A7, A8 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei
-
As vrea sa mai subliniez un aspect important: in zona Moldovei (ca regiune a Romaniei) exista o frustrare, ca nu exista autostrazi, asa cum exista deja in alte regiuni. Iar oameni simpli nu stiu ca A7 e in durerile facerii din 2016 de cand a fost scos la licitatie SF+Proiectare si ca procesul este cvasi-inevitabil si ireversibil. Omul simplu nu crede pana nu vede dat in trafic.
Si pentru acesti oameni era o greseala sa se lucreze "normal" pe A7 si fie acum loturile Buzau-Focsani pe la 70-80%, Focsani - Bacau pe la 50% si Bacau-Pascani pe la 30%. NU AJUTA CU NIMIC, FRUSTRAREA RAMANEA. Iar centura Bacau e doar un o picatura, e vazuta ca ceva util, dar mai degraba aruncat ca sa fie acolo mai mult de zero.
Chiar si numai cu ciotul de la Focsani deschis am vazut cum multi moldoveni au rasuflat usurati: da, uite ca vine si la noi, se poate, e UMB-ul nostru care chiar face. Cu deschiderea de miercuri sapt. viitoare o sa fie inca o data mai bine si odata cu lotul 3 o sa fie alta lume pentru orice calatorie Moldova-Muntenia.
Si daca nu era UMB? Se lucra mai repede? GARANTAT NU. Uitati-va la firmele care lucreaza normal: Pizza si Coni-Trace. Mult mai bine lucreaza doar Porr si Strabag. Deci ce era daca Buzau-Pascani era impartit la 9 firme diferite. Poate cu mult noroc se deschidea acum un lot, cocoasa de la Focsani, in rest garantat nimic. Uitati-va la Pizza si Coni Trace. Au primit extensii de termen zdravene, de aproape un an. Si le-au depasit. Contracte semnate cu multe luni inainte de UMB pe Buzau-Focsani si e greu de crezut ca dau drumul anul asta, si numai pe ultima suta si numai cu inchis de judetene, etc...
Pentru oamenii din Moldova este extrem de bine cum a procedat UMB, ca a concentrat resurse fabuloase sa termine Buzau-Focsani.
De acum inainte poate sa lucreze mai relaxat, mai raspandit pe mai multe fronturi. Gheata e sparta in Moldova, increderea castigata ca se poate.
-
Amintitul ONG nu mai e de ceva timp ONG. E doar o vuvuzea de partid.
-
@vancouver Interesant că privești problema din mai multe unghiuri. Și cred că ai dreptate. Vorbesc cu cunoștințe rămase în România, și exact aceasta este atmosfera: chiar dacă le spui că Buzău - Focșani e la 90%, tot nu cred că proiectul este posibil și ireversibil. E vina presei și a „ONG-ului” că au răspândit numai informații negative. După ce Buzău - Focșani va fi gata, cum zici și tu, va ajuta mult traficul și va schimba perspectiva multora.
Și o să menționez și eu încă un aspect care nu se discută. Trăiesc de 20 de ani în Vest (SUA). Vestul își apără cu dinții firmele, chiar și când acestea lucrează în alte țări. Cât de naivi suntem să vrem ca până și autostrăzile să ni le facă numai firme străine? Chiar nu înțelegem că o firmă românească înseamnă mai mulți bani la buget, oameni plătiți mai bine... „ONG-urile” care cer să lucreze doar firme străine oare ajută România? Sau își pun interesul lor deasupra?
Și o întrebare: care ar trebui să fie prioritățile UMB pentru anul viitor? Eu aș zice drumurile de legătură care nu sunt gata, podul peste Buzău și centura Adjud.
Sunt absolut de acord cu Daniel; de aceea scriu ONG între ghilimele. A devenit o organizație care pune mai presus de interesele României interesele electorale ale unui partid. A intoxicat o mulțime de oameni cu minciuni menite să le servească propriile interese. Sper ca tot mai mulți oameni să descopere și acest forum și să înțeleagă că monopolul unui anumit forum este negativ.
-
Esential este sa se mearga pe bucati cat mai mari de autostrada continuu, nu pe cioturi. Deci nu incurajez o deschidere anticipata centura Adjud. Ideal ar fi sa concentreze trupe pe Focsani-Adjud, sa se deschida concomitent si primul lot si partea din lotul 2 care ocoleste Adjudul. Daca se poate astea prin toamna 2025 ar fi perfect.
Nu are cum sa deschida tot pana la Pascani in 2025, astea sunt vise. Dimpotriva, UMB trebuie neaparat sa mearga la foc automat pe A0, sa termine A3 in Transilvania complet partea lor anul 2025, sa finalizeze putinul ramas pe DX12, pe DX6, sa inceapa masiv pe A8, podul Cosmesti, etc.
Asa ca NU trebuie sa se concentreze pe A7 Adjud-Bacau si Bacau-Pascani, doar sa lucreze la nivel decent pe aceste loturi, sa le duca la 60-70% la final de 2025. Apoi sa sara pe ele in 2026, dupa ce Focsani-Adjud, A3, A0, DX12 si DX6 ies din calcul.
-
@mike_us
Bravo. Mă bucur ca încet, suntem mai mulți care vedem realitatea.Dacă s-a ajuns să se spuna că UMB face cum vrea ca să poată lucra când îi convine pe lacul Cernica , și nici unul din administratorii respectivului forum , nu a ieșit măcar să atragă atenția celor ce rostogolesc astfel de afirmații.. atunci trebuie să fii puțin orb să nu vezi intențiile.
Adică ...statul român luptă să faca niște baraje și hidrocentrale ,care sunt ale lui , și are probleme din cauza anumitor ONG-uri , și UMB fac cum vor ei în curtea statului.
Când...aceasta descentralizare a statului a venit cu o mulțime de chestii pozitive , dar și cu anumite limitări.
Dar , cum am spus , problema nu e cu cei ce nu știu ..și afirmă anumite lucruri , în necunoștință de cauza.
Problema e cu cei ce știu , și afirmă , sau lasă pe alții , pe care i-au influențat , să o facă. Rostogolesc bulgărele de dezinformare.Prima încercare împotriva UMB a fost cu accidentul. Bulgărele nu a fost rostogolit și nu le-a ieșit. Acum se tot încearcă. Și prin victimizări și altele. Nu prea prind. Asta ..poate ptr ca cei ce ar fi denumiți "idioți utili" , nu sunt pe fază , sau pierd din influență.
Celălalt motiv sunt "dronarii" , cărora trebuie să le mulțumim ptr că prin imagini au evitat dezinformarea . -
@mike_us a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
iar
Ipocrizia la superlativ. Domnul Ionut C. își face un titlu de glorie că se deschide pe 20, nu pe 19! Uită însă a spune ce-i mai important. Că el a zis astă primăvară că nu se deschide deloc.
-
At trebui să nu ne mai batem capul cu Monarhul Ionuț C.
-
@Tea Cred ca ar fi fain sa va documentati inainte de a scrie. Nu cred ca ajuta cu nimic informatiile mai sus mentionate fara o documentare. Probabil omul a fost mai sceptic dar nu cred ca a gresit asa mult.
O sa-ti las aici un citit din Previziunile rutiere 2024 :
"Marea necunoscută la capitolul 50/50 este UMB. Trebuie să se decidă unde să se concentreze ca să poată inaugura obiective din A7, DEx12 și DEx6. Pe A7 Vadu Pașii-Râmnicu Sărat cât și pe Râmnic-Mândrești au ajuns la aproximativ 26% și, cu mari eforturi, pot fi gata în decembrie unele segmente cu soluții de descărcare temporară în DJ-urile locale, fie între nodurile proiectate.
Oricum ar fi, greu de crezut că UMB ar putea deschide mai mult de 25 din cei aproape 67 kilometri dintre Vadu Pașii (Buzău Nord) și Mândrești (Focșani Sud), cu neglijarea altor șantiere din portofoliu. Această secțiune are deadline aprilie 2025, deci nu există presiune în 2024 decât strict declarativ, politic.
În funcție de ce se va decide pe A7, se poate rezolva și ecuația pe DEx12 Colonești-A1 unde UMB a ajuns la 42% și poate finaliza la sfârșitul anului măcar parțial până la Albota DACĂ se concentrează aici în dauna altor șantiere. Acum contractul spune noiembrie 2024 dar se poate extinde ușor în 2025, deci nici aici nu avem presiune reală.
DEx6 Galați-Brăila a fost promis total iresponsabil de Grindeanu pentru 2023 (!) deși termenul este decembrie 2024 și, la fel ca pe DEx12, poate fi extins lejer în 2025. Chiar dacă vorbim de forța celor de la UMB, va fi teribil de dificil să finalizeze în 12 luni ce a mai rămas din structura-mamut cu hobanat peste Siret și viaducte complicate peste căile ferate din zonă.
Șanse FOARTE MICI. Pe A7 Ploiești-Mizil contractul celor de la Pizzarotti cere luna septembrie, însă abia au atins 40% și va fi extrem de dificil să pună în teren ~55% în 12 luni. Dacă vor reuși în decembrie, va fi o mare performanță pentru ei." -
@PaulS
M-am documentat:Aprilie, postare API: „Inaugurarea ÎNTREGII secțiuni de 80 kilometri, pe profil complet, dintre Focșani și Buzău este practic imposibilă în 2024 așa cum au promis deopotrivă politicienii și constructorul”
Iulie, postare API: „Ne menținem poziția că nu vom circula pe TOȚI cei 80 de kilometri dintre Buzău și Focșani în 2024. Pur și simplu sunt prea multe structuri care trebuie finalizate”
-
Și mai e una mai recentă, că nu termină T3 (Rm. Sărat - Mândrești) în acest an.
Și va termina. -
Domnu ministru informeaza :
-
@vancouver .
Salut tuturor. Ma bucur ca sunteti echilibrati , sper de la voi sa nu va jigniti , ca ceilalti... stiti voi . Locuiesc in Arad , ma bucur de fiecare km de A si Dx . -
@vancouver Aprilie sau mai pare un termen rezonabil? Totuși, sunt în jur de 90%. Mai au câteva puncte critice, dar ce a fost mai greu a trecut.
-
@mike_us cred ca rezistam inca o jumatate de an ... , si va fi bine pentru toti
-
@PaulS
Problema nu e că se fac previziuni. Cu toate ca un site ce ține la credibilitatea sa ar trebui să se bazeze mai mult pe date certe din teren. Nu speculații. Că altfel e o bursă a pariurilor.
Dar , cum am spus , nu asta e problema.Problema e cât de des se vehiculează legaturi ce trec de limita legalului. Și asta doar ptr un singur antreprenor. Ca o paranteză , peste un anumit nivel , toți antreprenorii au departamente legale , sau contractează ...ptr ca , între altele , să le asigure o relație "fluidă" cu autoritațile. Ptr că ..în final , cu ei lucrează.
Dacă nu ar fi tolerate și încurajate aceste iesiri ar fi totul ok. Ptr că ele încalcă flagrant regulile acelei comunitați. Stabilite chiar de ei. Mulți utilizatori au fost banați , și multora li s-a pus "piciorul pe gât"(figurat) ptr chestii minore. Toți cei ce nu îsi aliniau părerea cu curentul impus ..au fost "atenționați" , de o formă sau alta.
Când aveam așa reguli ptr întreaga societate? Un "hint"? Acum 30 de ani. O epocă ..de care , presupus , fugim. Care e problema și aici? Tot ei cer votul. Nu mai e organizație apolitică.
Ca lectură pe deasupra se desprind două idei:
- sabotați capitalul local , ca noi avem un feng shui cu numele mari din construcții.
- ciocul mic toți ce nu sunteți pe aceeași lungime de undă.
Scuze de limbajul puțin mai grafic din ultima parte a comentariului.
Și ptr devierea politică. Promit să nu fie multe. Sper să trecem de alegeri și să ne concentrăm pe ce se face. Ptr că unii promovează că dupa aceea vine pauza. Logica spune că ptr orice administrație politică , munca de abia începe.
Și acolo trebuie să fie lupta societații civile.
Ca aleșii să nu uite asta. -
@fulgernc salut, gandeste pozitiv... . lumea e rea,... gandeste ca Umbrarescu are mii de baieti in subordine , iar el este responsabil de viata lor - de zi cu zi - ...+ cei de acasa. vor reusi sa isi faca treaba , iar noi ne vom mandrii cu ei , multumesc
-
@sts
Salut. Eu sunt pro "gândire critică". Dar echilibrat și pe baze reale. Ptr a avea referințe corecte.De exemplu în cazul UMB și faimoasa chestie cu "întinsul prea mult". Să vedem chestia din două perspective.
-Cea a firmei:
Se vehicula dincolo , că ei pot duce trei segmente de aprox 30 km simultan. La modul rezonabil. Că , mai mult de atât , se întind prea mult. Cine face o asemenea afirmație , nu înțelege cum funcționează un șantier , sau o firmă de dimensiunile astea. Cum a fost și chestia cu graficele acelea teoretice.
O firmă care are peste 5000 angajați , aprox( e total din burtă) 1000 utilaje de diverse tipuri ( fară a ține cont de subcontractori , furnizori , grafice , etc) nu mai poate lucra " simultan". Cum vor unii. Ci are nevoie de întindere și șantiere. Ptr că șoferii nu sunt și dulgheri , dulgherii nu se schimbă de salopete și se urcă pe macarale. Și sunt lucrări care sunt "fazate". Adică , nu poți trece la o etapă , până nu termini una.
Și tu când ai 500 șoferi(tot din burtă) si 500 dulgheri, nu îi poți ține pe unii degeaba , până termină ceilalți.
De aceea am spus , la momentul respectiv , să nu se emoționeze nimeni..când spuneau(tot ei) că DEX6 se termină în 4 luni. După viteza inițială la terasamente.
Pur și simplu ei lucrează așa și licitează șantiere ...ptr că altfel nu e posibil să ții organigrama aceea în picioare. Și oamenii nu îi găsești și îi formezi peste noapte. Doar unul din spatele calculatorului , care a mers de două ori în viața pe un șantier , crede că un dulgher bun îl formezi în două luni. Când tu trebuie să ai oameni cu experiență , și care să și cunoască metode moderne(că și astea se schimbă) , care să poată lucra după planșe de detaliu ,în echipe sudate , etc.
Logistica din spate e incredibilă.
Și când unii afirmă cu ușurință ..că să fie interziși la licitații ...că prevăd ei că o să fie întârzieri?? Ce poți crede?
Deci , logica firmei e să își asigure front de lucru ptr echipele variate de muncitori. Care , au crescut , în volum , și pot furniza rezultate cum vedem. Obiective punctuale terminate în timpi standard corecți. De construcții. Și nu e doar hei rup. Cum sugerează unii. Ci ..e cum se lucrează eficient la acel volum.
-Perspectiva statului:
Din perspectiva statului e de dorit să ai competiție în piață. Dar nu , în sensul unei spirale negative. Cum era în trecut. Unde , se întreceau unii , mai ceva ca CCR-ul , în a interpreta chichițele legislative , ptr a câștiga prin tergiversare.
Ai nevoie , de competiție , dar în sensul unei spirale pozitive. Unde , antreprenori puternici(și financiar ,și tehnic) sunt locomotivele pieței. Și dau tonul. Pozitiv. Cum lucrează acum UMB ,PORR, și WE BUILD vedem că revin la gânduri mai bune. Pâna și dinspre AKTOR vedem semnale pozitive.
Deci , trend bun. Statul să își programeze bine finanțele , să nu existe sincope , și vom putea discuta probleme minore , de detaliu . Mai mult.
-ca cetațean. Vrei lucrări corecte , la preț corect , în timpi rezonabili.
Când alea de mai sus funcționează, duce către astea. -
@mike_us a spus în A7, A8, A9 - autostrăzi si drumuri express zona Moldovei:
@vancouver Aprilie sau mai pare un termen rezonabil? Totuși, sunt în jur de 90%. Mai au câteva puncte critice, dar ce a fost mai greu a trecut.
Da, aprilie-mai rezonabil sa finalizeze inclusiv toate trecerile de DJ peste A si ce mai e pe langa. Sigur, depinde si de vreme pe timp de iarna si apoi cat ploua primavara.
Grindeanu insista cu o deschidere anul asta, e si asta realizabil, cu anumite restrictii si evident cu blocarea DJ-urilor peste lotul 2.
-
@vancouver
Da, cred că ar fi mai bine să aștepte finalizarea tronsonului Ploiești - Buzău. Câteva luni nu reprezintă mult, mai ales pentru a evita tot felul de cârpeli. Din păcate, nici populația nu pare să înțeleagă și insistă pentru deschiderea în decembrie, nici televiziunile nu fac eforturi să explice situația, așa că probabil se va forța deschiderea în decembrie.Oricum, în primăvară vom avea aproximativ 130 de kilometri funcționali din A7, ceea ce reprezintă deja 40% din distanța până la Pașcani. Dacă în 2025 reușim să finalizăm lotul Nurol și dacă UMB ajunge cel puțin până la Adjud, tronsonul Adjud - București va transforma complet orice drum din Bacău, Iași și chiar Suceava spre Capitală.
Și, din nou, ceea ce este important pentru România este că saltul de la 1.000 de kilometri la 1.500 de kilometri de autostrăzi se va realiza mult mai repede, probabil undeva în 2026.
-
Cred ca cel mai util ar fi lotul 1. In prezent, daca vrei sa ieși din nordul Bucureștiului spre Moldova, te ruteaza pe A3 pana la Gherghita și apoi pe DJ-uri până la Mizil. Drumurile alea sunt destul de înguste și denivelate (cu excepția bucății Fulga-Mizil). Mai găsești și ceva utilaje agricole, bicicliști si pietoni alcoolizați. Apoi la intersecția DN1D cu DJ100B e colecție de cruci și tamponări din cauza ca nu este vizibilitate către DN1D (curba înspre Urziceni și pantă înspre Albești-Paleologu).