Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    181 Mesaje 29 Posters 22.1k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver @Haihui
      ultima editare de vancouver

      @Haihui Orice solutie este buna, daca este mai scurta sau mai dreapta. Daca poti, fa o schita ca sa vedem daca e fezabil. Totusi ca idee un traseu la fel de drept precum DN11 nu este posibil. DN11 trece prin localitati, acelea nu ai de ales, trebuie ocolite. Apoi mai sunt mlastinile Prejmer si diverse alte obstacole.

      Da, traseul initial era cel mai bun si da, o discutie simpla intre doi oameni de stat capabili sa ia decizii, putea sa aduca o rezolvare. Ca sa nu dam imediat jumatate de miliard in plus si in urmatorii 100 de ani alte multe miliarde pe consum, timp, intretinere, etc, se putea muta poligonul intr-o alta zona slab populata.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      M H 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
      • M Deconectat
        mike_us @vancouver
        ultima editare de mike_us

        @vancouver Ce părere ai despre firmele de proiectare din România?
        Din ce văd și pot înțelege eu, mi se pare că firmele de construcții din România au făcut un progres imens în ultimii 3–4 ani, atât ca resursă umană, cât și ca utilaje…
        În schimb, firmele de proiectare parcă bat pasul pe loc — nu știu de ce.

        Un poligon militar se poate muta. E o bucată de câmp, nu e ca și cum ar fi clădiri de milioane de dolari pe el.
        Trebuie doar un pic de voință politică și de minte.
        Până la urmă, în orice țară există un prim-ministru care îi poate pune pe cei doi miniștri la aceeași masă și poate participa chiar el la discuții, dacă cei doi nu pot ajunge la un compromis.

        A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • A Deconectat
          Azzl @mike_us
          ultima editare de Azzl

          @mike_us Fiemele de proiectare nu pot muta poligoane. Firmele pot propune trasee și in functie de ce decid factorii proiectează. Bine. Ca unele primesc niste bani si pot face o ducumentatie mai buna este partea a doua. Marja de profit nu ar mai fi aceeasi. Dar legat de traseu tine de talentul de negociator si cum poti impacheta o poveste astfel incat sa il faci pe politician sa mearga pe ideea ta. Nu tine de capacitate tehnica, de intelect, de soft-uri.
          Si sunt foarte sigur ca la inceputul stabilirii traseului pana la un animit nivel s-au luat in calcul chiar variante/propuneri care au fost analizate si aici. Dar ca de obiciei discutiile legate de tunele sau treceri prin zone protejate sau natura 2000 s-au oprit in biroul unui director fricos care nu a vrut sa supere ori asociatii de mediu, ori un presedinte de CJ, ori un ministru ori nu mai stiu ce. Multe solutii bune s-au oprit in oameni fricosi care nu vor a lua odecizie grea. Bun. Un nod ar fi putut fi desenat altfel, sau o bretea mai nu stiu cum e altceva.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • H Deconectat
            Haihui @vancouver
            ultima editare de

            @vancouver Fara sa ma pricep cam asa ceva aveam in cap. Pe "dupa" Parcul Industrial Prejmer, oarecum parallel cu calea ferata pana dupa acea padurice si apoi spre Coseni, tot timpul fiind aparent pe teren agricol.
            varianta-5-privire-generala-cu-varianta-actuala-oficiala-rosu.png

            vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • vancouverV Conectat
              vancouver @Haihui
              ultima editare de vancouver

              @Haihui nu merge. A publicat CNIR harta cu problemele care impiedica constructia autostrazii. Ai un parc natural acolo (RONPA0275), care al naibii are un apendice de forma fix dreptunghiulara si care se duce fix pana in buza localitatii, apoi urmeaza localitatea. Dupa care si dupa ce treci de prejmer, iarasi localitatea este insiruita de-a lungul DN si nu prea ai cum sa treci.

              Prejmer.jpg
              (click pe poza pentru zoom in)

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • vancouverV Conectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Daca mai vreti o alta varianta ar mai fi asta, cu portocaliu, care ar fi cel mai mic ocol posibil al poligonului militar cu revenire cat mai repede la varianta albastra:

                varianta 6.jpg

                varianta 6 detaliu.png

                varianta 6 detaliu 2.png

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • G Conectat
                  George H
                  ultima editare de

                  Mona Hera  /  dec. 2  /  Actualitate

                  „Cocoașa de la Brașov”. De ce a ajuns autostrada care va lega Moldova de centrul țării să facă un ocol cu tunel pe sub o arie protejată. Când vor începe primele lucrări

                  „Cocoașa de la Brașov”. De ce a ajuns autostrada care va lega Moldova de centrul țării să facă un ocol cu tunel pe sub o arie protejată. Când vor începe primele lucrări

                  Autostrada care va lega Moldova de centrul țării, peste Carpații Orientali, prinde contur chiar în această perioadă, pe măsură ce se realizează studiul de

                  Ne-a preluat Hotnews dar cred că suntem departe de a reuși să o rezolvăm. Sper să se propage organic și la alte outleturi de media, poate așa A13 are o șansă. Avem nevoie de ceva în plus.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Conectat
                    vancouver
                    ultima editare de vancouver

                    Putem considera pozitiv faptul ca CNIR ne-a raspuns la comunicat. Asadar au vazut ce am scris si au explicat cum de s-a ajuns la bucla.

                    De asemenea stiu ca a ajuns la ei si varianta modificata, cea denumita de mine "varianta 5", care merge un pic si mai la nord fata de varianta din comunicat, ca sa ocoleasca zona sever protejata si care necesita un tunel de 1,1km. Dupa parerea mea ar trebui luata in calcul si facuta o comparatie intre cele 2 variante, varianta rosie si varianta 5, sa vedem ce scor iese si apoi sa se ia o decizie. Acest lucru trebuie sa-l realizeze firma care are SF-ul. Nu stiu daca mai au rezerve de bani sa o faca, nu stiu daca nu au inceput deja cu studiul geo pe varianta rosie.

                    Dar repet, se stie la CNIR de noua propunere. Nu cred ca mai ajuta inca un comunicat pe tema asta.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • vancouverV Conectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Am comparat sa vedem exact diferenta de lungime intre variante:

                      Avem asa:

                      • varianta CNIR rosie: 40,90 km
                      • varianta 5 galbena, cea mai noua propusa de noi: 27,53km (masuratoarea este pe zona unde apar punctele albe, adica in google earth am mai trasat o linie peste cea a traseului, dar fix intre aceleasi puncte ca si in varianta rosie)

                      Diferenta: 40,90 - 27,53 = 13,37 km.

                      2025-12-02 - lungime varianta 5.png

                      2025-12-02 - lungime varianta rosie.png

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • G Conectat
                        George H
                        ultima editare de

                        Scuze 😅 dacă m-am exprimat neclar — nu mă refeream la un nou comunicat. „Nevoia de ceva în plus” e doar o constatare; nu știu exact ce e acel „ceva”, nu sunt chiar atât de smart 😅. Dacă era simplu, probabil era deja făcut. Poate un brainstorming ne-ar ajuta să identificăm ce anume trebuie făcut pentru a crește audiența pe subiect.

                        Nu cunosc în detaliu modul în care operează CNIR (mă refer la dinamica internă de putere și decizie, nu la procedurile oficiale). Dar, pentru că am mai văzut filmul ăsta de multe ori — un ONG se agită, autoritățile „iau în considerare”, iar la final nu se întâmplă nimic — cred că avem nevoie de un plus de presiune pe subiect, adică o creștere a vizibilității și audienței.

                        Mă bucur 🙏 că proiectul Vancouver a ajuns la CNIR, dar sunt foarte sceptic că îl vor lua în considerare.

                        Așa că întrebarea e: ce trebuie să facem ca să creștem presiunea? Cine vine cu ideea magică?

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • First post
                          Last post