A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
@marius.firtonea Sa nu uitam ca la tunelul Robesti se ocupa Cengiz, care este un gigant in constructii in Turcia. Practic din asociere noi in zona Boita i-am vazut pana acum doar pe Mapa. Probabil Cengiz o sa se ocupe de toate tunelurile. Hai sa-i vedem la Robesti dupa ce incep sa strapunga. Deocamdata portalul l-au facut profi, mult peste UMB+bosniaci.
-
AUTOSTRADA A1 | TUNEL Curtea de Argeș Ep #30 Nișe și instalații Partea 1 | Sibiu-Pitești S4 26.09.25
Raducu P Drum
-
AUTOSTRADA A1 TUNEL Curtea de Argeș Ep #31 Turnare Bordură monolit 26.09.2025 | NATM Porr
Raducu P Drum
-
@vancouver corect, dat daca Cenghiz fac tunelurile Mapa au de făcut cele 48 de viaducte + o gramada de consolidări.
-
-
A1 Lot 4 - PORR
-
-
-
PE ȘANTIER Tunelul Poiana de pe Autostrada Sibiu Pitești
Virtual Press
-
^^ Video-ul contine cateva informatii incorecte despre tehnologia de foraj a tunelului Poiana, pornind probabil de la idea ca si Tunelul Poiana va fi forat cu tehnologia NATM.
Numai ca deja stim ca Tunelul Poiana va fi forat cu tehnologia TBM, ceea ce inseamna ca:
- forajul va fi unidirectional, inceput dintr-un singur capat, nu simultan din ambele capete cum se mentioneaza in video
- va fi o singura faza de foraj, nu doua, in urma TBM-ului ramanand direct un tunel cu structura de rezistenta completa.
-
Cristian Pistol :
Au început lucrările propriu-zise la tunelul Robești, amplasat pe secțiunea 2 (Boița-Cornetu) a autostrăzii Sibiu-Pitești (A1)!
Tunelul Robești va avea o lungime de 900 m, este construit cu metoda austriacă iar pe anumite porțiuni, unde a fost identificată rocă dură se va apela inclusiv la dinamitare subterană.
Asocierea de constructori turci (Mapa – Cengiz) este mobilizată pe acest sector al șantierului, pentru această fază, cu 30 de muncitori și 10 utilaje specializate.
Pe măsură ce activitățile vor evolua, numărul muncitorilor și al utilajelor va crește proporțional.
Pe întreaga secțiune vor fi construite 7 tuneluri, din care cel mai lung va fi cel de la Câineni (1.520 m).
Contractul pentru construcția secțiuni 2 (31,33 km) a autostrăzii Sibiu – Pitești are o valoare de 4,25 miliarde, este finanțat prin Programul Transport (Fonduri Europene Nerambursabile) și trebuie finalizat în anul 2028.
Stadiu fizic al lucrărilor pe întregul șantier se apropie de 7%.
-
Lui Pistol nu e jena sa minta cu atata nerusinare? "Contractul trebuie finalizat in 2028" in contextul in care dupa aproape 4 ani de contract avem autorizat sub 10% din intregul proiect.
-
Inca nu a fost solicitata prelungirea. Astfel, termenul contractual este 2028, deci nu minte, faptul ca turcii si italienii nu se incadreaza in termenul initial e alta mancare de peste
-
Autostrada A1, Boița-Cornetu, Tunel Robesti-Mapa-Cengiz
remus matache
-
Geological mapping of rock massifs along the planned Sibiu–Pitești motorway corridor
Geostud
-
Irinel Ionel Scriosteanu :
𝗦𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗲𝗮 𝟯: 𝗖𝗼𝗿𝗻𝗲𝘁𝘂 - 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭
𝑷𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕 𝒄𝒐𝒇𝒊𝒏𝒂𝒏𝒕̦𝒂𝒕 𝒅𝒊𝒏 𝒇𝒐𝒏𝒅𝒖𝒓𝒊 𝒆𝒖𝒓𝒐𝒑𝒆𝒏𝒆
Progres important pe Secțiunea 3 Cornetu – Tigveni a #AutostradaA1 Sibiu – Pitești️
Pe această secțiune, una dintre cele mai complexe de pe traseul A1 Sibiu–Pitești, lucrările avansează într-un ritm susținut pe mai multe fronturi:
️ Tunel Poiana (cel mai lung tunel rutier, cu autorizatie de construire, din România – 1,7 km):
️ Portal 2 a fost finalizat.
️ Au fost realizate și testate ancorele de test, iar în prezent sunt analizate rezultatele.
️ În zona Portalului 2 se amenajează terasamentele platformei de montaj și lansare a TBM-ului (mașina de forat tunel), pregătind astfel etapa de execuție a tunelului propriu-zis.
️ Portal 1 este realizat în proporție de 85%, lucrările urmând să fie finalizate în perioada următoare.
️ Structuri și lucrări conexe:
️ Se lucrează simultan la 12 viaducte de pe traseu.
️ Se execută lucrări la ecoductul Călinești, un element esențial pentru protejarea faunei și conectivitatea ecologică.
️ Se desfășoară lucrări de consolidare și terasamente pe mai multe tronsoane.
️
pe acest santier sunt mobilizați peste 800 muncitori si operatori și 240 de utilaje si echipamente.
️ Instalația de foraj (𝗧𝗕𝗠)a fost testată la producător, a fost demontată si acum este transportată spre portul in care va fi încărcată cu destinația Port Constanța.
Aceste lucrări reprezintă pași importanți în realizarea Secțiunii 3, care va asigura o conexiune strategică între Cornetu și Tigveni și va contribui semnificativ la finalizarea Autostrăzii Sibiu – Piteșt