Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    285 Mesaje 24 Posters 37.2k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      A8 Tg. Mures - Tg. Neamt, lot 2A Ditrau Grinties, semne ca incepe studiul geotehnic:

      Compania Națională de Investiții Rutiere

      Compania Națională de Investiții Rutiere

      Alături de constructor în etapa de proiectare a celui mai lung lot al Autostrăzii Unirii – Lotul 2A, Ditrău–Grințieș Echipa Companiei Naționale de Investiții Rutiere (CNIR) se află, în această...

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      T 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
      • ncbN Deconectat
        ncb
        ultima editare de

        Lansăm licitația pentru contractul de consultanță pe tronsonul 1 al Autostrăzii Târgu Neamț-Iași-Ungheni
        Compania Națională de Investiții Rutiere lansează licitația pentru contractul de consultanță pe primul tronson al Autostrăzii Târgu Neamț-Iași-Ungheni, documentația fiind transmisă, spre validare, către Agenția Națională pentru Achiziții Publice.
        Contractul pentru serviciile de consultanță pe tronsonul 1 Târgu Neamț (Moțca) -Târgu Frumos al Autostrăzii A8 este finanțat din fonduri europene, cu o valoare estimată de 28 milioane lei, iar durata estimată este de 108 luni.
        Consultantul monitorizează respectarea obligațiilor și a termenelor din contractul de proiectare și execuție, organizează ședințele săptămânale de progres în șantier, verifică atât calitatea proiectului tehnic, cât și a lucrărilor și evaluează impactul economic, social și de mediu al obiectivului.
        Contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului 1 Moțca-Târgu Frumos are o valoare estimată de 6 miliarde lei, iar cele șase oferte depuse sunt în etapa finală a evaluării.
        Tronsonul 1, cu o lungime de 27 de kilometri include:
        • 36 de poduri și pasaje cu o lungime totală de 8,5 kilometri (pasajul de la km. 27 cu o lungime de 1100 metri);
        • 4 tuneluri cu o lungime totală de 1,7 kilometri;
        • 3 noduri rutiere (nod Moțca DN 24, Nod Pașcani DJ 208 și nod Târgu Frumos DN 28 B).

        545392046_717676654634413_2372879094270137622_n.jpg

        CNIR

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • A Deconectat
          Adrianb1 @vancouver
          ultima editare de

          @vancouver Half profile are sens economic daca se face pe portiunile in care sensurile sunt aproape independente; asta exclude tunelurile, dar poate fi aproape tot ce ramane.
          Am vazut discutia si intrebarile lasate fara raspuns, iar un exemplu bun, din punctul meu de vedere, e soseaua de coasta din zona San Remo-Nisa (E80): sunt 2 sosele independente, una pe sens, pe cea mai mare parte a drumului. Nu au mult in comun, ceea ce face ca atunci cand se face al doilea fir se plateste doar al doilea fir, iar suma totala la final e mult mai apropiata de 100% decat de 130%.
          Pe scurt, daca se face initial un singur fir si tunelurile complete iese un cost mic si o utilitate mare, cu riscuri mai mici pentru ca tunelurile sunt duble, iar pe restul va fi oricum o sosea mai buna, mai dreapta si mai rapida decat ce avem acum.
          Si nu toata zona montana e in tinta pentru HP, sunt unele bucati care pur si simplu sunt prea simple si ieftine pentru a nu face direct FP (ex: Ditrau-Borzont), unele bucati se pot face mai tarziu cu totul, gen Tulghes-Poiana Largului (problema ar fi la noduri, care nu sunt amplasate convenabil), restul se pot face HP daca se fac cu cap, analizand fiecare segment dintre 2 poduri sau tuneluri. Si evident ca proiectarea trebuie sa fie facuta din start pentru tot.

          A vancouverV 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
          • A Deconectat
            Adrianb1 @Adrianb1
            ultima editare de Adrianb1

            Si inca ceva despre zona montana a A8: cu autostrada in curs de executie spre Miercurea Nirajului e nevoie de o continuare care sa o scoata din munti spre Borzont, o traversare Ditrau-Tulghes si o bucata intre Petru Voda si Pluton care sa scape de serpentine. Cu astea 3 zone rezolvate, o sa fie suficient astfel incat ca sofer sa strangi din dinti si sa treci muntii pe acolo, chiar daca mergi spre Suceava (Cluj-Suceava e extrem de aglomerat pe Cluj-Dej, chiar si Bistrita, si apoi Campulung Moldovenesc-Gura Humorului-Suceava) sau mai spre sud, spre Bacau. Ar fi un mare deranj pentru locuitorii din zona daca se va circula pe DN pe alocuri, dar nu e ca si cum nu e deloc trafic acum si e doar temporar, in timp ce le imbunatateste serios conectivitatea cu restul lumii.

            Toate astea sunt bazate pe presupunerea ca pana la Miercurea Mirajului si pe partea cealalta Motca-Leghin vor fi construite si ne uitam la prioritizarea lucrarilor si costurilor intre Miercurea Nirajului si Leghin. Si concluzia e ca nu trebuie facut totul odata si nici FP peste tot din prima.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
            • vancouverV Deconectat
              vancouver @Adrianb1
              ultima editare de

              @Adrianb1 De acord cu tine. O discutie serioasa pe tema asta si se pot lua deciziile corecte, care parti se fac full si care se fac half. Un singur aspect mai trebuie luat in seamna: o dezamgire care poata sa apara in Moldova, cum ca ei sunt de mâna a doua. Daca se face cum spui tu, adica segmente importante vor fi totusi full, adica unde se succed tuneluri si toate zonele usoare, atunci lumea va intelege. Daca in schimb se face otova loturi intregi half - atunci s-ar putea sa nu fie bine.

              Concret:

              • lotul 2B Grinties - Pipirig este ciuruit de viaducte, dar are putine tuneluri. Intre altele aici gasimi viaductul foarte inalt de traversare a lacului Poiana Largului. Acest viaduct si alti cativa km spre est, pana la tunelul "Popas Petru Voda", pot fi ralizati half-profile. Ca. 14-15km in total de half profile. O economie in jurul a 200-250 milioane €.
              • lotul 1C de la nodul Sarateni (in vest) si urmatorii ca. 15-18 km spre est, iarasi extrem de multe viaducte, unele lungi. Inca o data 250-300 milioane € economie.
              • pe lot 2A ar fi vreo 3 zone mai scurte de cate 3-5km fara tunel, dar cu multe viaducte, care ar putea fi lasate half profile, ca. 200 milioane € economie.
                In rest nu prea vad / recomand half profile. Total economie ca. 0,7 miliarde € pentru un total de 45-50 km.

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • T Conectat
                trismegistul @vancouver
                ultima editare de

                @vancouver Au fost și cei de la UMB în teren, ne-am intersectat cu ei.

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • M Deconectat
                  mihai
                  ultima editare de

                  Autostrada A8 Lot complet Tg Mureș - Miercurea Nirajului 16.09.2025
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • M Deconectat
                    mihai
                    ultima editare de

                    AUTOSTRADA A8 De la Miercurea Nirajului la DN13 | 18.09.2025
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • vancouverV Deconectat
                      vancouver
                      ultima editare de vancouver

                      Mădălina Podaru  /  sept. 19  /  Rutier

                      DOCUMENT. CNAIR a terminat banii pentru lotul UMB Leghin – Târgu Neamț de pe Autostrada Unirii A8

                      DOCUMENT. CNAIR a terminat banii pentru lotul UMB Leghin – Târgu Neamț de pe Autostrada Unirii A8

                      Lucrările la Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț, parte din Autostrada Unirii A8, au rămas fără finanțare, după ce

                      Lucrările la Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț, Secțiunea III Leghin – Târgu Neamț, parte din Autostrada Unirii A8, au rămas fără finanțare, după ce bugetul alocat pentru 2025 a fost integral epuizat, arată un document intern al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) obținut de Economedia.

                      Railway fan. But motorways have to be done first!

                      T 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • T Conectat
                        trismegistul @vancouver
                        ultima editare de

                        @vancouver Barbier zicea ca bugetul CNAIR pe 2025 inca nu este aprobat, prin urmare s-a epuizat acel 8% din ce s-a executat anul trecut. O mare mizerie tăcerea asta fără sfârșit a incompetentului care astăzi este ministru, probabil e mai slab decât Cuc.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          Nici cu Bărbier nu mi-e rușine. A fost și el prin CNAIR și nu a făcut mai nimic și nu tot ce spune acum e corect.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de

                            M-am uitat pe pum unde HaiHai face o statistică și urmărește plățile de pe site-ul CNAIR. tocmai ce a scris ca anul ăsta s-au făcut plăți efective de 10,3 miliarde RON față de anul trecut 6,9. La 31.08 în fiecare an. Ciudat, dacă există limita enunțată de Barbier.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            T 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • T Conectat
                              trismegistul @vancouver
                              ultima editare de

                              @vancouver Tocmai asta zic, s-au mai sesizat și alții. De fapt, cred ca e posibil ca acele calcule ale lui HaiHui fie să fie greșite, fie manipulatoare. Bugetul nu este aprobat, asta știm sigur.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • First post
                                Last post