A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
@vancouver a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
Constructorul a solicitat schimbarea soluției tehnice și o să vină cu două utilaje tip TBM pentru cele două fire (n.r căi) de tunel. Au amenajat drumul până la portalul de intrare pentru tunel. Dacă le dăm autorizația, ei sunt mobilizați și încep lucrul la cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești.”, a explicat Scrioșteanu la podcast-ul „Drumuri cu prioritate”.
E singurul mod in care pot termina la timp.
-
@chapo nu saracesc deloc. Costul per metru forat ramane acelasi. Ori ai doua TBM-uri pentru jumatate din timp, ori ai unul singur pentru dublu, costul utilajului e acelasi per foraj.
In plus, daca nu termina lucrarea la timp, risca penalizari, rezilieri etc.
Pe de cealalata parte, daca termina in avas fata de contract, asa cum au facut pe L5, castiga reputatie, care se traduce in mai multe contracte in viitor oriunde in Europa cel putin. L3 e un tronson emblematic, cu care precis se vor lauda in viitor.
-
Exact, cu un singur TBM finalizarea la timp este efectiv exclusa. Nu pot lua in calcul asa ceva.
TBM-ul dupa ce iese afara nu poate fi intors ca un autobuz si pus sa plece iarasi la drum. Trebuie dezasamblat si trimis din nou in capatul din care a pornit prima data. Pentru ca acolo trebuie sa existe o adevrata uzina. O fabrica de produs prefabricate, cu linie de productie in flux contininuu, aductiune de apa, si curent de mare putere. Posibil sa trebuiasca o LEA speciala trasa pe kilometri intregi!
Numai uzina asta sa o faci costa mult peste costul TBM. Deci exclus sa mai faca inca una la celalalt capat. Cu un singur TBM va dura o luna sa-l dezasambleze si inca 3 sa-l reasambleze intre foraje.
In plus nu economisesc asa de mult, ca uzina ai costa ca sa existe si e mai eficient sa deserveasca doua TBM concomitent.
Mai mult, scutul propriu-zis probabil nu va rezista ca sa poata fi folosit si la al doilea foraj. Asa ca le trebuie oricum 2 scuturi.
La CF: Aktor a adus 4 TBM-uri pe Brasov - Sighisoara. Aktorii, campionii intarzierilor si economiilor...
-
Dar nu poti sa compari ce are Aktor de facut cu Webuild.
Acolo sunt tunele de 5 si 7 km tuburi duble.Oricum, ar fi frumos sa aduca 2 TBM-uri. -
-
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere :
Live Boița
Se montează prima grindă pe lotul 2 al Autostrazii Sibiu-Pitești.
Antreprenorul Turc a început montarea primelor grinzi la viaductul Boița.
Se vor monta în total 96 de grinzi, cu o greutate de aproximativ 85 de tone și 40 de metri lungime, fiecare grindă.
Grinzile sunt fabricate în baza proprie a Antreprenorului, bază în care se vor executa și confecțiile metalice pentru tuneluri și viaductele cu suprastructură metalică.
În total pe tot proiectul lotului 2 al Autostrazii Sibiu-Pitești, Boița-Cornetu, sunt necesare 1050 de grinzi din beton.
-
Eugen Vladutu testeaza A1, lotul deschis nou:
-
Cu câte minute credeți că se scurtează un drum Constanța – Arad:
- bucata din lotul 5
- inelului sudic al A0, care se deschide în câteva luni
- lotului 4, care se deschide anul viitor?
-
- A1 lot 5 nu reuseste sa duca la o scadere a timpului. Dar creeaza o ruta alternativa cu timp identic. Astfel riscul de aparitie a unor intarzieri majore scade, pentru ca soferii se vor imparti intre cele doua variante, ambele fiind astfel mai libere; ba mai mult, intra in calcul si rute noi care evita complet zona Rm. Valcea, adica via DJ703G (dar 4 km neasfaltati si in stare proasta) sau via DJ703M care urmeaza practic cursul autostrazii (aici vreo 20 km neasfaltati, dar in stare destul de buna, partial reparati chiar de WeBuild). Camioanele sunt obligata sa ramana pe Dealu Negru, ca atare varianta prin Curtea de Arges devine recomandata autoturismelor.
- A0 sud lot3 nu se deschide in cateva luni, ci in cateva saptamâni, cel mai probabil in ultimele zile din iunie. Aici economia este imensa, in jur de 25-50 de minute ziua si 11-12 minute noaptea.
- A1 lot 4 nu ajuta nici el prea mult. Cam 4 minute mai putin petru cei care ramân pe relatia Rm. Valcea (adica practicabil in orice conditii meteo) si 10 minute economie pentru cei care merg via DJ703G sau M. Camioanele raman in continuare pe Dealu' Negru. Reducandu-se timpii pe variantele 703G sau M, si mai multi le vor prefera si traficul se va separa astfel pe 4 rute. Abia de la Cornetu (locul in care A1 ajunge pe Valea Oltului) toate variantele se unesc si merg pe DN7, paralel cu lotul 2. Aici va fi cel mai greu si o sa ramana asa si dupa finalizarea lotului 3.
-
@vancouver Și eu mă așteptam ca cel mai mult să contribuie la finalizare:
- A0 mai întâi sudul, apoi nordul, în 2026–2027, când vor exista două variante de traversare a Bucureștiului;
- Lotul 3, când va fi gata, probabil în 2028/2029 ?
Despre A0, am estimat 1–2 luni în cel mai nefavorabil caz, dacă Aktor mai face vreo „nefăcută”.
Oricum, că sunt două săptămâni sau două luni, în curând tot va deveni istorie. Să sperăm că se întâmplă chiar luna asta.
Având în vedere experiența lor, cred că sunt șanse bune ca WeBuild să facă o figură frumoasă pe lotul 3.