A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
Dare in trafic A1 Pitesti - Curtea de Arges complet: probabil 12.06.2025.
Deci n-am nimerit-o chiar la fix, noi am zis 12.06.
API au dat comunicat cu 13.06.
Si va fi 11.06.Asadar nimeni nu a furnizat data exacta. Dar pun pariu ca Ciurea o sa sustina ca ei au fost "cel mai aproape".
-
Si ceva poze de ieri dimineata. Erau pe ultima suta, azi e clar ca sunt la maturat:
-
@vancouver a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
Dar pun pariu ca Ciurea o sa sustina ca ei au fost "cel mai aproape".
Previzibil, a dat-o cu "efectul API". Nu-mi dau seama de unde frustrarea asta și suferința asta continuă că plebea nu-i lustruieste statuia pe care și-a cioplit-o singur.
-
-
@MihaiD Anul trecut, pe A7, ei au avut cea mai bună estimare. Le-a ieșit la fix! Cred că a fost tot efectul API.
Apropo de WeBuild, dacă tot au terminat lotul 5, știe cineva ce fac pe lotul 3? În afară de organizarea de șantier, au început ceva?
E realist ca măcar să le vină TBM-ul pentru forare până la sfârșitul anului? -
In filmarea de mai sus, se observa ca mai au de lucrat destul la CIC.
-
@mike_us Te-ai uitat la ultimele filmari? Deja lucreaza la structuri, terasamente, excavari
-
^^ TBM-urile WeBuild sunt programate sa vina in primavara-vara viitoare. Comanda este data deja.
-
-
De la Curtea de Argeș, șoferii vor putea merge către Râmnicu Vâlcea pe 35 de kilometri din DN73C, pentru a evita aglomerația din zona Dealu Negru – Dedulești. În curând, însă, vor începe lucrări de modernizare și pe acest drum.
Mai precis intre sensul giratoriu de iesire de pe A1 de la Curtea de Arges pana la revenirea in DN7 la Aldesti sunt 23 km.
In loc de 48km de la Bascov via Dealu' Negru, acum raman 23km de DN de parcurs intre Aldesti si A1. Ce-i drept de calitate mai slaba, dar totusi fara probleme pentru un autoturism.
-
TBM-urile nu sunt noi. Le aduc de la alt proiect
Si cred ca este doar 1 TBM
-
-
În perioada 12.06.2025 – 23.06.2025 se vor desfășura 16 transporturi cu depășiri pe traseul:
Sibiu – Intersecție A1 – DJ106 – Sibiu – Intersecție DN1 – DJ106D – A1 – Boița.
Vehiculele transportă grinzi de beton.
-
@chapo daca WeBuild are in plan sa lucreaze cu un singur TBM, care soseste in teren abia in primavara - vara lui 2026, atunci este garantata intarzierea finalizarii lotului cu cel putin un an.
Asamblarea TBM-ului dureaza 3-6 luni, dupa care forajul propriu-zis se poate face cu 15-30m / zi. Deci sa zicem realist cam 3 luni pentru primul tub Pitesti - Sibiu. Ar urma demontarea, intoarecerea in sens invers si remotarea, timp de alte 3-6 luni. Dupa care forarea sensului Sibiu - Pitesti in alte 3 luni. Deci 12-18 luni pentru realizarea celor doua tuburi.
Dupa care urmeaza realizarea sistemului rutier si a montarea instalatiilor tunelului, care dureaza cam 12 luni per tub. Sunt lucrari care nu pot fi incepute decat dupa ce se foreaza complet fiecare tub, pentru ca in spatele TBM-ul in tunel trebuie sa raman liber pentru banda transportoare care evacueaza pamantul excavat si pentru alimentarea TBM-ului cu prefabricatele de beton care formeaza inelele tunelului.
Adica, spre deosebire de NATM, nu te poti apuca de ventilatoare si sistem rutier pana cand tubul nu e complet exacavat. Asadar, finalizarea lucrarilor pe tronson nu poate avea loc mai devreme de 12 luni dupa finalizarea tubului 2. Deci in 2-3 ani de cand ajunge TBM-ul in santier.
Ceea ce ar insemna ca cel mai devreme A1 Tigveni - Cornetu s-ar deschide pe final de 2028, ori chiar in vara lui 2029, cu 1-2 ani intarziere fata de termenul contractual.
Sper ca nu asta e planul WeBuild, mai ales dupa ce au finalizat Lotul 5 in avans fata de contract.
-
Asa au spus si un purtator de cuvant de la CNAIR si un inginer de tuneluri de la Consitrans.
Nu este rentabil sa aduci 2 si nici sa faci unul nou doar pt un tunel de 1.7 km. Cel pe care il aduc( de la un alt proiect de prin Italia parca) este exact aceeasi marime ceruta de CNAIR asa ca se merita pentru ei.
-
@chapo ok, atunci ramane pe 2028 cel mai devreme.
-
Eu stiu ca WeBuild au spus ca aduc 2 TBM-uri si ca sunt noi, pentru ca nu mai au nici un alt proiect cu exact acelasi diametru. Acum poate ca doar scuturile vor fi noi si alte parti nu...
-
"Două „cârtițe” TBM vor fora tunelul de la Poiana pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești"
Autorizația pentru un sector important din Lotul 3, sector care cuprinde și cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești. Am discutat cu constructorul, este pregătit să intre cu utilajele pe acel lot, partea cea mai grea și cea mai costisitoare este tunelul de 1,7 kilometri. Constructorul a solicitat schimbarea soluției tehnice și o să vină cu două utilaje tip TBM pentru cele două fire (n.r căi) de tunel. Au amenajat drumul până la portalul de intrare pentru tunel. Dacă le dăm autorizația, ei sunt mobilizați și încep lucrul la cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești.”, a explicat Scrioșteanu la podcast-ul „Drumuri cu prioritate”.
-
-
@vancouver Tot la Barbier am vazut ce a zis si inginerul de la Consitrans si cineva de la CNAIR nu mai stiu cine sincer :)).
Eu cred ca aduc doar 1, nu ii vad pe ei dornici sa isi faca imagine buna in timp ce saracesc