Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    Autostrăzi

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    86 Mesaje 15 Posters 11.3k Vizualizări 2 Watching
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • vancouverV Deconectat
      vancouver
      ultima editare de

      @chapo , stricto senso este cum spun eu. Nu se poate lansa nici o licitatie publica fara sursa de finantare asigurata. Punct. Nu exista exceptii. Dar trebuie explicat ceva aici: sursa de finantare asigurata la care ma refer eu este bugetul de stat. Toate proiectele sunt aprobate de Min. Finantelor si bani sunt garantati ca vin de la buget. Fara aprobarea asta nu se poate publica in SEAP.

      Asta explica de ce pe multe firme le doare in cot ca se termina banii din PNRR, ca se termina banii din CEF, bla bla... Asa si? In contractele UMB si Nurol pe A8 de pilda, nu scrie absolut nimic de PNRR. Ei isi primesc banii daca termina lucrarea. La timp sau nu, in fine. Daca nu e la timp, atunci cu ceva penalizari. Asta e.

      Tu ai dreptate la modul general si gandesti foarte bine si asa trebuie sa punem cu totii problema: mai departe statul roman poate primi finantare de la o sursa UE? Pe cat posibil nerambursabila? Daca sunt indeplinite anumite criterii, da. De respectarea lor se ocupa insa beneficiarul lucrarii, CNAIR, MT, CFR, etc... Cererea pentru contractul de finantare din fonduri UE o depun aceste institutii. De regula o fac dupa semnarea contractului de executie.

      Deci da, ai dreptate. FINANTAREA EUROPEANA NU ESTE ASIGURATA.
      Dar si eu am dreptate: finantarea este asigurata. (fara cuvantul "europeana").

      Railway fan. But motorways have to be done first!

      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
      • C Deconectat
        chapo
        ultima editare de

        Aaa asta da :)) Dar este doar o gluma buna asta cu finantare asigurata. Din banii nostri facem spitale stadioane, dar pana acum nu am facut nimic pe partea de infra(rutier,feroviar,aerian,naval) fara bani europeni. De asta eu am spus ca nu este finantare.

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          Da, si ca sa revenim la punctul de plecare al discutiei: pe A3 CamBra (Campina - Brasov) eu nu sunt sigur nici macar ca MF o sa semneze asa usor. Mai ales ca orice variante de fonduri europene s-au dus. OK, capatul Cristian-Codlea nu e o problema, e ieftin. OK si Ploiesti - Campina. Dar Campina - Brasov, cu bani exclusiv de la buget si nici o sansa sa se recupereze ceva de la UE.... nu vad sa se dea asa usor aprobarea. Ar fi deficit pur. Nu inainte de 2028.

          De aia zic, Ploiesti - Brasov chiar e in aer. Si nu e bine. Pentru mentalul colectiv al acestei natii nu e bine. Vom continua sa ne plangem de mila si sa nu ne mandrim cu tara noastra cata vreme nu va exista aceasta autostrada.

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • M Deconectat
            MihaiD @vancouver
            ultima editare de

            @vancouver le lansează tehnic cu clauză suspensiva, "urmând a se identifica sursa de finanțare", și mai văd ei. E decizie politică. În final, cofinantarea actuală, cu eligibile si neeligibile, pe care oricum o punem, o transformăm în finanțare de la buget (dacă rămânem fără fonduri euro pentru asta). Și facem cu bani mai putini/an, dar tot facem. Eu mă gândesc la un 15 miliarde lei/an curat.

            1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
            • P Conectat
              pablo
              ultima editare de

              Din pacate pe Ploiesti - Brasov Consitrans se preface ca lucreaza de cand a luat contractul. Ar trebui reziliat, dar nu stiu ce au de gand cei de la CNIR in privinta proiectului.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
              • vancouverV Deconectat
                vancouver
                ultima editare de

                Problema este ca au de facut 130.000 ml de foraje si in contract sunt prevazute doar 30.000 ml. Asa ca mingea este la statul roman, care trebuie sa ia o decizie: le cvadrupleaza suma de contract (cam ilegal) sau le reziliaza. Si o freaca asa de vreo 2 ani, ca sa ia o decizie.

                Railway fan. But motorways have to be done first!

                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                • R Deconectat
                  rockband
                  ultima editare de

                  In curand se termina cu distractia. Bugetul trebuie musai sa se incadreze in 7% deficit si acum se duce la putin peste 9%. Daca nu, nu doar ca ne cearta UE, dar posibil sa nici nu putem sa ne imprumutam asa de mult (2% din PIB inseamna 6 miliarde de euro. In plus.). Respectiv dobanzile ar lua-o razna, agentiile de rating ne-ar baga la junk, dobanzile ar sari inca o data in aer si ar deveni imposibil sa mai luam imprumut chiar si doar cei 7% care sunt acceptati.

                  Asa ca vor trebui taiate cheltuili, si inclusiv de la dezmatul pe autostrazi trebuie taiat.

                  Imi doresc autostrazi, dar si mai mult imi doresc sa nu dam faliment ca tara si sa se taie brutal din salarii si pensii, ca in Grecia.

                  I 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • vancouverV Deconectat
                    vancouver
                    ultima editare de

                    Compania Națională de Investiții Rutiere

                    Compania Națională de Investiții Rutiere

                    𝐂𝐍𝐈𝐑 𝐩𝐚𝐫𝐭𝐢𝐜𝐢𝐩𝐚̆ 𝐥𝐚 𝐂𝐨𝐧𝐠𝐫𝐞𝐬𝐮𝐥 𝐌𝐨𝐧𝐝𝐢𝐚𝐥 𝐝𝐞 𝐓𝐮𝐧𝐞𝐥𝐞 𝐝𝐞 𝐥𝐚 𝐒𝐭𝐨𝐜𝐤𝐡𝐨𝐥𝐦 🔨 Echipa CNIR, reprezentată de ing. Alexandra Dumitrescu și ing. Adrian Udeanu, participă în perioada 9–16 mai 2025, la Stockholm, la...

                    Railway fan. But motorways have to be done first!

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                    • I Deconectat
                      Iulian @rockband
                      ultima editare de

                      @rockband
                      Ce se poate tăia anul asta?
                      Pi-Si 3-4 este esențial, Tunelurile de pe A1 mai esențiale, A7 este critică pt Moldova. A0 N pt București dar mai poate aștepta, excepția fiind bucata de la lac mai rămâne Sibiu- Făgăraș.l, A8, A3, Oradea -Arad, Pi- Si sectorul 2 care este in slow motion.

                      M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • R Deconectat
                        rockband
                        ultima editare de

                        Ce are rost sa fie oprit sau redusa turatia?

                        • trebuie sa fie un proiect care consuma multi bani (merge bine)
                        • utilitatea nu este maxima
                        • nu sunt in joc bani din PNRR, care trebuie consumati cat mai repede

                        Aici as vedea asa:

                        • Sibiu-Fagaras, inca nu au inceput sa consume bani multi, dar urmeaza - se poate discuta cu firma care are 4 loturi, sa se concentreze doar pe cate unul. Acum are AC pe lotul 3, sa mearga acolo normal. Apoi pe lot 4, care face sens fiind lipit de 3 si ocoleste Fagarasul. Dar de loturile 1 si 2 sa nu se apuce decat dupa ce 3+4 sunt (aproape) gata.
                        • PiSi lot 4: Porr sa mai reduca turatia, sa fie lungit termenul si graficul pana in vara 2027 (lotul are utilitate extrem de limitata fara lot 3)
                        • A0 lot Pizza - anul asta doar terasamente si piloti forati. Apoi stop.
                        • A3 in Transilvania: extensie de timp +12 luni la toate firmele; loturile PNRR ale UMB termen iulie 2026, sa renunta sa mai asfalteze anul asta (operatie cu bani multi), sa faca tot ce e de facut in rest.
                        • Arad-Oradea nu incepe nimic anul asta.

                        Oprite licitatiile la care inca nu s-a ajuns la faza desemnarii unui castigator, exceptie A8 Motca - Iasi.

                        Pe CF: renuntat la licitatiile pe Craiova - Caransebes. Refacut proiectul cu dublare peste tot, sa nu mai existe prostia de linie simpla si sa nu fie necesara oprirea circulatiei cat timp se va lucra. Apoi peste 3-4 ani cand noul proiect va fi gata, reluarea licitatiilor. Renuntat la coridoreala Bucuresti - Craiva (QW-uri fac sa mai rezistam 10 ani). In schimb facut QW pe intregul M500.

                        R 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • R Deconectat
                          rockband @rockband
                          ultima editare de rockband

                          Intr-o nota mai pozitiva, estimez urmatoarele deschideri:

                          • PiSi 5 Baiculesti - CDA: 31.05
                          • Ploiesti-Buzau lot 2 (inclusiv redeschidere lot 1 partea inchisa): 12.06
                          • pod Buzau UMB si lot 1 Buzau-Focsani: 19.06
                          • A0 lot 3 sud: 20.06
                          • DX12 rest lot 4 UMB Albota-Oarja: 04.07
                          • DX4 Tureni: septembrie

                          PS. Si drumul de legatura TM-A1 undeva in august (termenul contractual).

                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                          • M Deconectat
                            MihaiD @Iulian
                            ultima editare de MihaiD

                            @Iulian a spus în Autostrăzi:

                            @rockband
                            Ce se poate tăia anul asta?

                            stadioanele, de la investiții. De la funcționare, mai multe.

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • R Deconectat
                              rockband
                              ultima editare de

                              Asta clar, stadioanele, sali de sport, bazine, etc. Ma refeream doar pe zona MT.

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                              • P Conectat
                                pablo
                                ultima editare de

                                Sunt multe alte cheltuieli neperformante care pot fi ajustate. Un exemplu, din total cheltuieli pe primele 3 luni cu subventiile au fost 2.3%, iar autostrazile au fost 2.7% Cam toti oameni care sunt acuma la conducere pe unde au fost au taiat ce era neperformant si au mutat (pastrat) pe infrastructura.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
                                • First post
                                  Last post