A1 - Nădlac-Timișoara-Sibiu-Pitești-București
-
Exact. La ce proiecte cretine sunt unele de acum, ghiduri scrise cu picioarele de oameni care nu știu ce e în teren, aș fi 100% de acord să se transfere fondurile către infrastructura militara / transport.
-
@vancouver Până în 2026, o să facem tot sau aproape tot din Ploiești - Pașcani, ceea ce era oricum cea mai mare parte a proiectelor PNRR. Și cu mult peste ce a făcut România în trecut.
Agitația în jurul PNRR mi se pare ciudată, din moment ce s-a realizat majoritatea kilometrilor incluși și, oricum, cum zici și tu, nu sunt fonduri nerambursabile, ci tot împrumuturi.
-
Veste bună! Primul transport de grinzi necesare construirii viaductului de la Boița a plecat din Sibiu spre șantier.
Prima din cele 96 de grinzi ale viaductului de la Boița este transportată în această seară în șantierul secțiunii 2 a autostrăzii Sibiu - Pitești.
Asocierea de constructori turci (Mapa-Cengiz) produce aceste grinzi în propria fabrică.
Pentru toate structurile de pe secțiunea 2 (Boița-Cornetu) vor produse 1059 de grinzi de beton cu lungimi cuprinse intre 32.3 m și 40 m.
Pe această secțiune, în lungime de 31,33 km, vor fi construite 48 de poduri, pasaje și viaducte. -
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere:
-
E bine ca se pun si aceste grinzi, incaseaza Mapa ceva bani si poate ii ajuta pentru restul lotului. Dar mult mai util ar fi sa mai primeasca AC pentru cateva structuri. Ideal sa cuprinda si un tunel, sa se apuce si acolo de treaba.
La fel si pe lotul 3, nu stiu ce o tot freaca cei de la CNAIR si MT, de nu dau mai mult AC. Deocamdata sunt doar 10 km cu AC. Macar de ar da AC de la Tigveni spre zona unde deja este AC. Ar fi inca vreo 15km si atunci chiar pot demara ca lumea lucrarile. In partea cealalta, spre lot 2 AC-ul nu poate fi dat ca nu avem AM si AM-ul se revizuiste impreuna cu cel pe lot 2.... si mai dureaza.
La modul realist probabil nici la anu pe vremea asta nu o sa avem AC integral Sibiu-Pitesti. Si asta duce finalizarea bine dincolo de 2030.
-
@vancouver Da e dubios , nici Mapa nu rupe norma pe acest viaduct , nu sunt expert in Project Management Constructii dar daca au AC pe o parte si perspective sa primeasca pe altceva , acum cat au pe bucata asta sa bage material sa o termine si cand vine restu sa nu mai aiba de facut mult aici , sau nu sunt previziuni sa primeasca AC pe alta parte deci nu au rost sa se grabeasca aici si merg usurel .
Si eu sper sa avanseze , sa primeasca AC sa lucreze si la zonele pe munte unde este adevarata zona dificila.
La fel si lotul 3 au dat drumu la tunel ceea ce e bine dar au multe structuri si acolo si este lung lotul ,e bine cau timp sa planifice bine sa pregateasca materiale si ce mai e nevoie .
-
Cristian Pistol
Avans bun pe șantierul secțiunii 4 (Tigveni - Curtea de Argeș) a Autostrăzii Sibiu - Pitești (A1)!
Stadiul lucrărilor se apropie de 70% iar la a doua galerie a tunelului mai sunt de forat mai puțin de 130 m.
Toți piloții forați au fost executați iar în acest moment, în plus față de lucrările la tunel, constructorul (PORR Construct) mai execută:- lucrări la terasamente,
- lucrări la structuri,
- consolidări,
- montare podețe prefabricate,
- lucrări la sistemele pentru scurgerea apelor.
Lucrările de relocare a utilităților au fost finalizate pe întregul traseu al acestei secțiuni de autostradă (9,86 km).
Antreprenorul este mobilizat în șantier cu 550 de persoane și 190 de utilaje.
Termenul contractual pentru finalizarea lucrărilor este luna februarie 2027, dar în acest ritm circulația pe secțiunea 4 (Curtea de Argeș -Tigveni) va putea fi deschisă încă de anul viitor (2026).
-
@vancouver
Zona unde are WeBuild contractul include, parcă, și tunelul. Asta înseamnă că ar trebui să poată începe lucrările de excavații, consolidări, construirea portalurilor și celelalte pregătiri încă din acest an.
Pe internet circulă informația că TBM-urile sunt deja comandate și că, în vara lui 2026, ar putea începe efectiv să sape.@PaulS Eu aș paria că, în aproximativ 12 luni, Lotul 4 va fi gata (aprilie - iunie 2026).
PORR s-a mișcat excelent pe Lotul 4. -
Porr zice iulie 2026. Asta rezulta acum din graficul lor si sunt premize bune sa-l respecte.
-
@vancouver Așadar, nu am fost prea departe cu estimarea mea.
-
Interviu cu inginerul Fernando Lopes, manager de proiect pe șantierul Secțiunii 4 Tigveni-Curtea de Argeș a autostrăzii Sibiu-Pitești!
Teoretic in urmatoarele 1-2 saptamani o sa fie montate utimele grinzi de pe acest lot ( 36 grinzi )
-
Autostrada cu tuneluri Lugoj - Deva
Virtual Press
-
Nod rutier Boita - A1 Lot 2 Boita Cornet - zona cu autorizatie construire kilometri 13+170 - 14+150
Radu Ignat
-
-
In sfarsit a reusit cineva sa mai filmeze si zona aceasta.
-
@PaulS da, chiar lipsea o filmare din zona, mai ales ca e tronsonul de autostrada cu cea mai mare probabilitate sa fie urmatorul inaugurat in acest an. E oricum cel mai avansat dintre toate cele aflate in constructie.
In afara de cele trei poduri peste Arges / Canalul Arges si Nodul Curtea de Arges, tronsonul e ca si gata, iar asta le permite sa concentreze efortul pe ultimile puncte de lucru.
Podurile peste Arges pot fi finalizate intr-o luna. Nodul Curtea de Arges e posibil insa sa impinga inaugurarea in mai.
Desi, la cum a tras WeBuild anul trecut sa termine primul tronson in decembrie, desi toata lumea zicea ca nu se poate, poate reusesc si de data asta o surpriza, respectiv sa inaugureze tot lotul in aprilie.
-
@mihai Din ce am inteles pe ultima zona e mai greu de filmat, se pierde semnalul destul de usor.
Avand in vedere ca au inceput deja sa ridice grinzi, e posibila deschiderea lotului in luna mai.