Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    810 Mesaje 21 Posters 183.9k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • M Conectat
      mihai
      ultima editare de

      Autostrada A1 - Sibiu-Pitesti - Lot 2 - Boita - Cornetu - 09.06.2025 - Lucrari Boita
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • vancouverV Deconectat
        vancouver
        ultima editare de

        Baba Dog:

        Autostrada A1 Pitesti - Curtea de Arges (Incomplet). Monitorizare Dezvoltare Infrastructura 09.06.25

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
        • P Deconectat
          PaulS
          ultima editare de

          Cristian Pistol :
          Circulația pe încă 14,57 km ai autostrăzii Sibiu-Pitești se deschide astăzi, 11 iunie 2025, la ora 15.00!
          Se va putea circula astfel pe A1, între Curtea de Argeș și București, pe o distanță de aproximativ 140 km.
          Secțiunea 5 (Pitești – Curtea de Argeș) a fost construită prin fonduri europene și este parte integrantă a autostrăzii Sibiu - Pitești (122,11 km).
          În momentul de față se circulă parțial pe secțiunea 5, între Nodurile rutiere Bascov și Băiculești (15,78 km) și pe secțiunea 1 (Sibiu – Boița), care are o lungime de 13,17 km (deschisă în decembrie 2022).
          La ora actuală sunt în lucru alte 3 secțiuni ale autostrăzii Sibiu-Pitești (A1), parte a coridorului 4 Pan-european:

          • Secțiunea 4 (Curtea de Argeș-Tigveni): 9,86 km. Termenul de finalizare contractual este anul 2027 dar în actualul ritm de lucru este posibil să fie deschisă circulația mai devreme (2026).
          • Secțiunea 3 (Cornetu-Tigveni): 37,40 km. Termenul contractual de finalizare este 2028.
          • Secțiunea 2 (Boița-Cornetu): 31,33km. Termenul contractual de finalizare este 2028.
            Cele trei secțiuni, care au o lungime însumată de 78,8 km, fac parte din tronsonul montan al autostrăzii Sibiu – Pitești, prima autostradă din România care va traversa Carpații.

            Cristian Pistol

            Cristian Pistol

            Circulația pe încă 14,57 km ai autostrăzii Sibiu-Pitești se deschide astăzi, 11 iunie 2025, la ora 15.00! Se va putea circula astfel pe A1, între Curtea de Argeș și București, pe o distanță de...

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
          • vancouverV Deconectat
            vancouver @vancouver
            ultima editare de

            a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:

            Dare in trafic A1 Pitesti - Curtea de Arges complet: probabil 12.06.2025.

            Deci n-am nimerit-o chiar la fix, noi am zis 12.06.
            API au dat comunicat cu 13.06.
            Si va fi 11.06.

            Asadar nimeni nu a furnizat data exacta. Dar pun pariu ca Ciurea o sa sustina ca ei au fost "cel mai aproape".😂

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 4
            • vancouverV Deconectat
              vancouver
              ultima editare de

              Si ceva poze de ieri dimineata. Erau pe ultima suta, azi e clar ca sunt la maturat:

              IMG-20250611-WA0001.jpg

              IMG-20250611-WA0002.jpg

              IMG-20250611-WA0003.jpg

              IMG-20250611-WA0004.jpg

              IMG-20250611-WA0005.jpg

              IMG-20250611-WA0006.jpg

              Railway fan. But motorways have to be done first!

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
              • M Deconectat
                MihaiD @vancouver
                ultima editare de

                @vancouver a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:

                Dar pun pariu ca Ciurea o sa sustina ca ei au fost "cel mai aproape".😂

                Previzibil, a dat-o cu "efectul API". Nu-mi dau seama de unde frustrarea asta și suferința asta continuă că plebea nu-i lustruieste statuia pe care și-a cioplit-o singur.

                M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                • M Conectat
                  mihai
                  ultima editare de

                  Nod Rutier - Curtea de Argeș 09.06.2025
                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 3
                  • M Deconectat
                    mike_us @MihaiD
                    ultima editare de mike_us

                    @MihaiD Anul trecut, pe A7, ei au avut cea mai bună estimare. Le-a ieșit la fix! Cred că a fost tot efectul API.

                    Apropo de WeBuild, dacă tot au terminat lotul 5, știe cineva ce fac pe lotul 3? În afară de organizarea de șantier, au început ceva?
                    E realist ca măcar să le vină TBM-ul pentru forare până la sfârșitul anului?

                    O C 2 Replies Last reply Răspunde Citează 2
                    • O Deconectat
                      OvidiuPetru84 @mike_us
                      ultima editare de

                      In filmarea de mai sus, se observa ca mai au de lucrat destul la CIC.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • C Deconectat
                        chapo @mike_us
                        ultima editare de

                        @mike_us Te-ai uitat la ultimele filmari? Deja lucreaza la structuri, terasamente, excavari

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de

                          ^^ TBM-urile WeBuild sunt programate sa vina in primavara-vara viitoare. Comanda este data deja.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • vancouverV Deconectat
                            vancouver
                            ultima editare de vancouver

                            Inaugurarea ultimului segment din sectiunea 5 Curtea de Arges Pitesti.

                            11K views · 284 reactions | Live A1 | S-a deschis circulația pe încă...

                            11K views · 284 reactions | Live A1 | S-a deschis circulația pe încă...

                            S-a deschis circulația pe încă 14,57 km de autostradă! Sunt ultimii km ai secțiunii 5 (Pitești-Curtea de Argeș) a autostrăzii Sibiu – Pitești (A1), care...

                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                            • vancouverV Deconectat
                              vancouver
                              ultima editare de

                              Redacția  /  iun. 11  /  Rutier

                              VIDEO S-a deschis circulația pe 14,57 km ai Autostrăzii Sibiu – Pitești. Se va putea circula pe A1, între Curtea de Argeș și București, pe o distanță de aproximativ 140 km

                              VIDEO S-a deschis circulația pe 14,57 km ai Autostrăzii Sibiu – Pitești. Se va putea circula pe A1, între Curtea de Argeș și București, pe o distanță de aproximativ 140 km

                              UPDATE 15.05 Se circulă în regim de autostradă pe aproximativ 140 km între Curtea de Argeș și București. Lucrările de construcție a Secțiunii 5 a

                              De la Curtea de Argeș, șoferii vor putea merge către Râmnicu Vâlcea pe 35 de kilometri din DN73C, pentru a evita aglomerația din zona Dealu Negru – Dedulești. În curând, însă, vor începe lucrări de modernizare și pe acest drum.

                              Mai precis intre sensul giratoriu de iesire de pe A1 de la Curtea de Arges pana la revenirea in DN7 la Aldesti sunt 23 km.

                              In loc de 48km de la Bascov via Dealu' Negru, acum raman 23km de DN de parcurs intre Aldesti si A1. Ce-i drept de calitate mai slaba, dar totusi fara probleme pentru un autoturism.

                              Railway fan. But motorways have to be done first!

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                              • C Deconectat
                                chapo
                                ultima editare de chapo

                                TBM-urile nu sunt noi. Le aduc de la alt proiect

                                Si cred ca este doar 1 TBM

                                M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • M Conectat
                                  mihai
                                  ultima editare de

                                  Au sosit primele grinzi pentru viaductul Boița, parte a Lotului 2 din Autostrada Sibiu–Pitești
                                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                  • P Deconectat
                                    PaulS
                                    ultima editare de

                                    În perioada 12.06.2025 – 23.06.2025 se vor desfășura 16 transporturi cu depășiri pe traseul:

                                    Sibiu – Intersecție A1 – DJ106 – Sibiu – Intersecție DN1 – DJ106D – A1 – Boița.

                                    Vehiculele transportă grinzi de beton.

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                    • M Conectat
                                      mihai @chapo
                                      ultima editare de mihai

                                      @chapo daca WeBuild are in plan sa lucreaze cu un singur TBM, care soseste in teren abia in primavara - vara lui 2026, atunci este garantata intarzierea finalizarii lotului cu cel putin un an.

                                      Asamblarea TBM-ului dureaza 3-6 luni, dupa care forajul propriu-zis se poate face cu 15-30m / zi. Deci sa zicem realist cam 3 luni pentru primul tub Pitesti - Sibiu. Ar urma demontarea, intoarecerea in sens invers si remotarea, timp de alte 3-6 luni. Dupa care forarea sensului Sibiu - Pitesti in alte 3 luni. Deci 12-18 luni pentru realizarea celor doua tuburi.

                                      Dupa care urmeaza realizarea sistemului rutier si a montarea instalatiilor tunelului, care dureaza cam 12 luni per tub. Sunt lucrari care nu pot fi incepute decat dupa ce se foreaza complet fiecare tub, pentru ca in spatele TBM-ul in tunel trebuie sa raman liber pentru banda transportoare care evacueaza pamantul excavat si pentru alimentarea TBM-ului cu prefabricatele de beton care formeaza inelele tunelului.

                                      Adica, spre deosebire de NATM, nu te poti apuca de ventilatoare si sistem rutier pana cand tubul nu e complet exacavat. Asadar, finalizarea lucrarilor pe tronson nu poate avea loc mai devreme de 12 luni dupa finalizarea tubului 2. Deci in 2-3 ani de cand ajunge TBM-ul in santier.

                                      Ceea ce ar insemna ca cel mai devreme A1 Tigveni - Cornetu s-ar deschide pe final de 2028, ori chiar in vara lui 2029, cu 1-2 ani intarziere fata de termenul contractual.

                                      Sper ca nu asta e planul WeBuild, mai ales dupa ce au finalizat Lotul 5 in avans fata de contract.

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                      • C Deconectat
                                        chapo
                                        ultima editare de

                                        Asa au spus si un purtator de cuvant de la CNAIR si un inginer de tuneluri de la Consitrans.

                                        Nu este rentabil sa aduci 2 si nici sa faci unul nou doar pt un tunel de 1.7 km. Cel pe care il aduc( de la un alt proiect de prin Italia parca) este exact aceeasi marime ceruta de CNAIR asa ca se merita pentru ei.

                                        M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                        • M Conectat
                                          mihai @chapo
                                          ultima editare de

                                          @chapo ok, atunci ramane pe 2028 cel mai devreme.

                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                          • vancouverV Deconectat
                                            vancouver
                                            ultima editare de

                                            Eu stiu ca WeBuild au spus ca aduc 2 TBM-uri si ca sunt noi, pentru ca nu mai au nici un alt proiect cu exact acelasi diametru. Acum poate ca doar scuturile vor fi noi si alte parti nu...

                                            Railway fan. But motorways have to be done first!

                                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                            • First post
                                              Last post