A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
-
At trebui să nu ne mai batem capul cu Monarhul Ionuț C.
-
@Tea Cred ca ar fi fain sa va documentati inainte de a scrie. Nu cred ca ajuta cu nimic informatiile mai sus mentionate fara o documentare. Probabil omul a fost mai sceptic dar nu cred ca a gresit asa mult.
O sa-ti las aici un citit din Previziunile rutiere 2024 :
"Marea necunoscută la capitolul 50/50 este UMB. Trebuie să se decidă unde să se concentreze ca să poată inaugura obiective din A7, DEx12 și DEx6. Pe A7 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat cât și pe Râmnic-Mândrești au ajuns la aproximativ 26% și, cu mari eforturi, pot fi gata în decembrie unele segmente cu soluții de descărcare temporară în DJ-urile locale, fie între nodurile proiectate.
Oricum ar fi, greu de crezut că UMB ar putea deschide mai mult de 25 din cei aproape 67 kilometri dintre Vadu Pașii (Buzău Nord) și Mândrești (Focșani Sud), cu neglijarea altor șantiere din portofoliu. Această secțiune are deadline aprilie 2025, deci nu există presiune în 2024 decât strict declarativ, politic.
În funcție de ce se va decide pe A7, se poate rezolva și ecuația pe DEx12 Colonești-A1 unde UMB a ajuns la 42% și poate finaliza la sfârșitul anului măcar parțial până la Albota DACĂ se concentrează aici în dauna altor șantiere. Acum contractul spune noiembrie 2024 dar se poate extinde ușor în 2025, deci nici aici nu avem presiune reală.
DEx6 Galați-Brăila a fost promis total iresponsabil de Grindeanu pentru 2023 (!) deși termenul este decembrie 2024 și, la fel ca pe DEx12, poate fi extins lejer în 2025. Chiar dacă vorbim de forța celor de la UMB, va fi teribil de dificil să finalizeze în 12 luni ce a mai rămas din structura-mamut cu hobanat peste Siret și viaducte complicate peste căile ferate din zonă.
Șanse FOARTE MICI. Pe A7 Ploiești-Mizil contractul celor de la Pizzarotti cere luna septembrie, însă abia au atins 40% și va fi extrem de dificil să pună în teren ~55% în 12 luni. Dacă vor reuși în decembrie, va fi o mare performanță pentru ei." -
@PaulS
M-am documentat:Aprilie, postare API: „Inaugurarea ÎNTREGII secțiuni de 80 kilometri, pe profil complet, dintre Focșani și Buzău este practic imposibilă în 2024 așa cum au promis deopotrivă politicienii și constructorul”
Iulie, postare API: „Ne menținem poziția că nu vom circula pe TOȚI cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024. Pur și simplu sunt prea multe structuri care trebuie finalizate”
-
Și mai e una mai recentă, că nu termină T3 (Rm. Sărat - Mândrești) în acest an.
Și va termina. -
Domnu ministru informeaza :
-
@vancouver .
Salut tuturor. Ma bucur ca sunteti echilibrati , sper de la voi sa nu va jigniti , ca ceilalti... stiti voi . Locuiesc in Arad , ma bucur de fiecare km de A si Dx . -
@vancouver Aprilie sau mai pare un termen rezonabil? Totuși, sunt în jur de 90%. Mai au câteva puncte critice, dar ce a fost mai greu a trecut.
-
@mike_us cred ca rezistam inca o jumatate de an ... , si va fi bine pentru toti
-
@PaulS
Problema nu e că se fac previziuni. Cu toate ca un site ce ține la credibilitatea sa ar trebui să se bazeze mai mult pe date certe din teren. Nu speculații. Că altfel e o bursă a pariurilor.
Dar , cum am spus , nu asta e problema.Problema e cât de des se vehiculează legaturi ce trec de limita legalului. Și asta doar ptr un singur antreprenor. Ca o paranteză , peste un anumit nivel , toți antreprenorii au departamente legale , sau contractează ...ptr ca , între altele , să le asigure o relație "fluidă" cu autoritațile. Ptr că ..în final , cu ei lucrează.
Dacă nu ar fi tolerate și încurajate aceste iesiri ar fi totul ok. Ptr că ele încalcă flagrant regulile acelei comunitați. Stabilite chiar de ei. Mulți utilizatori au fost banați , și multora li s-a pus "piciorul pe gât"(figurat) ptr chestii minore. Toți cei ce nu îsi aliniau părerea cu curentul impus ..au fost "atenționați" , de o formă sau alta.
Când aveam așa reguli ptr întreaga societate? Un "hint"? Acum 30 de ani. O epocă ..de care , presupus , fugim. Care e problema și aici? Tot ei cer votul. Nu mai e organizație apolitică.
Ca lectură pe deasupra se desprind două idei:
- sabotați capitalul local , ca noi avem un feng shui cu numele mari din construcții.
- ciocul mic toți ce nu sunteți pe aceeași lungime de undă.
Scuze de limbajul puțin mai grafic din ultima parte a comentariului.
Și ptr devierea politică. Promit să nu fie multe. Sper să trecem de alegeri și să ne concentrăm pe ce se face. Ptr că unii promovează că dupa aceea vine pauza. Logica spune că ptr orice administrație politică , munca de abia începe.
Și acolo trebuie să fie lupta societații civile.
Ca aleșii să nu uite asta. -
@fulgernc salut, gandeste pozitiv... . lumea e rea,... gandeste ca Umbrarescu are mii de baieti in subordine , iar el este responsabil de viata lor - de zi cu zi - ...+ cei de acasa. vor reusi sa isi faca treaba , iar noi ne vom mandrii cu ei , multumesc
-
@sts
Salut. Eu sunt pro "gândire critică". Dar echilibrat și pe baze reale. Ptr a avea referințe corecte.De exemplu în cazul UMB și faimoasa chestie cu "întinsul prea mult". Să vedem chestia din două perspective.
-Cea a firmei:
Se vehicula dincolo , că ei pot duce trei segmente de aprox 30 km simultan. La modul rezonabil. Că , mai mult de atât , se întind prea mult. Cine face o asemenea afirmație , nu înțelege cum funcționează un șantier , sau o firmă de dimensiunile astea. Cum a fost și chestia cu graficele acelea teoretice.
O firmă care are peste 5000 angajați , aprox( e total din burtă) 1000 utilaje de diverse tipuri ( fară a ține cont de subcontractori , furnizori , grafice , etc) nu mai poate lucra " simultan". Cum vor unii. Ci are nevoie de întindere și șantiere. Ptr că șoferii nu sunt și dulgheri , dulgherii nu se schimbă de salopete și se urcă pe macarale. Și sunt lucrări care sunt "fazate". Adică , nu poți trece la o etapă , până nu termini una.
Și tu când ai 500 șoferi(tot din burtă) si 500 dulgheri, nu îi poți ține pe unii degeaba , până termină ceilalți.
De aceea am spus , la momentul respectiv , să nu se emoționeze nimeni..când spuneau(tot ei) că DEX6 se termină în 4 luni. După viteza inițială la terasamente.
Pur și simplu ei lucrează așa și licitează șantiere ...ptr că altfel nu e posibil să ții organigrama aceea în picioare. Și oamenii nu îi găsești și îi formezi peste noapte. Doar unul din spatele calculatorului , care a mers de două ori în viața pe un șantier , crede că un dulgher bun îl formezi în două luni. Când tu trebuie să ai oameni cu experiență , și care să și cunoască metode moderne(că și astea se schimbă) , care să poată lucra după planșe de detaliu ,în echipe sudate , etc.
Logistica din spate e incredibilă.
Și când unii afirmă cu ușurință ..că să fie interziși la licitații ...că prevăd ei că o să fie întârzieri?? Ce poți crede?
Deci , logica firmei e să își asigure front de lucru ptr echipele variate de muncitori. Care , au crescut , în volum , și pot furniza rezultate cum vedem. Obiective punctuale terminate în timpi standard corecți. De construcții. Și nu e doar hei rup. Cum sugerează unii. Ci ..e cum se lucrează eficient la acel volum.
-Perspectiva statului:
Din perspectiva statului e de dorit să ai competiție în piață. Dar nu , în sensul unei spirale negative. Cum era în trecut. Unde , se întreceau unii , mai ceva ca CCR-ul , în a interpreta chichițele legislative , ptr a câștiga prin tergiversare.
Ai nevoie , de competiție , dar în sensul unei spirale pozitive. Unde , antreprenori puternici(și financiar ,și tehnic) sunt locomotivele pieței. Și dau tonul. Pozitiv. Cum lucrează acum UMB ,PORR, și WE BUILD vedem că revin la gânduri mai bune. Pâna și dinspre AKTOR vedem semnale pozitive.
Deci , trend bun. Statul să își programeze bine finanțele , să nu existe sincope , și vom putea discuta probleme minore , de detaliu . Mai mult.
-ca cetațean. Vrei lucrări corecte , la preț corect , în timpi rezonabili.
Când alea de mai sus funcționează, duce către astea. -
@mike_us a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
@vancouver Aprilie sau mai pare un termen rezonabil? Totuși, sunt în jur de 90%. Mai au câteva puncte critice, dar ce a fost mai greu a trecut.
Da, aprilie-mai rezonabil sa finalizeze inclusiv toate trecerile de DJ peste A si ce mai e pe langa. Sigur, depinde si de vreme pe timp de iarna si apoi cat ploua primavara.
Grindeanu insista cu o deschidere anul asta, e si asta realizabil, cu anumite restrictii si evident cu blocarea DJ-urilor peste lotul 2.
-
@vancouver
Da, cred că ar fi mai bine să aștepte finalizarea tronsonului Ploiești - Buzău. Câteva luni nu reprezintă mult, mai ales pentru a evita tot felul de cârpeli. Din păcate, nici populația nu pare să înțeleagă și insistă pentru deschiderea în decembrie, nici televiziunile nu fac eforturi să explice situația, așa că probabil se va forța deschiderea în decembrie.Oricum, în primăvară vom avea aproximativ 130 de kilometri funcționali din A7, ceea ce reprezintă deja 40% din distanța până la Pașcani. Dacă în 2025 reușim să finalizăm lotul Nurol și dacă UMB ajunge cel puțin până la Adjud, tronsonul Adjud - București va transforma complet orice drum din Bacău, Iași și chiar Suceava spre Capitală.
Și, din nou, ceea ce este important pentru România este că saltul de la 1.000 de kilometri la 1.500 de kilometri de autostrăzi se va realiza mult mai repede, probabil undeva în 2026.
-
Cred ca cel mai util ar fi lotul 1. In prezent, daca vrei sa ieși din nordul Bucureștiului spre Moldova, te ruteaza pe A3 pana la Gherghita și apoi pe DJ-uri până la Mizil. Drumurile alea sunt destul de înguste și denivelate (cu excepția bucății Fulga-Mizil). Mai găsești și ceva utilaje agricole, bicicliști si pietoni alcoolizați. Apoi la intersecția DN1D cu DJ100B e colecție de cruci și tamponări din cauza ca nu este vizibilitate către DN1D (curba înspre Urziceni și pantă înspre Albești-Paleologu).
-
Raducu P Drum
AUTOSTRADA A7 De la Pașcani la Roman | Stadiu Lucrari 16.11.2024
-
@PaulS vazand filmarile A7 dintre Bacau si Pascani m-am tot intrebat daca omul din Mogosesti ( minutul 7:00 in filmare) cu solarul fix pe traseul autostrazii au fost exterm de ghinionist sau extrem de informat.
Doua lucruri sunt certe:
- este cel putin bizar cum solarul este amplasat in mijlocul terenului, fix pe aliniamentul autostrazii
- omul a negociat un pret de expropriere mai mare pentru terenul agricol, tocmai datorita solarului
-
A7 Ploiesti - Buzau Lot 1 Dumbrava - Mizil. Un fir din podul peste Cricovul Sarat este betonat, ceea ce apropie o posibila deschidere partiala a tronsonului.
-
La Cricovul Sarat e clar ca merg pe half-profile. In rest pastreaza sanse pentru anul asta, dar numai cu o mobilizare exemplara, ceea ce nu prea e cazul la ei. Sa vedem.
Pe de alta parte o deschidere numai A3-D1D ar fi deja foarte utila.
-
Parca dincolo de nodul cu DN1D sunt cam gata, in afara de rampele la pasajele pentru drumurile agricole. Putem vedea deschidere pana la Mizil daca reușesc cu DN1D. Dar…nu prea mai am credință. E totuși 17 Noiembrie. Mai este maxim 1 luna de muncă.
-
@mihai Acum 3 saptamani ( 26.10.2024 ) nu era ridicata nici o grinda la acest pod. Teoretic e posibil sa ridice grinzile si predalele pana la final de an si pe celalalt sens/fir.