Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    DEx4, DEx16 - DX-uri zona Transilvania

    Scheduled Pinned Închis Moved DRUMURI EXPRESS
    74 Mesaje 9 Posters 5.7k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • P Deconectat
      PaulS
      ultima editare de

      Dex16 Oradea - Arad lotul 1 | traseul filmat complet
      marin marian
      https://www.youtube.com/watch?v=URdS6b8UiIE

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • P Deconectat
        PaulS
        ultima editare de

        Istoric Dosare - CNSC
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • daniel22_22D Deconectat
          daniel22_22
          ultima editare de daniel22_22

          As paria ca Precon va da in judecata CNAIR.

          Anemona Andone  /  sept. 4  /  Investiţii

          EXCLUSIV Lipsa banilor lovește deja în construcția autostrăzilor: Guvernul cere constructorilor să amâne lucrările. Primul proiect afectat e chiar la Bolojan acasă - Economica.net

          EXCLUSIV Lipsa banilor lovește deja în construcția autostrăzilor: Guvernul cere constructorilor să amâne lucrările. Primul proiect afectat e chiar la Bolojan acasă - Economica.net

          Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a transmis ordin de începere a lucrărilor pe lotul 1 al Drumului Expres Arad - Oradea începând abia cu data de 1 martie 2027. Decizia este argumentată în principal prin limitările bugetare. Și alte proiecte de autostrăzi și...

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Foarte bine. Si in Germania se procedeaza la fel. Se stie cu 5-7 ani inainte (uneori si mai mult) ce si cand incepe si cum sunt alocati banii, se fac licitatiile in liniste si uneori firmele castiga cu 2-3 ani inainte de data la care este programata inceperea lucrarilor. Dar din motive de esalonare a banilor demareaza doar la data stabilita.

            Si asa este si cel mai bine: proiectele deja mature, semnate, sa stea la coada sa astepte sursa de finantare. Cand apar banii se intra imediat. Nu cum am facut noi in 2007, cand am intrat in UE si am avut brusc 4 miliarde pentru autostrazi, si ne-am apucat abia in 2007-2008 sa facem studii de fezabilitate. Evident ca pana in 2015 nu am reusit sa atragem toti banii si am pierdut 1 miliard, cu toate zbaterile din anii 2011-2015.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
            • P Deconectat
              PaulS
              ultima editare de

              Cristian Pistol :
              Un nou pas important pentru dezvoltarea infrastructurii din vestul țării!
              Astăzi am semnat contractul pentru construcția lotului 2 al Drumului Expres Arad – Oradea.
              Asocierea Onur Taahhut Tasimacilik Insaat Ticaret VE Sanayi AS (Turcia) - Straco Holding SRL (România) are la dispoziție 24 de luni și 2,76 miliarde de lei (fără TVA) pentru a finaliza cei 39,7 km de la Salonta la Chișineu Cris.
              Proiectul include 26 de lucrări de artă, dintre care un pod de 1.091 m peste Crișul Alb, un drum de legătură cu infrastructura din Ungaria (10 km) și punctul de trecere a frontierei la Salonta.
              Întregul proiect al Drumului Expres Arad – Oradea însumează 120,47 km și este compus din 3 loturi:

              • Lotul 1 (Oradea – Salonta): 33,7 km, la care se adaugă drumul de legatură la DN79 (5,3 km) - semnat în data de 29.05.2025;
              • Lotul 2 (Salonta - Chișineu Cris): 39,7 km, la care se adaugă drumul de legatură până la granița cu Ungaria (10 km) – semnat astăzi;
              • Lotul 3 (Chișineu Criș– Arad): 47,07 km, la care se adaugă drumul de legatură cu zona industrială Arad Vest (2,9 km) - în prezent există o contestație în curs de soluționare la CNSC.
                Acest nou drum de mare viteză face parte din coridorul strategic care va asigura legătura între Marea Baltică, Marea Neagră și Marea Mediderană, urmând a constitui de asemenea si un pol de atracție pentru traficul de tranzit.
                România continuă, prin aceste investiții majore, să își consolideze atractivitatea economică și dezvoltarea regională în context european.

              Cristian Pistol

              Cristian Pistol

              Un nou pas important pentru dezvoltarea infrastructurii din vestul țării! Astăzi am semnat contractul pentru construcția lotului 2 al Drumului Expres Arad – Oradea. Asocierea Onur Taahhut...

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                DX4:

                https://www.youtube.com/watch?v=Tbg4IaQuMmc

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                • vancouverV vancouver moved this topic from AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI on
                • G Deconectat
                  gruia88
                  ultima editare de

                  Se pare ca o sa fie cam toate drumurile afectate de declaratia de mai jos :
                  "Premierul Ilie Bolojan: Lucrările de infrastructură care nu sunt începute astăzi vor începe în 2027. Spațiul fiscal este complet ocupat de lucrări începute / Unii constructori vor să înceapă lucrările mai repede pe cheltuiala lor"

                  Mădălina Podaru  /  dec. 12  /  Rutier

                  Premierul Ilie Bolojan: Lucrările de infrastructură care nu sunt începute astăzi vor începe în 2027. Spațiul fiscal este complet ocupat de lucrări începute / Unii constructori vor să înceapă...

                  Premierul Ilie Bolojan: Lucrările de infrastructură care nu sunt începute astăzi vor începe în 2027. Spațiul fiscal este complet ocupat de lucrări începute / Unii constructori vor să înceapă...

                  Premierul Ilie Bolojan a declarat vineri, într-o vizită pe șantierul Autostrăzii A3, că a convenit ca lucrările de infrastructură care nu sunt începute în

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Este si bine asa. In Germania se fac programari de bani si peste 7-10 ani. Se fac licitatiile in liniste, apoi lucrarea incepe la un moment dat cand sunt programati banii. Evident toata lumea are timp sa se pregateasca, autoritatile, constructorii, mutate utilitati etc. De aia dupa ce intra in teren termina repede si noi, privitori din afara, zicem: uau ce eficient lucreaza nemtii! Nu au intarzieri etc..

                    Asadar trebuie semnate toate contractele si dat ordin de incepere undeva in viitor, cand sunt banii disponibili. Dar licitatiile pot merge inainte.

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    G 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • G Deconectat
                      gruia88 @vancouver
                      ultima editare de

                      @vancouver Da si eu asa vad adica pe A6 - Craiova - Tg Jiu ai licitatii dai castigatori - OIL 2027 , A4 - OIL 2027 ... Dex Bacau - Piatra Neamt - OIL 2027 , A8 - Pascani - Iasi OIL 2027 , etc

                      Restu construiesc , constructorii se pregatesc ,se documenteaza, incepe OIL baga proiectare si avem continuitate.

                      JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • JohnDoeJ Deconectat
                        JohnDoe @gruia88
                        ultima editare de

                        @gruia88 astept mai degraba OIL pe Caransebes Severin si Severin Calafat decat pe Filiasi Severin.

                        Calafat - Severin - Lugoj

                        G 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • G Deconectat
                          gruia88 @JohnDoe
                          ultima editare de

                          @JohnDoe Inteleg ce zici dar Calafat - Severin cu toate ca este necesar si face parte din Culoarul de tranzit Vest-Est nu l-am vazut luat in calcul recent pe nici un plan!

                          Eu cred ca o sa fie ceva de genul Lugos- Severin-Craiova - Dex Craiova-Calafat! dar in viitor :)

                          JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • JohnDoeJ Deconectat
                            JohnDoe @gruia88
                            ultima editare de

                            @gruia88 din nefericire, vad "dincolo" o abordare de genul, construim pentru camioanele noastre nu ale strainilor.
                            Ceea ce ma duce cu gandul ca Valea Prahovei e foarte necesara pentru cineva ce transporta din Bucuresti la Brasov, ca sa nu ocoleasca prin Sibiu.
                            Si totusi nu se face niciun demers pentru A3 Ploiesti Brasov !

                            Calafat - Severin - Lugoj

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • First post
                              Last post