Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Autostrăzi

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    86 Mesaje 15 Posters 11.3k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • P Conectat
      pablo
      ultima editare de

      Din pacate pe Ploiesti - Brasov Consitrans se preface ca lucreaza de cand a luat contractul. Ar trebui reziliat, dar nu stiu ce au de gand cei de la CNIR in privinta proiectului.

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
      • vancouverV Conectat
        vancouver
        ultima editare de

        Problema este ca au de facut 130.000 ml de foraje si in contract sunt prevazute doar 30.000 ml. Asa ca mingea este la statul roman, care trebuie sa ia o decizie: le cvadrupleaza suma de contract (cam ilegal) sau le reziliaza. Si o freaca asa de vreo 2 ani, ca sa ia o decizie.

        Railway fan. But motorways have to be done first!

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • R Deconectat
          rockband
          ultima editare de

          In curand se termina cu distractia. Bugetul trebuie musai sa se incadreze in 7% deficit si acum se duce la putin peste 9%. Daca nu, nu doar ca ne cearta UE, dar posibil sa nici nu putem sa ne imprumutam asa de mult (2% din PIB inseamna 6 miliarde de euro. In plus.). Respectiv dobanzile ar lua-o razna, agentiile de rating ne-ar baga la junk, dobanzile ar sari inca o data in aer si ar deveni imposibil sa mai luam imprumut chiar si doar cei 7% care sunt acceptati.

          Asa ca vor trebui taiate cheltuili, si inclusiv de la dezmatul pe autostrazi trebuie taiat.

          Imi doresc autostrazi, dar si mai mult imi doresc sa nu dam faliment ca tara si sa se taie brutal din salarii si pensii, ca in Grecia.

          I 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
          • vancouverV Conectat
            vancouver
            ultima editare de

            Compania Națională de Investiții Rutiere

            Compania Națională de Investiții Rutiere

            𝐂𝐍𝐈𝐑 𝐩𝐚𝐫𝐭𝐢𝐜𝐢𝐩𝐚̆ 𝐥𝐚 𝐂𝐨𝐧𝐠𝐫𝐞𝐬𝐮𝐥 𝐌𝐨𝐧𝐝𝐢𝐚𝐥 𝐝𝐞 𝐓𝐮𝐧𝐞𝐥𝐞 𝐝𝐞 𝐥𝐚 𝐒𝐭𝐨𝐜𝐤𝐡𝐨𝐥𝐦 🔨 Echipa CNIR, reprezentată de ing. Alexandra Dumitrescu și ing. Adrian Udeanu, participă în perioada 9–16 mai 2025, la Stockholm, la...

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • I Deconectat
              Iulian @rockband
              ultima editare de

              @rockband
              Ce se poate tăia anul asta?
              Pi-Si 3-4 este esențial, Tunelurile de pe A1 mai esențiale, A7 este critică pt Moldova. A0 N pt București dar mai poate aștepta, excepția fiind bucata de la lac mai rămâne Sibiu- Făgăraș.l, A8, A3, Oradea -Arad, Pi- Si sectorul 2 care este in slow motion.

              M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • R Deconectat
                rockband
                ultima editare de

                Ce are rost sa fie oprit sau redusa turatia?

                • trebuie sa fie un proiect care consuma multi bani (merge bine)
                • utilitatea nu este maxima
                • nu sunt in joc bani din PNRR, care trebuie consumati cat mai repede

                Aici as vedea asa:

                • Sibiu-Fagaras, inca nu au inceput sa consume bani multi, dar urmeaza - se poate discuta cu firma care are 4 loturi, sa se concentreze doar pe cate unul. Acum are AC pe lotul 3, sa mearga acolo normal. Apoi pe lot 4, care face sens fiind lipit de 3 si ocoleste Fagarasul. Dar de loturile 1 si 2 sa nu se apuce decat dupa ce 3+4 sunt (aproape) gata.
                • PiSi lot 4: Porr sa mai reduca turatia, sa fie lungit termenul si graficul pana in vara 2027 (lotul are utilitate extrem de limitata fara lot 3)
                • A0 lot Pizza - anul asta doar terasamente si piloti forati. Apoi stop.
                • A3 in Transilvania: extensie de timp +12 luni la toate firmele; loturile PNRR ale UMB termen iulie 2026, sa renunta sa mai asfalteze anul asta (operatie cu bani multi), sa faca tot ce e de facut in rest.
                • Arad-Oradea nu incepe nimic anul asta.

                Oprite licitatiile la care inca nu s-a ajuns la faza desemnarii unui castigator, exceptie A8 Motca - Iasi.

                Pe CF: renuntat la licitatiile pe Craiova - Caransebes. Refacut proiectul cu dublare peste tot, sa nu mai existe prostia de linie simpla si sa nu fie necesara oprirea circulatiei cat timp se va lucra. Apoi peste 3-4 ani cand noul proiect va fi gata, reluarea licitatiilor. Renuntat la coridoreala Bucuresti - Craiva (QW-uri fac sa mai rezistam 10 ani). In schimb facut QW pe intregul M500.

                R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • R Deconectat
                  rockband @rockband
                  ultima editare de rockband

                  Intr-o nota mai pozitiva, estimez urmatoarele deschideri:

                  • PiSi 5 Baiculesti - CDA: 31.05
                  • Ploiesti-Buzau lot 2 (inclusiv redeschidere lot 1 partea inchisa): 12.06
                  • pod Buzau UMB si lot 1 Buzau-Focsani: 19.06
                  • A0 lot 3 sud: 20.06
                  • DX12 rest lot 4 UMB Albota-Oarja: 04.07
                  • DX4 Tureni: septembrie

                  PS. Si drumul de legatura TM-A1 undeva in august (termenul contractual).

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • M Deconectat
                    MihaiD @Iulian
                    ultima editare de MihaiD

                    @Iulian a spus în Autostrăzi:

                    @rockband
                    Ce se poate tăia anul asta?

                    stadioanele, de la investiții. De la funcționare, mai multe.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                    • R Deconectat
                      rockband
                      ultima editare de

                      Asta clar, stadioanele, sali de sport, bazine, etc. Ma refeream doar pe zona MT.

                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                      • P Conectat
                        pablo
                        ultima editare de

                        Sunt multe alte cheltuieli neperformante care pot fi ajustate. Un exemplu, din total cheltuieli pe primele 3 luni cu subventiile au fost 2.3%, iar autostrazile au fost 2.7% Cam toti oameni care sunt acuma la conducere pe unde au fost au taiat ce era neperformant si au mutat (pastrat) pe infrastructura.

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                        • First post
                          Last post