Forum Construim România
    • Categorii
    • Recente
    • Taguri
    • Populare
    • Utilizatori
    • Grupuri
    • Înregistrare
    • Autentificare

    A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București

    Scheduled Pinned Închis Moved AUTOSTRĂZI ȘI DRUMURI
    705 Mesaje 20 Posters 126.8k Vizualizări
    Se încarcă mai multe mesaje
    • Vechi la Noi
    • Noi la Vechi
    • Most Votes
    Răspunde
    • Răspunde ca subiect
    Login pentru a răspunde
    Acest subiect a fost șters. Doar utilizatorii cu privilegii pentru moderarea subiectelor îl poate vedea.
    • P Deconectat
      PaulS
      ultima editare de

      Autostrada A1 - Sibiu-Pitesti - Lot 2 - Boita - Cornetu - 25.03.2025 - Viaduct Boita
      **Proiecte la Înălțime **

      Autostrada A1 - Sibiu-Pitesti - Lot 2 - Boita - Cornetu - 25.03.2025 - Viaduct Boita
      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
      • M Deconectat
        mike_us @PaulS
        ultima editare de mike_us

        @PaulS În timpul lui Grindeanu, da. Nu sunt deloc un admirator al PSD, dar pentru asta le dau o bulină albă.

        Însă, în perioada 2018-2019, UMB nu câștiga nimic – ba chiar erau zvonuri că se închide.
        Și, acum 5-6 ani, chiar aveam niște firme care se târau la fiecare contract.

        Sper să nu greșesc, dar și Aktor a câștigat pe A0 în fața UMB. De ce oare? Nu regretăm acum, când îi vedem lucrând în reluare?
        Oricât ne-am plânge, față de acum 5 ani suntem pe drumul bun.
        Eu aștept borna de 1.500 de kilometri de autostradă (2025? 2026?).

        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
        • vancouverV Deconectat
          vancouver
          ultima editare de

          Autostrada Lugoj - Deva, imagini nocturne Dealul Liliecilor, Nodul Șoimuș

          Railway fan. But motorways have to be done first!

          1 Reply Last reply Răspunde Citează 0
          • vancouverV Deconectat
            vancouver
            ultima editare de

            Dintr-o postare pe pum a lui @tom_sawyer inteleg ca UMB nu are AC complet pe lotul cu tuneluri de la Holdea. Ar mai lipsi "o galerie intre zona cut+cover si iesirea spre Holdea".

            Ciudat, dar asta face ca UMB sa priveasca viitorul relaxat. De altfel toate discutiile cu incadrearea in PNRR etc, pe ei nu-i intereseaza si nici pe alti constructori. In contractul lor nu scrie nicaieri de asa ceva. Ei isi primesc banii de la stat si e treaba statului cat poate fi rambursat prin PNRR.

            In plus agitatia si asa e doar pe jumatate utila: banii din rutier pe PNRR sunt doar imprumut, oricum trebuie returnati de Romania. Doar dobanda imprumutului este sub 1%, fata de 5-7% cat se imprumuta Romania acum.

            Railway fan. But motorways have to be done first!

            M M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
            • M Deconectat
              MihaiD @vancouver
              ultima editare de

              Cred că sunt niște discuții, negocieri, dpmdv se va împinge pe PNRR tot ce se poate și se lucrează, chiar dacă acum nu are finanțare din pnrr. Desigur, dacă îndeplinește criterii. Nu știu dacă înainte de alegeri, dar după sigur vom vedea o reasezare a proiectelor finanțate din PNRR, pt că sunt multă care pică, e clar că nu se vor face, nu mai e timp pentru unele, pentru altele nu se vrea etc. Și va lua banii cine a lucrat. Umb de ex mi se pare all-in, ca și cum pariază pe încasări dincolo de limitele bugetare actuale.

              1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
              • C Deconectat
                chapo
                ultima editare de

                Polonia tocmai ce a primit acceptul pentru a redirectiona fondurile aferente proiectelor care nu se vor termina in 2026 catre partea militara, aici cu putina minte poti include si infrastructura pe coridoare principale si cele care faciliteaza acces catre obiective militare pe teritoriul tarii noastre.

                M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                • M Deconectat
                  MihaiD @chapo
                  ultima editare de

                  Exact. La ce proiecte cretine sunt unele de acum, ghiduri scrise cu picioarele de oameni care nu știu ce e în teren, aș fi 100% de acord să se transfere fondurile către infrastructura militara / transport.

                  1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                  • M Deconectat
                    mike_us @vancouver
                    ultima editare de

                    @vancouver Până în 2026, o să facem tot sau aproape tot din Ploiești - Pașcani, ceea ce era oricum cea mai mare parte a proiectelor PNRR. Și cu mult peste ce a făcut România în trecut.

                    Agitația în jurul PNRR mi se pare ciudată, din moment ce s-a realizat majoritatea kilometrilor incluși și, oricum, cum zici și tu, nu sunt fonduri nerambursabile, ci tot împrumuturi.

                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                    • P Deconectat
                      PaulS
                      ultima editare de mihai

                      Veste bună! Primul transport de grinzi necesare construirii viaductului de la Boița a plecat din Sibiu spre șantier.
                      Prima din cele 96 de grinzi ale viaductului de la Boița este transportată în această seară în șantierul secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu - Pitești.
                      Asocierea de constructori turci (Mapa-Cengiz) produce aceste grinzi în propria fabrică.
                      Pentru toate structurile de pe secțiunea 2 (Boița-Cornetu) vor produse 1059 de grinzi de beton cu lungimi cuprinse intre 32.3 m și 40 m.
                      Pe această secțiune, în lungime de 31,33 km, vor fi construite 48 de poduri, pasaje și viaducte.

                      A fost realizat primul transport de grinzi pentru viaductul de la Boița
                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                      • P Deconectat
                        PaulS
                        ultima editare de mihai

                        Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere:

                        27K views · 501 reactions | A început transportul primelor grinzi...

                        27K views · 501 reactions | A început transportul primelor grinzi...

                        A început transportul primelor grinzi pentru execuția viaductului de la Boița de pe șantierul Secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu-Pitești! Primele grinzi,...

                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                        • vancouverV Deconectat
                          vancouver
                          ultima editare de vancouver

                          E bine ca se pun si aceste grinzi, incaseaza Mapa ceva bani si poate ii ajuta pentru restul lotului. Dar mult mai util ar fi sa mai primeasca AC pentru cateva structuri. Ideal sa cuprinda si un tunel, sa se apuce si acolo de treaba.

                          La fel si pe lotul 3, nu stiu ce o tot freaca cei de la CNAIR si MT, de nu dau mai mult AC. Deocamdata sunt doar 10 km cu AC. Macar de ar da AC de la Tigveni spre zona unde deja este AC. Ar fi inca vreo 15km si atunci chiar pot demara ca lumea lucrarile. In partea cealalta, spre lot 2 AC-ul nu poate fi dat ca nu avem AM si AM-ul se revizuiste impreuna cu cel pe lot 2.... si mai dureaza.

                          La modul realist probabil nici la anu pe vremea asta nu o sa avem AC integral Sibiu-Pitesti. Si asta duce finalizarea bine dincolo de 2030.

                          Railway fan. But motorways have to be done first!

                          G M 2 Replies Last reply Răspunde Citează 1
                          • G Deconectat
                            gruia88 @vancouver
                            ultima editare de

                            @vancouver Da e dubios , nici Mapa nu rupe norma pe acest viaduct , nu sunt expert in Project Management Constructii dar daca au AC pe o parte si perspective sa primeasca pe altceva , acum cat au pe bucata asta sa bage material sa o termine si cand vine restu sa nu mai aiba de facut mult aici , sau nu sunt previziuni sa primeasca AC pe alta parte deci nu au rost sa se grabeasca aici si merg usurel .

                            Si eu sper sa avanseze , sa primeasca AC sa lucreze si la zonele pe munte unde este adevarata zona dificila.

                            La fel si lotul 3 au dat drumu la tunel ceea ce e bine dar au multe structuri si acolo si este lung lotul ,e bine cau timp sa planifice bine sa pregateasca materiale si ce mai e nevoie .

                            1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                            • P Deconectat
                              PaulS
                              ultima editare de

                              Cristian Pistol
                              Avans bun pe șantierul secțiunii 4 (Tigveni - Curtea de Argeș) a Autostrăzii Sibiu - Pitești (A1)!
                              Stadiul lucrărilor se apropie de 70% iar la a doua galerie a tunelului mai sunt de forat mai puțin de 130 m.
                              Toți piloții forați au fost executați iar în acest moment, în plus față de lucrările la tunel, constructorul (PORR Construct) mai execută:

                              • lucrări la terasamente,
                              • lucrări la structuri,
                              • consolidări,
                              • montare podețe prefabricate,
                              • lucrări la sistemele pentru scurgerea apelor.
                                Lucrările de relocare a utilităților au fost finalizate pe întregul traseu al acestei secțiuni de autostradă (9,86 km).
                                Antreprenorul este mobilizat în șantier cu 550 de persoane și 190 de utilaje.
                                Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor este luna februarie 2027, dar în acest ritm circulația pe secțiunea 4 (Curtea de Argeș -Tigveni) va putea fi deschisă încă de anul viitor (2026).

                              18K views · 353 reactions | Avans bun pe șantierul secțiunii 4...

                              18K views · 353 reactions | Avans bun pe șantierul secțiunii 4...

                              Avans bun pe șantierul secțiunii 4 (Tigveni - Curtea de Argeș) a Autostrăzii Sibiu - Pitești (A1)! Stadiul lucrărilor se apropie de 70% iar la a doua...

                              1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                              • M Deconectat
                                mike_us @vancouver
                                ultima editare de mike_us

                                @vancouver
                                Zona unde are WeBuild contractul include, parcă, și tunelul. Asta înseamnă că ar trebui să poată începe lucrările de excavații, consolidări, construirea portalurilor și celelalte pregătiri încă din acest an.
                                Pe internet circulă informația că TBM-urile sunt deja comandate și că, în vara lui 2026, ar putea începe efectiv să sape.

                                @PaulS Eu aș paria că, în aproximativ 12 luni, Lotul 4 va fi gata (aprilie - iunie 2026).
                                PORR s-a mișcat excelent pe Lotul 4.

                                1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                • vancouverV Deconectat
                                  vancouver
                                  ultima editare de

                                  Porr zice iulie 2026. Asta rezulta acum din graficul lor si sunt premize bune sa-l respecte.

                                  Railway fan. But motorways have to be done first!

                                  M 1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                  • M Deconectat
                                    mike_us @vancouver
                                    ultima editare de

                                    @vancouver Așadar, nu am fost prea departe cu estimarea mea. 😃

                                    1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                    • P Deconectat
                                      PaulS
                                      ultima editare de mihai

                                      Interviu cu inginerul Fernando Lopes, manager de proiect pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu-Pitești!
                                      Teoretic in urmatoarele 1-2 saptamani o sa fie montate utimele grinzi de pe acest lot ( 36 grinzi )

                                      Interviu cu inginerul Fernando Lopes, manager de proiect pe șantierul...

                                      Interviu cu inginerul Fernando Lopes, manager de proiect pe șantierul...

                                      Interviu cu inginerul Fernando Lopes, manager de proiect pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu-Pitești!...

                                      1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                      • P Deconectat
                                        PaulS
                                        ultima editare de mihai

                                        Autostrada cu tuneluri Lugoj - Deva
                                        Virtual Press

                                        Autostrada cu tuneluri Lugoj - Deva: imagini aeriene spectaculoase de pe șantier, martie 2025
                                        1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                        • P Deconectat
                                          PaulS
                                          ultima editare de mihai

                                          Nod rutier Boita - A1 Lot 2 Boita Cornet - zona cu autorizatie construire kilometri 13+170 - 14+150
                                          Radu Ignat

                                          Nod rutier Boita - A1 Lot 2 Boita Cornet - zona cu autorizatie construire kilometri 13+170 - 14+150
                                          1 Reply Last reply Răspunde Citează 1
                                          • M Deconectat
                                            mihai
                                            ultima editare de mihai

                                            A1 29.03.2025
                                            P 1 Reply Last reply Răspunde Citează 2
                                            • First post
                                              Last post