A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
-
@sts
Salut. Eu sunt pro "gândire critică". Dar echilibrat și pe baze reale. Ptr a avea referințe corecte.De exemplu în cazul UMB și faimoasa chestie cu "întinsul prea mult". Să vedem chestia din două perspective.
-Cea a firmei:
Se vehicula dincolo , că ei pot duce trei segmente de aprox 30 km simultan. La modul rezonabil. Că , mai mult de atât , se întind prea mult. Cine face o asemenea afirmație , nu înțelege cum funcționează un șantier , sau o firmă de dimensiunile astea. Cum a fost și chestia cu graficele acelea teoretice.
O firmă care are peste 5000 angajați , aprox( e total din burtă) 1000 utilaje de diverse tipuri ( fară a ține cont de subcontractori , furnizori , grafice , etc) nu mai poate lucra " simultan". Cum vor unii. Ci are nevoie de întindere și șantiere. Ptr că șoferii nu sunt și dulgheri , dulgherii nu se schimbă de salopete și se urcă pe macarale. Și sunt lucrări care sunt "fazate". Adică , nu poți trece la o etapă , până nu termini una.
Și tu când ai 500 șoferi(tot din burtă) si 500 dulgheri, nu îi poți ține pe unii degeaba , până termină ceilalți.
De aceea am spus , la momentul respectiv , să nu se emoționeze nimeni..când spuneau(tot ei) că DEX6 se termină în 4 luni. După viteza inițială la terasamente.
Pur și simplu ei lucrează așa și licitează șantiere ...ptr că altfel nu e posibil să ții organigrama aceea în picioare. Și oamenii nu îi găsești și îi formezi peste noapte. Doar unul din spatele calculatorului , care a mers de două ori în viața pe un șantier , crede că un dulgher bun îl formezi în două luni. Când tu trebuie să ai oameni cu experiență , și care să și cunoască metode moderne(că și astea se schimbă) , care să poată lucra după planșe de detaliu ,în echipe sudate , etc.
Logistica din spate e incredibilă.
Și când unii afirmă cu ușurință ..că să fie interziși la licitații ...că prevăd ei că o să fie întârzieri?? Ce poți crede?
Deci , logica firmei e să își asigure front de lucru ptr echipele variate de muncitori. Care , au crescut , în volum , și pot furniza rezultate cum vedem. Obiective punctuale terminate în timpi standard corecți. De construcții. Și nu e doar hei rup. Cum sugerează unii. Ci ..e cum se lucrează eficient la acel volum.
-Perspectiva statului:
Din perspectiva statului e de dorit să ai competiție în piață. Dar nu , în sensul unei spirale negative. Cum era în trecut. Unde , se întreceau unii , mai ceva ca CCR-ul , în a interpreta chichițele legislative , ptr a câștiga prin tergiversare.
Ai nevoie , de competiție , dar în sensul unei spirale pozitive. Unde , antreprenori puternici(și financiar ,și tehnic) sunt locomotivele pieței. Și dau tonul. Pozitiv. Cum lucrează acum UMB ,PORR, și WE BUILD vedem că revin la gânduri mai bune. Pâna și dinspre AKTOR vedem semnale pozitive.
Deci , trend bun. Statul să își programeze bine finanțele , să nu existe sincope , și vom putea discuta probleme minore , de detaliu . Mai mult.
-ca cetațean. Vrei lucrări corecte , la preț corect , în timpi rezonabili.
Când alea de mai sus funcționează, duce către astea. -
@mike_us a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
@vancouver Aprilie sau mai pare un termen rezonabil? Totuși, sunt în jur de 90%. Mai au câteva puncte critice, dar ce a fost mai greu a trecut.
Da, aprilie-mai rezonabil sa finalizeze inclusiv toate trecerile de DJ peste A si ce mai e pe langa. Sigur, depinde si de vreme pe timp de iarna si apoi cat ploua primavara.
Grindeanu insista cu o deschidere anul asta, e si asta realizabil, cu anumite restrictii si evident cu blocarea DJ-urilor peste lotul 2.
-
@vancouver
Da, cred că ar fi mai bine să aștepte finalizarea tronsonului Ploiești - Buzău. Câteva luni nu reprezintă mult, mai ales pentru a evita tot felul de cârpeli. Din păcate, nici populația nu pare să înțeleagă și insistă pentru deschiderea în decembrie, nici televiziunile nu fac eforturi să explice situația, așa că probabil se va forța deschiderea în decembrie.Oricum, în primăvară vom avea aproximativ 130 de kilometri funcționali din A7, ceea ce reprezintă deja 40% din distanța până la Pașcani. Dacă în 2025 reușim să finalizăm lotul Nurol și dacă UMB ajunge cel puțin până la Adjud, tronsonul Adjud - București va transforma complet orice drum din Bacău, Iași și chiar Suceava spre Capitală.
Și, din nou, ceea ce este important pentru România este că saltul de la 1.000 de kilometri la 1.500 de kilometri de autostrăzi se va realiza mult mai repede, probabil undeva în 2026.
-
Cred ca cel mai util ar fi lotul 1. In prezent, daca vrei sa ieși din nordul Bucureștiului spre Moldova, te ruteaza pe A3 pana la Gherghita și apoi pe DJ-uri până la Mizil. Drumurile alea sunt destul de înguste și denivelate (cu excepția bucății Fulga-Mizil). Mai găsești și ceva utilaje agricole, bicicliști si pietoni alcoolizați. Apoi la intersecția DN1D cu DJ100B e colecție de cruci și tamponări din cauza ca nu este vizibilitate către DN1D (curba înspre Urziceni și pantă înspre Albești-Paleologu).
-
Raducu P Drum
AUTOSTRADA A7 De la Pașcani la Roman | Stadiu Lucrari 16.11.2024
-
@PaulS vazand filmarile A7 dintre Bacau si Pascani m-am tot intrebat daca omul din Mogosesti ( minutul 7:00 in filmare) cu solarul fix pe traseul autostrazii au fost exterm de ghinionist sau extrem de informat.
Doua lucruri sunt certe:
- este cel putin bizar cum solarul este amplasat in mijlocul terenului, fix pe aliniamentul autostrazii
- omul a negociat un pret de expropriere mai mare pentru terenul agricol, tocmai datorita solarului
-
A7 Ploiesti - Buzau Lot 1 Dumbrava - Mizil. Un fir din podul peste Cricovul Sarat este betonat, ceea ce apropie o posibila deschidere partiala a tronsonului.
-
La Cricovul Sarat e clar ca merg pe half-profile. In rest pastreaza sanse pentru anul asta, dar numai cu o mobilizare exemplara, ceea ce nu prea e cazul la ei. Sa vedem.
Pe de alta parte o deschidere numai A3-D1D ar fi deja foarte utila.
-
Parca dincolo de nodul cu DN1D sunt cam gata, in afara de rampele la pasajele pentru drumurile agricole. Putem vedea deschidere pana la Mizil daca reușesc cu DN1D. Dar…nu prea mai am credință. E totuși 17 Noiembrie. Mai este maxim 1 luna de muncă.
-
@mihai Acum 3 saptamani ( 26.10.2024 ) nu era ridicata nici o grinda la acest pod. Teoretic e posibil sa ridice grinzile si predalele pana la final de an si pe celalalt sens/fir.
-
@PaulS stiu, dar fara niciun pic de cinism, acest hei-rup a costat din pacate viata unui om. Nu cred ca mai este cineva in randul managementului sau al inginerilor lucrarii dispus sa-si mai asume un asemenea risc.
In plus, o deschidere chiar si pe un sigur fir a podului peste Cricovul Sarat indeplineste "obiectivul politic" de "inaugurare in 2024".
La un ritm normal si tinand cont de vreme, mai ales daca are loc o deshidere de trafic, cred ca lucrarea se va termina in cel mai bun caz prin februarie, daca nu cumva chiar martie.
-
Irinel Ionel Scriosteanu
𝗜𝗻𝗰𝗮 𝟯𝟮 𝗸𝗺 𝗱𝗲 𝗮𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗶𝗻 𝘁𝗿𝗮𝗳𝗶𝗰
Sunt pe 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮𝗱𝗮 𝗠𝗼𝗹𝗱𝗼𝘃𝗲𝗶 #𝗔𝟳 între 𝗕𝘂𝘇𝗮𝘂 - 𝗥𝗮𝗺𝗻𝗶𝗰𝘂 𝗦𝗮𝗿𝗮𝘁, tronsonul pe care îl vom da în trafic miercuri după-amiază.
Așa cum v-am obișnuit înainte de fiecare dare în trafic a unui obiectiv, vă prezint o 𝘀𝗶𝗺𝘂𝗹𝗮𝗿𝗲 𝗱𝗲 𝘁𝗿𝗮𝘀𝗲𝘂 parcursă cu mașina pe cei 32 km ai acestui tronson, în direcția dinspre Râmnicu Sărat spre Buzău.
După cum spuneam, până la sfârșitul anului vom circula pe toată distanța de 82 km între Buzău și Focșani și vom mai da în trafic încă 39 km aferenți Loturilor 1 și 2 ale Autostrăzii Ploiești - Buzău #A7. -
Ce se întâmplă cu podul de la Buzău? Nu cred că la UMB mai rămâne mult de lucru anul viitor, poate 2-3 săptămâni. Ce ar trebui să finalizeze Nurol ca să poată fi dat în folosință?
-
@mike_us Cam 500m plus bretelele. Adica ceva mai mult decat Baxcom (ca nu e picior de chinez pe acolo) pana la DN2. Eu zic 1 aprilie cel tarziu, in funcție de vreme.
Pe filmarea de acum 2 săptămâni apărea stabilizat pe una din bretele. Pe cealaltă și pe corpul principal al autostrăzii par a fi ajuns la cota cu terasamentul.
Însă mai avem doar 2 săptămâni de vreme bună. De pe 1 Dec se anunță ploi. -
Angajamentul Nurol este ca termina bretelele anul asta.
-
@vancouver a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
Angajamentul Nurol este ca termina bretelele anul asta.
Mulțumesc pentru răspuns Vancouver.
Dacă chiar le termină (Nurol), cred că există șanse teoretice ca UMB să finalizeze un half profile la podul de la Buzău, cel puțin extrapolând după cum s-au mișcat la podul de pe Râmnic și ce se vede în ultimele filmări.
Oare vor da drumul și la lotul 1 anul acesta? Pare prea frumos să fie adevărat. -
Cred ca, in sfarsit, ajung grinzile pentru Cricovul Sarat.
https://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/comunicate-de-presa/interes-general/transporturi-agabaritice-pe-ruta-arad-–-măgula-0 -
A7 Buzau - Focsani Lot 1 (partial) si Lot 2 gata de deschiderea de maine.
-
Pare ca au abandonat hei-rup-ul de la pod Buzau. Presupun ca nu reuseau anul asta (cred ca nu au disponibil oamenii de la hidroizolatii la timp), ca atare au mutat efectivele in alte directii, ca sa termine macar lotul 3. Au ramas doar echipele de armare. Presupun ca dupa deschiderea de maine o sa revina si ceva oameni la betonare. Planul de acum 2 sapt. era ca betonarile sa fie complet gata in acest moment si lucrarile la hidro sa fie in desfasurare.
-
"Construcția Lotului2 2B (31,5 km) va dura maximum 54 de luni (14 luni etapa de proiectare și 40 de luni pentru execuție).
Lungimea pasajelor și a tunelurilor care vor fi construite pe acest lot însumează aproximativ 20 kilometri și reprezintă aproape 70% din lungimea traseului.
Tot pe acest lot vor mai fi construite:
– 16 tuneluri, dintre care 5 vor avea o a treia bandă pe fiecare sens, destinată vehiculelor lente;
– un nod rutier lângă Tulgheș (UAT Grințieș);
– o descărcare provizorie;
– o conexiune cu lotul 2 C (Pipirig – Vânători Neamț/Leghin) pentru a asigura funcționalitatea independentă a lotului."