Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A13 Sibiu-Brașov-Bacău

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI
    177 Mesaje 29 Posters 21.9k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      Da, ciudat. CNIR se contrazice singur in propria imagine care vrea sa sustina propria argumentatie:

      A13 si ariile protejate.png

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      F vancouverV 2 Replies Last reply Răspunde Citează 3
      • F Deconectat
        Fn28 @vancouver
        ultima editare de Fn28

        Nu e problema, tocmai isi argumentează necesitatea unui nou tunel sau a unor noi cocoase.
        Referitor la dealul Lempes si la cocoasele din proiect, tot sacrificiul se face pt ca băieții din vârf de la CJ Brașov au interesul direct ca autostrada sa treacă pe lângă Prejmer, pe lângă parcul industrial de acolo. Daca ne uitam un pic la istoricul acestor decidenti o sa vedeți legăturile directe cu Prejmer. In trecut aceștia au încercat sa facă un fel de groapa de gunoi (numita de ei "centru de sortare cu impact minim asupra comunității" ) in proximitatea zonei de interes si au creat o mică răscoala din partea localnicilor de acolo. Brașovenii au început deja sa își dea seama de aceste aspecte pentru ca nu mai pot fi ignorate.
        O sa fie scandal mare cu dealul Lempes, o sa vedeți, o parte importanta din cele 2 comune mari având populația cat a unui oras (Sânpetru si Hărman) este îngrijorată și majoritatea din ei zic la fel, ca vor aceasta autostrada dar nu cu un asemenea sacrificiu care afectează puținul din ce a rămas.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • G Deconectat
          George H
          ultima editare de

          Deci pierdem meciul ăsta? Nu putem să facem nimic?

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver @vancouver
            ultima editare de vancouver

            Imi raspund singur la intrebarea de mai sus, adica am primit raspunsul la randul meu si-l explic. Acolo unde CNIR a desenat o mare pata violet si scrie RORMS0003 de fapt se suprapun 2 arii protejate. Corect era sa faca cu verde partea de jos. Zona protejata si pe care nu se poate construi este cea verde in imaginea de mai jos, iar limita galbena este a zonei Natura 2000, care da voie la constructii, daca sunt acord cei de la mediu:

            WhatsApp Image 2025-11-28 at 13.19.21.jpeg

            Asadar A13 acolo nu trece printr-o arie protejata "violet", interzisa.

            Sursa acestei poze este RIM pentru Brasov-Fagaras, care se gaseste aici (nu incercati sa descarcati documentul, ca va cere bani. In schimb se poate vizualiza gratuit pe site. Poza de mai sus este la pagina 186):

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Rezervatia care sta in calea variantei prospuse de ASCORO este cea de mai jos. Se numeste RONPA0882 Dealul Ciocaș - Dealul Vițelului. Este de categoria IV (incerc sa aflu ce inseamna asta) si a fost declarata prin HG 2151/2004. Adica prin hotarare de guvern. Orice s-a declarat prin HG, se poate modifica tot prin HG, adica direct la guvern. Nu e nevoie sa treaca prin parlament.

              Vedeti si voi daca e ceva asa grozav pe acolo si merita neaparat protejat. Daca este cum zice CNIR, atunci pe acolo omul nu are voie sa edifice nimic, nici o cladire, nici un drum, nimic.

              Dealul Ciocaș - Dealul Vițelului - Wikipedia

              Dealul Ciocaș - Dealul Vițelului - Wikipedia

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de vancouver

                Bun, am elaborat o varianta noau, doar usor mai spre nord, ca sa evitam zona protejata. Din cauza asta se urca insa pana la cota 645, adica trebuie tunel de 1,1km.

                Privire generala si comparatie cu varianta rosie actuala propusa / aleasa de CNIR si proiectant:

                varianta 5 privire generala cu varianta actuala oficiala rosu.png
                (click pe poza pentru imagine mai mare)
                Cu cerc alb am marcat locatia nodurilor pe care le propun.

                trecerea prin zona de dealuri, privire in 3D pe google earth:
                varianta 5.png

                zona in care va fi nevoie de tunel, pe curbe de nivel:
                varianta 5 trecere muntii Baraolt cu tunel total ca. 1,5km.png

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                H 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                • H Deconectat
                  Haihui @vancouver
                  ultima editare de

                  @vancouver Dar nu este nicio solutie ca din zona Harman (pana in parcul industrial Prejmer) soseaua sa mearge relativ drept pana aproape de Sf Gheorghe (Coseni)? Ar parea cel mai intutiv, fara "cocoasa de la Prejmer".
                  In orice caz, traseul initial ramane cel mai bun. Problema cu poligonul se putea rezolva intro discutie de 30min intre ministrul Transporturilor si cel al Apararii... daca se dorea...

                  vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver @Haihui
                    ultima editare de vancouver

                    @Haihui Orice solutie este buna, daca este mai scurta sau mai dreapta. Daca poti, fa o schita ca sa vedem daca e fezabil. Totusi ca idee un traseu la fel de drept precum DN11 nu este posibil. DN11 trece prin localitati, acelea nu ai de ales, trebuie ocolite. Apoi mai sunt mlastinile Prejmer si diverse alte obstacole.

                    Da, traseul initial era cel mai bun si da, o discutie simpla intre doi oameni de stat capabili sa ia decizii, putea sa aduca o rezolvare. Ca sa nu dam imediat jumatate de miliard in plus si in urmatorii 100 de ani alte multe miliarde pe consum, timp, intretinere, etc, se putea muta poligonul intr-o alta zona slab populata.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    M H 2 Replies Last reply Răspunde Citează 0
                    • M Conectat
                      mike_us @vancouver
                      ultima editare de mike_us

                      @vancouver Ce părere ai despre firmele de proiectare din România?
                      Din ce văd și pot înțelege eu, mi se pare că firmele de construcții din România au făcut un progres imens în ultimii 3–4 ani, atât ca resursă umană, cât și ca utilaje…
                      În schimb, firmele de proiectare parcă bat pasul pe loc — nu știu de ce.

                      Un poligon militar se poate muta. E o bucată de câmp, nu e ca și cum ar fi clădiri de milioane de dolari pe el.
                      Trebuie doar un pic de voință politică și de minte.
                      Până la urmă, în orice țară există un prim-ministru care îi poate pune pe cei doi miniștri la aceeași masă și poate participa chiar el la discuții, dacă cei doi nu pot ajunge la un compromis.

                      A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • A Deconectat
                        Azzl @mike_us
                        ultima editare de Azzl

                        @mike_us Fiemele de proiectare nu pot muta poligoane. Firmele pot propune trasee și in functie de ce decid factorii proiectează. Bine. Ca unele primesc niste bani si pot face o ducumentatie mai buna este partea a doua. Marja de profit nu ar mai fi aceeasi. Dar legat de traseu tine de talentul de negociator si cum poti impacheta o poveste astfel incat sa il faci pe politician sa mearga pe ideea ta. Nu tine de capacitate tehnica, de intelect, de soft-uri.
                        Si sunt foarte sigur ca la inceputul stabilirii traseului pana la un animit nivel s-au luat in calcul chiar variante/propuneri care au fost analizate si aici. Dar ca de obiciei discutiile legate de tunele sau treceri prin zone protejate sau natura 2000 s-au oprit in biroul unui director fricos care nu a vrut sa supere ori asociatii de mediu, ori un presedinte de CJ, ori un ministru ori nu mai stiu ce. Multe solutii bune s-au oprit in oameni fricosi care nu vor a lua odecizie grea. Bun. Un nod ar fi putut fi desenat altfel, sau o bretea mai nu stiu cum e altceva.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • H Deconectat
                          Haihui @vancouver
                          ultima editare de

                          @vancouver Fara sa ma pricep cam asa ceva aveam in cap. Pe "dupa" Parcul Industrial Prejmer, oarecum parallel cu calea ferata pana dupa acea padurice si apoi spre Coseni, tot timpul fiind aparent pe teren agricol.
                          varianta-5-privire-generala-cu-varianta-actuala-oficiala-rosu.png

                          vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver @Haihui
                            ultima editare de vancouver

                            @Haihui nu merge. A publicat CNIR harta cu problemele care impiedica constructia autostrazii. Ai un parc natural acolo (RONPA0275), care al naibii are un apendice de forma fix dreptunghiulara si care se duce fix pana in buza localitatii, apoi urmeaza localitatea. Dupa care si dupa ce treci de prejmer, iarasi localitatea este insiruita de-a lungul DN si nu prea ai cum sa treci.

                            Prejmer.jpg
                            (click pe poza pentru zoom in)

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de vancouver

                              Daca mai vreti o alta varianta ar mai fi asta, cu portocaliu, care ar fi cel mai mic ocol posibil al poligonului militar cu revenire cat mai repede la varianta albastra:

                              varianta 6.jpg

                              varianta 6 detaliu.png

                              varianta 6 detaliu 2.png

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • First post
                                Last post