Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    822 Mesaje 21 Posters 304.5k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Conectat
      mihai @chapo
      ultima editare de

      @chapo nu saracesc deloc. Costul per metru forat ramane acelasi. Ori ai doua TBM-uri pentru jumatate din timp, ori ai unul singur pentru dublu, costul utilajului e acelasi per foraj.

      In plus, daca nu termina lucrarea la timp, risca penalizari, rezilieri etc.

      Pe de cealalata parte, daca termina in avas fata de contract, asa cum au facut pe L5, castiga reputatie, care se traduce in mai multe contracte in viitor oriunde in Europa cel putin. L3 e un tronson emblematic, cu care precis se vor lauda in viitor.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de vancouver

        Exact, cu un singur TBM finalizarea la timp este efectiv exclusa. Nu pot lua in calcul asa ceva.

        TBM-ul dupa ce iese afara nu poate fi intors ca un autobuz si pus sa plece iarasi la drum. Trebuie dezasamblat si trimis din nou in capatul din care a pornit prima data. Pentru ca acolo trebuie sa existe o adevrata uzina. O fabrica de produs prefabricate, cu linie de productie in flux contininuu, aductiune de apa, si curent de mare putere. Posibil sa trebuiasca o LEA speciala trasa pe kilometri intregi!

        Numai uzina asta sa o faci costa mult peste costul TBM. Deci exclus sa mai faca inca una la celalalt capat. Cu un singur TBM va dura o luna sa-l dezasambleze si inca 3 sa-l reasambleze intre foraje.

        In plus nu economisesc asa de mult, ca uzina ai costa ca sa existe si e mai eficient sa deserveasca doua TBM concomitent.

        Mai mult, scutul propriu-zis probabil nu va rezista ca sa poata fi folosit si la al doilea foraj. Asa ca le trebuie oricum 2 scuturi.

        La CF: Aktor a adus 4 TBM-uri pe Brasov - Sighisoara. Aktorii, campionii intarzierilor si economiilor...

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • C Deconectat
          chapo
          ultima editare de chapo

          Dar nu poti sa compari ce are Aktor de facut cu Webuild.
          Acolo sunt tunele de 5 si 7 km tuburi duble.Oricum, ar fi frumos sa aduca 2 TBM-uri.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            @SergiuPnt :

            🚧 Autostrada A1 Sibiu–Pitești: Lot 5 Manicesti–Curtea de Argeș DESCHIS Circulatiei ! Filmare dronă

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • P Deconectat
              PaulS
              ultima editare de

              Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere :
              Live Boița
              Se montează prima grindă pe lotul 2 al Autostrazii Sibiu-Pitești.
              Antreprenorul Turc a început montarea primelor grinzi la viaductul Boița.
              Se vor monta în total 96 de grinzi, cu o greutate de aproximativ 85 de tone și 40 de metri lungime, fiecare grindă.
              Grinzile sunt fabricate în baza proprie a Antreprenorului, bază în care se vor executa și confecțiile metalice pentru tuneluri și viaductele cu suprastructură metalică.
              În total pe tot proiectul lotului 2 al Autostrazii Sibiu-Pitești, Boița-Cornetu, sunt necesare 1050 de grinzi din beton.

              Live Boița | Se montează prima grindă pe lotul 2 al Autostrazii...

              Live Boița | Se montează prima grindă pe lotul 2 al Autostrazii...

              Se montează prima grindă pe lotul 2 al Autostrazii Sibiu-Pitești. Antreprenorul Turc a început montarea primelor grinzi la viaductul Boița. Se vor...

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Eugen Vladutu testeaza A1, lotul deschis nou:

                A1 PITESTI - CURTEA DE ARGES 2025

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • M Deconectat
                  mike_us
                  ultima editare de mike_us

                  Cu câte minute credeți că se scurtează un drum Constanța – Arad:

                  • bucata din lotul 5
                  • inelului sudic al A0, care se deschide în câteva luni
                  • lotului 4, care se deschide anul viitor?
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de vancouver

                    • A1 lot 5 nu reuseste sa duca la o scadere a timpului. Dar creeaza o ruta alternativa cu timp identic. Astfel riscul de aparitie a unor intarzieri majore scade, pentru ca soferii se vor imparti intre cele doua variante, ambele fiind astfel mai libere; ba mai mult, intra in calcul si rute noi care evita complet zona Rm. Valcea, adica via DJ703G (dar 4 km neasfaltati si in stare proasta) sau via DJ703M care urmeaza practic cursul autostrazii (aici vreo 20 km neasfaltati, dar in stare destul de buna, partial reparati chiar de WeBuild). Camioanele sunt obligata sa ramana pe Dealu Negru, ca atare varianta prin Curtea de Arges devine recomandata autoturismelor.
                    • A0 sud lot3 nu se deschide in cateva luni, ci in cateva saptamâni, cel mai probabil in ultimele zile din iunie. Aici economia este imensa, in jur de 25-50 de minute ziua si 11-12 minute noaptea.
                    • A1 lot 4 nu ajuta nici el prea mult. Cam 4 minute mai putin petru cei care ramân pe relatia Rm. Valcea (adica practicabil in orice conditii meteo) si 10 minute economie pentru cei care merg via DJ703G sau M. Camioanele raman in continuare pe Dealu' Negru. Reducandu-se timpii pe variantele 703G sau M, si mai multi le vor prefera si traficul se va separa astfel pe 4 rute. Abia de la Cornetu (locul in care A1 ajunge pe Valea Oltului) toate variantele se unesc si merg pe DN7, paralel cu lotul 2. Aici va fi cel mai greu si o sa ramana asa si dupa finalizarea lotului 3.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • M Deconectat
                      mike_us @vancouver
                      ultima editare de mike_us

                      @vancouver Și eu mă așteptam ca cel mai mult să contribuie la finalizare:

                      • A0 mai întâi sudul, apoi nordul, în 2026–2027, când vor exista două variante de traversare a Bucureștiului;
                      • Lotul 3, când va fi gata, probabil în 2028/2029 ?

                      Despre A0, am estimat 1–2 luni în cel mai nefavorabil caz, dacă Aktor mai face vreo „nefăcută”.
                      Oricum, că sunt două săptămâni sau două luni, în curând tot va deveni istorie. Să sperăm că se întâmplă chiar luna asta.
                      Având în vedere experiența lor, cred că sunt șanse bune ca WeBuild să facă o figură frumoasă pe lotul 3.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • P Deconectat
                        PaulS
                        ultima editare de

                        Autostrada A1 Sibiu Pitesti lot2 Boita Cornetu 14 06 2025 #autostrada
                        IOAN ADRIAN GICA
                        Bună seara tuturor pasionaților de infrastructură!
                        Astăzi am dat o fugă la Boița pe șantierul Autostrăzii Sibiu Pitești acolo unde au fost demarate activitățile de montare a grinzilor pe pilele finalizate. Lucrările la acest obiectiv pare că au crescut în intensitate, în continuare se așteaptă după mult promisa Autorizație de construire ce se lasă foarte așteptată, umblă vorba prin șantier ca marți 17.06.2025 va fi eliberată.

                        Autostrada A1 Sibiu Pitesti lot2 Boita Cornetu 14 06 2025 #autostrada
                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • R Deconectat
                          rockband
                          ultima editare de

                          In sfarsit primele grinzi montate la Mapa. Greu se mai misca.

                          Nu inteleg ce o tot freaca cu AC. Autostrada nu e ca stai sa vedem, daca ia AC o facem, si daca nu, atunci ei... nu mai facem. Si la fel cu acordul de mediu.

                          E o tâmpenie ca se asteapta dupa ele. La A1 si A8 trebuie dat AC prin LEGE!. Si cu asta se fini la comedi. Se poate lucra imediat ce exista un proiect aprobat de CNAIR si de supervizer. Ulterior se pot face studii la mediu, sa vada ce trebuie facut, ca sa protejeze mediul pe parcurs, dar intre timp se poate lucra deja.

                          OK, la o scoala, o casa, hai sa zic, n-ai voie sa te apuci pana nu ai toate avizele. Si in cel mai rau caz avizele nu vin niciodata, ca ceva nu se poate face cum vrea beneficiarul. OK. Dar la o autostrada de interes continental, gen A1, cu traseu deja stabilit si proiect deja predat, ce puii mei mai stam de vorba?

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • M Conectat
                            mihai
                            ultima editare de

                            Autostrada A1 - Sibiu-Pitesti - Lot 2 - Boita - Cornetu - 14.06.2025 - Primele Grinzi Montate
                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • M Conectat
                              mihai @mihai
                              ultima editare de

                              Interesant de vazut care va fi structura sectiunii de trei deschideri metalice ale viaductului de la Boita. Asta din perspectiva faptului ca se pare ca deschiderea metalica centrala, peste iesirea spre Boita, va avea pile duble. E cumva vreun pod in arcada?

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver
                                ultima editare de

                                Eugen Vladutu:

                                A1 INAUGURARE 2025 CURTEA DE ARGES - PITESTI

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • M Conectat
                                  mihai
                                  ultima editare de

                                  Nod rutier Boita - A1 Lot 2 Boita Cornetu -zona Boita
                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • First post
                                    Last post