Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A7 Ploiești - Bacău - Suceava

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    1.4k Mesaje 49 Posters 524.9k Vizualizări 9 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Deconectat
      mihai @WSrc1
      ultima editare de

      @WSrc1 conform informatiilor noastre, deschiderea pe 18 este in continuare incerta. In fapt, pe masura ce trece timpul, deschiderea pe 18 devine din ce in ce mai incerta. In opinia mea deschidere pe 18 e deja iesita din discutie, dar se na pastram "optimismul"

      Capatul de lot al Nurol este intr-adevar gata, dar, cum spuneam, inca nu exista un acord intre cei implicati referitor la soarta podului de la Km 38.

      W 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
      • M Deconectat
        mihai @mike_us
        ultima editare de

        Acest mesaj a fost șters!
        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • W Deconectat
          WSrc1 @mihai
          ultima editare de

          @mihai dacă la km38 eșuează din nou, ce mai trebuie de făcut?

          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • M Deconectat
            mihai @WSrc1
            ultima editare de mihai

            @WSrc1 as spune ca esecul nu e o optiune.

            Situatia practica este ca avem un pod supradimensionat, construit defectuos si remediat defectuos.

            Trebuie doar cazut de acord asupra unei solutii cu care toate partile sa fie de acord:

            • Proiectantul trebuie sa fie de acord pentru ca el raspunde
            • Constructorul trebuie sa fie de acord pentru ca el suporta costurile
            • Supervizorul trebuie sa fie de acord pentru ca el reprezinta CNAIR
            • Expertul trebuie sa fie de acord pentru ca si el reprezinta CNAIR
            • CNAIR trebuie sa fie de acord pentru ca scopul e ca podul sa tina 100 de ani

            Paleta de solutii e foarte larga:

            1. Deschiderea traficului cu receptia podului, ca si cand lucrarea e finalizata corect. Desi posibila, solutia e improbabila.
            2. Deschiderea traficului fara receptia podului, cu monitorizare pe cheltuiala constructorului. Riscul e minim, pentru ca testele podului au fost trecute cu succes. Problema e doar cum se va comporta podul sub trafic
            3. Aplicarea de solutii suplimentare de consolidare, care insa ar intarzia deschiderea traficului pentru alte cateva saptamani.
            4. Deschiderea traficului fara receptie, cu circulatie alternativa pe cate un fir al podului, in timp ce celalalt fir este consolidat.

            Sunt posibile si solutii extreme, care deocamdata nu intra deocamdata in discutie. De exemplu ar fi demolarea totala si reconstructia podurilor, pe o solutie eventual mai corect dimensionata pentru debitul Paraului Sarata: pasaj de beton mai scurt decat actualul pod. Ar corespunde cu pasajele DN1B si CF500 peste Sarata din amonte de A7. Dar astea sunt deja solutii ipotetice.

            Solutia reala va fi, cel mai probabil, una dintre 2, 3 sau 4 de mai sus.

            W 1 Reply Last reply Răspunde Citează 7
            • W Deconectat
              WSrc1 @mihai
              ultima editare de WSrc1

              @mihai a spus în A7 Ploiești - Bacău - Suceava:

              Paleta de solutii e foarte larga:

              1. Deschiderea traficului cu receptie a podului, ca si cand lucrarea e finalizata corect. Desi posibila, solutia e improbabila.
              2. Deschiderea traficului fara receptia podului, cu monitorizare pe cheltuiala constructorului. Riscul e minim, pentru ca testele podului au fost trecute cu succes. Problema e doar cum se va comporta podul sub trafic
              3. Aplicarea de solutii suplimentare de consolidare, care insa ar intarzia deschiderea traficului pentru alte cateva saptamani.
              4. Deschiderea traficului fara receptie, cu circulatie alternativa pe cate un fir al podului, in timp ce celalalt fir este consolidat.

              Deși soluția 2 (deschiderea traficului fara receptia podului, cu monitorizare pe cheltuiala constructorului) este fiabilă și echilibrată, recomandarea realistă ar fi totuși soluția 3:

              Aplicarea de solutii suplimentare de consolidare înainte de deschidere traficului.


              • Testele au fost trecute, iar riscul structural pare redus.
              • Monitorizarea constantă ar permite reacții rapide dacă apar probleme, fără a bloca circulația.

              Este o soluție deja aplicată în alte cazuri europene și ar preveni blocajele inutile pe A7. Condiția e clară: asumarea contractuală de către constructor a monitorizării și intervenției imediate în caz de nereguli.

              Important este să nu se repete (să repetăm) situații precum cea de la Podul Luțca (Neamț), unde consolidările repetate au eșuat, iar lipsa unei soluții clare a dus în final la prăbușire în iunie 2022.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
              • P Conectat
                PaulS
                ultima editare de

                Autostrada A7 - Bacău - Pașcani, Lot 2, Filmare Integrală, UMB [15.07.2025 / Ep. 15 - 30%]
                Ștef

                Autostrada A7 - Bacău - Pașcani, Lot 2, Filmare Integrală, UMB [15.07.2025 / Ep. 15 - 30%]
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • W Deconectat
                  WSrc1
                  ultima editare de WSrc1

                  Ceva vesti pe Lotul 2 Coni-Trace

                  Drum Expres Focsani-Braila-Constanta

                  Drum Expres Focsani-Braila-Constanta

                  Avem ceva noutăți de pe podul de la KM38, al lotului 2 Coni-Trace. Dacă este să ne luam după prima fotografie trimisă de Lucian Papą , unde astăzi vedem că au dispărut schelele prezente sub pod pe...

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
                  • W Deconectat
                    WSrc1
                    ultima editare de

                    Alin Alecu:

                    Autostrada Moldovei A7 | Buzau - Focsani | Romania | Iulie 2025
                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                    • P Conectat
                      PaulS
                      ultima editare de PaulS

                      #A7 Stadiul lucrarilor la AUTOSTRADA BACAU - PASCANI LOT 3: KM 49+299 - KM 77+393.70 MIRCESTI - PASCANI la 16.07.2025
                      NS - FLIGHT MODE "ON"

                      #A7 Bacău Pașcani #autostradaa7 #highway #engineering #civilengineering
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                      • M Deconectat
                        mihai
                        ultima editare de mihai

                        Pana la aceasta ora nu exista nicio confirmare privind deschiderea traficului pe A7 Mizil - Spataru pentru maine.

                        Pentru podul de la Km 38 se asteapta in continuare ultimile dispozitii de la proiectant. In plus mai sunt de finalizat lucrari de punere in siguranta si, foarte probabil, lucrari de marcaj si semnalizare rutiera temporara, urmate de avizarea pentru siguranta circulatiei.

                        Realist putem spera la o deschidere a traficului la finalul lunii, dar nu mai devreme.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 10
                        • M Deconectat
                          mihai
                          ultima editare de

                          Autostrada A7 - Bacău - Pașcani, Lot 3, Filmare Integrală, UMB [15.07.2025 / Ep. 10 - 31.9%]
                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                          • First post
                            Last post