A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut
-
M-am uitat pe pum unde HaiHai face o statistică și urmărește plățile de pe site-ul CNAIR. tocmai ce a scris ca anul ăsta s-au făcut plăți efective de 10,3 miliarde RON față de anul trecut 6,9. La 31.08 în fiecare an. Ciudat, dacă există limita enunțată de Barbier.
-
@vancouver Tocmai asta zic, s-au mai sesizat și alții. De fapt, cred ca e posibil ca acele calcule ale lui HaiHui fie să fie greșite, fie manipulatoare. Bugetul nu este aprobat, asta știm sigur.
-
Da, dar bugetul de stat este aprobat si prevede ca. 14 milarde pentru santierele gestionate de CNAIR.
-
Autostrada A8 Tg Mureș - Miercurea Nirajului Nod Acățari 20.09.2025
AutoInfraHUB
-
^ Cred că a repostat după ce o fi reparat ceva !
E al doilea video pe acest canal. Să-i fie cu noroc ! Și succes! -
@trismegistul confirm un duster UMB în zona Grinties în week end văzut, iar astăzi un sprinter în Targu-Neamt..poate măcar de proiectare s-au apucat in zona. Aveți ceva informații despre nemuritorul pod în lucru de la Petru Vodă?
-
@hummingbird Ce se mai știe de lotul Leghin-Moțca?
Nu mai este nici un utilaj UMB pe acel lot? -
Pe lotul Leghin - Motca se pare ca a venit o hartie oficiala de la CNAIR in care sunt informati ca nu mai sunt bani anul asta. Asta convine evident UMB si au scuza perfecta sa mai intarzie cateva luni.
Valabil si pe lotul Nurol de la Targu Mures. Sa vedem daca acolo va urma treptat o demobilizare sau prefera sa lucreze pe banii lor, in speranta ca primesc banii la anu'.
-
-
@vancouver Mulțumesc de răspuns. Eu sunt din acea zonă doar ca momentan nu sunt în țară, când voi reveni voi face niște poze cu acest lot. Seară bună.
-
@vancouver
Turcii își văd de treabă, și așa până acum CNAIR i-a dus cu vorba, nu le-a dat nici măcar avansul în acest contract. Deci tot ce e acolo e pe banii turcilor, care sunt dispuși să își facă treaba în termenul promis, decembrie 2026.
Statul român prin CNAIR se face de toata jena prin șicanele pe care le face pe șantier constructorului ca să justifice lipsa plăților. -
Am mers prea încet mulți ani de zile și am rămas cu multe restanțe, ceea ce a generat numeroase frustrări.
De aici am căzut în cealaltă extremă, crezând că se poate face totul deodată: A0, A1, A3, A7, A8, DEx12 ...
Nici măcar faptul că am realizat anul trecut 200 de kilometri nu i-a mulțumit pe unii.
Era firesc să ajungem la o barieră financiară după atâtea loturi licitate.Cred că trebuie să devenim puțin mai realiști.
Nu trebuie să acceptăm nici oprirea proiectelor și întoarcerea la 40 km/an, dar nici să avem așteptări nerealiste de a realiza 300 km/an.
Trebuie să acceptăm și că va exista o prioritizare a șantierelor. Unele șantiere vor primi mai puțini bani în anumite momente.Părerea mea: A8 ar trebui prioritizat după ce A0 este terminat și A7 a trecut de Roman, undeva spre sfârșitul lui 2026 – începutul lui 2027.
Până atunci se poate continua proiectarea pe loturile deja licitate.
Oricum,@vancouver a afirmat că proiectarea pe aceste loturi va dura.
Și să învățăm să avem puțină răbdare: atâta timp cât facem peste 100 km pe an, suntem pe calea cea bună. -
@mike_us Capacitatea de a construi autostrazi arata un stat civilizat si puternic dpdv economic. Daca Romania a tot crescut economic insa acest lucru nu se vede in cresterea bunastarii inclusiv prin legaturi rutiere si feroviare rapide intre colturile tarii, inseamna ca nu suntem inca civilizati.
Mai ales ca vin vremuri de criza, partea de investitii publice este fundamentala pentru a pastra pe de o parte cresterea economica, pe de alta parte pentru a nu subrezi un sector de constructii care a inceput sa se devvolte foarte sanatos... -
@trismegistul Lol. am copilarit prin tari arabe (parinti romani, lucrau pentru stat acolo unde i-a trimis statul) si aveau autostrazi, iar beduinii se spalau pe maini dupa "toaleta" in acelasi butoi din care faceau ceai. Nu, capacitatea de a construi strazi, mai ales pe banii altora nu arata ce crezi tu ca arata. In afara de bucata initiala din A1, care e cam jalnica, si parca ceva din A2, restul e facut cu bani din alte parti sau din imprumuturi.
-
@mike_us Bucati din A8 sunt mai importante decat A7 la nord de Pascani, asta e clar, dar unele sunt extrem de scumpe. Trebuie luat in seama atat raportul cost beneficiu, cat si timpii necesari, ca daca un lot dureaza aproape 10 ani de la contractare la deschidere e alta prioritizare decat unul de 3 ani. @vancouver a explicat destul de bine asta mai sus.
-
@Adrianb1 Eu ma refeream la tarile din UE, pentru ca ala este dpmdv actualul standard de civilizatie.
Altfel, cred ca avem o diferenta de viziune - tu esti genul care vrea sa strângă bani 10 ani sa își ia televizor, eu sunt genul care împrumută, isi ia televizor și plătește o dobândă pe 10 ani pentru acel împrumut, dar se foloseste de el in toți acei 10 ani și în plus este și mai informat. -
@trismegistul You are moving the goal post. Rusinica. Oricum discutia e ortogonala, nu e nimic de spus.
-
Inca o filmare din 25.09:
PS. Am sters linkul, fiind de fapt aceeasi filmare ca mai sus, preluata. Mersi @ncb pentru atentionare.
-
@vancouver , filmarile de pe acest canal sunt preluate de la AlexCDrone
-
AUTOSTRADA A8 Moțca - Leghin | Stația de sortare de la Vânători Neamț #015 02.08.2025
Raducu P Drum