Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Buget, fonduri europene, finantarea infrastructurii de transport

    Scheduled Pinned Închis Moved DISCUȚII GENERALE
    83 Mesaje 14 Posters 5.2k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • JohnDoeJ Deconectat
      JohnDoe @vancouver
      ultima editare de

      Vad ca astia de la EC vor sa faca un fond comun pentru AGRI, EMPL, REGIO, MARE.

      Chiar o sa fie interesant.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • P Deconectat
        PaulS
        ultima editare de

        07/31/25: Declarații susținute de ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • R Deconectat
          rockband
          ultima editare de

          Redacția  /  aug. 14  /  Monitorizare PNRR

          DOCUMENT Lista integrală a proiectelor din PNRR care pierd bani sau sunt eliminate: Cele mai importante tăieri - la spitale și infrastructură feroviară. Ce proiecte se mută din împrumuturi în...

          DOCUMENT Lista integrală a proiectelor din PNRR care pierd bani sau sunt eliminate: Cele mai importante tăieri - la spitale și infrastructură feroviară. Ce proiecte se mută din împrumuturi în...

          Ministerul Investițiilor și Proiectelor Europene a publicat lista integrală a proiectelor din PNRR care pierd bani, care sunt eliminate complet și care se

          „Modernizarea și reînnoirea infrastructurii feroviare” avea o finanțare din granturi de 3,24 miliarde de euro, din care 1,36 miliarde de euro se taie, iar 1,87 miliarde de euro se mută pe împrumuturi.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de vancouver

            Elena Deacu  /  aug. 29  /  Monitorizare PNRR

            VIDEO INTERVIU Dragoș Pîslaru despre supracontractare: România are proiecte de 100 de miliarde de euro, dar resurse de doar 50 de miliarde de euro - „un model falimentar”

            VIDEO INTERVIU Dragoș Pîslaru despre supracontractare: România are proiecte de 100 de miliarde de euro, dar resurse de doar 50 de miliarde de euro - „un model falimentar”

            Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, Dragoș Pîslaru, a explicat într-un interviu pentru Economedia că pierderea a 7 miliarde de euro din cele

            INTERVIU Dragoș Pîslaru despre supracontractare: România are proiecte de 100 de miliarde de euro, dar resurse de doar 50 de miliarde de euro – „un model falimentar”

            Ministerul urmează să lanseze, în septembrie, un „tablou de bord” public, care va permite monitorizarea transparentă a tuturor proiectelor din PNRR și, ulterior, și din fondurile de coeziune, astfel încât să existe o imagine și prioritizare clară a proiectelor.

            Imi pare rau sa-l contrazic pe dl. Ministru: gandirea lui este falimentara si nu modelul de supracontractare. Stim prea bine ca:

            • unele proiecte se blocheaza din motive birocratice, exproprieri, retele de utilitati
            • alte proiecte se blocheaza sau se misca foarte lent din motive de constructor slab (exemple: Aktor pe A0 sud, Aktor pe CF Deva-Arad lot 2c cu tunelul lor inca nestrapuns, restul loturilor sunt 99% gata, Aktor pe CF Brasov - Sighisoara)
            • alte proiecte sunt extrem de complexe si dificile si oricum dureaza 10-15 ani, ceea ce face ca acele sume de bani sa nu se cheltuie acum, ci pe parcusul a multor ani, deci sume mai mici anual (ex: loturile de munte PiSi, contracte semnate 2022, in 2025 sigur nu vom avea inca AC complet, poate in 2026 pe final, 5 ani de munca => 2031; idem va fi la A8 montan, abia peste 5 ani de acum lucra extins cu cheltuieli semnificative, dar si asa va dura cam 10 ani, asadar cele 6 miliarde € se duc pana in 2040, nu e nevoie de ei in perioada UE 2021-2027 +2)
            • necesitatea revizuirii unor acorduri de mediu, unele cu observarea pe un an a anumitor specii de animale (ex. A0 lot 4 UMB, 3 ani nu s-a miscat un deget, contract semnat 2020, lucru efectiv demarat 2024)
            • unele firme dau faliment si trebuie reluate licitatiile (ex. DNCB sector A2-DN2) si dureaza alti ani in care nu se face nimic

            Stimabilul domn ministru are impresia ca totul merge perfect, atat in constructii, cat si la stat pe zona birocratica. Ei bine domnule Paslaru: NU este asta asa!

            In plus daca chiar performam peste "plan", exista inca variante de finatare:

            • imprumuturi BEI / BERD / BM la dobanzi reduse
            • mutarea de fonduri de pe alte programe europene unde nu se cheltuie tot
            • mutarea de fonduri de la alte tari care nu cheltuie tot

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
            • M Conectat
              MihaiD @vancouver
              ultima editare de

              @vancouver bravo! Și când te gândești că a scris într-o postare că firma lui extrem de contractata de CJ urile și primăriile baronilor Psd a făcut "transfer de know-how către echipele locale de implementare". Mizerabil. Și-a dat arama pe față și cu ocazia asta, cam cât habar are de implementare. Muncesc prostii din primarii și autorități, ăia de bună-credință, și băieții deștepți vin cu pontajele la final de lună în care scriu la activitate "familiarizare cu contractul, x ore". E foarte bine că există supracontractare, pentru că pe traseu se întârzie sau se pierd foarte multe proiecte și foarte mult timp. E un proces care trebuie gestionat atent, constructiv, nu unii cu lecțiile și aroganta de doi lei și alții luați de prosti cu sapa. Habar nu are despre ce vorbește, e ministru, dar nu e la nivelul unui om cinstit de la implementare dintr-o primărie de comună. Arată că efectiv nu știe cum se implementează proiectele.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • P Deconectat
                PaulS
                ultima editare de

                Ionuț Moșteanu :
                "O veste bună! România are 16,7 miliarde de euro la dispoziție prin programul european SAFE.
                României îi este atribuită a două cea mai mare suma din Uniunea Europeană.
                Sunt bani care vor putea merge nu doar către înzestrarea Armatei prin achiziții comune europene, ci și către infrastructura civil-militară: poduri, drumuri, autostrăzi și căi ferate care să asigure mobilitatea rapidă a trupelor și echipamentelor atunci când securitatea noastră o cere.
                Sunt investiții de care vor putea beneficia fiecare român.
                Aceste investiții sunt vitale pentru un stat aflat pe frontiera estică a NATO și a Uniunii Europene. Rusia lui Putin rămâne o amenințare directă, iar România are nevoie de infrastructură modernă și rezilientă.

                https://www.facebook.com/photo?fbid=1304219644629313&set=a.408042830913670
                D 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • D Deconectat
                  Duta C @PaulS
                  ultima editare de

                  @PaulS Ne prind bine de tot banii!

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • C Deconectat
                    candik
                    ultima editare de candik

                    România a propus proiecte în cadrul programului care vizează în proporție de aproximativ 70% achiziții militare cu offset și 30% creșterea mobilității militare, cum ar fi transport și logistică militară

                    Asta inseamna 5 miliarde pentru mobilitate, fie rutier fie cai ferate … oare pana in 2030 vom fi in stare sa ii atragem pe toti ? 🤔

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de

                      Se potrivesc manusa fondurile pe infrastructura pentru A7 + A8 la nord si est de Pascani.

                      • A7 Pascani - Suceava, UMB castigator, contracte nesemnate din lipsa finantarii - acum se pot semna, executie 2027-2029
                      • A7 Suceava - Siret - daca grabim procedurile si aici se poate termina pana in 2030
                      • A8 Pascani - Iasi - Ungheni - toate cele 5 loturi sunt scoase la licitatie, in diverse faze, dar ar trebui in 2025, cel tarziu trim I 2026 sa stim castigatorii si sa inceapa eventualele contestatii; fara contestatii se poate demara proiectarea in 2026, avizare + obtinere AC in 2027, constructie 2028-2030; daca vor fi contestatii, atunci probabil loturile grele de la nord de Iasi vor iesi din calendar si nu au sanse sa fie gata in 2030; pe Motca - Iasi ar fi cam un an de rezerva pentru "certuri" in instante.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de

                        Pare sa fie de bine. Deficit stabilit la 8,4% (cu comisia europeana) - asta implica faptul ca anul asta nu mai e nevoie de alte ajustari majore si incap si proiectele in lucru.

                        Plus zilele viitoare se adopta rectificarea care tine cont de acest deficit si vor fi suplimentati banii pe transport:

                        Carmen Radu  /  sept. 24  /  Public Policy

                        LIVE VIDEO Premierul Ilie Bolojan: Am convenit cu Comisia Europeană un deficit de 8,4% din PIB pentru anul acesta

                        LIVE VIDEO Premierul Ilie Bolojan: Am convenit cu Comisia Europeană un deficit de 8,4% din PIB pentru anul acesta

                        Premierul Ilie Bolojan susține miercuri, de la ora 16.00, o conferință de presă cu privire la rectificarea bugetară și rezultatele vizitei la Bruxelles.

                        David Stanomir  /  sept. 24  /  EU Money

                        Rectificare bugetară: România a dublat sumele alocate proiectelor din fonduri europene la circa 40 de miliarde de euro, creând presiune semnificativă pe buget

                        Rectificare bugetară: România a dublat sumele alocate proiectelor din fonduri europene la circa 40 de miliarde de euro, creând presiune semnificativă pe buget

                        Rectificarea bugetară va fi demarată joi, publicată cel târziu vineri și aprobată în ședință extraordinară la începutul săptămânii viitoare de către

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • M Conectat
                          MihaiD @vancouver
                          ultima editare de

                          E de bine că încap cât de cât proiectele mari de investiții, dar eu încă aștept reformele și tăierile alea strategice, care să taie partea de risipă nesimțită, nu doar pentru o simplă economisire. Pentru că în piață e măcel, tensiunea aia în care dai la grămadă în nevinovați și mai puțin vinovați, cel puțin în cercul meu. Și răbdarea e cam pe ducă.

                          JohnDoeJ 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • JohnDoeJ Deconectat
                            JohnDoe @MihaiD
                            ultima editare de

                            De cateva saptamani, dupa dezastrul cu PNRR si scoaterea autostrazilor ma uit pe fluxurile de stiri, mai ales ca Ursula vrea sa schimbe bugetarea pe REGIO+EMPL+MARE+AGRI+HOME si sa faca un mega fond de 800 de miliarde. Iar cele 540 de programe sa le transforme in 27 cate unul pentru fiecare tara.
                            Noi la nivel de guvernare, clasa politica noi nu avem habar ce vom face cu banii.
                            Nu avem nici cea mai mica idee de guvernanta, nu avem idee ce vrem sa facem in viitor, mergem asa ca o rabla la punctul mort, din inertie.
                            Nici Bolo, nici Pisla, nici Grinda sau partidelel lor nu au idee de ce sunt la putere si ce politici vor sa implementeze.
                            La fel si Orban, la fel si Geert Wilders, la fel si Barbela , Fico sau Nigel Farage, ei sunt contra si stiu sa gaseasca greseli dar cand ajung la putere, nimic.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              Asta e aproape imposibil de facut. Pentru ca reformele alea "strategice" inseamna sa li se ia din bani unor oameni. Nu 2% gen cresterea de TVA sau un impozit marit pe ici pe colo, ci 50-60-70%. Si altii sa fie dati afara. Toti oamenii astia au insa niste drepturi si se vor opune, vor face procese si vor catiga in mare masura. Mai mult, o parte dintre ei fac si mai mult sau mai putin treaba pe unde sunt, nu poti da pausal sa zic de ex. in toti directorii companiilor de stat (ex. Romgaz, Transgaz sau Nuclearelectrica par conduse de oameni seriori si poate ca merita anumite salarii mari, altfel vor pleca de la stat).

                              Da, exista incompetenta mare mare la stat, o critic si eu mereu. Exista oameni care au ajuns politic sau cu pile si iau salarii mari. Cel mai enervanti sunt cei care au 4-5 surse de venit la stat, mai ales prin consiliile de administratie. Aici trebuie intrat clar si limitate veniturile.

                              Dar repet, DISCUTAM DE OAMENI. Se vor opune cu toata puterea, vor tipa. Fiecare e important in felul lui, fiecare va veni cu o poveste. Nu poti pedepsi oamenii, fara sa fie vinovati in sens penal.

                              Iar o reasezare a legilor pentru bugetari va dura 2-3 ani, dupa care inca 20-30 de ani pana pleaca cei actuali si ajung in functie oamenii dupa noile legi, cu venituri ca atare. Gen reforma pensiilor magistratilor.

                              DA, EXISTA. EXISTA cazuri individuale de venituri nesimtite la stat. Lumea stie de cateva dintre ele, ca se afla. Si de aici multi extrapoleaza. Isi imagineaza ca mii sau zeci de mii de oameni la stat au venituri nejustificate si o reforma va scuti bani la buget. E TOTAL FALS! Nu exista asa ceva. Este o asteptare absurda. NU SE POATE SALVA BUGETUL cu cateva mii de euro economisiti la 1000 sau 2000 de smecheri. Inseamna cateva milioane pe luna, cateva zeci de milioane de euro pe an. Deficitul este de 30 de MILIARDE!!!!

                              Intelegeti! 30 DE MILIARDE DE EURO!!!! Nu rezolvi problema cu 50 sau 100 de milioane economisite. Nu mai visati cai verzi pe pereti.

                              Prin cresterea pensiilor de anul trecut s-au data ca. 4-5 miliarde de euro pe an in plus pensionarilor. Aici nu se poate da inapoi. Salariile bugetarilor au crescut si ele in ultimii ani enorm, multe miliarde. NU EXISTA SOLUTIE, nu pot fi scazute pensiile, nu pot fi scazute salariile la stat la 1 milion de angajati. Se pot economisi poate cu mare greutate cu taieri de sporuri si cateva mii dati afara poate 1 miliard. Dar 29 de miliarde trebuie stransi din alta parte. Si nu exista varianta decat din impozite. Ca convine, ca nu convine, alta varianta nu exista.

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • A Deconectat
                                Adrianb1 @vancouver
                                ultima editare de

                                Acest mesaj a fost șters!
                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de

                                  @Adrianb1 ai scris un mesaj, apoi l-ai sters. Ai sters din greseala sau intentionat? Pot sa restaurez mesajul sters. Sau sa-l elimin definitiv.

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  A 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • A Deconectat
                                    Adrianb1 @vancouver
                                    ultima editare de

                                    @vancouver L-am scris ca sa il poti citi, dar nu si altii. E sters intentionat.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • First post
                                      Last post