Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    191 Mesaje 31 Posters 23.5k Vizualizări 3 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Conectat
      vancouver
      ultima editare de vancouver

      Putem considera pozitiv faptul ca CNIR ne-a raspuns la comunicat. Asadar au vazut ce am scris si au explicat cum de s-a ajuns la bucla.

      De asemenea stiu ca a ajuns la ei si varianta modificata, cea denumita de mine "varianta 5", care merge un pic si mai la nord fata de varianta din comunicat, ca sa ocoleasca zona sever protejata si care necesita un tunel de 1,1km. Dupa parerea mea ar trebui luata in calcul si facuta o comparatie intre cele 2 variante, varianta rosie si varianta 5, sa vedem ce scor iese si apoi sa se ia o decizie. Acest lucru trebuie sa-l realizeze firma care are SF-ul. Nu stiu daca mai au rezerve de bani sa o faca, nu stiu daca nu au inceput deja cu studiul geo pe varianta rosie.

      Dar repet, se stie la CNIR de noua propunere. Nu cred ca mai ajuta inca un comunicat pe tema asta.

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de

        Am comparat sa vedem exact diferenta de lungime intre variante:

        Avem asa:

        • varianta CNIR rosie: 40,90 km
        • varianta 5 galbena, cea mai noua propusa de noi: 27,53km (masuratoarea este pe zona unde apar punctele albe, adica in google earth am mai trasat o linie peste cea a traseului, dar fix intre aceleasi puncte ca si in varianta rosie)

        Diferenta: 40,90 - 27,53 = 13,37 km.

        2025-12-02 - lungime varianta 5.png

        2025-12-02 - lungime varianta rosie.png

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • G Deconectat
          George H
          ultima editare de

          Scuze 😅 dacă m-am exprimat neclar — nu mă refeream la un nou comunicat. „Nevoia de ceva în plus” e doar o constatare; nu știu exact ce e acel „ceva”, nu sunt chiar atât de smart 😅. Dacă era simplu, probabil era deja făcut. Poate un brainstorming ne-ar ajuta să identificăm ce anume trebuie făcut pentru a crește audiența pe subiect.

          Nu cunosc în detaliu modul în care operează CNIR (mă refer la dinamica internă de putere și decizie, nu la procedurile oficiale). Dar, pentru că am mai văzut filmul ăsta de multe ori — un ONG se agită, autoritățile „iau în considerare”, iar la final nu se întâmplă nimic — cred că avem nevoie de un plus de presiune pe subiect, adică o creștere a vizibilității și audienței.

          Mă bucur 🙏 că proiectul Vancouver a ajuns la CNIR, dar sunt foarte sceptic că îl vor lua în considerare.

          Așa că întrebarea e: ce trebuie să facem ca să creștem presiunea? Cine vine cu ideea magică?

          U 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • EmericE Deconectat
            Emeric
            ultima editare de

            Etape din constructia autostrazii de langa Fagaras
            1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
            • U Deconectat
              user2025 @George H
              ultima editare de

              @George-H Am cateva idei, niciuna magica:
              0. Nu folositi Dealul Lempes si comunitatile prin care va trece autostrada ca motiv. Sunt prea multi decidenti carora nu le pasa de asta. Declarativ da, dar in realitate nu. In schimb:

              1. Scos in evidenta ca se încearcă realizarea unei centuri pentru Prejmer din banii destinati autostrazii si cu costuri pentru toti oamenii care vor folosi vreodata autostrada. Prejmer este o comuna bogata, cu un parc industrial mare, isi poate face singura o sosea de centura, asa cum a facut orasul Fagaras. Nu e nevoie sa treaca toata tara pe centura lor cand merge de la Bacau la Sibiu.
              2. Mai cautati aliati oameni tehnici, alte ONG care activeaza in domeniul infrastructura care sa analizeze cele 2 variante: varianta CNIR si varianta 5 si sa arate avantaje si dezavantaje. Comunicarea lor va aduce un alt val de presiune publica.
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • F Deconectat
                Fn28 @vancouver
                ultima editare de

                @vancouver varianta asta desenata de mine ca amator îmi arata ca urca pana la max 590 (poate se găsesc soluții in teren sa fie cât mai aproape de proiect 580). Poate aruncați o privire
                Am pus gpx aici. (am lasat un spatiu inainte de "com" ca sa ma lase sa postez)
                "limewire. com/d/K8vqM#W9dPVGnayc"

                .var.png

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • vancouverV Conectat
                  vancouver
                  ultima editare de

                  @fn28 am studiat deja varianta asta, este mai sus, ii spune varianta 4.
                  Din pacate trece printr-o arie protejata extrem de strict, in care omul are acces interzis complet si interdictie de a construi (exceptie pentru siguranta nationala sau pentru a conserva ce e pe acolo). Sigur, complet artificiala acea incadrare in zona protejata, o tampenie dupa mine, e un deal jumata chelios fara nimic special. Si zona este definita prin HG, deci se poate modifica tot prin HG, nu e scris in stele. Dar pana una alta avem acea zona si nu putem intra in ea. De aceea cea mai noua propunere a noastra o ocoleste prin nord. Am facut grafic, ca sa vada toata lumea. Cu hasura rosie aria protejata. Aceasta se continua si mai departe in jos, de ajunge sa intersecteze zona tabu pentru poligonul militar, deci o varianta mai prin sud e exclusa.

                  dinp.png

                  Aici mai jos, tot ce este cu violet este zona protejata foarte strict, nici o sansa, cu exceptia cazului ca se modifica statutul zonei sau dimensiunea ei. Cu verde sunt zona Natura 2000, acolo proiectele de interes national sunt permise, adica autostrazi sau magistrale de cale ferata:
                  Prejmer.jpg

                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                  F 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                  • F Deconectat
                    Fn28 @vancouver
                    ultima editare de

                    @vancouver mulțumesc.
                    E clar ca zona este cu mari provocări, sunt multe restricții atât se mediu cât si de relief, unde se mai adaugă si poligonul militar și continua dezvoltare rezidențială a comunităților de acolo.
                    Comparativ cu varianta care străpunge Lempesul (care vine la pachet cu cocoasele), varianta mai spre nord presupune si aceea un tunel, dar mai lung. Daca e sa comparam din punct de vedere al costurilor cele 2 variante, care este mai economic cel prin Lempes cu tunel mai scurt si cocoase? Sau cel prin nord cu tunel mai lung? Si aici nu ma refer nu numai la execuție ci si la exploatare și întreținere și impact asupra comunităților de acolo.
                    În plus trebuie înțeles ca dealul Lempes (arie protejata) este SINGURA (deci nu exista alta alternativa) zona de agrement si relaxare de acolo, de aceea miza pentru localnici este atât de mare. Cred ca defapt aici este marea problema, ca cei de acolo pierd definitiv singura si ultima fărâmă de colț de natură ce o mai au, nu mai exista alta acolo. Și nu vorbim de o comunitate de câteva sute de oameni ci de câteva zeci de mii la care se adaugă si locuitori din mun. Brasov (distanța Lempes - Mun. Brasov este sub 5km)
                    Cred ca trebuie făcută o analiza 360 grade și puse in balanță costuri, beneficii, impactul asupra mediului si comunității, precum și interesul local si național.

                    Mai trebuie spus ca varianta aleasa de autorități ca fiind SINGURA posibila nu e întâmplătoare, pentru cei care nu sunt din Brașov, lucrurile stau asa:

                    • in mandatul anterior, dl. Scripcaru, primar al Brașovului, avea in plan realizarea unei centuri mari metropolitane, si ghici pe unde trebuia sa meargă, fix prin Lempes, sau prin zona aceea încă nu e foarte clar,
                    • exista un plan dezvoltare industriala susținut la cel mai înalt nivel de CJ Brașov prin băieții cu unghiile făcute in zona Prejmer acolo unde spaniolii de la Graells & Llonch au investit masiv si probabil ca vor sa mai investească dacă se aliniază astrele, si sigur mai sunt si alții,
                    • dezvoltarea comunităților din jurul dealului Lempes depinde in foarte mare măsură de CJ Brașov și fonduri naționale. Practic bugetele locale sunt mult subdimensionate fata de necesarul care sa tina pas cu explozia imobiliara de acolo, de aceea primarii de acolo striga cu capul in perna și cu jumate de gura,
                    • exista o cerință expresa, la nivel politic național, din partea mun. Sf Gheorghe care solicita ca autostrada sa deserveasca si zona lor, ceea ce este corect.

                    Toate acestea puse cap la cap (cu siguranța mai sunt și altele), practic autostrada in forma prezentata de autorități ca fiind SINGURA varianta rezolva punct cu punct ce am scris mai sus: primarul Brașovului rezolva problema cu centura mare, băieții cu ochi albaștri si freza cu gel din CJ își îndeplinesc obiectivul cu parcul industrial, autoritățile locale tac pentru ca altfel ciuciu fonduri, Sf Gheorghe urca pe autostrada. In acest context apare gloata de oameni care vor normalitate si ceva si pentru ei, si anume natura, liniște si relaxare aproape de casa.
                    Deci cum se rezolva o astfel de ecuație? Cu capra și cu varza?

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Conectat
                      vancouver
                      ultima editare de vancouver

                      Evident ca rezolvarea nu este usoara. De aceea noi nu am cerut MUTAREA pe varianta 5, ci ANALIZAREA comparativa a acestei variante cu cea propusa de proiectant si CNIR. Analiza publicată și să vedem cu toții cum s-a luat decizia, cum au fost punctate plusurile și minusurile.

                      Un argument pro varianta CNIR (varianta rosie) este ca - pe termen lung - centura BV actuala va deveni supraaglomerata si va necesita upgrade. Ori varianta rosie ajuta la o descongestionare a acesteia si nu va mai fi nevoie de acel upgrade. Bine, cu mentiunea ca trebuie neaparat nod A13 / Dn11 la Harman, si nu cum e desenat acum fara nici un nod acolo.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • vancouverV Conectat
                        vancouver @vancouver
                        ultima editare de vancouver

                        Adica ce am scric acum 2 saptamani:

                        @vancouver a spus în A13 Sibiu-Brașov-Bacău:

                        In situatia in care se respinge varianta propusa de ASCORO prin comunicatul de presa si din diverse motive se insistă cu varianta roșie, propun ca măcar să fie pus în valoare traseul prelungit. Actualmente este propus un singur nod, ceea ce nu ajuta cu absolut nimic comunitatile din zona.

                        Propunerea de optimizare o vedeți mai jos, cred că se înțelege totul de pe schițe. Cu negru este propunerea mea:

                        2025-11-24 - noduri pe varianta rosie.jpg

                        2025-11-24 - propuneri varianta rosie Autostrada Bv-Bc - drum legatura DN1a.png

                        Se observa cum, in varianta asta nu doar obtinem o legatura directa a DN1A cu autostrada, dar si pe directia Brasov spre Intorsura Buzăului, adică DN10, autostrada devine centura pentru Prejmer, ceea ce va elimina traficul greu din Prejmer si va usura naveta celor de pe DN10 spre Brasov.

                        In plus cele 2 noduri apropiate intre centura actuala Brasov (DN1K) și A13, va facilita trecerea de pe una pe cealaltă. Posibil să fie nevoie de 3 benzi pe sens pe acea mică porțiune de DN11.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • G Deconectat
                          George H
                          ultima editare de George H

                          De ce atât evaluarea CNIR cât și nuanțe din discuția noastră se fac de parcă autostrada ar deservi un sfert de județ Brașov? După mintea mea, și sper că nu am luat-o la pădure încă, autostrada deservește legătura între Moldova centrală si de sud cu sudul Transilvaniei și mai departe cu Europa. Nu ar trebui să excludem interesele Prejmerenilor din discuție, dar frățioare, cred că este grav că suntem unde suntem. Cred că e grav simplul fapt că cineva a gândit să proiecteze un monstru mai mare ca la Focșani.
                          .
                          Ceva este structural nesănătos în modul în care se proiectează. Nu pot să îmi explic cum pe oamenii ăștia nu îi interesează nota de plată pe care o lasă în urmă.

                          vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Conectat
                            vancouver @George H
                            ultima editare de

                            @George-H Sunt de acord cu tine. Este o autostradă de tranzit principală ( ca altfel ar fi un nonsens să dăm miliarde prin pasul Oituz) și nu au ce căuta în discuție autoritățile locale din Prejmer. Nici măcar cele din Brașov. Dacă ar fi după mine nu aș sta la discuții și aș face varianta mai scurtă cu 13 km și mai depărtată de Brașov, deci fără risc de ambuteiaj la ore de vârf, așa cum este și la Timișoara și Cluj și e bine așa. Iar pe traseul roșu se poate face un drum 1+1 la care sa contribuie cu 10-15% și CL din Brașov, Prejmer și restul localităților, dacă-și permit.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • A Deconectat
                              Azzl
                              ultima editare de Azzl

                              Stiu ca in aparenta e o bazaconie. Dar uitandu-ma pe harta cu zone protejate ma intreb de ce nu este o varianta spre Sfantu Gheorghe prin Valcele? Si daca imi spune cineva ca este traseu sinuos ii arat traseul actual :)

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • First post
                                Last post