Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    816 Mesaje 21 Posters 230.5k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • P Conectat
      PaulS
      ultima editare de

      Irinel Ionel Scriosteanu : A1 Lot 3
      𝗦𝘁𝗮𝗱𝗶𝘂 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶 𝗽𝗲 𝗰𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝗱𝗶𝗳𝗶𝗰𝗶𝗹 𝘀𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿
      -𝗣𝗿𝗶𝗺𝗲𝗹𝗲 𝗴𝗿𝗶𝗻𝘇𝗶-
      “𝑷𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕 𝒄𝒐𝒇𝒊𝒏𝒂𝒏𝒕̦𝒂𝒕 𝒄𝒖 𝒇𝒐𝒏𝒅𝒖𝒓𝒊 𝒆𝒖𝒓𝒐𝒑𝒆𝒏𝒆 🇷🇴🇪🇺”
      Am fost prezent la decofrarea și verificarea primelor 2 grinzi din beton produse pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟯: 𝗖𝗼𝗿𝗻𝗲𝘁𝘂 - 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, care este cel mai dificil, pe cel mai important tronson de autostradă construit în toată istoria noastră, până acum, care cuprinde și cel mai lung tunel rutier din A1.
      ℹ️ Au fost produse primele 2 grinzi din beton, de 40 m lungime și 2,25 m înălțime, din totalul de 1394 necesare, acestei Secțiuni.
      Cele aproximativ 600 de grinzi din beton mai scurte ca lungime, sunt contractate cu furnizori de prefabricate.
      În acest moment stadiul lucrărilor este următorul:
      ✅️ Au fost finalizate principalele organizări de santier;
      ✅️sunt in curs de finalizare drumurile tehnologice care asigura accesul in punctele de lucru la platformele de foraj-viaducte, aproximativ 50 Km
      ✅️la 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗹 𝗣𝗼𝗶𝗮𝗻𝗮, care va avea o lungime de 1,78 km şi va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens continua lucrările la ambele portaluri:
      ➡️ Continua forarea piloților armați cu armătura metalică și de fibra de sticlă;
      ➡️ A inceput executia grinzi de coronament la portalul 2- dinspre Pitesti;
      ✅️a început realizarea acceselor in vederea construiri ecoductului peste Râul Olt, DN7 și CF;
      ✅️ la Viaducte 23, 28, 29, 30, 31 se executa: piloti forati, radiere, elevatii, bancheta cuzineți;
      ✅️ Ziduri de sprijin: piloti forati, radiere;
      ✅️ Lucrari de drum: pregatire teren fundare, saltea de balast, umpluturi in terasamente.
      Pe acest lot, constructorul va realiza cantități impresionante de lucrări, printre care:
      🔹️ Excavații: 6,3 milioane mc
      🔹️ Umpluturi în terasamente: 2,5 milioane mc
      🔹️ Umpluturi de balast: 1,2 milioane mc
      🔹️ Beton: 980,000 mc
      🔹️ Armătură: 100.000 tone
      🔹️ Tabliere metalice: 46.000 tone
      🔹️ Piloți forați: 150.000 ml
      🔹️ Grinzi prefabricate: 1916 bucăți
      Şi va construi următoarele elemente principale:
      🔹️ 37,4 km lungime traseu autostradă
      🔹️ 54 structuri, care însumează un total de 14,5 km
      🔹️tunelul Poiana de 1,78Km
      🔹️ noduri rutiere:

      1. Nod Rutier Cornetu conexiune cu DN7 prin DJ703M (km 44+895)
      2. Nod Rutier Văleni conexiune cu DJ703M (km 74+229)
        🔹️ Spații de servicii tip S1 (stânga/dreapta) la km 62+300
        🔹️ Spații de servicii tip S3 km 78+000 dreapta şi km 80+000 (stânga)
        🔹️ Centru de Întreținere și Coordonare (CIC)

      Irinel Ionel Scriosteanu

      Irinel Ionel Scriosteanu

      𝗦𝘁𝗮𝗱𝗶𝘂 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶 𝗽𝗲 𝗰𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝗱𝗶𝗳𝗶𝗰𝗶𝗹 𝘀𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿 -𝗣𝗿𝗶𝗺𝗲𝗹𝗲 𝗴𝗿𝗶𝗻𝘇𝗶- “𝑷𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕 𝒄𝒐𝒇𝒊𝒏𝒂𝒏𝒕̦𝒂𝒕 𝒄𝒖 𝒇𝒐𝒏𝒅𝒖𝒓𝒊 𝒆𝒖𝒓𝒐𝒑𝒆𝒏𝒆 🇷🇴🇪🇺” Am fost prezent la decofrarea și verificarea primelor 2 grinzi din beton produse pe...

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • M Conectat
        mihai @vancouver
        ultima editare de

        @vancouver a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:

        Constructorul a solicitat schimbarea soluției tehnice și o să vină cu două utilaje tip TBM pentru cele două fire (n.r căi) de tunel. Au amenajat drumul până la portalul de intrare pentru tunel. Dacă le dăm autorizația, ei sunt mobilizați și încep lucrul la cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești.”, a explicat Scrioșteanu la podcast-ul „Drumuri cu prioritate”.

        E singurul mod in care pot termina la timp.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • M Conectat
          mihai @chapo
          ultima editare de

          @chapo nu saracesc deloc. Costul per metru forat ramane acelasi. Ori ai doua TBM-uri pentru jumatate din timp, ori ai unul singur pentru dublu, costul utilajului e acelasi per foraj.

          In plus, daca nu termina lucrarea la timp, risca penalizari, rezilieri etc.

          Pe de cealalata parte, daca termina in avas fata de contract, asa cum au facut pe L5, castiga reputatie, care se traduce in mai multe contracte in viitor oriunde in Europa cel putin. L3 e un tronson emblematic, cu care precis se vor lauda in viitor.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Exact, cu un singur TBM finalizarea la timp este efectiv exclusa. Nu pot lua in calcul asa ceva.

            TBM-ul dupa ce iese afara nu poate fi intors ca un autobuz si pus sa plece iarasi la drum. Trebuie dezasamblat si trimis din nou in capatul din care a pornit prima data. Pentru ca acolo trebuie sa existe o adevrata uzina. O fabrica de produs prefabricate, cu linie de productie in flux contininuu, aductiune de apa, si curent de mare putere. Posibil sa trebuiasca o LEA speciala trasa pe kilometri intregi!

            Numai uzina asta sa o faci costa mult peste costul TBM. Deci exclus sa mai faca inca una la celalalt capat. Cu un singur TBM va dura o luna sa-l dezasambleze si inca 3 sa-l reasambleze intre foraje.

            In plus nu economisesc asa de mult, ca uzina ai costa ca sa existe si e mai eficient sa deserveasca doua TBM concomitent.

            Mai mult, scutul propriu-zis probabil nu va rezista ca sa poata fi folosit si la al doilea foraj. Asa ca le trebuie oricum 2 scuturi.

            La CF: Aktor a adus 4 TBM-uri pe Brasov - Sighisoara. Aktorii, campionii intarzierilor si economiilor...

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • C Deconectat
              chapo
              ultima editare de chapo

              Dar nu poti sa compari ce are Aktor de facut cu Webuild.
              Acolo sunt tunele de 5 si 7 km tuburi duble.Oricum, ar fi frumos sa aduca 2 TBM-uri.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                @SergiuPnt :

                🚧 Autostrada A1 Sibiu–Pitești: Lot 5 Manicesti–Curtea de Argeș DESCHIS Circulatiei ! Filmare dronă

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • P Conectat
                  PaulS
                  ultima editare de

                  Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere :
                  Live Boița
                  Se montează prima grindă pe lotul 2 al Autostrazii Sibiu-Pitești.
                  Antreprenorul Turc a început montarea primelor grinzi la viaductul Boița.
                  Se vor monta în total 96 de grinzi, cu o greutate de aproximativ 85 de tone și 40 de metri lungime, fiecare grindă.
                  Grinzile sunt fabricate în baza proprie a Antreprenorului, bază în care se vor executa și confecțiile metalice pentru tuneluri și viaductele cu suprastructură metalică.
                  În total pe tot proiectul lotului 2 al Autostrazii Sibiu-Pitești, Boița-Cornetu, sunt necesare 1050 de grinzi din beton.

                  Live Boița | Se montează prima grindă pe lotul 2 al Autostrazii...

                  Live Boița | Se montează prima grindă pe lotul 2 al Autostrazii...

                  Se montează prima grindă pe lotul 2 al Autostrazii Sibiu-Pitești. Antreprenorul Turc a început montarea primelor grinzi la viaductul Boița. Se vor...

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Eugen Vladutu testeaza A1, lotul deschis nou:

                    A1 PITESTI - CURTEA DE ARGES 2025

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • M Deconectat
                      mike_us
                      ultima editare de mike_us

                      Cu câte minute credeți că se scurtează un drum Constanța – Arad:

                      • bucata din lotul 5
                      • inelului sudic al A0, care se deschide în câteva luni
                      • lotului 4, care se deschide anul viitor?
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de vancouver

                        • A1 lot 5 nu reuseste sa duca la o scadere a timpului. Dar creeaza o ruta alternativa cu timp identic. Astfel riscul de aparitie a unor intarzieri majore scade, pentru ca soferii se vor imparti intre cele doua variante, ambele fiind astfel mai libere; ba mai mult, intra in calcul si rute noi care evita complet zona Rm. Valcea, adica via DJ703G (dar 4 km neasfaltati si in stare proasta) sau via DJ703M care urmeaza practic cursul autostrazii (aici vreo 20 km neasfaltati, dar in stare destul de buna, partial reparati chiar de WeBuild). Camioanele sunt obligata sa ramana pe Dealu Negru, ca atare varianta prin Curtea de Arges devine recomandata autoturismelor.
                        • A0 sud lot3 nu se deschide in cateva luni, ci in cateva saptamâni, cel mai probabil in ultimele zile din iunie. Aici economia este imensa, in jur de 25-50 de minute ziua si 11-12 minute noaptea.
                        • A1 lot 4 nu ajuta nici el prea mult. Cam 4 minute mai putin petru cei care ramân pe relatia Rm. Valcea (adica practicabil in orice conditii meteo) si 10 minute economie pentru cei care merg via DJ703G sau M. Camioanele raman in continuare pe Dealu' Negru. Reducandu-se timpii pe variantele 703G sau M, si mai multi le vor prefera si traficul se va separa astfel pe 4 rute. Abia de la Cornetu (locul in care A1 ajunge pe Valea Oltului) toate variantele se unesc si merg pe DN7, paralel cu lotul 2. Aici va fi cel mai greu si o sa ramana asa si dupa finalizarea lotului 3.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • M Deconectat
                          mike_us @vancouver
                          ultima editare de mike_us

                          @vancouver Și eu mă așteptam ca cel mai mult să contribuie la finalizare:

                          • A0 mai întâi sudul, apoi nordul, în 2026–2027, când vor exista două variante de traversare a Bucureștiului;
                          • Lotul 3, când va fi gata, probabil în 2028/2029 ?

                          Despre A0, am estimat 1–2 luni în cel mai nefavorabil caz, dacă Aktor mai face vreo „nefăcută”.
                          Oricum, că sunt două săptămâni sau două luni, în curând tot va deveni istorie. Să sperăm că se întâmplă chiar luna asta.
                          Având în vedere experiența lor, cred că sunt șanse bune ca WeBuild să facă o figură frumoasă pe lotul 3.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • First post
                            Last post