A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
TUNELE Margina - Holdea | Ultimul metru de săpat T1 | Săpături pe toate fronturile rămase 07.11.25
Lotul Margina – Holdea include 2,13 kilometri de tunel cu două galerii unidirecționale .
Vor fi doua tuneluri , unul de 415 metri pe firul 1 si 367 metri pe firul 2 și unul de 1985/1825 metri.
Tunelurile vor fi executate partial prin metoda NATM si partial cut&cover. -
@mike_us In primul rand multumiri lui Raducu . Si datorirata lui acum cand privim executia tunelurilor stim ce operatiuni au fost executate si care urmeaza. Timpul de executie variaza de la constructor la constructor presupun. Dar ordinea e aceeasi. spor tuturor celor implicati.
-
@Azzl
Nu aș spune că timpul variază. Ci că variază posibilitățile de "atac". Configurația terenului și proiectul au permis UMB să atace galeriile din mai multe puncte. Ambele capete , de pe la mijloc , etc.
În rest , timpul de străpungere tind să cred că variază marginal , tipic modului de perforare/excavare abordat , și că depinde și de morfologia terenului. -
@Azzl Răducu chiar merită felicitat pentru cât filmează. Și nu stă doar pe A7 — a ajuns și pe A0, A1, DEx12…
La tunelurile mici, pe ambele galerii strapungerea e aproape; urmează acum captușeala.Aș fi și eu foarte curios cu câți metri pe zi înaintează la cele mari, unde, din ce înțeleg eu, se sapă din ambele părți.
Oricum, suntem pe drumul cel bun, și undeva prin 2027 se va astupa și „gaura” asta. -
-
@ncb La 6:51 este o noua deschidere pentru inca un front de lucru in tunelul cel mare?
-
@rocklee care a fost la fata locului asa sustine. Dar e ciudat.
In primul rand forma deschiderii nu pare sa permita accesul cu utilaje grele etc. Cel mult va fi o zona fara "capac", va fi excavata de sus, cand ajung cu sapatura de tunel acolo o sa vada lumina soarelui. Eventual cu o macara in acel punct vor putea sa mai aprovizioneze una-alta, dar pare lipsit de eficienta.
In al doilea rand cele doua galerii sunt destul de departate una de alta. Astfel accesul in acel punct poate fi cel mult pentru una dintre ele.
Asa ca nu cred ca deschid inca un front de lucru, au destule (8 fronturi la viitorul tunel mare).
Mai degraba acolo vad 2 variante:
- fie acolo este tunelul de legatura intre galerii, gandit special intr-un punct de minim al dealului, si poate fi construita o casa de scara de evacuare de urgenta
- fie pur si simplu in acel punct tunelul va fi acoperit de foarte putin pamant si daca ar fi sapat exista riscul sa se surpe peste ei copacii cu putinul pamant de deasupra - nefiind stânca (sa zicem in urma forajelor au determinat acest pericol). Si atunci au facut pereti mulati de sprijin, excaveaza de sus pamantul in surplus, apoi vor face un capac din beton armat ancorat in peretii de sprijin si vor lucra in final in siguranta sub capac - gen cover and cut.
-
Cum funcționează alea 34 de luni de construcție când OIL a fost dat pe 29/04/2024. Că se vehiculează septembrie 2026 și mie îmi da cu virgulă. Aprilie 2024 +. 36 face decembrie 2026
-
In vara inca nu aveau AC complet. Lipsea pe o parte din galeria mai lunga a tunelului mare, care a trebuit reproiectata si mutata la distanta mai mare de galeria cealalta din motive de mediu, cerut express de avizul de mediu.
Cum galeria cea mai lunga este pe drumul critic, orice intarziere acolo duce la intarzierea intregului proiect.
Asa ca sigur o sa mai obtina prelungire de termen, cel mai probabil putem socoti 3 ani din vara 2025, adica vara 2028 este probabil termenul la care trebuie sa termine ca sa nu primeasca penalizari de intarziere.
Acum inginereste si realist vorbind nu este posibil sa termine mai devreme de decembrie 2027. Pentru ca le mai trebuie cam 1 an de acum inainte sa termine de strapuns tot. Dupa care le mai trebuie inca iarasi minim 1 an sa imbrace cu beton, sa faca fundatia, etc Porr a strapuns in aprilie 2025 si va da in trafic in august 2026, 1,3 km = 1 an si 4 luni. Aici la UMB sunt 2,2 km in total, + banda de urgenta, imposibil sa faca semnificativ mai repede - deci hai mega optimist mai punem un an peste final de 2026 si ajungem la final de 2027.
CONCLUZIE:
- finalizare posibila tehnic: trim. IV 2027
- termen contractual: trim. II-III 2028
-
O nouă etapă a fost parcursă pe șantierul secțiunii de autostradă Margina - Holdea (A1)!
Astăzi s-a realizat și străpungerea galeriei de pe sensul Lugoj - Deva (calea 1), a Tunelului 1. Galeria 2 (sensul Deva - Lugoj) a fost finalizată la sfârșitul lunii iulie.
️ Însă, pentru a respecta termenele limită, Asocierea de constructori români și bosniaci (UMB - Euro Asfalt) trebuie să accelereze ritmul de lucru.
Stadiul fizic pe întregul șantier (9,13 km) este de 44%, iar lucrările se concentrează pe finalizarea a două secțiuni importante: Tunelul 2 și Tunelul Cut&Cover.
La Tunelul 2, s-au forat 2: 445 m din cei 1.985 m ai galeriei dreapte și 447 m din cei 1.825 m ai galerie stângi.
️ La galeria dreaptă a Tunelului Cut&Cover, s-au forat 143 m din cei 302 m, iar la galeria stângă s-au forat și 219 m din cei 228 m.
️Pe șantier lucrează, acum, peste 750 de muncitori și 200 de utilaje.
Anul viitor, această secțiune trebuie finalizată pentru a putea circula neîntrerupt pe autostradă, de la Boița la Nădlac, pe o distanță de ~360 km.
Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii Margina-Holdea are o valoare de 1,82 miliarde lei (fără TVA) și este finanțat prin PNRR.Ciprian Constantin Șerban
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii#AutostradaA1 #MarginaHoldea #InfrastructuraRomaniei #PNRR #RomaniaConstruieste #Mobilitate
-
Ambigua exprimare are ministrul.
-
Zicea Răducu că mai rămăsese un metru. Virtual press zisese in filmare de cca 20 metri.
Dar nu prea am înțeles cât este săpat pe tunelul lung, 400 și ceva fara bucata cut and cover ? La care adaugi cvasitotalitatea porțiunii cut and cover? Total cca.600 din 1900? O treime? Nu pare a fi rău. Daca sapă pe 8 fronturi in cca.8-9 luni sunt străpunse ambele. -
-
De remarcat cat de mic este omul acela care iese prin strapungere raportat la dimensiunea tunelului. Si iarasi interesant, desi abia acum au terminat de strapuns, radierele sunt deja gata cel putin pe partea asta pe care au intrat oficialii.
-
@vancouver Știi cumva care a fost raționamentul pentru care aici s-a ales să fie și bandă de urgență, iar pe A1 nu?