DEx4, DEx16 - DX-uri zona Transilvania
-
Dex16 Oradea - Arad lotul 1 | traseul filmat complet
marin marian
https://www.youtube.com/watch?v=URdS6b8UiIE -
-
As paria ca Precon va da in judecata CNAIR.
-
Foarte bine. Si in Germania se procedeaza la fel. Se stie cu 5-7 ani inainte (uneori si mai mult) ce si cand incepe si cum sunt alocati banii, se fac licitatiile in liniste si uneori firmele castiga cu 2-3 ani inainte de data la care este programata inceperea lucrarilor. Dar din motive de esalonare a banilor demareaza doar la data stabilita.
Si asa este si cel mai bine: proiectele deja mature, semnate, sa stea la coada sa astepte sursa de finantare. Cand apar banii se intra imediat. Nu cum am facut noi in 2007, cand am intrat in UE si am avut brusc 4 miliarde pentru autostrazi, si ne-am apucat abia in 2007-2008 sa facem studii de fezabilitate. Evident ca pana in 2015 nu am reusit sa atragem toti banii si am pierdut 1 miliard, cu toate zbaterile din anii 2011-2015.
-
Cristian Pistol :
Un nou pas important pentru dezvoltarea infrastructurii din vestul țării!
Astăzi am semnat contractul pentru construcția lotului 2 al Drumului Expres Arad – Oradea.
Asocierea Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia) - Straco Holding SRL (România) are la dispoziție 24 de luni și 2,76 miliarde de lei (fără TVA) pentru a finaliza cei 39,7 km de la Salonta la Chișineu Cris.
Proiectul include 26 de lucrări de artă, dintre care un pod de 1.091 m peste Crișul Alb, un drum de legătură cu infrastructura din Ungaria (10 km) și punctul de trecere a frontierei la Salonta.
Întregul proiect al Drumului Expres Arad – Oradea însumează 120,47 km și este compus din 3 loturi:- Lotul 1 (Oradea – Salonta): 33,7 km, la care se adaugă drumul de legatură la DN79 (5,3 km) - semnat în data de 29.05.2025;
- Lotul 2 (Salonta - Chișineu Cris): 39,7 km, la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km) – semnat astăzi;
- Lotul 3 (Chișineu Criș– Arad): 47,07 km, la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km) - în prezent există o contestație în curs de soluționare la CNSC.
Acest nou drum de mare viteză face parte din coridorul strategic care va asigura legătura între Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Mediderană, urmând a constitui de asemenea si un pol de atracție pentru traficul de tranzit.
România continuă, prin aceste investiții majore, să își consolideze atractivitatea economică și dezvoltarea regională în context european.
-
-
V vancouver moved this topic from AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI on
-
Se pare ca o sa fie cam toate drumurile afectate de declaratia de mai jos :
"Premierul Ilie Bolojan: Lucrările de infrastructură care nu sunt începute astăzi vor începe în 2027. Spațiul fiscal este complet ocupat de lucrări începute / Unii constructori vor să înceapă lucrările mai repede pe cheltuiala lor" -
Este si bine asa. In Germania se fac programari de bani si peste 7-10 ani. Se fac licitatiile in liniste, apoi lucrarea incepe la un moment dat cand sunt programati banii. Evident toata lumea are timp sa se pregateasca, autoritatile, constructorii, mutate utilitati etc. De aia dupa ce intra in teren termina repede si noi, privitori din afara, zicem: uau ce eficient lucreaza nemtii! Nu au intarzieri etc..
Asadar trebuie semnate toate contractele si dat ordin de incepere undeva in viitor, cand sunt banii disponibili. Dar licitatiile pot merge inainte.
-
@vancouver Da si eu asa vad adica pe A6 - Craiova - Tg Jiu ai licitatii dai castigatori - OIL 2027 , A4 - OIL 2027 ... Dex Bacau - Piatra Neamt - OIL 2027 , A8 - Pascani - Iasi OIL 2027 , etc
Restu construiesc , constructorii se pregatesc ,se documenteaza, incepe OIL baga proiectare si avem continuitate.
-
@gruia88 astept mai degraba OIL pe Caransebes Severin si Severin Calafat decat pe Filiasi Severin.
-
@JohnDoe Inteleg ce zici dar Calafat - Severin cu toate ca este necesar si face parte din Culoarul de tranzit Vest-Est nu l-am vazut luat in calcul recent pe nici un plan!
Eu cred ca o sa fie ceva de genul Lugos- Severin-Craiova - Dex Craiova-Calafat! dar in viitor :)
-
@gruia88 din nefericire, vad "dincolo" o abordare de genul, construim pentru camioanele noastre nu ale strainilor.
Ceea ce ma duce cu gandul ca Valea Prahovei e foarte necesara pentru cineva ce transporta din Bucuresti la Brasov, ca sa nu ocoleasca prin Sibiu.
Si totusi nu se face niciun demers pentru A3 Ploiesti Brasov !