A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
@mike_us Te-ai uitat la ultimele filmari? Deja lucreaza la structuri, terasamente, excavari
-
^^ TBM-urile WeBuild sunt programate sa vina in primavara-vara viitoare. Comanda este data deja.
-
-
De la Curtea de Argeș, șoferii vor putea merge către Râmnicu Vâlcea pe 35 de kilometri din DN73C, pentru a evita aglomerația din zona Dealu Negru – Dedulești. În curând, însă, vor începe lucrări de modernizare și pe acest drum.
Mai precis intre sensul giratoriu de iesire de pe A1 de la Curtea de Arges pana la revenirea in DN7 la Aldesti sunt 23 km.
In loc de 48km de la Bascov via Dealu' Negru, acum raman 23km de DN de parcurs intre Aldesti si A1. Ce-i drept de calitate mai slaba, dar totusi fara probleme pentru un autoturism.
-
TBM-urile nu sunt noi. Le aduc de la alt proiect
Si cred ca este doar 1 TBM
-
-
În perioada 12.06.2025 – 23.06.2025 se vor desfășura 16 transporturi cu depășiri pe traseul:
Sibiu – Intersecție A1 – DJ106 – Sibiu – Intersecție DN1 – DJ106D – A1 – Boița.
Vehiculele transportă grinzi de beton.
-
@chapo daca WeBuild are in plan sa lucreaze cu un singur TBM, care soseste in teren abia in primavara - vara lui 2026, atunci este garantata intarzierea finalizarii lotului cu cel putin un an.
Asamblarea TBM-ului dureaza 3-6 luni, dupa care forajul propriu-zis se poate face cu 15-30m / zi. Deci sa zicem realist cam 3 luni pentru primul tub Pitesti - Sibiu. Ar urma demontarea, intoarecerea in sens invers si remotarea, timp de alte 3-6 luni. Dupa care forarea sensului Sibiu - Pitesti in alte 3 luni. Deci 12-18 luni pentru realizarea celor doua tuburi.
Dupa care urmeaza realizarea sistemului rutier si a montarea instalatiilor tunelului, care dureaza cam 12 luni per tub. Sunt lucrari care nu pot fi incepute decat dupa ce se foreaza complet fiecare tub, pentru ca in spatele TBM-ul in tunel trebuie sa raman liber pentru banda transportoare care evacueaza pamantul excavat si pentru alimentarea TBM-ului cu prefabricatele de beton care formeaza inelele tunelului.
Adica, spre deosebire de NATM, nu te poti apuca de ventilatoare si sistem rutier pana cand tubul nu e complet exacavat. Asadar, finalizarea lucrarilor pe tronson nu poate avea loc mai devreme de 12 luni dupa finalizarea tubului 2. Deci in 2-3 ani de cand ajunge TBM-ul in santier.
Ceea ce ar insemna ca cel mai devreme A1 Tigveni - Cornetu s-ar deschide pe final de 2028, ori chiar in vara lui 2029, cu 1-2 ani intarziere fata de termenul contractual.
Sper ca nu asta e planul WeBuild, mai ales dupa ce au finalizat Lotul 5 in avans fata de contract.
-
Asa au spus si un purtator de cuvant de la CNAIR si un inginer de tuneluri de la Consitrans.
Nu este rentabil sa aduci 2 si nici sa faci unul nou doar pt un tunel de 1.7 km. Cel pe care il aduc( de la un alt proiect de prin Italia parca) este exact aceeasi marime ceruta de CNAIR asa ca se merita pentru ei.
-
@chapo ok, atunci ramane pe 2028 cel mai devreme.
-
Eu stiu ca WeBuild au spus ca aduc 2 TBM-uri si ca sunt noi, pentru ca nu mai au nici un alt proiect cu exact acelasi diametru. Acum poate ca doar scuturile vor fi noi si alte parti nu...
-
"Două „cârtițe” TBM vor fora tunelul de la Poiana pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești"
Autorizația pentru un sector important din Lotul 3, sector care cuprinde și cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești. Am discutat cu constructorul, este pregătit să intre cu utilajele pe acel lot, partea cea mai grea și cea mai costisitoare este tunelul de 1,7 kilometri. Constructorul a solicitat schimbarea soluției tehnice și o să vină cu două utilaje tip TBM pentru cele două fire (n.r căi) de tunel. Au amenajat drumul până la portalul de intrare pentru tunel. Dacă le dăm autorizația, ei sunt mobilizați și încep lucrul la cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești.”, a explicat Scrioșteanu la podcast-ul „Drumuri cu prioritate”.
-
-
@vancouver Tot la Barbier am vazut ce a zis si inginerul de la Consitrans si cineva de la CNAIR nu mai stiu cine sincer :)).
Eu cred ca aduc doar 1, nu ii vad pe ei dornici sa isi faca imagine buna in timp ce saracesc
-
Irinel Ionel Scriosteanu : A1 Lot 3
𝗦𝘁𝗮𝗱𝗶𝘂 𝗹𝘂𝗰𝗿𝗮𝗿𝗶 𝗽𝗲 𝗰𝗲𝗹 𝗺𝗮𝗶 𝗱𝗶𝗳𝗶𝗰𝗶𝗹 𝘀𝗮𝗻𝘁𝗶𝗲𝗿
-𝗣𝗿𝗶𝗺𝗲𝗹𝗲 𝗴𝗿𝗶𝗻𝘇𝗶-
“𝑷𝒓𝒐𝒊𝒆𝒄𝒕 𝒄𝒐𝒇𝒊𝒏𝒂𝒏𝒕̦𝒂𝒕 𝒄𝒖 𝒇𝒐𝒏𝒅𝒖𝒓𝒊 𝒆𝒖𝒓𝒐𝒑𝒆𝒏𝒆”
Am fost prezent la decofrarea și verificarea primelor 2 grinzi din beton produse pe șantierul 𝗦𝗲𝗰𝘁̦𝗶𝘂𝗻𝗶𝗶 𝟯: 𝗖𝗼𝗿𝗻𝗲𝘁𝘂 - 𝗧𝗶𝗴𝘃𝗲𝗻𝗶 a 𝗔𝘂𝘁𝗼𝘀𝘁𝗿𝗮̆𝘇𝗶𝗶 𝗦𝗶𝗯𝗶𝘂-𝗣𝗶𝘁𝗲𝘀̦𝘁𝗶 #𝗔𝟭, care este cel mai dificil, pe cel mai important tronson de autostradă construit în toată istoria noastră, până acum, care cuprinde și cel mai lung tunel rutier din A1.
️ Au fost produse primele 2 grinzi din beton, de 40 m lungime și 2,25 m înălțime, din totalul de 1394 necesare, acestei Secțiuni.
Cele aproximativ 600 de grinzi din beton mai scurte ca lungime, sunt contractate cu furnizori de prefabricate.
În acest moment stadiul lucrărilor este următorul:
️ Au fost finalizate principalele organizări de santier;
️sunt in curs de finalizare drumurile tehnologice care asigura accesul in punctele de lucru la platformele de foraj-viaducte, aproximativ 50 Km
️la 𝘁𝘂𝗻𝗲𝗹𝘂𝗹 𝗣𝗼𝗶𝗮𝗻𝗮, care va avea o lungime de 1,78 km şi va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens continua lucrările la ambele portaluri:
️ Continua forarea piloților armați cu armătura metalică și de fibra de sticlă;
️ A inceput executia grinzi de coronament la portalul 2- dinspre Pitesti;
️a început realizarea acceselor in vederea construiri ecoductului peste Râul Olt, DN7 și CF;
️ la Viaducte 23, 28, 29, 30, 31 se executa: piloti forati, radiere, elevatii, bancheta cuzineți;
️ Ziduri de sprijin: piloti forati, radiere;
️ Lucrari de drum: pregatire teren fundare, saltea de balast, umpluturi in terasamente.
Pe acest lot, constructorul va realiza cantități impresionante de lucrări, printre care:
️ Excavații: 6,3 milioane mc
️ Umpluturi în terasamente: 2,5 milioane mc
️ Umpluturi de balast: 1,2 milioane mc
️ Beton: 980,000 mc
️ Armătură: 100.000 tone
️ Tabliere metalice: 46.000 tone
️ Piloți forați: 150.000 ml
️ Grinzi prefabricate: 1916 bucăți
Şi va construi următoarele elemente principale:
️ 37,4 km lungime traseu autostradă
️ 54 structuri, care însumează un total de 14,5 km
️tunelul Poiana de 1,78Km
️ noduri rutiere:
- Nod Rutier Cornetu conexiune cu DN7 prin DJ703M (km 44+895)
- Nod Rutier Văleni conexiune cu DJ703M (km 74+229)
️ Spații de servicii tip S1 (stânga/dreapta) la km 62+300
️ Spații de servicii tip S3 km 78+000 dreapta şi km 80+000 (stânga)
️ Centru de Întreținere și Coordonare (CIC)
-
@vancouver a spus în A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București:
Constructorul a solicitat schimbarea soluției tehnice și o să vină cu două utilaje tip TBM pentru cele două fire (n.r căi) de tunel. Au amenajat drumul până la portalul de intrare pentru tunel. Dacă le dăm autorizația, ei sunt mobilizați și încep lucrul la cel mai lung tunel de pe A1 Sibiu – Pitești.”, a explicat Scrioșteanu la podcast-ul „Drumuri cu prioritate”.
E singurul mod in care pot termina la timp.
-
@chapo nu saracesc deloc. Costul per metru forat ramane acelasi. Ori ai doua TBM-uri pentru jumatate din timp, ori ai unul singur pentru dublu, costul utilajului e acelasi per foraj.
In plus, daca nu termina lucrarea la timp, risca penalizari, rezilieri etc.
Pe de cealalata parte, daca termina in avas fata de contract, asa cum au facut pe L5, castiga reputatie, care se traduce in mai multe contracte in viitor oriunde in Europa cel putin. L3 e un tronson emblematic, cu care precis se vor lauda in viitor.
-
Exact, cu un singur TBM finalizarea la timp este efectiv exclusa. Nu pot lua in calcul asa ceva.
TBM-ul dupa ce iese afara nu poate fi intors ca un autobuz si pus sa plece iarasi la drum. Trebuie dezasamblat si trimis din nou in capatul din care a pornit prima data. Pentru ca acolo trebuie sa existe o adevrata uzina. O fabrica de produs prefabricate, cu linie de productie in flux contininuu, aductiune de apa, si curent de mare putere. Posibil sa trebuiasca o LEA speciala trasa pe kilometri intregi!
Numai uzina asta sa o faci costa mult peste costul TBM. Deci exclus sa mai faca inca una la celalalt capat. Cu un singur TBM va dura o luna sa-l dezasambleze si inca 3 sa-l reasambleze intre foraje.
In plus nu economisesc asa de mult, ca uzina ai costa ca sa existe si e mai eficient sa deserveasca doua TBM concomitent.
Mai mult, scutul propriu-zis probabil nu va rezista ca sa poata fi folosit si la al doilea foraj. Asa ca le trebuie oricum 2 scuturi.
La CF: Aktor a adus 4 TBM-uri pe Brasov - Sighisoara. Aktorii, campionii intarzierilor si economiilor...
-
Dar nu poti sa compari ce are Aktor de facut cu Webuild.
Acolo sunt tunele de 5 si 7 km tuburi duble.Oricum, ar fi frumos sa aduca 2 TBM-uri. -