Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    184 Mesaje 20 Posters 28.8k Vizualizări 1 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Deconectat
      mike_us @mihai
      ultima editare de mike_us

      @mihai
      Îmi pare rău că nu pot să-ți dau decât un singur like.
      Anii trecuți, când UMB creștea, am scris de câteva ori pe PUM: cât de important este să avem firme românești puternice.
      Mii de oameni cu salarii, care plătesc impozite în România, profit care rămâne în România.
      Ca să nu mai vorbim de industria orizontală pe care o generează o firmă de dimensiunea UMB, așa cum ai menționat și tu.
      Bineînțeles că interesul lor pentru tema asta era cam nul.

      În rest, e foarte interesant că toată povestea asta cu rezilierile a început tocmai acum, când se formează guvernul.
      Probabil sunt lupte interne pentru cine pune mâna pe Ministerul Transporturilor.
      La câtă manipulare e în România, eu cred că e doar un joc de imagine și de putere.
      Și, bineînțeles, la noi nu se poate trata altfel decât cu isterii.
      Și, probabil, peste 2-3 luni o să vedem că a fost doar încă o manipulare.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
      • F Deconectat
        fulgernc
        ultima editare de

        Eu am încredere că totul ca fi ok. Comunitatea de "infrastructură" a crescut. Orice guvern , orice reprezentant ce vine la minister , se va lovi de o firmă care duce șantiere de 3 miliarde eur pe an. Cu angajați cât CFR călători . Și care mișcă zilnic , o flotă de camioane comparabilă cu compania feroviară. Ca și număr. Orice reprezentant politic trebuie să realizeze numerele. Altfel vor fi măturați din ministere.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
        • F Deconectat
          fulgernc
          ultima editare de

          Păi , tocmai.
          Ptr că UMB s-a "dus" pe sectoarele cu finanțare rapidă. Și asigurată. Majoritatea PNRR. E și normal să procedeze așa. Nu cum "vând" alții ..dub sloganul că .."s-au lăcomit". Nu. E normal , dacă ai intenția să menții șantiere la volumul lor. Ca unii să facă o paralelă în timp , pe un exercițiu de imaginație ...ei au susținut un volum de lucrări mult mai mare ca Bechtel în timpurile bune. Pe șantiere diferite. Multe , cu expunere financiară proprie. Adică , nu au stat după bani de la autoritate. Parte din banii luați de la stat i-au folosit ptr a crește. Vedem cum au crescut , și în număr de utilaje , și sigur ..și materiale ptr șantiere.

          Acum , piedica numărul unu e pe acest program. Curios este , că tocmai cei ce susțin importanța acestui program sus și tare...și propagă apocalipsa , au negociat niște condiționalități complet absurde. Și nu mă refer la pensiile speciale.

          Tot acești "profeți" spun că UMB e de rea credință. Atunci când a ofertat un preț mai mic. Logică mai păguboasă nu există. Chiar dacă sunt fonduri europene , tot sunt cofinanțate. Tot sunt finanțate inițial din bani de la buget. Așa că orice milion economisit e important. Ptr că milionul ăla poate insemna o rețea de canalizare într-un sat. Dar e bine că ei preferă să vadă un Impregilo care face un viaduct ce pare că stă în pioneze pe cel mai prost lot de autostradă construi în istoria recentă a României. Ei au impresia că "un nume mare" le pune asfalt de calitate , sau structuri , doar ptr "blazon".

          Au fost multe alte încercări de a îi compromite. De la accidente , unde se încerca incriminarea directă a proprietarului , fix de a doua zi , până la interpretarea calendarului ..și inducerea unei stări de nervozitate și neputință în populație. Acum...se merge pe drumul știut. Cel sigur. La finanțare. Se arată pisica. Ceea ce mulți nu realizează ..e că unul din președinții recenți , cu cel mai mare suport popular , a fost aproape scos ăe margine de populație ..dintr-un eveniment aparent banal. Cazul cu d-l Raed Arafat. Ar trebui să ia conștiință de istoria recentă ptr că oamenii s-au coalizat , și ptr păduri , și ptr Roșia Montană .

          Nu spun că totul merge. Dar începem să avem 3-4 antreprenori locali buni(în sensul de activități mai ample , sectorial. Nu , limitați strict pe un domeniu). Cu curaj , care se expun. Trebuiesc protejați și ajutați. Bineînțeles că , în limitele legale.

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            de la Stef:

            Autostrada A8 - Pod la Ungheni peste Prut, Foraje, NESS Proiect Europe [05.06.2025 / Ep. 03]

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              No comment:

              Sorin Grindeanu: A8 merge mai departe! Tensiunile dintre #UMB și CNIR au fost depășite!

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • P Deconectat
                PaulS
                ultima editare de

                Autostrada A8 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului - 06.06.2025
                Asociația Pro Infrastructură

                Autostrada A8 Târgu Mureș-Miercurea Nirajului - 06.06.2025
                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • M Deconectat
                  mihai
                  ultima editare de

                  AUTOSTRADA A8 Târgu Mureș - Miercurea Nirajului | Stadiu 14.06.2025 | Filmare din drona si de la sol
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de vancouver

                    UMB a primit ordin de incepere pe 2A Ditrau - Grinties cu 30.06.2025. Pentru inceput proiectarea. Este lotul pe care UMB vroiau sa-l rezilieze.

                    Compania Națională de Investiții Rutiere

                    Compania Națională de Investiții Rutiere

                    𝐀𝐮𝐭𝐨𝐬𝐭𝐫𝐚𝐝𝐚 𝐔𝐧𝐢𝐫𝐢𝐢 : 𝐀 𝐟𝐨𝐬𝐭 𝐞𝐦𝐢𝐬 𝐎𝐫𝐝𝐢𝐧𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐢̂𝐧𝐜𝐞𝐩𝐞𝐫𝐞 𝐩𝐞𝐧𝐭𝐫𝐮 𝐋𝐨𝐭𝐮𝐥 𝟐𝐀 𝐃𝐢𝐭𝐫𝐚̆𝐮-𝐆𝐫𝐢𝐧𝐭̦𝐢𝐞𝐬̦ ❗️Compania Națională de Investiții Rutiere a emis, astăzi, Ordinul de începere pentru contractul lotului 2A...

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                    • D Conectat
                      daniel22_22
                      ultima editare de

                      Se misca repede CNIR. Daca dau ordinul de incepere nu mai poate rezilia UMB-ul.
                      Ce e-n mana nu-i minciuna :)))

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • vancouverV Deconectat
                        vancouver
                        ultima editare de vancouver

                        Da, dar daca-i forteaza vor avea clinciuri cu ei - ceea ce nu e de dorit. Plus ca nu vor mai semna celelalte loturi pe care le-au castigat. Mai ales 3C Sarateni - Joseni pare acum in aer.

                        Stiu ca in societatea romaneasca este o atmosfera prin care se cere maxima duritate din partea autoritatilor in relatia cu firmele private. Sau sa-i zicem intransigenta.

                        Eu pledez invers, pentru o mai mare intelegere cu firmele, o lejeritate mai mare in a le semna acte aditionale - sa nu fie nevoie sa se ajunga la instanta. Pentru ca pana isi primesc banii atmosfera va fi proasta si se va lucra mai putin si fara tragere de inima, iar in final statul tot va plati.

                        Si din experienta mea din Germania, cand interactiunea beneficiar - antreprenor sau antreprenor - subantreprenor este umana, prietenoasa si mai curg sume de bani in plus (mizilic raportat la importanta proiectelor si la sumele care pot rezulta daca se ajunge la rezilieri sau conflicte dure) - atunci treaba merge bine. Altfel de regula se termina prost.

                        CNIR, fiti oameni cu oamenii. Nimeni nu vrea sa-si piarda ani din viata in stres. Toata lumea este la munca ca sa castige un ban.

                        Si intransigenti putem fi cu cei PRINSI IN FLAGRANT ca fura sau dau / iau / cer mita. Nu cu cei care muncesc si mai si gresesc.

                        Railway fan. But motorways have to be done first!

                        R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                        • R Deconectat
                          rocofo @vancouver
                          ultima editare de

                          @vancouver Totusi nu suntem la piata. Legislatia prevede ca daca refuza sa semneze contractele, li se retine garantia si li se emite certificat constatator negativ.

                          vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver @rocofo
                            ultima editare de

                            @rocofo a spus în A8 Tg. Mureș - Tg. Neamț - Iași - Ungheni Prut:

                            @vancouver Totusi nu suntem la piata. Legislatia prevede ca daca refuza sa semneze contractele, li se retine garantia si li se emite certificat constatator negativ.

                            Nu te pot contrazice, pentru ca nu stiu legislatia asa de bine.

                            Pare insa ciudat, pentru ca atunci semnarea in sine a contractului devine caduca, inutila. Practic e ca si semnat, daca e adevarat ce spui. In loc sa mai aibe loc o semnare propriu-zisa, ar fi suficient ca beneficiarul (CNIR) sa ceara antreprenorului toate actele obligatorii in acest punct si apoi beneficiarul poate sa emita direct ordinul de incepere.

                            Oricum m-as bucura daca ai putea sa-mi arati unde in lege scrie asta. Atentie, in lege, nu in vreo hotarare de guvern, in vreo norma metodologica sau ordin ministerial. Toate astea din urma sunt obligatorii doar pentru angajatii de la stat, dar nu au valoare de lege, nu se aplica nici persoanelor private, nici firmelor. Ele doar regleaza activitatea statului.


                            Iar la modul general - ba da, suntem la piata. De ce sa nu fim mereu deschisi la modificari utile ale contractelor, la discutii, negocieri? De ce vrem sa ne baricadam in spatele unui documente si sa devenim roboti? Pana si legile se pot schimba, daca este util. Totul se negociaza! - Ceea ce nu inseamna ca o parte trebuie sa se lase calcata in picioare de cealalta si orice discutie si pretentie trebuie sa fie in zona rezonabilului.

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 5
                            • R Deconectat
                              rocof0 @vancouver
                              ultima editare de

                              @vancouver
                              Retinere garantie de participare - art. 37 alin. (1) lit. c) din hg 395/2016 (norme metodologice)
                              Emitere certificat constatator - art. 166 alin. (1) si (2) din hg 395/2016 (norme metodologice)
                              Respingere de la viitoare licitatii in baza certificatului constatator - art. 167 alin. (1) lit. g) din legea 98/2016

                              Se aplica si la CNAIR si CNIR nu-i asa? Daca nu crezi vezi spetele de pana acum de la Curtile de Apel.

                              Poti sa ne dai niste exemple din Germania aia celebra unde au modificat legea "daca este util" si unde "totul se negociaza"?
                              Si tot in Germania unde ai lucrat sau lucrezi, ai un document numit "Arbeitsvertrag" sau lucrezi "nebaricadat in spatele unui document"? Nu se poate lucra prin "negocieri" cu Arbeitsamt?

                              Ce rost mai au contractele daca putem face apoi "negocieri"? Cum sa participe atunci alte firme serioase la licitatii? Daca merge cu "negocieri", nu am avea oare doar anumite firme participante care stiu sa "negocieze"?

                              vancouverV 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • vancouverV Deconectat
                                vancouver @rocof0
                                ultima editare de vancouver

                                @rocof0 Multumesc pentru detalii.

                                Legat de Germania, e ca peste tot in lume: exista oameni si oameni. Cei mai scarbosi si cu care nu poti lucra si cu care uneori se ajunge la reziliere si mai tot timpul este un conflict mocnit sunt cei care stiu una si buna: "avem un contract". Bine, cand le convine lor, cu tupeu maxim, avand in vedere ca au cutitul in mana, taie bani si fac retineri, chiar daca e contrar contractului - ca mijloc de presiune. Acest mod de lucru nu ajuta pe nimeni, in primul rand presiunea se duce pana la nivel de muncitor si oamenii buni pleaca. Raman cei slabi, calitatea scade, presiunea creste si mai mult, productivitatea scade, banii nu se mai fac, remedierile costa - un cerc vicios.

                                Cei mai multi care sunt asa sunt imigranti ajunsi in diverse functii de conducere (nu cel mai sus, dar suficient ca sa decida la un santier). Turci mai ales, sau sa zicem nemti cu nume turcesc. Dar si bulgari, polonezi. Nemtii "din vechi" rareori se comporta asa.

                                DESEORI OAMENII ASTIA - INTRANSIGENTII - SUNT SI SLABI PROFESIONAL si ascund asta fiind foarte duri si pe termen scurt au rezultate, desi sunt varza.

                                Daca ai de a face cu oameni intelegatori (si asa era toata Germania acum 30 de ani), atunci lucrurile merg. Nu perfect, dar te unge la suflet. Nici bani nu mai trebuie, ca nu se mai fac greseli, toata lumea e fericita.

                                Mai mult, oamenii intelegatori deseori sunt cu multa experienta, stiu si ei ca se poate gresi si ca proiectele nu sunt mereu perfecte, contractele nu prevad orice situatie speciala etc. Si sunt atunci stapani pe ce fac. Si chiar si sefii lor trebuie sa-i asculte, ca sunt profi.

                                Asta e valabil si la privat, si la stat. Si la lucrari gen spitale sau scoli, si la poduri, aeroporturi etc - adica lucrari mari cu statul.

                                Si mai e o mare problema: cand ei oameni foarte duri in functiile de control, orice greseala se ascunda sub pres. La urma ies la iveala greseli mari. Asa a fost la noul aeroport Berlin, presiuni enorme pe termene, amenintari, etc --- si au pus dibluri neconforme (nu erau anti-foc) la toate instalatiile electrice si ventialatii. Si a iesit buba la urma si a mai costat 4 miliarde de euro si 3 ani in plus! Ca vinovatii au dat faliment si nu au platit nimic, a platit contribuabilul!


                                Cat despre litera contractului: asta e printre altele specializarea mea: sa fac acte aditionale la contracte, sa le justific, sa le negociez. Sa demontez litera contractului, ca sa mai iasa ceva pentru antreprenori. Pentru aia care muncesc si deseori e scris mic pe undeva ceva si desi lucreaza in plus nu primesc nimic. Si totusi, chiar daca scrie, insistam si explicam si de regula primim. Dar mai e cate un mârlan care nu intelege ca omul care munceste isi merita banii. El are un contract - mârlanul! Atat il duce capul. Asta e, unii fac procese, dar dureaza, altii pleaca si atii pleaca capul si incearca sa termine totusi contractul, fara sa dea faliment. Pe spinarea muncitorilor la final, ca unde altfel vrei sa economiseasca. De auzi ca au mai luat unii teapa si n-au luat banii pe 2 luni si din astea.

                                Railway fan. But motorways have to be done first!

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                • P Deconectat
                                  PaulS
                                  ultima editare de

                                  Autostrada A8 - S1: Târgu Mureș - Miercurea Nirajului Filmare Integrală, NUROL [18.06.2025 / Ep. 01]
                                  Ștef

                                  Autostrada A8 - S1: Târgu Mureș - Miercurea Nirajului Filmare Integrală, NUROL [18.06.2025 / Ep. 01]
                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                  • R Deconectat
                                    rockband
                                    ultima editare de

                                    Parlamentul european a votat prelungirea PNRR cu 18 luni. Probabil comisia va aproba aceasta prelungire. O sansa pentru loturile astea din A8.

                                    In alta ordine de idei progresul fizic raportat pe CESTRIN pentru UMB lot Targu Neamt: 12%.

                                    P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                                    • P Deconectat
                                      PaulS @rockband
                                      ultima editare de

                                      @rockband Foarte buna vestea. Ai si un link la indemana ?

                                      R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • R Deconectat
                                        rockband @PaulS
                                        ultima editare de

                                        @PaulS

                                        Parlamentul European a votat prelungirea implementării proiectelor PNRR
                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                        • D Conectat
                                          daniel22_22
                                          ultima editare de daniel22_22

                                          De mentionat ca votul in Parlamentul European este consultativ. PNRR este negociat de Comisie cu guvernele statelor membre. Doar Comisia poate semna cu Guvernul prelungirea si nu se va face "in alb" si asta doar dupa ce se ia votul in Consiliul European (sefii de state si de guverne). Se vor prelungi doar proiectele cu sansa de finalizare in urmatoarele 18 luni, nu tot ce era pe lista. Romania are insa jaloane neimplementate si banii aferenti sunt oricum blocati. Deci chiar daca proiectul X va fi prelungit cu 18 luni, daca reforma (jalonul) Y nu se face, tot nu primim banii.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                          • P Deconectat
                                            PaulS
                                            ultima editare de

                                            Autostrada A8 - S3: Leghin - Târgu Neamț, Filmare Integrală, UMB [19.06.2025 / Ep. 04]
                                            Ștef

                                            Autostrada A8 - S3: Leghin - Târgu Neamț, Filmare Integrală, UMB [19.06.2025 / Ep. 04]
                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post