile sunt proporționale cu dificultatea. Autostrada A8 are un cost total de 10 miliarde de euro. O finalizare în 3 ani ar însemna cheltuieli anuale de peste 3 miliarde, depășind bugetul anual pentru autostrăzi. Trebuie să ne amintim că sunt necesare investiții și în alte proiecte de infrastructură.

                                          De asemenea, solicităm autorităților să analizeze cauzele numărului redus de ofertanți și să ia măsuri pentru a asigura o concurență loială și transparentă.

                                          Considerăm că stabilirea unor termene realiste și asigurarea unei concurențe loiale sunt esențiale pentru succesul viitoarelor proiecte de autostrăzi și pentru evitarea întârzierilor și a costurilor suplimentare.

                                          https://www.facebook.com/buildingromania/posts/pfbid0idHZBQU8ncrbEQv634cNc3jhA5PFJRRLUN9XkBc53Twi22AY4nZBv8wSx3Nr4cQbl

                                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de

                                            Compania Națională de Investiții Rutiere

                                            Ofertele pentru contractele de proiectare și execuție a tronsoanelor 1 și 2 ale Autostrăzii ,,Unirii” Moțca-Ungheni se depun până pe 24 aprilie 2025. Compania Națională de Investiții Rutiere a prelungit, cu o lună, până la data de 24 aprilie 2025, termenul de depunere a ofertelor la contractele pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 Târgu Neamț (Moțca)-Târgu Frumos și a tronsonului 2 Târgu Frumos-Lețcani.
                                            Opt potențiali constructori au solicitat prelungirea termenului cu intervale cuprinse între 15 și 60 de zile, iar pentru a facilita pregătirea unor oferte competitive CNIR a decis prelungirea cu 30 de zile. Pentru contractele aferente tronsoanelor dintre Moțca și Lețcani (56 km), contracte estimate la peste 10 miliarde lei, Compania Națională de Investiții Rutiere a primit peste 500 de solicitări de clarificare din partea constructorilor interesați.

                                            Deci ca sa fie clar, CNIR, spre deosebire de CNAIR a precizat acest lucru: PRELUNGIRILE SUNT CERUTE DE OFERTANTI !!! Sper sa fie lamuriti odata pentru totdeauna cei care cauta mereu sa zgârme si sa gaseasca conspiratii unde nu exista. Nu este pentru ca nu sunt bani, nu este ca e documentatia proasta, nu este pentru ca statul e incompentent sau pentru ca nu stiu ce minune sau alegeri se asteapta. ESTE CEREREA OFERTANTILOR. Care au nevoie de timp ca sa elaboreze ofertele.

                                            Nu le dai suficient timp, atunci avem inca un element care duce la problema semnalata in comunicat si ajungem sa avem doar 1-2 ofertanti.

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post