Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.4k Mesaje 49 Posters 525.6k Vizualizări 9 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Deconectat
      mihai @WSrc1
      ultima editare de mihai

      @WSrc1 as spune ca esecul nu e o optiune.

      Situatia practica este ca avem un pod supradimensionat, construit defectuos si remediat defectuos.

      Trebuie doar cazut de acord asupra unei solutii cu care toate partile sa fie de acord:

      • Proiectantul trebuie sa fie de acord pentru ca el raspunde
      • Constructorul trebuie sa fie de acord pentru ca el suporta costurile
      • Supervizorul trebuie sa fie de acord pentru ca el reprezinta CNAIR
      • Expertul trebuie sa fie de acord pentru ca si el reprezinta CNAIR
      • CNAIR trebuie sa fie de acord pentru ca scopul e ca podul sa tina 100 de ani

      Paleta de solutii e foarte larga:

      1. Deschiderea traficului cu receptia podului, ca si cand lucrarea e finalizata corect. Desi posibila, solutia e improbabila.
      2. Deschiderea traficului fara receptia podului, cu monitorizare pe cheltuiala constructorului. Riscul e minim, pentru ca testele podului au fost trecute cu succes. Problema e doar cum se va comporta podul sub trafic
      3. Aplicarea de solutii suplimentare de consolidare, care insa ar intarzia deschiderea traficului pentru alte cateva saptamani.
      4. Deschiderea traficului fara receptie, cu circulatie alternativa pe cate un fir al podului, in timp ce celalalt fir este consolidat.

      Sunt posibile si solutii extreme, care deocamdata nu intra deocamdata in discutie. De exemplu ar fi demolarea totala si reconstructia podurilor, pe o solutie eventual mai corect dimensionata pentru debitul Paraului Sarata: pasaj de beton mai scurt decat actualul pod. Ar corespunde cu pasajele DN1B si CF500 peste Sarata din amonte de A7. Dar astea sunt deja solutii ipotetice.

      Solutia reala va fi, cel mai probabil, una dintre 2, 3 sau 4 de mai sus.

      W 1 Reply Last reply Răspunde Citează 7
      • W Conectat
        WSrc1 @mihai
        ultima editare de WSrc1

        @mihai a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

        Paleta de solutii e foarte larga:

        1. Deschiderea traficului cu receptie a podului, ca si cand lucrarea e finalizata corect. Desi posibila, solutia e improbabila.
        2. Deschiderea traficului fara receptia podului, cu monitorizare pe cheltuiala constructorului. Riscul e minim, pentru ca testele podului au fost trecute cu succes. Problema e doar cum se va comporta podul sub trafic
        3. Aplicarea de solutii suplimentare de consolidare, care insa ar intarzia deschiderea traficului pentru alte cateva saptamani.
        4. Deschiderea traficului fara receptie, cu circulatie alternativa pe cate un fir al podului, in timp ce celalalt fir este consolidat.

        Deși soluția 2 (deschiderea traficului fara receptia podului, cu monitorizare pe cheltuiala constructorului) este fiabilă și echilibrată, recomandarea realistă ar fi totuși soluția 3:

        Aplicarea de solutii suplimentare de consolidare înainte de deschidere traficului.


        • Testele au fost trecute, iar riscul structural pare redus.
        • Monitorizarea constantă ar permite reacții rapide dacă apar probleme, fără a bloca circulația.

        Este o soluție deja aplicată în alte cazuri europene și ar preveni blocajele inutile pe A7. Condiția e clară: asumarea contractuală de către constructor a monitorizării și intervenției imediate în caz de nereguli.

        Important este să nu se repete (să repetăm) situații precum cea de la Podul Luțca (Neamț), unde consolidările repetate au eșuat, iar lipsa unei soluții clare a dus în final la prăbușire în iunie 2022.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
        • P Deconectat
          PaulS
          ultima editare de

          Autostrada A7 - Bacău - Pașcani, Lot 2, Filmare Integrală, UMB [15.07.2025 / Ep. 15 - 30%]
          Ștef

          Autostrada A7 - Bacău - Pașcani, Lot 2, Filmare Integrală, UMB [15.07.2025 / Ep. 15 - 30%]
          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
          • W Conectat
            WSrc1
            ultima editare de WSrc1

            Ceva vesti pe Lotul 2 Coni-Trace

            Drum Expres Focsani-Braila-Constanta

            Drum Expres Focsani-Braila-Constanta

            Avem ceva noutăți de pe podul de la KM38, al lotului 2 Coni-Trace. Dacă este să ne luam după prima fotografie trimisă de Lucian Papą , unde astăzi vedem că au dispărut schelele prezente sub pod pe...

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
            • W Conectat
              WSrc1
              ultima editare de

              Alin Alecu:

              Autostrada Moldovei A7 | Buzau - Focsani | Romania | Iulie 2025
              1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
              • P Deconectat
                PaulS
                ultima editare de PaulS

                #A7 Stadiul lucrarilor la AUTOSTRADA BACAU - PASCANI LOT 3: KM 49+299 - KM 77+393.70 MIRCESTI - PASCANI la 16.07.2025
                NS - FLIGHT MODE "ON"

                #A7 Bacău Pașcani #autostradaa7 #highway #engineering #civilengineering
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                • M Deconectat
                  mihai
                  ultima editare de mihai

                  Pana la aceasta ora nu exista nicio confirmare privind deschiderea traficului pe A7 Mizil - Spataru pentru maine.

                  Pentru podul de la Km 38 se asteapta in continuare ultimele dispozitii de la proiectant. In plus mai sunt de finalizat lucrari de punere in siguranta si, foarte probabil, lucrari de marcaj si semnalizare rutiera temporara, urmate de avizarea pentru siguranta circulatiei.

                  Realist putem spera la o deschidere a traficului la finalul lunii, dar nu mai devreme.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 12
                  • M Deconectat
                    mihai
                    ultima editare de

                    Autostrada A7 - Bacău - Pașcani, Lot 3, Filmare Integrală, UMB [15.07.2025 / Ep. 10 - 31.9%]
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                    • P Deconectat
                      PaulS
                      ultima editare de

                      AUTOSTRADA A7: UN AN DE LUCRĂRI - Comparație Iulie 2024 versus Iulie 2025
                      Ștef

                      AUTOSTRADA A7: UN AN DE LUCRĂRI - Comparație Iulie 2024 versus Iulie 2025
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                      • W Conectat
                        WSrc1
                        ultima editare de WSrc1

                        Interesant articol „non‑oficial” despre activitatea de noapte. E posibil să fie un semn că Nurol presează pentru deschiderea iminentă, dar până la momentul publicării unei confirmări oficiale (CNAIR, DRDP), rămâne doar o informație neoficială. Ar fi util să aflăm dacă există documente sau avize emise azi, sau un comitet de recepție programat mâine dimineață, înainte de a interpreta montajul indicatoarelor ca deschidere sigură.

                        Redactia  /  iul. 17

                        Muncitorilor li s-a cerut să lucreze toată noaptea – Buzoienii.ro

                        Muncitorilor li s-a cerut să lucreze toată noaptea – Buzoienii.ro

                        Reporterul buzoienii.ro s-a întors în urmă cu câteva minute de la sensul giratoriu de la Buzău dintre E85 și autostrada

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                        • W Conectat
                          WSrc1
                          ultima editare de

                          Cu toate acestea, articolul de pe Buzoienii.ro pare să se bazeze mai mult pe discuții cu muncitori și observații de pe teren, fără o confirmare oficială. Să nu uităm că asemenea știri pot fi uneori mai mult clickbait sau simple zvonuri. Ar fi util să vedem dacă CNAIR sau constructorii dau azi o poziție oficială despre recepție și eventuală inaugurare, ca să știm dacă e real sau doar speculație.

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • M Deconectat
                            mihai
                            ultima editare de

                            Cu siguranta Nurol a dorit sa arate ca si-a finalizat partea de intelegere la termenul agreat. Insa nu, nici vorba de deschidere azi.

                            Intr-adevar, pacat ca Buzoienii fac clickbait din acest lucru, pentru ca alimenteaza niste sperante nefondate, care vor duce la frustrari inutile pentru cititorii lor, atunci cand vor constata ca autostrada ramane inchisa.

                            Asta in conditiile in care, asa cum discutam cu alte ocazii, nerabdarea si nelinistea asta cu inaugurarile de autostrazi nu aduc nimic bun, in afara de graba inutila si cel mult calitate proasta a lucrarilor. La durata de viata a autostrazilor, de +100 ani, este complet irelevant daca se dechide cu o saptamana sau doua, ba chiar si cu un an sau doi mai devreme sau mai tarziu.

                            Ceea ce e cu adevarat important este ca podurile si lucrarile de pe autostrazi sau nu cedeze dupa 5-10 ani de la deschidere. Ori despre asta vorbim la A7 Mizil - Spataru: un pod despre care trebuie sa ne asiguram ca este bun pentru 100 de ani, nu pentru 2 saptamani.

                            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 6
                            • M Deconectat
                              machiavelly @mihai
                              ultima editare de machiavelly

                              @mihai Subscriu! Sursa nu e chiar de cea mai mare încredere! Mai ales ptr genul acesta de subiect! Nu mai plecați pe fentă! Persoana din spatele site-ului buzoienii.ro nu e chiar ce se cheamă un jurnalist...e doar un băiat cu un site, ce se "mișcă" prin Buzău! Plus că nu e prea echidistant (vezi abordările vis-a-vis de primarul municipiului reședință de județ)!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                              • W Conectat
                                WSrc1
                                ultima editare de WSrc1

                                @mihai Hai să avem un pic de răbdare. Hai că am mai văzut inaugurări făcute în grabă - cu panglici și fast - care s-au întors împotriva interesului cetățenilor. Exemplul A1 Sibiu - Orăștie sau chiar Podul suspendat de la Brăila (inaugurat în iulie 2023) arată ce înseamnă să grăbești lucrările doar pentru imagine: șuruburi nestrânse, infiltrații, asfalt și marcaje deteriorate după doar câteva luni.

                                Mai bine să se verifice totul și să avem un pod și o autostradă care țin de durabilitate și întreținere, decât să ne trezim peste un timp, adică în 3, 4, sau 5 (și peste) ani cu restricții sau reparații costisitoare.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                • W Conectat
                                  WSrc1
                                  ultima editare de WSrc1

                                  Mai exact, avem precedente clare unde deschiderea în grabă: din motive politice sau de imagine, ceea ce a dus la consecințe nedorite:

                                  • Podul suspendat de la Brăila - Tulcea, inaugurat în iulie 2023 cu tăieri de panglică și prezență politică marcată, a necesitat verificarea a 100.000 de șuruburi, din care peste 180 erau nestrânse, iar asta într-un interval de doar câteva săptămâni de la inaugurare .

                                  • Lotul 3 al autostrăzii Sibiu - Orăștie a fost deschis la 14 noiembrie 2014, în avans pentru campanie electorală, dar la 10 zile au apărut fisuri serioase, iar traficul a fost restricționat ulterior și parțial demolat și refăcut.

                                  Rezultatul? Repararea costisitoare (fie prin refacerea unui lot, fie prin verificări și prindere suplimentară de șuruburi), plus restricții de trafic și pagubă pentru imaginea tehnică a proiectelor.

                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • First post
                                    Last post